ESP defective- visit workshop ja muuta sähköhäikkää??
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
ESP defective- visit workshop ja muuta sähköhäikkää??
alkoi sitten tuollaista hälytystä antaan, tulee ajossa, cruise toimii, malfunction häviää, kun käyttää sammuksissa, mutta tulee uudestaan jonkinajan kuluttua, en kiinnittänyt huomiota, tuleeko vasta jarrun painamisen jälkeen..
laitoin myös tänään vetokoukun sähköadapterin paikalle, kun vedin kärryä, voisko siinä oleva oikosulku tehdä moista?
laitoin myös tänään vetokoukun sähköadapterin paikalle, kun vedin kärryä, voisko siinä oleva oikosulku tehdä moista?
Viimeksi muokannut maxpower07, 26.1.2013 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W639 130cdi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: ESP defective- visit workshop?
Voimaxpower07 kirjoitti:alkoi sitten tuollaista hälytystä antaan, tulee ajossa, cruise toimii, malfunction häviää, kun käyttää sammuksissa, mutta tulee uudestaan jonkinajan kuluttua, en kiinnittänyt huomiota, tuleeko vasta jarrun painamisen jälkeen..
laitoin myös tänään vetokoukun sähköadapterin paikalle, kun vedin kärryä, voisko siinä oleva oikosulku tehdä moista?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
oireet palasi, mutta abs vian myötä, eikä häviä sammuttamalla, saattaa hävitä yhtäkkiä kesken ajon, olen koittanut ladata akkua, josko jännitteet olisi liian alhaalla, mutta ei vaikuta, vika ei ainakaan häviä heti liikkeelle lähdettyä, mutta 20km:n ajon jälkeen saattaa hävitä, koitin summittaisesti kuskinpuoleisen etuanturin irrotusta ja putsausta, jonka jälkeen oireet hävisi liikkeelle lähdettyä, mutta palaa taas auton seistyä pakkasessa.. on myös alkanut kierrokset humppaamaan 1000-1500rpm välillä pienillä nopeuksilla kylmänä, rauhoittuu kun kaasua antaa reippaammin, liittynee ilmeisesti latausongelmaan/alhaiseen jännitteeseen??
W639 130cdi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos vapaalla kierokset seilaa niin virran vähyttä mihin sopii hyvin tuo abs valo,maxpower07 kirjoitti:oireet palasi, mutta abs vian myötä, eikä häviä sammuttamalla, saattaa hävitä yhtäkkiä kesken ajon, olen koittanut ladata akkua, josko jännitteet olisi liian alhaalla, mutta ei vaikuta, vika ei ainakaan häviä heti liikkeelle lähdettyä, mutta 20km:n ajon jälkeen saattaa hävitä, koitin summittaisesti kuskinpuoleisen etuanturin irrotusta ja putsausta, jonka jälkeen oireet hävisi liikkeelle lähdettyä, mutta palaa taas auton seistyä pakkasessa.. on myös alkanut kierrokset humppaamaan 1000-1500rpm välillä pienillä nopeuksilla kylmänä, rauhoittuu kun kaasua antaa reippaammin, liittynee ilmeisesti latausongelmaan/alhaiseen jännitteeseen??
muita yleisiä syitä paineen säädin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
Nooo.... .... ootko mitannu ne jännitteet? Entäs onko jarruvalokytkimen osuus varmistettu? Paineensäädin on railiputkessa. Kannattaisko vaikka lukaist ane koodit ennenkuin alkaa osia vaihtelemaan (jos jännitteet ok)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
eli oireet jatkuu.. eilen sekos vaihteisto, eli d-asennossa satasen matkavauhdissa löi vapaalle ja senjälkeen kohta esp ja abs defective hälytys, auto parkkiin pysäkille ja sammuksiin, käynnistyksen jälkeen taas vaihteet toimii, mutta abs-esp häly jää..
tänään sitten toisella ajokerralla annoin reippaammin lapikasta ja kas kummaa, hälytykset hävis.. mutta muutaman kilometrin päästä pikkutiellä pienemmässä vauhdissa moottorilla jarruttaessa vaihtoi aina ykköselle saakka vaihteet, vaikka vauhtia oli reilut 50 ja kohta senjälkeen taas abs-esp häly.. mittalin pajalla latausjännitettä, niin on 13.5v ja välillä tipahtaa sekunniksi 13v:iin... olisko lopun merkkejä laturilla??
