kiinteät alapallot . apuja
kiinteät alapallot . apuja
elikkä auto 3.2 24v coupe sportline -93 alapallo pitäis vaihtaa katastuksiin mutta kiinteä alapallonivel ja uus tukivarsi 615 e mitähän tässä tekis miten pääsis halvimmalla? tietysti ku hitsais tukivarren kylkee uuen pallon jostaki 124:sta mutta tohtiiko sillä pirukaa ajaa sen jälkee hyvijä neuvoja kaipailisin.
CE 3.2
w201 3.2
W204 OM 642
w201 3.2
W204 OM 642
Joo. Kyllä ne taisi olla oikeassa. Tuossa oli rajana C 018227 ja laskenta taitaa mennä niin että B 959124 on ennen tuota rajaa.Kahila kirjoitti:elikkäs valmiste numero wdb1240521b959124 vai tarkottikko jotaki auton numeroita? tuo on rekkarista:D
WIS:kin antaa tälle ne eri vaihtoehdot sportilinelle ja ilman.
Jos haluat netistä etsiskellä halavemmalla niin tässä varaosanumerot:
A124 330 36 07 (vas)
A124 330 37 07 (oik)
EDIT: Oikean puolen numero korjattu 35 07 37 07.
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 12.4.2012 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Olen itse painimassa kanssa asian kanssa että alapallot alkaa olla lopussa. Oma 320CE kuuppa on otettu käyttöön 09/1993, mutta ilmeisesti tuo on kuitenkin malliltaan näitä viimesiä coupeja, kun vn:n loppu on C039147?
Olen tässä kovasti kollannut nettiä ja yhdestä putiikista löysin alatukivarret 101€ ja risat per puoli, plus muutama kymppi toimitusmaksua. Merkki on Moog, ei tuo vissiin ihan sutta ja sekundaa ole. Nuo nyt kuitenkin näyttävät olevan samanlaiset molemmin puolin, mutta tuon ei siis kaiketi pitäis olla ongelma. No kuitenkin, kl:stä väittivät mulle että hintaa palikoilla olisi se 240€ (vai sanoikohan 260€, en muista) ja jos kaverin kanssa ei kommunikaatiokatkosta tullut, niin kyse olisi ollut per puoli. Lähinnä nyt hämmästyttää tuo hillitön ero hinnassa, jotta netistä tilaamalla 2 yhden hinnalla?
Osien numerot ovat MOOG Part # MEWP0735 ja MOOG Part # MEWP0736, elikkäs täsmäisivät periaatteessa noihin aiemmin mainittujen oem-numeroiden loppuihin, mutta voiko noista nyt varmaksi sanoa? Kellään kokemuksia?
e: eikäkuh, noi Moogin osat olis 0735 vasen ja 0736 oikea, eli eripäin juuri kuin nuo mainitut. kirottua, menee sekavaksi..
Olen tässä kovasti kollannut nettiä ja yhdestä putiikista löysin alatukivarret 101€ ja risat per puoli, plus muutama kymppi toimitusmaksua. Merkki on Moog, ei tuo vissiin ihan sutta ja sekundaa ole. Nuo nyt kuitenkin näyttävät olevan samanlaiset molemmin puolin, mutta tuon ei siis kaiketi pitäis olla ongelma. No kuitenkin, kl:stä väittivät mulle että hintaa palikoilla olisi se 240€ (vai sanoikohan 260€, en muista) ja jos kaverin kanssa ei kommunikaatiokatkosta tullut, niin kyse olisi ollut per puoli. Lähinnä nyt hämmästyttää tuo hillitön ero hinnassa, jotta netistä tilaamalla 2 yhden hinnalla?
Osien numerot ovat MOOG Part # MEWP0735 ja MOOG Part # MEWP0736, elikkäs täsmäisivät periaatteessa noihin aiemmin mainittujen oem-numeroiden loppuihin, mutta voiko noista nyt varmaksi sanoa? Kellään kokemuksia?
e: eikäkuh, noi Moogin osat olis 0735 vasen ja 0736 oikea, eli eripäin juuri kuin nuo mainitut. kirottua, menee sekavaksi..
Terve,
A124 330 34 07 (vas)
A124 330 35 07 (oik)
Oli näköjään tullut näppäilyhäiriö tuonne ylempään viestiin. Oisi pitänyt olla:
A124 330 36 07 (vas)
A124 330 37 07 (oik)
t.
Risto
t.
Risto
Sulle pitäisi passata:ribaldo kirjoitti:Olen itse painimassa kanssa asian kanssa että alapallot alkaa olla lopussa. Oma 320CE kuuppa on otettu käyttöön 09/1993, mutta ilmeisesti tuo on kuitenkin malliltaan näitä viimesiä coupeja, kun vn:n loppu on C039147?
