voi väykky minkä teit
voi väykky minkä teit
Kuten otsikkokin sen kertoo niin alkoi tuo allekirjoituksen kulkine temppuilemaan taas urakalla Aamulla lähti ilman lämmitystä käyntiin ja toimi ihan täysin koko aamupäivän(Tuli ajettua tunnin verran tuolloin) ja nyt iltapäivällä kun olisi pitännyt päästä liikkeelle niin starttaa pitkään ja hörähtää muutamaksi sekunniksi käyntiin ja sammua tupsahtaa. EGS boxi on kuiva kuten myös sen liittimet joten mikähän tuossa nyt alkoi temppuilun Starin päähän en nyt sattuneesta syystä pääse kun en omista hinuria millä voisin väykkyä kuskailla Kaikki sulakkeetkin tarkistin eikä mikään niistä ollut pimahtannut,onneksi opin jo että näiden kanssa ei kannata hermoja menettää vaan tälläkin kertaa ei voinut muutakuin nauraa enää
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
paljonko ainetta tankissa? Tuleeko näyttöön mitään vikailmoituksia?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tankissa puoli tankkia naftaa jäljellä eikä tule minkäänlaisia herjauksia mittaristoon Mitenkäs nuo kampi-ja nokka akselin tunnistimet sitten menee rikki kun olen ollut siinä luulossa että pitäis kuitenkin lähteä käyntiin vaikka toinen niistä pimeniskin Startti pyöräyttää todella rivakasti kun akussa on vaan virtaa tarpeeksi(startinhan tähän jouduin syksyllä jo vaihtamaan kera uuden akun) Akku on nyt varmuuden vuoksi latauksessa ja silloin kun laturin laitoin niin akku otti virtaa vastaan 4ampeeria
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: voi väykky minkä teit
Joka yrityksellä hörätää hetkeksi? jos niin tarkista näkyykö läpinäkyvissä putkissa ilmaa startatessa jos näkyy vaihdaputket(tai pelkät orinkulat)mese300 kirjoitti:Kuten otsikkokin sen kertoo niin alkoi tuo allekirjoituksen kulkine temppuilemaan taas urakalla Aamulla lähti ilman lämmitystä käyntiin ja toimi ihan täysin koko aamupäivän(Tuli ajettua tunnin verran tuolloin) ja nyt iltapäivällä kun olisi pitännyt päästä liikkeelle niin starttaa pitkään ja hörähtää muutamaksi sekunniksi käyntiin ja sammua tupsahtaa. EGS boxi on kuiva kuten myös sen liittimet joten mikähän tuossa nyt alkoi temppuilun Starin päähän en nyt sattuneesta syystä pääse kun en omista hinuria millä voisin väykkyä kuskailla Kaikki sulakkeetkin tarkistin eikä mikään niistä ollut pimahtannut,onneksi opin jo että näiden kanssa ei kannata hermoja menettää vaan tälläkin kertaa ei voinut muutakuin nauraa enää
suodatimen kannen tivistys, tarkista railpaineen säätimen kunto(säädin irti ja tarkistaa että sen orinkulat on ehjiä) tarkista railipaine anturi (johto irti)
eikös *:ri pääse auton luo... paljon helpompi siireltävä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tämä on kyllä ihan totta. Mutta oskilloskoopin käyttö vaatii opiskelua kun starilla tai carsoftalla putkimieskin pystyy etsimään vian kohteen 95% varmuudella....-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
Ps. Mikä on oskilloskooppi ?
.
