124 hehkuttaa kesken ajon

Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

124 hehkuttaa kesken ajon

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Satalankku alkoi hehkuttamaan kesken ajon :D

Käynnistäessä hehkut toimivat normaalisti. Valo syttyy ja sammuu normaalisti. Käy kylmänä heti kaikilla sylintereillä.

Noin puolen tunnin ajon jälkeen hehkuvalo syttyy 30 sekunniksi, ja sitten sammuu taas. Saattaa syttyä taas jonkinajan päästä uusiksi, palaa taas 30 sekunttia ja sammuu.

Mikähän tuon aiheuttaa? :kuningasajatus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

mulla teki monivena joskus samaa, ei tullu tarkistettua hehkuttiko oikeesti vai paloko vaan valo...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

tutkippa hehkujen kunto
autodidakti
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Sama kävi itselläkin mielessä, mutta tuo lähtee kylmänä hyvin käyntiin, ja käy heti kaikilla.

Aiemmin kun hehku oli palanut, niin valo ei toiminut hehkuttaessa mutta syttyi heti käyntiin lähtemisen jälkeen. Kävi myös epätasaisesti.


Nyt valo toimii hehkutuksen aikana normaalisti, ja käynnistyy nätisti. Valo syttyy vasta kun on ajellut jonkin aikaa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29222
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omituista, mutta hehkujärjestelmässä ei ole kuin rele ja hehkut vikomassa.
Entäpä jos virta katkeaa silmänräpäyksen ajaksi esim, virtalukonpohjan vian vuoksi ? Hehkuhan siinä sitten kytkeytyy päälle, mutta toisaalta jaa.a ...
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Alustavaa vikaahan voi siltikin hehkussa/hehkuissa olla. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

oma 605 motilla oleva teki samaa et joskus aina poltteli hetken ajossa hehkun valoa,mutta lähti kyllä kaikilla käymään heti pakkasilla eli hehkut luultavasti kunnossa :roll: vuodenvaihteessa tein kansirempan ja vaihoin hehkut ei oo enää teheny vastaavaa.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ex E200D ja samaten kaverin ex E250D teki kanssa samaa hehkuvalon syttymistä, kun ajoi yli 120kmh niin hehkuvalo syttyi :shock:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ja itte vaihoin releen, niin lopetti 200 ree sen pelleilyn :)

senhän voipi jopa mitata, meinaan kaiken, mikä voi olla syynä...
® Mesen linttaklubi
Späne
Viestit: 5
Liittynyt: 08.2.2013 20:59
Paikkakunta: Raahe

hehkut

Viesti Kirjoittaja Späne »

Itsellä 300tdt;stä aluksi katosi hehkuvalo kokonaan , kakkossylinterin hehku oli rikki. Uusilla hehkuilla valo toimi välillä käynnistäessä normaalisti välillä taasen ei. Kun lähti ajamaan valo saattoi syttyä palamaan noin minuuktiksi ja sitten sammui. Lopulta katosi hehkuvalo kokonaan.. No sitten vaihdoin uuden hehkureleen ja valo alkoi toimimaan normaalisti. Mutta kyllä hehkutti "rikkinäisellä" releelläkin normaalisti. Releen sisällä on ilmeisesti omat "koskettimet" mittariston merkkivalolle jotka eivät saa kunnon kosketusta tai jotain vastaavaa.
Muistaakseni rele oli lähemmäs 100 euroa että aika kallis kokeiluksi.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

mulla teki siinä satalankussa joka nyt on mikkelin seudulla "logisttiikapiälliköllä" käytössä, aikan ihmeteltyä moista soitin hotarille..jonka kanssa asiaa pähkäiltiin, taisin jopa tiileriltä saada konsulttiapuja moiseen.

Sitte ajoin hotarin talleille jossa hotari vaihto hehkut ja sääti..tai korjas suuttimet, en ny muista mitä teki, mutta yks suutin runkoineen jäi vaihtamati ja seuraavalla kerralla paljastu sekin miks se ei irronnu...se kuori oli halki ja sen verran tiukassa oli suutin rungossa kiinni että hotasrin talleilla väänty työkalut ja siirty pöydät....ja ISOT meseläiset siirty mukana :lol:

Hehkun ajon aikainen syttyminen loppu sitte vasta ku vaihdoin toisen hehkureleen ja ne hehkut sekä suutin runkoja suuttimineen parit.

Kuinka ne suutinten ja runkojen vaihdot ylipäätään sen valon palamiseen vaikutti...no en tiedä ku ne vaihdettiin samalla ku relekkin uusittiin....mukaan lukien yj-rele...ja akku.


Noiden osien vaihdon jälkeen alko mersu käynnistymään nopeammin ja käytniääni tasoittui sekä kulutus laski...ja se valon syttyminen kesken ajon loppu, mutta vikaa moiseen en saanu selville.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

veikkaan heikkoa hehkua ...


aikoinaan mulle jäi sellainen mielikuva, että mm. 124 tekee jotain itsekästä "testiä" hehkulle aika ajoin, siis ajossakin, liekö ajatus poltella hehkuista karstat pois tjsp.

omakohtaista kokemusta ajon aikana syttyneistä hehkuvaloista on ainakin vm 1994 300 (606.910) koneisesta 124 sta, ja muistaaksein sprinterkin osas sitä poltella kesken ajon, ja just puolisen minuuttia
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2942
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onkos hannulla tässä ko. autossa se minulta tullut virtalukko paikoillaan? Kun itellä tosiaan teki samaa tuo e300d välillä, voisko sitten olla virtalukossa vikaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Omassa 250d Ceessä teki samaa ja 3. hehku oli pimeänä, lähti kyllä käyntiin ihan oikein kylmänäkin mutta hehkuvalon syttyminen ajonaikana tiheni pikkuhiljaa kunnes yksi aamu alkoi nilkuttamaan kun laittoi käyntiin.

lopputulos oli se että piti käydä porauttamassa pois kun oli niin jumissa että korjaamollakin yrittivät ensin irroittaa mutta meni poikki.

moniventtiilissä jos alkaa hehkunvalo reistaileen niin kannattaa tarkistaa heti ettei karstotu hehku kiinni kanteen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Multiviri kirjoitti:Onkos hannulla tässä ko. autossa se minulta tullut virtalukko paikoillaan? Kun itellä tosiaan teki samaa tuo e300d välillä, voisko sitten olla virtalukossa vikaa...
Se on toisessa farkussa paikallaan :idea:

Tämäkin "vika" on korjaantunut itsekseen :lol: Ei ole hehkutellut turhaan pitkään aikaan :kuningasajatus:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”