Diisseli LOPPU............

Katso myös W201.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Diisseli LOPPU............

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Tankin mittari oli toiseksvimesessä viivassa, valon palamisesta ei tietoakaan... rippimittarissa kilsoja joku 400-500km ja siihe loppu matka.... No onneks oli asema 100m pääs.. melkee näky... ei muutako sahaamalla väkisin käyntiin ja pääs tankille just ja just...

Jos nyt oikeen muistan ni näissä vehkeissä on 72L tankki, vai?

No tankkasin ni kappas vain eihän sinne mennykkö 60L eli viel ois n.12L ollu jälellä ja loppu matkako kananlento?


Mihinhän tämä nyt viittaa ja mistä kannatas rueta tätä hommaa ratkomaan?

Oisko siellä nyt joku tankin-imuletku tai joku noussu väärille maille? onko tankissa joku oma suodatin?


Lisäyksenä voisin mainita että kun auton parkkeerraa ylämäkeen keula ylöspäin niin käyntiin lähteminen on hankalampaa kuin toisin päin, onko mahollista että pa-linjat jotenki tyhjenee kaikki tankkiin saakka ja siks pittää sahauttaa sieltä asti että lähtee käyntiin?

Vaikka ois tasasellaki parkissa ni hieman on käyntiinlähtö ongelmaa,KYLMÄNÄ. muttei läheskään niin paha kuin mäessä keula ylöspäi.

- Aika vasta on vaihettu: Paineventiilien o-renkaat kun vuosivat...ja aaiheuttivat tyhjäkäynnin ailahtelua, tosin tämä ailahtelu ei korjaantunu.



Kellään ollu samankaltaisia ongelmia tai tietäs muuten vain neuvoa?


[/u]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5973
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ästeellä oli tiisseli kanssa loppu... Siis vähän yli viikko sitten... Mutta nyt taas on ästeen tankissa ollu tavarata sekä tiisseliä että pensaa.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

selevä, ken on.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mistään en mitään tiedä, mutta kun mun Väykästä loppu kerran nafta, niin kojetaulun näytössä luki: Visit Workshop :lol: Kai sitä naftaa halvemmalla saa muualta ku marmoritiskiltä :wink:
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onko tehny aiemmin? Voisko olla naftan meno-ja paluulinjat sekaisin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikö s124 ole 60l tankki? sedanissa muistaakseni ainakin oli :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Nytkö kysyt ni On kerran aikasemmin jättäny välille... sillonko ostin auton n.1.5v sit, kysyin entiseltä omistajalta että toimiiko tuo tankkimittari niinkö pitää ( oli entisestä jo kokemusta näitten mittarejen kans) no sehän vakuutteli että varmasti toimii... nojoo pääsin ehk' 10km ja tienvarresa oltiin :D onneks oli toine auto matkas... Sillo joutu kyllä sahaamaan ja kunnolla että lähti käyntiin

Totesin vain sillon että ei se Toimi niinkö pitää ja ei se haitannu minua sen enenpääkö ties että ei oo luottamista mutta sitte nyt on alkanu ilmaantumaan tuota huonoa käyntiin lähtemistä jne. ni alkaa vähän arvelyttaan että uskaltaako sillä kohta mihinkään enään lähteä ilman hinauspalvelu hartikaisen numeroa....



Ainaki mitä netistä kattelin ni on farkussa 72L
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Kyllä se sedanin tankki on 70 l ja farkun 72 litraa. :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Miten nuo meno ja paluulinjat yhttääkkiä sekasi ois voineet mennä? :shock:
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja sitten extraiso tankki on 90l.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tankki lommolla ja koho siis "pohjaa ylempänä" sillon ku aine jo loppuu. Eikä siksi mahu ees täyttä määrää ainetta. Toinen vaihtoehto vois olla imupuolen ilmavuoto. Varkussa tankki vieläpä matalalla, täydellä tankilla imu pienempi jolloin vuoto ei vielä haittaa, lähes tyhjällä tankin oma painovoimainen paine ei ruoki siirtopumppua ja vuotoilman osuus jo liiallinen. Ehkä? :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Mistäs kautta tuohon kohoon ja tankkiin pääsee käsiksi, ylä vai alakautta?

Tuota ilmavuotoa vähän epäilen kyll, Saisko nuissa läpinäkyvissä pa-letkuissa suodattimen kupeessa näkyä yhtään ilmakuplaa?
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

suuttimet ei tykkää ilmasta
kannattaa vaihtaa letkut / O-enkaat ja käydä muutkin polttoainelinjan vuodot läpi.
Huom! Imuvuodot ei näy ulospäin, näet sen kuplina
autodidakti
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5973
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Diisseli LOPPU............

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Peteeee kirjoitti: Kellään ollu samankaltaisia ongelmia tai tietäs muuten vain neuvoa?
[/u]
Äästeellä, aapeeseellä, teppoililla, jopa sellillä on ne mittarit joista sitä polttoainetta saa.....

Kuva

Tuommoinen tai vastaava täyteen sopivaa polttoainetta ja auton takapaksiin, niin voi auttaa itseään ja muitakin joilla on polttoaineen loppumisen takia matka katkennut.

Jos vika oli paineventtiilien o-renkaissa ja vaihdoit ne ja vika ei hävinnyt niin asiahan on kunnossa ;)

Itse selvittelisin ensin empiirisesti mikä on oikeasti tankin tilavuus ja sit se pa-anturin toiminta hett perään syyniin.
tusina7
Viestit: 21
Liittynyt: 23.1.2008 0:13
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tusina7 »

itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Ai tuon pääsuodattimenpäällä oleva motikka missä lukkee jotaki TOP,stop tms? Sekö on sammutus ruuvi? :o :shock:

Oiskohan siinä vikako itellä on se väännettu rikki, tai ainki se hattu osa.. :S jos nyt sitä meinasit..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
tusina7
Viestit: 21
Liittynyt: 23.1.2008 0:13
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tusina7 »

Peteeee kirjoitti:
itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
Ai tuon pääsuodattimenpäällä oleva motikka missä lukkee jotaki TOP,stop tms? Sekö on sammutus ruuvi? :o :shock:

Oiskohan siinä vikako itellä on se väännettu rikki, tai ainki se hattu osa.. :S jos nyt sitä meinasit..
just se
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

miten tuon pitäs toimia? painamalla alaspäinkö se sammuu? onko siinä joku o-rengas sen tapin ympärillä joka vuotaa vai miten sait sen omas kuntoon?

Painelin sitä tappia alaspäin muttei liikkunu, pyörittää en kyl kokeillu..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ainaki omasa pyöri auki ja kiinni kiertäen.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?


Tuon sammutusvalven tarkistan vielä tässäkö kerkeää..
itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
-Vaihtoitko koko ton ruuvisysteemin, paljonko kustansi? saako normi liikkeestä?


Tankissa ei ainakaan päällepäin näkyny lommoja sun muuta.. Onko nuissa tankeissa mitään hengitysletkua tms? Tankin korkissa ainaki lukee että Not Ventilated... tiiä sitte..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
tusina7
Viestit: 21
Liittynyt: 23.1.2008 0:13
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tusina7 »

Peteeee kirjoitti:Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?


Tuon sammutusvalven tarkistan vielä tässäkö kerkeää..
itellä oli sama ongelma ja syy oli suodattimen päällä oleva sammutin ruuvi joka vuoti
-Vaihtoitko koko ton ruuvisysteemin, paljonko kustansi? saako normi liikkeestä?


Tankissa ei ainakaan päällepäin näkyny lommoja sun muuta.. Onko nuissa tankeissa mitään hengitysletkua tms? Tankin korkissa ainaki lukee että Not Ventilated... tiiä sitte..
joo koko "pultti", kl-varaosasta oulusa, hinta oisko ollu 106€
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Peteeee kirjoitti:Joooo tuota muistaakokukaan ulkoa monen millin kuuskoloavain vai mikä avain tohon tankinpohjan roppuun käy? Siitähän pitäs saaha katottua tankinsuodattimen kunto?
22 millinen se oli muistaakseeni. Tein pultista...

