Avain ei kelpaa?
Veho ei vastaa
Tuli tuplapostaus mutta muutetaas tää päivitykseksi statukseen.
Laitoin Vehon jälkimarkkinointipäällikölle sähköpostia viikolla ja vaadin korvausta siitä että vehon neuvoja noudattamalla meni 3 h aikaa hukkaan ja tuli mittariin 2x85km turhaan ja puhelinlaskussa oli kolmisenkymppiä palvelunumeromaksuja kun kyselin 118:sta vehon yhteystietoja siinä Raisiossa vehon pihalla.
Loppusumma kuluista oli muistaakseni 196 euroa ja eipä ole kuulunut vielä vastausta asiaan.
Seuraavaksi kuluttajaneuvojan puheille ja sitten facebookkiin vehon ja mercedes bentsin sivuille asiasta faktat;)
Laitoin Vehon jälkimarkkinointipäällikölle sähköpostia viikolla ja vaadin korvausta siitä että vehon neuvoja noudattamalla meni 3 h aikaa hukkaan ja tuli mittariin 2x85km turhaan ja puhelinlaskussa oli kolmisenkymppiä palvelunumeromaksuja kun kyselin 118:sta vehon yhteystietoja siinä Raisiossa vehon pihalla.
Loppusumma kuluista oli muistaakseni 196 euroa ja eipä ole kuulunut vielä vastausta asiaan.
Seuraavaksi kuluttajaneuvojan puheille ja sitten facebookkiin vehon ja mercedes bentsin sivuille asiasta faktat;)
No nyt oli taas aikaa hämmästellä tätäkin keksintöä...CDI203 kirjoitti: Alkuun
Tarkistele vaihteiston ohjain boxi että ei ole öljyä, laatikon töpseli,
Jos virta valot hävis samalla kun sammui tarkistella maajohto sulakeet
Pää virta piuha akku kenkie kiinitys,
Vaihteen siirto tanko (että vaihde on oikeasti p asennossa)
Ohjainboksissa ei ainakaan päällisin puolin ollut öljyä, eikä vaikuttanut siltä että sitä siellä sisälläkään olisi - en avannut boksia, mutta otin liittimet irti ja kyllä se vaikutti ihan rutikuivalta.
Laatikon töpseli on vaihdettu APP:llä alle kymppitonni sitten.
Sulakkeet katselin läpi kaikki, ovat ehjät. Akun jännite on järkevällä tasolla ja kengät kunnolla kiinni.
Vaihteensiirtotanko on vielä katsomatta, pitää varmaan purkaa keskikonsoli auki? Kyllä tuo tosin P-asennolta vaikuttaa, ainakin takapyörät on tukevasti lukossa. Kun törkkää kynällä sitä lirpaketta ja vaihtaa N:lle, pyörät pyörivät taas.
Ideoita? Menee kohta osiksi tätä menoa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos noin toimii niin tanko lienee kunnossa,onre kirjoitti:No nyt oli taas aikaa hämmästellä tätäkin keksintöä...CDI203 kirjoitti: Alkuun
Tarkistele vaihteiston ohjain boxi että ei ole öljyä, laatikon töpseli,
Jos virta valot hävis samalla kun sammui tarkistella maajohto sulakeet
Pää virta piuha akku kenkie kiinitys,
Vaihteen siirto tanko (että vaihde on oikeasti p asennossa)
Ohjainboksissa ei ainakaan päällisin puolin ollut öljyä, eikä vaikuttanut siltä että sitä siellä sisälläkään olisi - en avannut boksia, mutta otin liittimet irti ja kyllä se vaikutti ihan rutikuivalta.
Laatikon töpseli on vaihdettu APP:llä alle kymppitonni sitten.
Sulakkeet katselin läpi kaikki, ovat ehjät. Akun jännite on järkevällä tasolla ja kengät kunnolla kiinni.
Vaihteensiirtotanko on vielä katsomatta, pitää varmaan purkaa keskikonsoli auki? Kyllä tuo tosin P-asennolta vaikuttaa, ainakin takapyörät on tukevasti lukossa. Kun törkkää kynällä sitä lirpaketta ja vaihtaa N:lle, pyörät pyörivät taas.