isommalla akkulaturilla ladatessa haukkaa kyllä melko reilusti virtaa, eli kovin hyvin ei ole ehtinyt latailemaan.. ja taas ajoon lähtiessä abs-esp hälyt hävisi, kun lähtee eteenpäin ajamaan, vaihtotapahtuma ei kovin puhdas kuitenkaan ollut heti, kun ei meinannut osata vaihtaa isompaan aluksi..
liekö alijännite sotkenut vaihteiston ohjainboxejakin...
tänään sitten toisella ajokerralla annoin reippaammin lapikasta ja kas kummaa, hälytykset hävis.. mutta muutaman kilometrin päästä pikkutiellä pienemmässä vauhdissa moottorilla jarruttaessa vaihtoi aina ykköselle saakka vaihteet, vaikka vauhtia oli reilut 50 ja kohta senjälkeen taas abs-esp häly.. mittalin pajalla latausjännitettä, niin on 13.5v ja välillä tipahtaa sekunniksi 13v:iin... olisko lopun merkkejä laturilla??
isommalla akkulaturilla ladatessa haukkaa kyllä melko reilusti virtaa, eli kovin hyvin ei ole ehtinyt latailemaan.. ja taas ajoon lähtiessä abs-esp hälyt hävisi, kun lähtee eteenpäin ajamaan, vaihtotapahtuma ei kovin puhdas kuitenkaan ollut heti, kun ei meinannut osata vaihtaa isompaan aluksi..
liekö alijännite sotkenut vaihteiston ohjainboxejakin...
W639 130cdi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??
antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa?
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??
antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa?
W639 130cdi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ohjauskulma-anturimaxpower07 kirjoitti:tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??
antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa?
ratin kulman tunistelija
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
missäköhän sijaitsee? onko yleinen vika?CDI203 kirjoitti:ohjauskulma-anturimaxpower07 kirjoitti:tänään sain lopulta käytyä paikallisella korjaamolla ja mersu lyötiin koneeseen kiinni, näytti että vasen taka pyörintänopeus kohtuuton
niinpä seuraavaksi pitää ilmeisesti koittaa, josko sais mitattua sen anturin, ennenkuin alkaa isommin purkamaan.. missäköhän kohtaa liitin mahtaa farkussa sijaita??
antoi myös koodin ohjauskulma-anturista, mitäköhän se meinaa?
ratin kulman tunistelija
W639 130cdi
Kaipa noita menee, mutta useimmiten vika siinä että etutpään alustaan tehty jotain ja ratti vinossa --> anturissa offsettia
http://img11.imageshack.us/img11/8822/s ... sensor.jpg
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... fce86561f4
http://img11.imageshack.us/img11/8822/s ... sensor.jpg
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... fce86561f4
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
siellähän se liitin on mukavassa paikassa pyöräkotelossa sisälokarin alla samalla tuli hiukan ennaltaehkäistyä mersun ruostumista kotelomassalla, pistehitsit näköjään ottaa kohtuuhyvin ruosteen itteensä, pellithän on vissiin galvanoituja harmaasta väristä päätellen ja siitä että maalit irtoilee tehokkaasti kun teräsharjalla rapsuttelee..
niin, anturi näyttää ääretöntä vastusta, eli lienee kärähtänyt, eiköhän sen pitäis kuitenkin jotain ohmeja näyttää?? anturi ei suostunut kohtuullisella voimankäytöllä irtoamaan, niin ei voinut reiästä tarkistaa, miltä absikehä näyttää..
niin, anturi näyttää ääretöntä vastusta, eli lienee kärähtänyt, eiköhän sen pitäis kuitenkin jotain ohmeja näyttää?? anturi ei suostunut kohtuullisella voimankäytöllä irtoamaan, niin ei voinut reiästä tarkistaa, miltä absikehä näyttää..
W639 130cdi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
vaihdoin anturin, mutta purkuosa oli ilmeisesti rikkinäinen, ei anna mitään jännitettä pyörän pyöriessä, eikä näytä ohmeja eli luonnollisestikin vikakin säilyi..
ilmeni myös toinen ihme vika, trippimittari sekoaa, nollasin pari päivää aikaa ja nyt palasi aikaisemmat kilometrit näyttöön..myös ulkolämpömittari näyttää liikaa pakkasta, mutta lienee anturivikaa??
ilmeni myös toinen ihme vika, trippimittari sekoaa, nollasin pari päivää aikaa ja nyt palasi aikaisemmat kilometrit näyttöön..myös ulkolämpömittari näyttää liikaa pakkasta, mutta lienee anturivikaa??
W639 130cdi
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro