Kannentiivistekö palanut?

Vastaa Viestiin
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Kannentiivistekö palanut?

Viesti Kirjoittaja prkl »

500sec kerryttää painetta aika lahjakkaasti, joten oisko mahollisesti kansipahvi kyrvähtänyt vai voisko olla muualla vika? Jos on pahvi niin tarviiko kannenpultteja uusia tiivisteen vaihdon yhteydessä?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla olis sellanen kuva, että niille pulteille on annettu jokin maksimi pituus mitta kannan alta mitattuna, jos annettua arvoa pisemmät sitten pultit uusiksi :wink:
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Misteehän mie kaivasin ne arvot?
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autodatassa varmaankin olisi.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vaihe 1 30nm
vaihe 2 60nm
odota 10min
ja 60nm

ei puhuttu pulttien pituuksista tai uusimisesta mitään

vastuu on lukijalla kuitenkin :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Tuon 10 minuutin paussin jälkeen pultteja pitäisi pikkuisen löysätä ja sitten kiriä uudestaan 60 Nm:iin.

Onkohan venyvät pultit tulleet vasta M116/M117:n jälkeen, koska semmoisillehan annetaan usein ne astekiristykset ja maksimipituudet.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Varmaan helpommalla pääsee kun ottaa uudet pultit. Kiitos kiristysohjeista!
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

prkl kirjoitti:Varmaan helpommalla pääsee kun ottaa uudet pultit. Kiitos kiristysohjeista!
muista sitten kertoo, mistä ostit ja paljonko ne makso :lol:
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Kannentiiviste oli ainaki 78e/kpl muistaakseni
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Oiskohan kellään jonniilaisia ohjeita miten nuo kannet pitää purkaa? Korjaamon ohjearvo oli 18 tuntia, niin kait tuossa jotai normaalista poikkeevaa on? Vielä jos löytys oikein kädestä pitäen ohjeet niin oisin kiitollinen.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Purkaa kannet pois vai purkaa kannet atomeiksi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Kannet pois ja sitte atomeiks mahollisesti
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

No niin nyt vasta kerkesin rueta ihmettelemään kotteroo, niin eipä tuo halua sitä painetta tehdä enää. Olisko voinu olla termari jumissa vaan? Lämmöt ei nouse eikä mitään muutakaan outoa tapahdu.. Melkein vuoden seisonnan jälkee korjautunut itsekseen? :shock:
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

xr kirjoitti:vaihe 1 30nm
vaihe 2 60nm
odota 10min
ja 60nm

ei puhuttu pulttien pituuksista tai uusimisesta mitään

vastuu on lukijalla kuitenkin :D
Onko tosi että 60Nm loppumomentiksi?!

Ettei olis kumminki 60 astetta tuohon 60Nm päälle?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
JuhoL kirjoitti:Ettei olis kumminki 60 astetta tuohon 60Nm päälle?
Noissa vanhoissa vehkeissä ei ole vielä astekiristyksiä – nyyttonmetreillä mennään. Linkki.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”