Väykky
w202 malli on todella hyvä mersun malli vaikka niitä ei mersuina jotkut pidäkkään ja muutenkin ei niin hirmu yleinen malli, vaikkakin yleistynyt kovasti saksantuonti rumban myötä...
Hintaansa nähden aivan loistava menopeli
Hintaansa nähden aivan loistava menopeli
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Väykky
Täällä sama vika...olen käyny muutamia väykkyjä katteleen ja vähintään 2/3 on ruostetta..vaan ei tuossa omassa w124 ole.Aika hullulta tuntuu mut niin se vaan on.Avensistaki kävin kattoon mut kyllä se on piru vaikea siirtyä mersun jälkeen japsiin. väykyt mitä oon käyny katteleen on ollu vm.98-99ptr kirjoitti:Tässä kun foorumilla surffaa niin tulee mieleen ettei väyrynen ole kestävä ja luotettava kuten esim 124 koppaset diisselit. Vai onko joku malli jota suosittelette 124 koppasen tilalle?
terv
ptr
Ei oo 202 malli samanlainen mätänemään ku 210HVM kirjoitti:Mitenkäs C-sarjan läppävioista ei kuulu koskaan mitään? Sattumaako? Samat koneethan niissä on... Sama mätähommien suhteen, logiikka ontuu.
Mätänee toki cee mallikin, mutta ei yhtä pahasti kuin väyrynen. Tokihan on otettava huomioon se, että useimmat väyryset ovat 2-3kertaa enemmän tietä nielleitä kuin c-mallit mutta kaikenkaikkiaan pirän w202 korista mersua todella onnistuneen paremman luokan käyttöautona
Turvallinen, hiljainen ja laadukas esim. naisen autoksi jolla kuskataan myös lapsia, huomattavasti turvallisempi kuin saman ikäluokan useimmat muut autot...
Viimeksi muokannut Jube, 18.5.2006 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On cee mersujaAri66 kirjoitti:Mitäh Onko mersuja olemassa bensakoneellakinJube kirjoitti:Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Täällä on ollu useampikin C taksissa, pääasiassa tosin farkkuja. Edelleenkin askarruttaa minkä mersun sitä seuraavana ostaa jos valinta ei kallistu W140:n. Väyrynen pystärin korilla ja OM 603:lla?kilander kirjoitti:Viime syyskuussa näin tuommosen samanlaisen ku Jubella taxissa Turun lähellä ,värikin sama.
Vissiin vähemmän 90-luvulla käyttivät c-sarjalaisia taksina.
Asia on pihvi. Meikeläinennii on aina olluna tätä mieltä, minä tankkoon öljyä vaan raktorriin, puimuriin ja moottorisahan teräketjuöljy tankkiin. Nii ja kuivuri käy myös punasella.Padova Star kirjoitti:Mehän ei ajella millään tupaöljyilläAri66 kirjoitti:Mitäh Onko mersuja olemassa bensakoneellakinJube kirjoitti:Niin joo ja tarkennukseksi, että itse puhuin tosiaan M111 koneisesta bensa 202:sta
s210 V6 E320
Kaikki muu toimiikin sitten pensalla. (tosin ruohonleikkuri pitäisi tiisselöidä, raskaskone fiilis nääs )
BMW 318d -09
Tuntuu olevan mahdoton yhtälö jos haluaa iältään nuoremman auton..w124 se ei voi olla koska oma on otettu käyttöön 9/95 ja väykkyä ja ceetä ei tunnu saavan yhtä huoletonta mitä toi 124 on ollu...tai eihän se auton vika ole jos ei kuskilla rahat riitä pitää keksintöä kunnossa.Bensa haiseeki jo niin pahalta et auton on pakko olla diesel.
Ihan sammaa mieltä,mie ostan bensa auton sitten,kun raktorit,puimurit,kuivurit,bussit,rekat ja valtamerilaivat kulkee bensalla.J.T.S kirjoitti:Asia on pihvi. Meikeläinennii on aina olluna tätä mieltä, minä tankkoon öljyä vaan raktorriin, puimuriin ja moottorisahan teräketjuöljy tankkiin. Nii ja kuivuri käy myös punasella.Padova Star kirjoitti:Mehän ei ajella millään tupaöljyilläAri66 kirjoitti: Mitäh Onko mersuja olemassa bensakoneellakin
s210 V6 E320
Kaikki muu toimiikin sitten pensalla. (tosin ruohonleikkuri pitäisi tiisselöidä, raskaskone fiilis nääs )
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kateellisten ja köyhien panettelua tuo uudempien mersujen moittiminen ja mollaaminen,,
Ainaski tuo minun C on paaaaljo parempi auto ku edellinen 124...
Ja kyllä rauta tuppaa ruostumaan, mitäs sen on väliä.. siinähän ruostuu..
Ainaski tuo minun C on paaaaljo parempi auto ku edellinen 124...
Ja kyllä rauta tuppaa ruostumaan, mitäs sen on väliä.. siinähän ruostuu..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Joo, käsitys Ceestä muuttui alkuviikosta. Tuttu kaveri poikkesi näyttämässä Tukholman tuontia. Metallivihreä farkku 200 -99.dealer kirjoitti:Ceessä on ihan samat läppäviat ja tekniikkamurheet vaikka kori on pienempi.