Siitä tulee sitten nesteet pultin reijästä...:x

Jos verkko on tukkeentunut, ei valuu pohjalla olevat aineet imuletkuun.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

joo koko "pultti", kl-varaosasta oulusa, hinta oisko ollu 106€
Mite tuo pultti voi olla rikki? jaano empä viel kysele mtttää ennekö käytän sen irti... Uutta pulttia ei tunnu löytyvän näiltä tienoilta... löytykö hyllystä ooolussa?




22 millinen se oli muistaakseeni. Tein pultista...

Siitä tulee sitten nesteet pultin reijästä...

Jos verkko on tukkeentunut, ei valuu pohjalla olevat aineet imuletkuun.
Joo pittää ajella löpöt suht loppuun että ei kaikki ole silimillä... :D tietenki lujassako tauti seki.....
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Vähän päivitystä tähänki..

Tankin tyhjennys roppu oli tosiaan 22mm ja ihmeen helposti aukesi.. Oletin suodattimen olevan likasempi mutta eipä tuo kovin pahalta näyttäny joten tuskinpa tuosta on välillejäännin syy, kuvassa näkyy puhistamattomana jos tuo kuvan laitto ny onnistu
Kuva


Käytin tuon sammutusventtiilin kans auki ja jumissahan se oli.. putsauksen jälkeen taas pyöri, vaihoin myös nuo 2 isompaa o-rengasta, tuossa ite tapissa olevaa o-rengasta ei löytyny varastoista nuin pientä ni se sitten jäi... pitäs kyllä seki laittaa tässä... siinä muutama kuva jos jollaki kiinnostaa, hieman vuojet jo näköjään tuotaki purru

Kuva
Kuva




Tiivisteitten vaihon, suodattimen ja tankin puhistuksen jäläkeen ei kyllä oikeastaan mikään ole muuttunu, vielä käyä röplötttää kylmänä ja tankkimittariin ei ole luottamista...

En kyllä ymmärrä missä on vika jos tankki on täysin lommoton, suodatin ei pahakaan ja kuitenki loppuu muka aine vaikka tankissa on se 20L jälellä..


Eihän tuo tankkiin menevä imuletkukaan ole mitenkään ylöspäin ole voinu noussa kun se lähtee siittä tankin alareunasta?

Miten tankkimittarin kohoon tai mikä systeemi siellä nyt sen levelin ilmottaa ni pääsee käsiksi?

[/img]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Karvanaama
Viestit: 850
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Peräosastossa on se matalampi pohjaluukku heti takaselkänojien takana.
Se auki ja verhoilujen alla löytyy isokantainen (42-48mm?) mutteri, jossa keskellä pistoke.
Muista ottaa ämpäri viereen, kun nostat anturin ylös.
Se on putkessa, josta valuu yllättävän kauan sitä voimasavun tekoainetta..
Edit: kait on kyseessä varmari.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Updatea:

- Sammutusventiili uusittu. Kl-varaosat 113,50e

- Tankin pa-anturi käytetty pois+ puhistettu = toimii niinkuin pitää

- Kiriny kaikki maholliset pa-linjojen lemmarit jne. löyty 1 aivan löysältä.


No sen verran on homma edistyny että ilmakuplia ei tosiaan enään näy nimeksikään letkuissa joten imuvuoto vissiin tokeni.


Mutta ongelmana on vieläki kylmäkäynnistykset....

Etenki jos on keula ylöspäin niin käyntiinlähtö/käynti on hankalankuulosta..
Hehkut on suht uudet että niissä nyt en oleta vikaa olevan, voishan neki tietenni mitata varmuje vuoks.


Kelläään ideoita minnepäin seuraavaksi?
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ja linja varmasti auki puhallettu paineilmalla? Siirtopumppu ikäsä laijassa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

En nyt ole näistä pumpuista oikeen perillä mutta KVGllä jotaki sai selville...

Eli onko tuo siirtopumppu tosa syöttöpumpun kylessä oleva mötikkä?

Luin jostaki esilämmittimestäki, missähän mahtaa semmonen olla?

Mitäköhän tuolle ois tehtävissä? Paineilmaa en ole käyttäny linjoihin?



- Pittääpä katella jos löytäs jonku kaavion ruskitavaritseilta tosta pa-järjestelmästä ni tietäs ees vähän mistä työ paasaatte. :shock:
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”