Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Scania saamassa kenties faceliftin:
Kuva
http://www.iepieleaks.nl/iepieleaksnieu ... omming-up/
Olisi jo ehkä korkea aikakin hieman uudistua:
Kuva
R-sarjan facelift tuo Streamline-nimen takaisin ja 520 sekä 580 -versiot 16,4-litraisesta koneesta:
Kuva
http://scania.fi/trucks/truck-range/new ... index.aspx
R580-mallin vääntö kasvaa iskutilavuuden kasvun myötä 2700 Nm:stä 2950 Nm:ään. :kuski:
Södertäljen kuorma-automuseo kohentanut ilmettään :o "täysin uusi sisältä ja päältä" -tosi konservatiivinen mielipide "sokeille" kannattajilleen :wink: Tuo pitäisi paikkaansa jos luovuttaisiin Veekasista ja tekisivät uuden hyttimallin. Tai jos se Veekasiuskovaisille on mahdotonta luopua sen käytöstä, muuttaisivat runkoa niin saisivat sen kahdella turbolla. jotta tehohävikkiä saisivat minimoitua :roll:
Jokohan ovat parantaneet tuotekehittelyään malliin jossa nuo ei palais muutaman vuoden käytön jälkeen :?: :o
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Paras esimerkki Scanian vanhanaikaisuudesta ovat mielestäni museoaikaiset 6-koneet edelleen erilliskansilla ja 490 hv tehokkaimmalla versiolla (mahtava 10 hv lisäys edeltäjään) kaikken muiden merkkien tehdessä jo 13-litraisiaan reilusti yli 500-heppaisina (Iveco Stralis max. 560). :hurt:
Kuva
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Erilliskansia en pitäisi välttämättä huonona ratkaisuna. Eivät käytännössä koskaan väänny kieroon tai halkeile edes moottorin keittäessä. :roll: Ei sillä, että se nyt suuren moinen ongelma olisi muissakaan, mutta eipähän tarvitse aina koko moottoria levitellä yhden sylinterin takia. :roll:

Ivecoa nyt en vertaisi tässä suhteessa ollenkaan..... :lol:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ihmeesti vaan ovat Volvon 16-litraisissakin toimineet yhtenäiskannet jo reilut 10 vuotta. No voivathan Scania-kuskit pullistella loputtomiin maailman viimeisellä kuorma-auto-8:lla ja kaikilla karjapuskuri- ja joulukuusivaloviritelmillään. :kuningasajatus:
Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

no onneksi kilpailu viranomaiset aikoinaan estivät volvolta kasikoneen saannin :naama:
joutuvat hankimaan muualta ison moottorin kun eivät itse sitä saaneet rakennettua
ihekkös tuo kun raputkin asennetaan saranan kohdalle :lol:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tässä nykyaikaa:

Kuva
:boing_boing:
*rispectiä*

Uudehko pakastekaappi ja melkein nykyaikainen Scania :idea:
Ja tietoviisaille tiedoksi, tuo oli L76 joten PELTISELLÄ MITTARISTOLLA :happy:
Korkeusero nykyiseen on huomattava.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

xr kirjoitti:no onneksi kilpailu viranomaiset aikoinaan estivät volvolta kasikoneen saannin :naama:
Viittaat kaiketi tähän 2000-luvun alussa kaavailtun Scania-Volvo-fuusioon:
http://translate.google.fi/translate?hl ... o%2Bfusion
xr kirjoitti: joutuvat hankimaan muualta ison moottorin kun eivät itse sitä saaneet rakennettua
-Mistä muualta :?: :ei_tajuu:
FL7:n 6,7-litrainen oli kai aikoinaan Deutzin tekemä ja 11-litrainen on yhteinen Rellun kanssa, mutta D16 on Volvon aivan oma.
Jenkki-Volvoihin sai halutessaan kyllä Cumminsin sekä Detroitin konettakin:
http://findvolvotrucks.com/inventory/sp ... ID=2573158
http://findvolvotrucks.com/inventory/sp ... ID=2339027
PS. V8-Volvo-kuormuria haikaileville:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_Snabbe
:wink:
Kuva
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Laaksonen kirjoitti:
xr kirjoitti:no onneksi kilpailu viranomaiset aikoinaan estivät volvolta kasikoneen saannin :naama:
Viittaat kaiketi tähän 2000-luvun alussa kaavailtun Scania-Volvo-fuusioon:
http://translate.google.fi/translate?hl ... o%2Bfusion
xr kirjoitti: joutuvat hankimaan muualta ison moottorin kun eivät itse sitä saaneet rakennettua
-Mistä muualta :?: :ei_tajuu:
FL7:n 6,7-litrainen oli kai aikoinaan Deutzin tekemä ja 11-litrainen on yhteinen Rellun kanssa, mutta D16 on Volvon aivan oma.
Jenkki-Volvoihin sai halutessaan kyllä Cumminsin sekä Detroitin konettakin:
http://findvolvotrucks.com/inventory/sp ... ID=2573158
http://findvolvotrucks.com/inventory/sp ... ID=2339027
PS. V8-Volvo-kuormuria haikaileville:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_Snabbe
:wink:
Vieläkö ihan pikku volvot kulkee traktorin moottorilla, kun vaihtoivat aikoinaan sellaisen venemoottorin tilalle (penta f4 vs perkins flc) ?
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Renaultilta tulossa jotain aivan uutta 11. kesäkuuta:
http://www.newrange.renault-trucks.com/fi :roll:
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