Tosiaan autoon on viime viikolla vaihdettu kaikki konehuoneen puolella olevat polttoaine putket eikä niissä näy ilmakuplia kun auto starttaa,kävin juuri äsken vielä kokeilemassa asian Ja tosiaan joka starttaus kerralla hörähtää kyllä tulille muttei käy kun sen muutaman sekunnin Täytyy nyt tarkastaa tuo railpaineen säätimen kunto vaikka sinnekin vaihdoin jo uudet o renkulat pari kuukautta sitten Railpaine anturin piuhankin otin jo eilen irti kokeeksi eikä sekään muuttanut tilannetta miksikään Tuon kampiakselin asentotunnistimen ajattelin seuraavaksi yleismittarilla tarkistaa,ehjän pitäisi antaa 900ohmin arvot eli helppo siis mitata Ja jos tuokin on kunnossa niin pitää kokeilla mitä se sitten sanoo kun webastolla lämmittää sen koneen Eipä tässä muuten mitään hätää ole mutta kun parin viikon päästä oli tarkoitus tällä autolla lähteä lappiin mutta enpä taida uskaltaa kokeilla onneani että tullaanko sieltä tällä vielä poiskin Alkaa mennä luotto tähän autoon kun koskaan ei tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Lämmittele sitä kp-pumppuakin jos vaikka sattuis oleen se joka vuotaa sisäisesti...
Taitaa olla nykyään jo niin että star löytyy useammasta autotallista kuin skooppi (hyvä sellainen kun maksaakin jo enemmän kuin kiinan* )
Taitaa olla nykyään jo niin että star löytyy useammasta autotallista kuin skooppi (hyvä sellainen kun maksaakin jo enemmän kuin kiinan* )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Eipä mahdu tuon pellin alla korkeapainepumppua lämmittelemään ilman viskon irroitusta Enkä kyllä usko että korkeapainepumpussa sitä vikaa tässä on kun sinnekin on kaikki tiivisteet ja venttiilit vaihdettu tasan kuukausi sitten. Kampiakselin asentotunnistin vika tässä on nyt,vanha otettu pois paikaltaan ja mittaamalla todettu vialliseksi Pitäisi tosiaan se 900ohmia löytyä tuosta ja tästä ei löytynyt kuin 537ohmia joten aika selkeä vika siis löyty Olipa vaan mukavan ahdas paikka tonkia se esille tuolta
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Skoopin käytössä on yksi juttu... pitäis olla jotain vertailu tietoa-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
muuten senkin näytöst voi vaan koittaa arvuutella onko anturi kunnossa(ja sitä voi arvaila ihan kokemuksen perusteelakin ilman yleis mittaria)
esim jos käppyrä on säänölinen muodoltaan eikä ole koskaan nähnyt minkä muotoinen sen pitäis olla tai ei ole muita arvoja sille niin onko se kunnosa vai ei...
(veh*** ja monen korjaamon kannattaisi palkat putkimiehiä käytelemään *:ria... kun aika usein on jäänyt viat löytymättä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tietyissä antureissa täytyy totta kai hyvä olla vertailutietoa. Tässä mainitut nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet eivät sitä vaadi.CDI203 kirjoitti:Skoopin käytössä on yksi juttu... pitäis olla jotain vertailu tietoa-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
muuten senkin näytöst voi vaan koittaa arvuutella onko anturi kunnossa(ja sitä voi arvaila ihan kokemuksen perusteelakin ilman yleis mittaria)
esim jos käppyrä on säänölinen muodoltaan eikä ole koskaan nähnyt minkä muotoinen sen pitäis olla tai ei ole muita arvoja sille niin onko se kunnosa vai ei...
(veh*** ja monen korjaamon kannattaisi palkat putkimiehiä käytelemään *:ria... kun aika usein on jäänyt viat löytymättä)
Paras yhdistelmä olisi, jos testerin ilmoittaman vian voisi todeta mittaamalla. Aina ei kuitenkaan testerillä vikaa edes voi löytää. Silloin täytyy olla tietotaitoa ja skooppi. Tai muuten vain tietää. Tai arvata.
Monesti vaihdetaan turhaan osia pelkän vikakoodin perusteella. Muutama nopea mittaus varmistaisi asian.