A124 330 34 07 (vas)
A124 330 35 07 (oik)
Oli näköjään tullut näppäilyhäiriö tuonne ylempään viestiin. Oisi pitänyt olla:
A124 330 36 07 (vas)
A124 330 37 07 (oik)
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mitenkäs nuo 300-24 SL Mersun alatukivarret on toteutettu, kaverin SL:ä oli nosturilla, ja kattelin että jarrut näyttää samalta, sekä alatukivarsi muuten, mutta siinnä oli vaihettava alapallo, kun taas tuossa 320 farkussa, on kiinteät pallot. Laajempia tutkimuksia en kerinnyt suorittaa, että miten urheiluauton pyöräntuenta eroaa kansanmallista. Sitäpaitti Ässällän tukivarret näytti äkkivilkasulla ihan samanmoisilta, joita nuissa omissa 200D purkuautoissa on... Eikai kuitenkaan?
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Toi SL perustuu aikapaljon 124:seen ja monet alustan osat alkavat 124 koodilla joten voi ne olla aivan samat vanhemmassa mallissa kuin 200 D:ssä. Uudemmissa 129:ssä ne alatukivarret on kiinteellä pallolla ja ovat samat kuin E500:ssa joten joutuu vaihtamaan koko hoidon kun pallo on väljä.
Mutta kiinteällä alapallolla näyttäis saavan Eestistä paljon halvemmalla kuin Suomesta (280 €).
http://spareto.ee/products/05023-track-control-arm
Mutta kiinteällä alapallolla näyttäis saavan Eestistä paljon halvemmalla kuin Suomesta (280 €).
http://spareto.ee/products/05023-track-control-arm
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
Tossa toinen eestiläin pulju:
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... tukivarsi/
Tuolla ei taida kyl 300-24:een olla sit sopivia..
http://alvadi.ee/fi/varaosat/mercedes-b ... tukivarsi/
Tuolla ei taida kyl 300-24:een olla sit sopivia..
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
siis kyllä ne tavalliset alatukivarret saa menemään sinne, mutta joutuu vaihtamaan sitten monta muutkain osaa tai muokkaamaan että passaa. Se taas tulee sitten kalliimaksi kuin mitä uudet oikeat maksaa. Sellaisenaan ne ei sinne sovi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mitä kaikkea sinne siis joutuisi vaihtamaan? Alapallon kulma on kyllä eri, kiinteällä pallolla varustettu näyttäis olevan jyrkemmässä kulmassa, kuin vaihdettavalla pallolla olevassa tukivarressa. Pitäis ottaa yks tommonen 200D:n tukivarsi ja vertailla sitä nostureilla tuohon 320:in tukivarteen. Jarrukilpi kyllä on sen verta lähellä, että se kyllä todennäkösesti ottaisi kiinni vaihdettavalla pallolla olevaan tukivarteen. Ja tämän myötä tietysti levy...Sergey kirjoitti:siis kyllä ne tavalliset alatukivarret saa menemään sinne, mutta joutuu vaihtamaan sitten monta muutkain osaa tai muokkaamaan että passaa. Se taas tulee sitten kalliimaksi kuin mitä uudet oikeat maksaa. Sellaisenaan ne ei sinne sovi.
Muokkaaminen ei kyllä perjaatteessa olisi ongelma, kun sorvit ja jyrsimet löytyy melkeen joka lähtöön...
W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Muutaman vuoden ollu noi rasvanipat alapalloissa, aina syksysin ja keväisin olen prässätä lurauttanu nipan kautta kumin tiukalle ja injektioruiskun neulaa myöten juoksuttanu ylimääräiset rasvat sieltä kumin läpi pois. Muuten hyvä mutta molemmat pallonivelen kumit näkyy nyt hajonneen talvipakkasilla, tais jäädä syssyllä vähän liian kireälle noi suojakumit.E200D kirjoitti:Alapallukat alkovat narisemaan duettona alkuviikosta. Pallojen pohjaan reijät, rasvanipat ja vaseliinia täyteen. Loppu narinat. Saa nähä, miten säännöllinen rasvaus auttaa kestämään...
Mitähän tuon varalle keksis, jonkunlainen poistoreikä/-kanava mitä pitkin pääsee ylenmääräinen vaseliini pois?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Samaa asiaa ihmettelen omaan, eli onko joku nyt todennut järkeväksi toimivaksi ratkaisuksi laittaa tuon 1243303507 ja 1243303407 sportlineen alle? Hinta menee ainakin tällä hetkellä niin, että sportlinen tukivarret on KL-varaosalla 635e/puoli ja ei-sportlinet on 270e/puoli. Jos ne sinne niin menee, että pyöränkulmat ei mene ihan päin helvettiä, niin laitan kyllä noi halvemmat alle molemmille puolille. Selviää kuitenkin molemmista puolista halvemmalla kun oikealla osalla yhdestä.
Noi hinnat on siis varmistettu soittamalla KL-varaosaan noin 5min sitten.
Noi hinnat on siis varmistettu soittamalla KL-varaosaan noin 5min sitten.