BMW:n "maasturille" liian vaikeaa maastoa
BMW:n "maasturille" liian vaikeaa maastoa
Tässä on tullut pyöriteltyä mielessä ajatusta jos vaikka mersuun vaihtaisin. W164 olisi luontainen vaihtoehto vetoautoksi. Nykyistä bemua kun vaivaa mystinen "peruuttamisen mahdottomuus" syndrooma.
Linkin takaa keskustelua aiheesta jo joulun tiimoilta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=4848
Kommentteja odottelen kovastikkin ja kokemuksia W164:sta vetokäytössä.
Linkin takaa keskustelua aiheesta jo joulun tiimoilta.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=4848
Kommentteja odottelen kovastikkin ja kokemuksia W164:sta vetokäytössä.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Ei ole kokemusta ML:n käytöstä vetoautona, mutta kai se siinä toimii siinä missä Fiat Puntokin. Mikäli, Mersuun vaihdon syynä on BMW:n mystiset ongelmat, niin kannattaa ottaa huomioon se, että mystiset vaivat eivät välttämättä merkin vaihdon myötä vähene.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Heh, kävin ekaa kertaa Bemmari-aiheisella foorumilla.
No ei siinä mitään mutta monialaisena kommentoijana keksin omasta päästäni vitsi mielessä skenaarion näiden "asfalttimaastureiden" surkeuksista
esimerkkinä toisaalla "veistelin" ettei X-Bemarilla pääse edes katukivetyksen yli jos kolme pyörää on tasasella ja yksi pyörä kivetyksen päällä
No ei se sitten kaikana totuudesta ollutkaan
Eräs Kuopiolainen yrittäjä kertoi sen mitä asfalttikeskuksien jupit ei tiedä. "ainut maasturi on Toyota Landcruicer nykypäivänä" Muilla ei voi ajaa edes sorapintaisella tiellä- hän jatkoi. Ko.mies oli hankkinut aiemman "lantikan" jälkeen X5 Bemarin ja todennut sen huonommaksi kuin henkilömallin. Sit oli hankkinut Mersulta ML mallin. Joka ei edelleenkään kelvannut vetoautoksi. Osti sitten käytettynä "lantikan" jota ei enää tarvii vaihtaa.
Terveisiä Kuopioon sataman seudulle
No ei siinä mitään mutta monialaisena kommentoijana keksin omasta päästäni vitsi mielessä skenaarion näiden "asfalttimaastureiden" surkeuksista
esimerkkinä toisaalla "veistelin" ettei X-Bemarilla pääse edes katukivetyksen yli jos kolme pyörää on tasasella ja yksi pyörä kivetyksen päällä
No ei se sitten kaikana totuudesta ollutkaan
Eräs Kuopiolainen yrittäjä kertoi sen mitä asfalttikeskuksien jupit ei tiedä. "ainut maasturi on Toyota Landcruicer nykypäivänä" Muilla ei voi ajaa edes sorapintaisella tiellä- hän jatkoi. Ko.mies oli hankkinut aiemman "lantikan" jälkeen X5 Bemarin ja todennut sen huonommaksi kuin henkilömallin. Sit oli hankkinut Mersulta ML mallin. Joka ei edelleenkään kelvannut vetoautoksi. Osti sitten käytettynä "lantikan" jota ei enää tarvii vaihtaa.
Terveisiä Kuopioon sataman seudulle
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
uskon että tehdas korjaa ongelman
ongelma on moottorin ohjaus softassa siellä on eri vaihteille omat väännön rajoittimet myös pakille, joka on jostain syystä jäänyt liian matalaksi
joku ammattitaitoinen lastuttajahan tuon korjaisi hetkessä mutta takuu voi silloin raueta
kyllä nahkahousu siihen vielä uuden softan vääntää oo huoleti
ongelma on moottorin ohjaus softassa siellä on eri vaihteille omat väännön rajoittimet myös pakille, joka on jostain syystä jäänyt liian matalaksi
joku ammattitaitoinen lastuttajahan tuon korjaisi hetkessä mutta takuu voi silloin raueta
kyllä nahkahousu siihen vielä uuden softan vääntää oo huoleti
Juu, hieno ominaisuus konsanaan.haju kirjoitti:Njoo. Eipä tuo ole vain bmw ongelma. Tämä uusi subaru CVT sisältää ihan saman ominaisuuden
Siinäpä istui, ensin renkaat kiinni kanttariin ja pysähdyksistä varovasti kaasua painaen pakilla yli, etupää ei enää noussutkaan. Ei muuten kovin moni kaveri ole onnistunut jäämään Subarulla aurinkoisena kesäpäivänä kuivalla asfaltilla jumiin. Vaikka runttasi kerralla lusikan lattiaan, kierrokset jämähti 2800rpm lukemaan, eikä auto tuosta noussut.