Eipä toimi vieläkään vaikka tunnistinkin on nyt vaihdettu Täytyy lähteä ettimään fillari varastosta esille ja alkaa kulkemaan sillä Väykyn hinaan mönkijällä sen raato paku mersun viereen muistoksi että mihin sitä tuli joskus rahat hukattua,eli mielenkiinto loppui nyt lopullisesti tuota autoa kohtaan kuten myös rahat
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Eikö siellä päin ole noita *.rin omistajia jotka voisi tulla tsekkaamaan tuon autosi. katso tuolta löytyykö joku lähi seudulta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kyllä tuonne suutinputkille asti tavara kulki kun tänään kokeilin jo senkin... Starillahan tuon näkis mikä vaivaa mutta se kellä on tällä samaisella kylällä(2km päässä) tuo ohjelmisto niin hän ei pääse tuohon meikäläisen pihalla kulkemaan saatika että mahtuisi mersun viereen tällä hetkellä(henkilö jolla on tuo ohjelmisto liikkuu pyörätuolilla joten ei oikein onnistu homma nyt)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Jatkoin vielä tämän raadon parsimista,polttoaine puolen vikaa tässä on nyt... Korkeapainepumpun käytin tänään uudelleen levällään ja tsekkasin sen niin sieltä oli yksi o rengas korkannut,naftaa saa suuttimille asti ja hörähtää kyllä käyntiin muutamaksi sekunniksi ja sammua tupsahtaa sen jälkeen eli joko suuttimet,railpaineen säädin tai ajonesto vika tässä on nyt päällä Viikonloppuna voi olla mahdollista saada henkilö jolla on tuo star käymään tämän raadon luona niin eiköhän tämä tästä lähde selviämään,toivon mukaan
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Taispa muuten vika löytyä nyt ilman staria tästä autosta Aamulla ajattelin piruuttani ja hivenen kyrsiintyneenä kurkata miltä näyttää naftasuodatin niin oli suodattimen alaosasta noin 3cm ihan mustaa mönjää täynnä ja suodattimen yläosassa oli jäähelmi eli tankkauksen yhteydessä on täytynnyt päästä vettä järjestelmään No huomenna alkaa sitten järjestelmän putsaus,eli tankista täytyy laskea naftat pois mutta mitenkäs nuo linjat nyt saadaan tyhjäksi tuosta vetisestä naftasta Startilla hinkkaamalla kun tankki on tyhjennetty Vai tarviiko saada kaikki linjat "puhtaaksi" asti
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Suodatin oli motonetin Wixin suodatin kun ei lauantaina muualta enää siihen aikaan saanut. Mutta huoltoaseman vikahan tämä taitaa nyt olla kuitenkin kun sieltä mistä maanantai aamuna otin naftaa tankkiin niin on kuulemma ollut tiistaista eteenpäin diesel pumput pois käytöstä ja kun kysyin tänään että miksi näin on niin selitys oli että säiliöihin päässyt jostain syystä vettä ja epäilivät itsekkin että munkin auton tankkiin joutunut tuota veden sekaista naftaa Käskivät laittaa reklamaation asiasta ja selvitykset mitä mahdollisesti autosta hajonnut eli huomenna jos saan auton käyntiin tankin ja polttoaine linjojen putsauksella pitää laittaa menemään asiasta kirjallista dokumenttia heille päin
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Tämä on tätä tietokoneajan mukanaan tuomaa sokeutta. Jos ei autoa saa piuhan nokkaan, niin siitä ei voi löytyä vikaa. Eikä kukaan enää muista tarkistaa perusasioita, kun ei ole kerran sitä tietokonettakaan.Meissenkeri kirjoitti:Luin topikin ja oli siellä välissä yksi oikeakin arvaus. Milloin oli viimeksi polttoaineen suodatin vaihdettu?
Fenton kirjoitti:Ilmakuplia ei näy, mutta saakos se silti soppaa?
Jos siitä onkin vaan suodatin yksinkertaisesti tukossa?
Arvaushan ei ole täysin oikea, jos perussyy löytyy tankista. Suuntaa-antava kylläkin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Fenton on kyllä täysin oikeassa tässä asiassa,ei kaikki viat tosiaan tarvitse heti sitä typeryskonetta Sen takia en itsekkään meinannut uskoa tuota vinkkiä kun suodattimen vaihdosta ei ole kulunnut aikaa juuri mitään mutta tuo huoltoaseman pumpuilla oleva lappu sytytti itellä sellaisen ahaa tunteen että piti alkaa sitten tutkimaan lisää Ja nyt lähden nostamaan auton ylös että saa tankin tyhjennettyä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B