ABS ongelmia
Tuo releen rikkoutuminen ei ole mitenkään uusi asia.. Ja jos muistini pelaa edes jotenkuten niin niitä on olemassa yhdellä ja kahdella sulakkeella varustettuja (joku parempimuistinen voisi vielä vahvistaa tämän). Osta tilalle se kaksisulakkeinen, kestää paremmin.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
just ja jaa
katselin just KL- varaosien sivustoa..
sieltä löytyy:
ylijännitteen suojarele 1 - sulake EI KAT . hintaan 95€
ylijännitteen suojarele 2 - sulake KAT . hintaan 80€
ai molemmat käyvät tuohon ja olisi vielä parempi tuo kahdella sulakkeella oleva.. saiskos jostakin lisä varmistusta tuohon asiaan.. JELPPIÄ
sitten vielä mikä vaikuttaa siihen releessä olevaan sulakkeen laukeamiseen.. vika releessä pelkästään vai voi laueta myös jonkun muun asian takia..
rele on mulla avattu ja musta siinä on piirilrvyssä reikä josta on juotos ja joku osa kadonnut.. yleismittaria ei ole kotona.. en pääse mittaamaan siitä mitään..
katselin just KL- varaosien sivustoa..
sieltä löytyy:
ylijännitteen suojarele 1 - sulake EI KAT . hintaan 95€
ylijännitteen suojarele 2 - sulake KAT . hintaan 80€
ai molemmat käyvät tuohon ja olisi vielä parempi tuo kahdella sulakkeella oleva.. saiskos jostakin lisä varmistusta tuohon asiaan.. JELPPIÄ
sitten vielä mikä vaikuttaa siihen releessä olevaan sulakkeen laukeamiseen.. vika releessä pelkästään vai voi laueta myös jonkun muun asian takia..
rele on mulla avattu ja musta siinä on piirilrvyssä reikä josta on juotos ja joku osa kadonnut.. yleismittaria ei ole kotona.. en pääse mittaamaan siitä mitään..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
muutenkin pitäisi mitata ne abs anturit pyöriltä.. onko ne ehjät vai rikki..siellä konehuoneessa on pyöreät liittimet ( samantapaiset kun radion ja antennin liittimet)
niistäkö ne mitataan??
vai mitenkä.. JELPPIÄ
niistäkö ne mitataan??
vai mitenkä.. JELPPIÄ
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
Mitattaessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei mittaa väärästä puolesta "töpseliä".
Jaahas, relettä sai kuitenkin kumpaakin versiota - meillä on myyty vain kahdella sulakkeella olevaa kaikkiin malleihin.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
Mitattaessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei mittaa väärästä puolesta "töpseliä".
Jaahas, relettä sai kuitenkin kumpaakin versiota - meillä on myyty vain kahdella sulakkeella olevaa kaikkiin malleihin.
wiimax.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
väärän puolen mittaus.. tarkoitatko että mittaa pyörältäpäim tulevasta johdosta vai mitä??dealer kirjoitti: Mitattaessa kannattaa katsoa tarkkaan ettei mittaa väärästä puolesta "töpseliä".
- meillä on myyty vain kahdella sulakkeella olevaa kaikkiin malleihin.
meillä on myyty???
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Pyörästäpäin tulevan johdon päästä pitää mitata.
Meillä; olen asentajana korjaamolla joka myy KL-varaosia.
Katso tuosta linkistä:
http://www.skc.fi/
ja kurkista sieltä autokorjaamoon.
Meillä; olen asentajana korjaamolla joka myy KL-varaosia.
Katso tuosta linkistä:
http://www.skc.fi/
ja kurkista sieltä autokorjaamoon.
wiimax.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
johan alkaa selvitä.. puolipäivä lähestyydealer kirjoitti:Pyörästäpäin tulevan johdon päästä pitää mitata.
Meillä; olen asentajana korjaamolla joka myy KL-varaosia.