Edit: "hauskinta" tuossa hommassa on se, että noin 25m päähän tuosta paikasta, samana iltana hajosi oma Suparu ja taas tilattiin lavettia paikalle...
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Harvoin kait tuollaiseen tilanteeseen luulisi joutuvan mutta itse olen jo muutamaan otteeseen joutunut tuolla metsässä tilanteeseen, jossa eturenkaat tipahti kiven/kannon taakse ja oli pakko peruutella. Korkeahko heinikko peitti näkyvyyden ja edessä oli oja. Onneksi pystyi hieman heijaamaan, että sai sen alkuvauhdin ja pääsi peruuttamaan kiven yli. Sen sijaan jyrkkään ylämäkeen peruuttaminen sujuu ongelmitta, oli sitten hiekkainen tai kovapohjainen. Kärryn kanssa asiat selviää talven mittaan jahka kelkkakausi alkaa.
Puhutaanko bemarista vai subarusta?Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Subarussa ei pitäisi ainakaan olla ja tuo nelivetohan on erilainenkin siinä, siis manuaalissa.
Eikä sillä, jos tuo voimalinja on kiinteä (kytkin kiinni) niin sammuu tai sitten menee, muttei sitä oikein mikään rajoittamaan pääse.
Pitää joskus tehdä tutkivaa journalismia, mutta jotkut vajaavetoiset automaattivaihteiset autot taitaa samallalailla jäädä jumiin, eli pysähdyksiin korkeata katukiveä vasten ja yrittää pakittaa.(?) Noloahan se on nelivedolla jäädä "jumiin" mutta tuossa nyt ei kuitenkaan ole se pito se juttu.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Eiköhän ne ala sinnekin suunnittelemaan rotvalleja parkkiiin ajamisen esteeksi nyt kun vanhan Oulun insinöörit pääsee suunnittelemaanhaju kirjoitti:Harvoin kait tuollaiseen tilanteeseen luulisi joutuvan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei ole, jossei kytkin oo sitte ihan finaalissa.Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
Tuokin koskee bemarin osalta vain osaa F25 sarjan X3 20dA:ta, kaikissa noissa automaateissa tuota ongelmaa ei ole. Ilmeisesti alkupään mallit on ongelmattomia ainakin...
Huh, kyl ihme vikoja saatu autoon aikaseksi suunnitelluvaiheessa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Toyotista en mitään tiedä, mutta "Lantikka" on Land Rover, sillä ei ole Toyotan kanssa mitään tekemistä!Kimmo Koo kirjoitti:Eräs Kuopiolainen yrittäjä kertoi sen mitä asfalttikeskuksien jupit ei tiedä. "ainut maasturi on Toyota Landcruicer nykypäivänä" Muilla ei voi ajaa edes sorapintaisella tiellä- hän jatkoi. Ko.mies oli hankkinut aiemman "lantikan" jälkeen X5 Bemarin ja todennut sen huonommaksi kuin henkilömallin. Sit oli hankkinut Mersulta ML mallin. Joka ei edelleenkään kelvannut vetoautoksi. Osti sitten käytettynä "lantikan" jota ei enää tarvii vaihtaa.
Terveisiä Kuopioon sataman seudulle
Enpä itse ole tuolla omalla manuaalivaihteisella Subaru Outbackilla jäänyt jumiin voimansiirron takia, kun on oltu kiinni, ollaan kyllä kivasti killuttu pohjan varassa renkaat iloisesti ilmassa. Manuaalivaihteisessa kun se suurin rajoitin on käytännössä kuljettaja. Oma nousi tuosta samasta paikasta ihan leikiten pintakaasulla.Väsynyt Mies kirjoitti:Mitenkäs onko näitä ongelmia manuaalivaihteiston kanssa?