FlowerTrucksille uutta Mercedes-Benz -kalustoa
Kuva
http://news.cision.com/fi/veho-group/r/ ... a,c9417084
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Onko Laaksonen käynyt näyttelyssä.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

kondivo kirjoitti:Onko Laaksonen käynyt näyttelyssä.
Tulihan tuolla la oltua, nämä 5-akseliset superrekan vaunut olivat kyllä melkoisia ilmestyksiä:
Kuva :shock:
Kuva
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

kaksi asiaa mitä tupsahti mieleen tuosta uudesta kaaniasta: Stormtrooperit (star wars) ja VAG (erityisesti audit)...
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Vensku_ kirjoitti:Jotain järkyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=P3ardUQP ... ture=share
Vai näyttääkö Scanian tulevaisuus kenties tältä:
Kuva :?:
http://www.iepieleaks.nl/scania-concept ... he-future/ :shock:
Kuva
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Laaksonen kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Jotain järkyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=P3ardUQP ... ture=share
Vai näyttääkö Scanian tulevaisuus kenties tältä:
Kuva :?:
http://www.iepieleaks.nl/scania-concept ... he-future/ :shock:
Huhhuh, tuota voi jo väittää rumaksi.
Minulle on aina ollut piikkikeula ja hervoton etuakseliylitys mysteeri.
Komeita piikkikeulat on mutta käytännöllisyys on kyllä kateissa minusta.

Eikös ne ole muuten teilaamassa noiden superrekkojen suomen ajot...ei taida tiestö ottaa vastaan, siltojen painorajat...korkeudet ja tiepohjatkaan kuulemma kestäisi ?

.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No tuo sentään näyttäis autolle, mut tuo ihme lisäkyömy on kyllä... :lol:

Ruotsi on tässäkin asiassa edellä, siellähän on pituusrajat fiksummat, puolikasta voi vetää nokkavehkeellä, se on oikein! Ja on pitkiä puolikkaat kärrytkin! 8)

Toki, ei sellasella ihan joka paikkaan sitte mennä. :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Onneksi töissä auto vaihtui kaniasta volvoon.. Alko olla hermo kaikilla tiukilla niin huollon kuin sen romun kanssa... Olisin mannin halunnu, mut pomo meinas et vaihtelun vuoks volvo. Vaikka kania oli halvin, niin siitä kioskista ei kuulema osteta enää mitään.. :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Oletteko tietoisia Hollannissa olevasta pajasta joka tekee jälkiasenteisia nokka-malleja Kaanjasta :?:
Maski pois, hytti taanepäin ja lasikuitu nokka"pelti" paikoilleen. ei ole kuulema halpa mutta mitä sitä Kaanjalainen ei harrastuksensa eteen tekisi :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Vensku_ kirjoitti:Jotain järkyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=P3ardUQP ... ture=share
Mihinkä tarvii kaks akselista 800hv vetäjää?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

et kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Jotain järkyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=P3ardUQP ... ture=share
Mihinkä tarvii kaks akselista 800hv vetäjää?
Keski-Euroopassa ainakin ajetaan rekoilla vuorien yli ja siellä pitää olla moottorissa tehoa ja jarruissa pitoa, että pystyy pitämään vakionopeuden ylä- sekä alamäessä.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kysehän ei ole muusta kuin kilpailusta Volvon kanssa tieherruudesta.

Kun aiemmin sanoin uuden Kaanjan olevan edellisen mallinsa kaltainen Volvon uudistaessa koppiaan, vastaa Kaanja siihen muuttamalla kopin "Darth Vaderiksi". Mutta sekin on kopioitu Wosu Passatin mainoksesta.
On tuossa kyllä Mersunkin nykyistä mallia nähtävissä. Millainenkohan se Topline mahtaa olla..
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kysehän ei ole muusta kuin kilpailusta Volvon kanssa tieherruudesta.
Sitä se on ollu niinkauan ku minä muistan....ja oon yli 50 kymppinen.

kloppeina kaverin kanssa leikittiin hiekka kasalla..toisella joku ite maalattu muovikuorkki...toisella C-60 Bedford vaihtolavalla, sitte saatiin scan-autolta ihka oikeat scania "rekat" joissa pystyi irroittamaan ne "kontit, volvo-autolta en oo ikänä saanu ku syömistä....ja muita"korruptio" jutuja, mutta yhtään lelu-autoa eivät ole antaneet...ei ees maksusta..ku niitä ei saa ees maksusta :lol:

Aiavn uutta M.A.N:ia oisin päässy koestamaan...ei vaan riittäny enä rohkeus eikä kokemus siihen kui se avaimeton vehje saadaan käyntiin :oops:

vierellä istuen käytiin lyhyellä ajelulla..ja on myönnettävä että on vehkeet parantunu siitä HUIMASTI kun ite aloittelin ajo hommia...ja siitä ku sairauden takia jouduin lopettamaan jokapäiväisen ajon..on vehkeet totaalisesti kyllä muuttunu.......parempaan, kuskia ajatellen.