Ideoita? Menee kohta osiksi tätä menoa.
keskityä sähkö puoleen, tuleeko mitän virtoja avaimenlla tai vaikuttako avain mitenkään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Paitsi ettei se edes ollut. 
Hain uuden akun, heitin paikalleen ja auto totteli nätisti keskuslukkoa. Avainkin kelpasi taas, mutta ajoasentoon käännettäessä hehkun valo ei syttynytkään, eikä avainta saanut kääntää käynnistysasentoon asti. Avain takaisin 0-asentoon ja ulos - takaisin lähtöruutuun... avain ei siis taaskaan kelpaa.

Hain uuden akun, heitin paikalleen ja auto totteli nätisti keskuslukkoa. Avainkin kelpasi taas, mutta ajoasentoon käännettäessä hehkun valo ei syttynytkään, eikä avainta saanut kääntää käynnistysasentoon asti. Avain takaisin 0-asentoon ja ulos - takaisin lähtöruutuun... avain ei siis taaskaan kelpaa.
Tässä ohje joka minulla ainakin toimi, toivottavasti sinullakin:
• Pysäytä moottori ja sulje ovet ennen avaimen uudelleen ohjelmointia.
• Avain virtalukkoon ja virta päälle hetkeksi (n.5 sek).
• Virta pois päältä ja avain pois virtalukosta.
• Osoita avaimen infrapunasilmää taustapeilin suuntaan.
• Paina pari pidempää painallusta napista (n.5 sek).
• Avain virtalukkoon ja moottori käyntiin.
• Avaimen ohjelmoinnin pitäisi olla valmis.
• Joskus em. joutuu toistamaan.
• Pysäytä moottori ja sulje ovet ennen avaimen uudelleen ohjelmointia.
• Avain virtalukkoon ja virta päälle hetkeksi (n.5 sek).
• Virta pois päältä ja avain pois virtalukosta.
• Osoita avaimen infrapunasilmää taustapeilin suuntaan.
• Paina pari pidempää painallusta napista (n.5 sek).
• Avain virtalukkoon ja moottori käyntiin.
• Avaimen ohjelmoinnin pitäisi olla valmis.
• Joskus em. joutuu toistamaan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
YJ releen suntaan tutkailut kohdistaa myös liitoksia tutkillaonre kirjoitti:Paitsi ettei se edes ollut.
Hain uuden akun, heitin paikalleen ja auto totteli nätisti keskuslukkoa. Avainkin kelpasi taas, mutta ajoasentoon käännettäessä hehkun valo ei syttynytkään, eikä avainta saanut kääntää käynnistysasentoon asti. Avain takaisin 0-asentoon ja ulos - takaisin lähtöruutuun... avain ei siis taaskaan kelpaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Missäs tässä on YJ-rele? Liittimiä oon kattellut joka paikasta, minkä oon auki ottanut. Tähän mennessä ihan OK.CDI203 kirjoitti:YJ releen suntaan tutkailut kohdistaa myös liitoksia tutkilla
Eilen kokeilin myös vaihtaa sitä modulia, joka löytyy konehuoneesta apumiehen puolelta sen mustan muovikannen alta, jossa on myös Starin pistoke. Siis sitä, missä on yksi rele ja oliko nyt viisi sulaketta. Ei vaikutusta.
Avaimen opetusohje saattaisi auttaa, jos autoon saisi virrat päälle...
Suunnilleen nuin linkkuavvaimella. Tässä topikissa on enempikin aitoa muovia olleet temppuilevat avaimet...risumaki kirjoitti:Tässä ohje joka minulla ainakin toimi, toivottavasti sinullakin:
• Pysäytä moottori ja sulje ovet ennen avaimen uudelleen ohjelmointia.
• Avain virtalukkoon ja virta päälle hetkeksi (n.5 sek).
• Virta pois päältä ja avain pois virtalukosta.
• Osoita avaimen infrapunasilmää taustapeilin suuntaan.
• Paina pari pidempää painallusta napista (n.5 sek).
• Avain virtalukkoon ja moottori käyntiin.
• Avaimen ohjelmoinnin pitäisi olla valmis.
• Joskus em. joutuu toistamaan.
No nyt toimii.