-
- Viestit: 311
- Liittynyt: 05.11.2011 12:09
- Paikkakunta: kerava(nivalasta)
Niinhän sitä on sanottu vaikka ittekkin pidän lantikkana Land Roveria.mustang 66 kirjoitti:Kyllähän tuota tojotan landcruiseria on kans sanottu lantikaksi niin kauan ku muistan.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kiva topici jotenki Ei oo defen kanssa ilmenny vastaavaa harmia.
edit. Lueskelin penarifoorumin jutun läpi. Onpas kyllä ikävä asia topikin aloittajalla, jos ei ominaisuutta saada eliminoitua. Väyryskässä parin tonnin vaunu koukussa ei loivaankaan ylämäkeen halunnu juuri pakitella vaikka se liikkuikin, lootan luistatus vaan hirvitti. Defellä viime kesänä vekslailin vaunua nurmikolla ja vaunun käsijarru oli unohtunu päälle. Havahduin asiaan vaunun mitan ajettuani rouvan huitoessa että "pysähy, vaunun renkaat ei pyöri vaikka se liikkuu" . Hetken äimistelin jotta mitä hä, kunnes ymmärsin vapauttaa käsijarrun vaunun aisasta. No, olihan siinä aamukasteinen nurtsi ja defessä hidas puoli tietysti kytkettynä. Miten lie jos ois automaatti. Paitsi onhan noita safarilla LR tuotteita näkyny automaattinakin rypemässä, enkä oo vastaavaa havainnu.
edit. Lueskelin penarifoorumin jutun läpi. Onpas kyllä ikävä asia topikin aloittajalla, jos ei ominaisuutta saada eliminoitua. Väyryskässä parin tonnin vaunu koukussa ei loivaankaan ylämäkeen halunnu juuri pakitella vaikka se liikkuikin, lootan luistatus vaan hirvitti. Defellä viime kesänä vekslailin vaunua nurmikolla ja vaunun käsijarru oli unohtunu päälle. Havahduin asiaan vaunun mitan ajettuani rouvan huitoessa että "pysähy, vaunun renkaat ei pyöri vaikka se liikkuu" . Hetken äimistelin jotta mitä hä, kunnes ymmärsin vapauttaa käsijarrun vaunun aisasta. No, olihan siinä aamukasteinen nurtsi ja defessä hidas puoli tietysti kytkettynä. Miten lie jos ois automaatti. Paitsi onhan noita safarilla LR tuotteita näkyny automaattinakin rypemässä, enkä oo vastaavaa havainnu.
Viimeksi muokannut Castillo, 30.8.2013 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Harmillinen ominaisuus tosiaan, jos autolle luvataan parin tonnin kärrynvetokyky, mutta hiemankaan pehmeämmällä alustalla auto ei suostu kärryn kanssa yhtään liikkumaan taaksepäin. Hankalia tilanteita tulee kärryn kanssa varmasti.
Ymmärrän täysin sen henkilön harmistuksen joka todella on tarvinnut sitä kärrynvetokykykyä eteenpäin sekä taaksepäin.
Jalkakakäytävädemostroinnit on toki tehty pelkästään sen takia että saadaan ongelmatilanne esille.
Ymmärrän täysin sen henkilön harmistuksen joka todella on tarvinnut sitä kärrynvetokykykyä eteenpäin sekä taaksepäin.
Jalkakakäytävädemostroinnit on toki tehty pelkästään sen takia että saadaan ongelmatilanne esille.
Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...
Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin...
oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...
Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin...
oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mikä häly nousisi, jos Mese tai Bemu nimeä alettaisiin käyttää jostain itäautosta, ihan vaan siksi että niitä nyt sattuu olemaan Suomessa enemmän?Vensku_ kirjoitti:Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...
Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin...
oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Sie oot vaan tottunna ihan väärin. Sano tästä etteenpäin Lantaruiskuksi.Vensku_ kirjoitti:Ite tottunu et lantikka on land cruiser, mut toki tosimiehet puhuu vaan LR:stä lantikkana.
On vaan cruiseri niin paljon yleisempi kuin Roveri...
Ja mä oon aivan sick off this, "lantikka on Land Rover" meininkiin...
oli mikä oli, jos auton todellinen malli (nyt siis LC) tulee viestistä esiin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.