Katso tuosta linkistä:
http://www.skc.fi/
ja kurkista sieltä autokorjaamoon.
harmi kun on korjaamo niiiin kaukana mutta hyvä kun saa asiantuntija apua
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
vikavirta rele tilattu tänään kl- varaosista UUSI..
etupään anturit katsottu jarruremppaa tehtäessä.. molemmat anturit niin sanotusti kuori halki... taitaa nekin mennä uusiksi miltäs kuulostaa
vai vaikuttaako kuori toimivuuteen .. putsattu on kummiskin ja laitettu takaisin paikoilleen..
etupään anturit katsottu jarruremppaa tehtäessä.. molemmat anturit niin sanotusti kuori halki... taitaa nekin mennä uusiksi miltäs kuulostaa
vai vaikuttaako kuori toimivuuteen .. putsattu on kummiskin ja laitettu takaisin paikoilleen..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Kannattaa ne anturit mitata ensin. On ne niin kalliit, ettei ehjiä kannata
vaihtaa.
vaihtaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
nyt olis mittari taas kädessä.. kävin mittaamassa pyöriltäpäin johdoista.. etupäässä toinen näyttää nroa 1 ja toinen kipuu yli 1000 aina tonne oottelin 1300 asti.. olenkohan mitannut oikeindealer kirjoitti:Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
ohmipuolella oli yleismittari ja kohdassa 2M
ja ei siellä mun takapenkin alla mitään liitintä ollut.. ei ainaskaan näkynyt..
oikealla puolella on joku moottorin näköinen juttu josta lähtee alipaine letkuja ja virtakin siihen tulee mikäs se on??
vasemmalla puolella on joku liitin josta kanssa lähtee alipaine johto ja sähkö tulee sinne.. onks nää jotain keskuslukko juttuja vai mitä..
mutta missä on abs liitin takana
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Se ABS-anturihan on perässä, joten kovin kaukana siitä se liitin ei voi olla.Tutkippa vielä tarkemmin ne paikat. Se moottori-letkuhässäkkä on keskuslukon alipainepumppu, eli oikein "arvasit."dollarihymy kirjoitti:nyt olis mittari taas kädessä.. kävin mittaamassa pyöriltäpäin johdoista.. etupäässä toinen näyttää nroa 1 ja toinen kipuu yli 1000 aina tonne oottelin 1300 asti.. olenkohan mitannut oikeindealer kirjoitti:Niistä liittimistä mitataan, vastusmittarilla.
Miten se nyt oli, 700-1000 ohmia on OK.
Takapenkin alla on perässä olevan anturin liitin.
ohmipuolella oli yleismittari ja kohdassa 2M
ja ei siellä mun takapenkin alla mitään liitintä ollut.. ei ainaskaan näkynyt..
oikealla puolella on joku moottorin näköinen juttu josta lähtee alipaine letkuja ja virtakin siihen tulee mikäs se on??
vasemmalla puolella on joku liitin josta kanssa lähtee alipaine johto ja sähkö tulee sinne.. onks nää jotain keskuslukko juttuja vai mitä..
mutta missä on abs liitin takana
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Kyllä se sillä pitäis näkyä, se 2k,20k,2M... siirtää vain pilkkua.dollarihymy kirjoitti:
mites tuo mittaus.. ohmipuoli ja yleismittarin vipu kohdassa 2M onkos se oikein..??
Ja tarkkana että mittaa oikealta puolelta liitintä. Näyttää äärentöntä
jos mittaa pumpulle päin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
no jos näin on niin se on jo 50% säästö jos toinen on kerran ehjä.. nyt täytyy vaan mitata vielä uusiksi ja varmistaa asia notta tietää kumman puolen tilaa uudenahonen v kirjoitti:Kyllä se sillä pitäis näkyä, se 2k,20k,2M... siirtää vain pilkkua.dollarihymy kirjoitti:
mites tuo mittaus.. ohmipuoli ja yleismittarin vipu kohdassa 2M onkos se oikein..??
