W210 220CDI tyhjäkäynnin jumputus/seilaus

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

W210 220CDI tyhjäkäynnin jumputus/seilaus

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Mistähän voisi johtua kun joskus tyhjäkäynnillä seilaa kierrokset? Kun laittaa D:n tai R:n päälle niin toisinaan jumputtaa oikein kunnolla niin että auto heiluu? Kun painaa kaasua kunnolla niin tasoittuu. Ehkä useimmiten sattuu vähän sen jälkeen kun on käynnistänyt. Yleensä käy tasaisesti ja hyvin mutta välillä tätä käy. Melkein kuin yksi pytty katoaisi mutta ei kumminkaan. Voisiko olla suuttimista? kannen ja suuttimen väliset tiivisteet vuotavat mutta nämä ainakin vaihdetaan pian. Vai pitääkö laittaa kaikki suuttimet?

Kestääkö muuten halvempi suutin kuinka kauan ehjänä ? Vai hajoileeko ne heti? Bosch tietty paras mutta kai se halvempi mallikin jonkin aikaa menisi?
Mercedes_c
Viestit: 196
Liittynyt: 06.6.2007 23:50

Viesti Kirjoittaja Mercedes_c »

Railin paine anturi
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Re: W210 220CDI tyhjäkäynnin jumputus/seilaus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

klassikko kirjoitti:Mistähän voisi johtua kun joskus tyhjäkäynnillä seilaa kierrokset? Kun laittaa D:n tai R:n päälle niin toisinaan jumputtaa oikein kunnolla niin että auto heiluu? Kun painaa kaasua kunnolla niin tasoittuu. Ehkä useimmiten sattuu vähän sen jälkeen kun on käynnistänyt. Yleensä käy tasaisesti ja hyvin mutta välillä tätä käy. Melkein kuin yksi pytty katoaisi mutta ei kumminkaan. Voisiko olla suuttimista? kannen ja suuttimen väliset tiivisteet vuotavat mutta nämä ainakin vaihdetaan pian. Vai pitääkö laittaa kaikki suuttimet?

Kestääkö muuten halvempi suutin kuinka kauan ehjänä ? Vai hajoileeko ne heti? Bosch tietty paras mutta kai se halvempi mallikin jonkin aikaa menisi?
Tuo suutimien prikkojen vuoto aiheitutaa usein tuota humppaa, kannataa vaihtaa heti nuo prikat ennen kuin suuttimet on todella jumissa, niin kuin CDI203 sanoi joskus, kun neekerin paskaa pukkaa ylös asti on niitä vaikea irroitell. Voihan tuo rail paine anturikin olla vian syy
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Vähän ot mutta satuitko vahingossa olemaan Otalammentien S-marketin pihassa...sininen seedan väyrynen?

Jumputti kyllä todella pahasti kun stereoitten yli aloin ihmetellä että hajosiko subbanen takakontissa.... :D

.
Viimeksi muokannut todellauupunut, 16.3.2013 0:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220CDI tyhjäkäynnin jumputus/seilaus

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

klassikko kirjoitti:Mistähän voisi johtua kun joskus tyhjäkäynnillä seilaa kierrokset? Kun laittaa D:n tai R:n päälle niin toisinaan jumputtaa oikein kunnolla niin että auto heiluu? Kun painaa kaasua kunnolla niin tasoittuu. Ehkä useimmiten sattuu vähän sen jälkeen kun on käynnistänyt. Yleensä käy tasaisesti ja hyvin mutta välillä tätä käy. Melkein kuin yksi pytty katoaisi mutta ei kumminkaan. Voisiko olla suuttimista? kannen ja suuttimen väliset tiivisteet vuotavat mutta nämä ainakin vaihdetaan pian. Vai pitääkö laittaa kaikki suuttimet?

