perän korjaus
perän korjaus
Tuli tuossa ostettua coupe pystäri. Autossa on tällä hetkellä 300 diiselin perä. Mukaan tuli alkuperäinen, vanha omistaja valisti että se vollottaa hieman 80km/h ja siksi oli sen muinoin vaihtanut. Kysynkin että onko sitä järkeä alkaa elvyttämään laakerin vaihto yms. Perä on nyt purettu eikä siellä mitään hälyttävää näkynyt toki kokemuksen tuomaa tuntumaa ei ole.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kannattaa tietenkin itse tehdä uusilla hiluilla, niin tulee kunnollinen. Simmirinkuloita pitää olla jonkinlainen valikoima, että saa säädettyä kohdalleen.
Aikanaan tuli muutama tasauspyörästö kasattua. Kaikki joilta kysyin ensimmäisessä apuja, sanoivat että ei tule onnistumaan ikinä. No se ensimmäinenkin oli omassa ajoautossa 150 tkm minun kasauksen jälkeen. Ei ääntänyt, eikä hajonnut.
Aikanaan tuli muutama tasauspyörästö kasattua. Kaikki joilta kysyin ensimmäisessä apuja, sanoivat että ei tule onnistumaan ikinä. No se ensimmäinenkin oli omassa ajoautossa 150 tkm minun kasauksen jälkeen. Ei ääntänyt, eikä hajonnut.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-Hammasvälyksen tulee olla spekseissä.
-Pinjonin käyntivastuksen tulee olla spekseissä.
-Hammaskosketuksen tulee värillä katottuna olla nätti ja keskellä lautasen hammasta.
-Murikan päittäinen välys tulisi olla nolla-.
Vanhaan välitykseen laakerijumppaa tehdessä, on paras kun pitää hammaskosketuksen ja -välyksen samana kuin ennen remonttia. Jos hammasvälys on älytön jo lähtökohtaisesti, niin ei monesti voi odottaa pitkäkestoista perää säätämällä sitä pienemmäksi. Rattaat on jo pilalla.
Eli jos laakerit huutaa, niin uutta lakrua tupaan. Rattaat huutaa romuksi ja osiksi.
-Pinjonin käyntivastuksen tulee olla spekseissä.
-Hammaskosketuksen tulee värillä katottuna olla nätti ja keskellä lautasen hammasta.
-Murikan päittäinen välys tulisi olla nolla-.
Vanhaan välitykseen laakerijumppaa tehdessä, on paras kun pitää hammaskosketuksen ja -välyksen samana kuin ennen remonttia. Jos hammasvälys on älytön jo lähtökohtaisesti, niin ei monesti voi odottaa pitkäkestoista perää säätämällä sitä pienemmäksi. Rattaat on jo pilalla.
Eli jos laakerit huutaa, niin uutta lakrua tupaan. Rattaat huutaa romuksi ja osiksi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mää ostin Kentsolta kokkolasta laakerit kun tuon ASDn remppasin.
Aivan hyvin on toistaseksi menty. Lähes kaikki volinatkin häipy.
Aivan hyvin on toistaseksi menty. Lähes kaikki volinatkin häipy.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Räjäytyskuva siitä pystärin perästä olisi hyvä olla jos meinaa uusia osia alkaa metsästämään jostakin. Merkkiliikkeestä pitäisi saada tilattua Mercedes Classic centteristä osia. Hinta ei varmaan ole erityisen edullinen, mutta osia pitäisi kuitenkin olla saatavissa --> http://www.mercedes-benz-classic.com/co ... parts.html
Esimerkkikuva on uudemmasta autosta, että osanumeroita ei kannata katsoa.
Uusi lautaspyörä (osa 200) ja uudet pikkuhammasrattaat (osat 230, 240). Kosketuksen säätö simmirinkuloilla joita pitää olla lajitelma (osa 290 kuvassa). Kosketus katsotaan jollakin väritahnalla, itse olen aikanaan katsonut aivan vaseliinillä että jää tasainen pinta kaikkien hammaspintojen väliin.
Uudet laakerit, stefat ja tiivisteet myös.
Esimerkkikuva on uudemmasta autosta, että osanumeroita ei kannata katsoa.
Uusi lautaspyörä (osa 200) ja uudet pikkuhammasrattaat (osat 230, 240). Kosketuksen säätö simmirinkuloilla joita pitää olla lajitelma (osa 290 kuvassa). Kosketus katsotaan jollakin väritahnalla, itse olen aikanaan katsonut aivan vaseliinillä että jää tasainen pinta kaikkien hammaspintojen väliin.
Uudet laakerit, stefat ja tiivisteet myös.