Ja tarkkana että mittaa oikealta puolelta liitintä. Näyttää äärentöntä
jos mittaa pumpulle päin.
ja takapatukka on viel hukassa
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
vikavirta rele laitettu sinne akun taakse paikoilleen ( uusi )
mihinkäs tuo rele oikeen vaikuttaa noissa ABS jarruissa.. vai vaikuttaako mihinkään
MIKSI ei ABS valo pala.. lamppu on ehjä, mistä hajen tätä vikaa
JELPPIIIIII
mihinkäs tuo rele oikeen vaikuttaa noissa ABS jarruissa.. vai vaikuttaako mihinkään
MIKSI ei ABS valo pala.. lamppu on ehjä, mistä hajen tätä vikaa
JELPPIIIIII
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
oisko se se kaipaamani ABS rele... tutkitaanMarde2 kirjoitti:Muistelisin, että tuossa ABS hydrauliikkayksikössäkin on joku rele siinä päällä. Muovikuori ruuvilla pois ja siinä se on.
samaa asia dealerin kanssa kännykällä jutellessamme tuli esille...
kiitokset molemmille.. laittakaa lisää omakohtasia kokemuksia.. niistä voi aina irrota jotain.. nuo abs jarrut on ollut mulle ihan utopiaa.. nyt alkaa pääsemään pikkuhiljaa jyvälle..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
tuon Bosch hydrauliyksikön sisällä on 2 relettä ..toinen on ilmeisesti se 4 napanen metallikuorinen jota olen tässä kaivannut.. toinen on isompi musta jossa on 5 napaa vissiin ( muistaakseni )Marde2 kirjoitti:Muistelisin, että tuossa ABS hydrauliikkayksikössäkin on joku rele siinä päällä. Muovikuori ruuvilla pois ja siinä se on.
en kyllä osaa mitata niitä ovatko ehjiä vai eivät..
ja takaata löysin sieltä keskuslukon pumpun vierestä tämän kaipaamani abs anturin liittimen.. se onkin erilainen ns. kaksi johtoa sisältävä liitin.. etupäässä pn erilaiset eikö totta ..vähän niinkuin tv antenni johtoa..
vielä askarruttaa tämä ABS BOKSI siellä akun takana.. kun ilmeisesti edellinen omistaja on hitsannut pohjaa.. ja luin jostakin että mahdollisesti rikkoutuisi tuo abs boksi tai aivot.. oiskos tähän vinkkejä
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Jos englanti taittuu...
http://www.carsoft.ru/avtorepair/absmb190e.pdf
Aika hyvä ohje, jolla olen korjannut jo kaks absia, käy myös 124:ään
http://www.carsoft.ru/avtorepair/absmb190e.pdf
Aika hyvä ohje, jolla olen korjannut jo kaks absia, käy myös 124:ään
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tämä tarra varmaan tarkoittaa juuri tuota, kun tuskin tässä muuta elektroniikkaa ondollarihymy kirjoitti: luin jostakin että mahdollisesti rikkoutuisi tuo abs boksi tai aivot..
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
no juuri tuo tarra komeilee myös omassani.. huolestuttavaa, mukavaa tällänen hakeminen kun ei tiedä minkä yhteydessä abs.ät ovat hajonneet kun tuntuu että kaikki ovat hajalla...
mitenköhän on katsastettu viime vuonna .. tuurilla kait
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
jep taas nytkähdetty eteenpäin mutta ei kummiskaan mihinkään
hydrauliyksikköön vaihdettu molemmat releet sekä 5 napanen että 4 napanen.. ei vaikutusta mihinkään , no sielu on rauhallinen kun tietää niiden olevan uudet..
ABS aivot vaihdettu toiseen käytettyyn... siitäkään ei ollut mitään apua.. valo on pimeenä edelleen.. eli nyt täytyy alkaa katsomaan lampun kanta, onko siinä jotain häikkää kun ei poltin pala
jäljelle jää vain abs anturit.. systeemi saattaa alkaa toimimaan kun ne on saatettu varmaan kuntoon..ihan kun ei tulis jotenkin virtaa koko juttuun.. koomista
hydrauliyksikköön vaihdettu molemmat releet sekä 5 napanen että 4 napanen.. ei vaikutusta mihinkään , no sielu on rauhallinen kun tietää niiden olevan uudet..
ABS aivot vaihdettu toiseen käytettyyn... siitäkään ei ollut mitään apua.. valo on pimeenä edelleen.. eli nyt täytyy alkaa katsomaan lampun kanta, onko siinä jotain häikkää kun ei poltin pala
jäljelle jää vain abs anturit.. systeemi saattaa alkaa toimimaan kun ne on saatettu varmaan kuntoon..ihan kun ei tulis jotenkin virtaa koko juttuun.. koomista
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983