Kestääkö muuten halvempi suutin kuinka kauan ehjänä ? Vai hajoileeko ne heti? Bosch tietty paras mutta kai se halvempi mallikin jonkin aikaa menisi?
Tekeekö vain vaihdepäällä
Vaikka eipä sen väliä ensin heti ne vuotavat suutimen tivisteet kuntoon
Jos vaiva sen jälkeen jatkuu niin sitten tutkailee
(Siihen kannattaa vaikka tehdä aikaa tai sitten olla ajelematta muuten on kohta löydytävä paljon enemän aikaa...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tifoso
Viestit: 214
Liittynyt: 02.11.2006 19:04
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja Tifoso »

Enemmän ot: ihan nurkilla ollut uupunut. Sinisen väykyn olen joskus nähnyt kylällä. Ei ole tuttu.
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

todellauupunut kirjoitti:Vähän ot mutta satuitko vahingossa olemaan Otalammentien S-marketin pihassa...sininen seedan väyrynen?

Jumputti kyllä todella pahasti kun stereoitten yli aloin ihmetellä että hajosiko subbanen takakontissa.... :D

.
En ollut siellä :) Ja oma auto hopea.
Muutkin väykyt jammaavat siis.
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Re: W210 220CDI tyhjäkäynnin jumputus/seilaus

Viesti Kirjoittaja klassikko »

CDI203 kirjoitti:
klassikko kirjoitti:Mistähän voisi johtua kun joskus tyhjäkäynnillä seilaa kierrokset? Kun laittaa D:n tai R:n päälle niin toisinaan jumputtaa oikein kunnolla niin että auto heiluu? Kun painaa kaasua kunnolla niin tasoittuu. Ehkä useimmiten sattuu vähän sen jälkeen kun on käynnistänyt. Yleensä käy tasaisesti ja hyvin mutta välillä tätä käy. Melkein kuin yksi pytty katoaisi mutta ei kumminkaan. Voisiko olla suuttimista? kannen ja suuttimen väliset tiivisteet vuotavat mutta nämä ainakin vaihdetaan pian. Vai pitääkö laittaa kaikki suuttimet?

Kestääkö muuten halvempi suutin kuinka kauan ehjänä ? Vai hajoileeko ne heti? Bosch tietty paras mutta kai se halvempi mallikin jonkin aikaa menisi?
Tekeekö vain vaihdepäällä
Vaikka eipä sen väliä ensin heti ne vuotavat suutimen tivisteet kuntoon
Jos vaiva sen jälkeen jatkuu niin sitten tutkailee
(Siihen kannattaa vaikka tehdä aikaa tai sitten olla ajelematta muuten on kohta löydytävä paljon enemän aikaa...)
Kyllä tämä on tiedossa ja totta. Toivotaan että suuttimet lähtevät irti vielä ensi torstaina, silloin on aika. Tiedä sitten kuinka kauan ovat vuotaneet, mutta edellisen omistajan mielestä siellä oli " vähän " karstaa suuttimien ympärillä. Samalla mitataan suuttimet jos kaiken saa soveltumaan yhteen. Peukkuja nyt pystyyn että lähtevät irti :) Ja että kerkeäisi tämän tehdä ennen kuin vaimo synnyttää ;)
klassikko
Viestit: 28
Liittynyt: 05.3.2013 21:54

Viesti Kirjoittaja klassikko »

Ei vaihdettu vieläkään tiivisterenkaita kun asentaja hieman pelkäsi tarttua toimeen. Uusi aika viikon päähän APP huoltoon. Siellä sanottiin että suuttimet aiheuttaa tuota koneen humppausta. Toinen vaihtoehto railpaineensäädin
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

klassikko kirjoitti:Ei vaihdettu vieläkään tiivisterenkaita kun asentaja hieman pelkäsi tarttua toimeen. Uusi aika viikon päähän APP huoltoon. Siellä sanottiin että suuttimet aiheuttaa tuota koneen humppausta. Toinen vaihtoehto railpaineensäädin
Ylipäätän mikä vaan polttoaine linjassa mikä saa paineen vaihtelemaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”