Jyväskylään en ehtiny ja pohjosemmas en lähde, mutta jos ja kun kesemmälä käväsen pk-seudulla käyn moikkaamassa tuttuja ...vaikka konalassa :lol:

Kaipuu rahti hommiin on ja säilyy..kunnes käyn ajelemassa muutaman tunnin..ja aamusella pyydän vaimon apuja sängystä tai lattialta ylöspääsyyn, kunnioitan....ja koko elämäni tulen kunnioittamaan heitä joilla terveys rahti hommat kestää.

Mieli on tiessä, vaan terveys on.....tiellä. :cry:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kimmo Koo kirjoitti:Tässä nykyaikaa:

Kuva
Onko Knihtisillasta kuva?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Meissenkeri kirjoitti:
et kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti:Jotain järkyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=P3ardUQP ... ture=share
Mihinkä tarvii kaks akselista 800hv vetäjää?
Keski-Euroopassa ainakin ajetaan rekoilla vuorien yli ja siellä pitää olla moottorissa tehoa ja jarruissa pitoa, että pystyy pitämään vakionopeuden ylä- sekä alamäessä.
Okei. Mä vetelin pitkin moottoritietä puolet pienempitehoisilla mersulla eikä olisi tullu mieleenkään mennä ylittämään niitä vuoria.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Irtosoraharju, puolessa välissä rinnettä monttu. Isäntä tuumas että ensmäistä kertaa kuorma-auto käy hänen kuopalla. Nelivetoraktoreilla ollu vaan asiaa sinne, sikäli jos on päässy. ZiL on melkomoinen eteentyjä, Tatra tars hankkia vielä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Easy Rider kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti:Tässä nykyaikaa:

Kuva
Onko Knihtisillasta kuva?
On tää juu Kilon painosta Aakospihaa :wink: Luin eilen eräältä ammattijulkaisusta jossa toimittaja oli mukana kun ko.yhdistelmä kävi Travessa kääntymässä. ja toi paluukuorman Inexsille Kiloon. Todenäköisesti tuo on siltä reisulta kun kuvan otin.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Melkosesti on Vabiksenkin hytti kasvanu korkeutta aikojen saatossa. :lol:

Vai oisko tuossa vaan uus überkorkea kärri? :tuumaus: :lol:

Mutta että Kaania halvin? :shock: Meilläpäin ei tarvi edes käydä Kaanian vessassa, jossei oo 20ke ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna... :?:

Kyllähän 800hv nuppi on ihan nykypäivää, toki talvella varmasti ihan onneton , oli siinä veturissa nyt tehoa 360hv tai 800, ku ei oo painoa kuitenkaan vetävillä niinkuin täysperän veturissa, mutta kuitenkin, kun pistetään B-juna täysillä painoilla tuohon perään, niin ei se 800 hummaa yhtään harmita siellä penkin alla. :wink:

Kimmo Koo, juu, tuli luettua jostain alan lehdestä siitä pajasta, hehän ostaa Kaanialta kaikki komponentit, eli pidemmät johtosarjat, konepeiton yms, niin takuu ja laatu pysyy Kaaniana, oli koppi akselin päällä tai välissä. :wink:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Vensku_ kirjoitti: Mutta että Kaania halvin? :shock: Meilläpäin ei tarvi edes käydä Kaanian vessassa, jossei oo 20ke ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna... :?:
:
Huomattavasti! Puhutaan ihan uuden avensiksen hinnasta eroa muihin!
Neljä vuotta ja 790tkm kanian ratis teki tehtävänsä ja enää tuskin sellaista kapistusta tulee meidän taloon! :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ville500 kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Mutta että Kaania halvin? :shock: Meilläpäin ei tarvi edes käydä Kaanian vessassa, jossei oo 20ke ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna... :?:
:
Huomattavasti! Puhutaan ihan uuden avensiksen hinnasta eroa muihin!
Neljä vuotta ja 790tkm kanian ratis teki tehtävänsä ja enää tuskin sellaista kapistusta tulee meidän taloon! :roll:
Varusteilla jne mitään vaikutusta hintoihin ?
Eikä se Skania ihan paska voi olla jos sillä 790tkm rullattiin kuitenkin....mulla on paskat autot lähteny jopa 10tkm ajettuna kiertoon....yhdessä oli ekalla 10tkm matkalla lisättävä 2,5 litraa öljyä....ajelin kauppaan ja vaihdoin, se oli paska. Myyjäliikkeen mukaan siinä ei ollut vikaa....se oli ominaisuus!.

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”