Kyllä se vika oli sittenkin alijännite. Mittailtiin 5-6 volttia paikoista joihin pitäisi tulla 12. Syy tähän oli se, että akun plus-navalta lähtee kolme virtajohtoa, joista kaksi on heppoisempaa ja yksi tukevampi. Näitä heppoisempia paikallaan pitävä pultti oli hieman löysällä, josta aiheutui se että kaapeleilla virtaa annettaessa ne johdot liikahti hitusen ja ottivat sitten sen verran parempaa kontaktia, että jännite riitti virtalukkomodulin jne päällekytkeytymiseen. Kun kaapeleita irrotti, ne vissiin sitten heilahti taas sen verran takaisinpäin ettei jännitettä ollutkaan tarpeeksi.
Vähän tuntui zulu-osaaton jutuilta, mutta kyllä se on nyt useita kertoja reagoinut keskuslukon nappeihin ja käynnistynyt asianmukaisesti, eli "tuntuis toimivan".
Suurkiitokset jäsen CDI203:lle.
Kyllä se vika oli sittenkin alijännite. Mittailtiin 5-6 volttia paikoista joihin pitäisi tulla 12. Syy tähän oli se, että akun plus-navalta lähtee kolme virtajohtoa, joista kaksi on heppoisempaa ja yksi tukevampi. Näitä heppoisempia paikallaan pitävä pultti oli hieman löysällä, josta aiheutui se että kaapeleilla virtaa annettaessa ne johdot liikahti hitusen ja ottivat sitten sen verran parempaa kontaktia, että jännite riitti virtalukkomodulin jne päällekytkeytymiseen. Kun kaapeleita irrotti, ne vissiin sitten heilahti taas sen verran takaisinpäin ettei jännitettä ollutkaan tarpeeksi.
Vähän tuntui zulu-osaaton jutuilta, mutta kyllä se on nyt useita kertoja reagoinut keskuslukon nappeihin ja käynnistynyt asianmukaisesti, eli "tuntuis toimivan".
Suurkiitokset jäsen CDI203:lle.
Aivan sama onkelma kahtotaan nyt mitä tekee uuella avaimella kuhan semmonen saahaan.
virtalukolle tulee 13 paitti olikony keltvalkoseen ei tuu oikeen mitään.
mitkähän sulakkeet kyseiseen systeemiin liittyy?
akulta pitäs olla kaikki kunnossa ne justiisa kiristelin..
Avasin jalkatilasta boxin oli ihan kuiva.
alkaa kohta pänniin
virtalukolle tulee 13 paitti olikony keltvalkoseen ei tuu oikeen mitään.
mitkähän sulakkeet kyseiseen systeemiin liittyy?
akulta pitäs olla kaikki kunnossa ne justiisa kiristelin..
Avasin jalkatilasta boxin oli ihan kuiva.
alkaa kohta pänniin
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Mb W300 tdt 4matic
Mb C 250 dt (perävikanen)
Mb C 250 tdt (kahtotaan mikä tuloo)
Chevrolet Silverado 2500HD
Re: Veho ei vastaa
AK47 kirjoitti:Tuli tuplapostaus mutta muutetaas tää päivitykseksi statukseen.
Laitoin Vehon jälkimarkkinointipäällikölle sähköpostia viikolla ja vaadin korvausta siitä että vehon neuvoja noudattamalla meni 3 h aikaa hukkaan ja tuli mittariin 2x85km turhaan ja puhelinlaskussa oli kolmisenkymppiä palvelunumeromaksuja kun kyselin 118:sta vehon yhteystietoja siinä Raisiossa vehon pihalla.
Loppusumma kuluista oli muistaakseni 196 euroa ja eipä ole kuulunut vielä vastausta asiaan.
Seuraavaksi kuluttajaneuvojan puheille ja sitten facebookkiin vehon ja mercedes bentsin sivuille asiasta faktat;)
Tässä on toista vuotta odoteltu veholta vastausta. Ei ole heitä asia kiinostanut... Joten jääköön tänne netin syövereihin tämä toteamus ettei vehoon voi luottaa, ja että paskaa puhuvat neuvonnassa ja asiakaspalvelu tulee kanssa samasta rööristä.
Ennemmin paalaan mersun kun ostan siihen penninkään hintaista osaa vehosta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.