Takaluukun kahvanympärys ruosteessa, kaikkien ovien ikkunapokat
tiivisteiden alta ruosteessa, osin jo metallia syöpynyt pois.
Kuskin oven kylkilistan yläreunan kohdalta koko matkalta ruosteessa.
Pannuhuoneseen ei edes vilkaistu
Peli on menossa Veholle korjauspäätöstä vonkaamaan.
Kerron lisää kun asia etenee.
Heikki
Vahvasti samaa mieltä! Täytyy lopettaa jo itsekin tuo väykyn mollaaminen. Ei se oikeasti ole sen huonompi auto kuin muutkaan autot, on vain joutunut eräänlaiseksi syntipukiksi kun moititaan nykyautotekniikkaa. Eipä kukaan enää muistele aikoja jolloin 124 tuli markkinoille, oli takuukorjauksia heti riittävästi, Oulussakin vaihdettiin eräälle asiakkaalle koko auto uuteen lukuisien korjausyritysten jälkeen. Nyt tuntuu kyseessä olevan paras mersu kautta aikain. No, tuohan on oikeasti kuvio miten homma pyörii, 124:sta ennen 123 oli maailman paras ja sitä ennen 115 oli se paras jne.Vesqju kirjoitti:Kateellisten ja köyhien panettelua tuo uudempien mersujen moittiminen ja mollaaminen,,
Ainaski tuo minun C on paaaaljo parempi auto ku edellinen 124...
Ja kyllä rauta tuppaa ruostumaan, mitäs sen on väliä.. siinähän ruostuu..
Antaa ajan kulua ja kohta väykky on se paras ikään valmistettu Mersu.
Kuulostaako mahdottomalta?
Oottakaapa kun tulee uudet mallisarjat väykystä niin saadaan vertailupohjaa...
Kyllä kuullostaa.mb300sd kirjoitti:Antaa ajan kulua ja kohta väykky on se paras ikään valmistettu Mersu. Kuulostaako mahdottomalta?
Mersulla ei ole enää varaa samanlaiseen floppiin kuin väyrynen oli. Niiltä meinaan loppuu rahat.mb300sd kirjoitti:Oottakaapa kun tulee uudet mallisarjat väykystä niin saadaan vertailupohjaa...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Uudesta mallista tulee parempi kestävyydeltään ellei mitään varusteita ja "pakoputkesta-saa-tulla-vain-puhdasta-happea"-systeemeitä lisätä eikä rakenteita muuteta vaan entistä parannellaan niistä kohdista jotka on heikoiksi todettu.
Verrataan vaikka C200CDi:tä ja 124 200D:tä ; CDi kulkee paremmin ja kuluttaa silti jopa vähemmän - ja esimerkiksi 500000 km korjauskustannukset moottorin ja apulaitteiden osalta ovat aivan eri planeetalta.
Esimerkiksi laturi; 124 vaihtolaturin hinnalla ei saa CDi:n laturiin kuin vapaakytkimen, joita hajoilee aika vähillä kilometreillä.
Polttoainejärjestelmä 124 200D / 500 tkm: vaihdetaan ylivuotoletkut kerran, 0,6 metriä x 3 euroa = 1,8 euroa ja 10 minuuttia töitä.
Polttoainejärjestelmä CDi:
Verrataan vaikka C200CDi:tä ja 124 200D:tä ; CDi kulkee paremmin ja kuluttaa silti jopa vähemmän - ja esimerkiksi 500000 km korjauskustannukset moottorin ja apulaitteiden osalta ovat aivan eri planeetalta.
Esimerkiksi laturi; 124 vaihtolaturin hinnalla ei saa CDi:n laturiin kuin vapaakytkimen, joita hajoilee aika vähillä kilometreillä.
Polttoainejärjestelmä 124 200D / 500 tkm: vaihdetaan ylivuotoletkut kerran, 0,6 metriä x 3 euroa = 1,8 euroa ja 10 minuuttia töitä.
Polttoainejärjestelmä CDi:
wiimax.fi
Tämä uuden mallin tekninen parantaminenhan on unohdettu jo 80-luvulla, nyt tehdään vain halvemmalla.
Otetaanpa esimerkiksi rivipumppu, pomminvarma vehe jota mersu käytti viimeisenä kaikista. Rattoreissakin oli jo siirrytty jakajaan kun MB:ssä oli vielä rivi. Muissa merkeissä saatujen kokemuksien perusteella jakajapumppu todettiin lähes käyttökelvottomaksi pitkässä juoksussa. Kestävyys onneton, vesiarka, jne. paskalaite kaikenkaikkiaan. Mutta mitä teki mersu, otti tämän jälkeen käyttöön teknisen parannuksen? Lucaksen jakajapumppu tuli tiettyihin malleihin!
MIKSI ihmeessä? -Siksi että pomminvarma rivipumppu on reilusti kalliimpi valmistaa=ostaa tehtaalle.
Autotehdas osaisi kyllä tehdä autoja jotka kestäisivät, mutta sille on parempaa pisnestä tehdä autoja rahantekomielessä.
80-luvun puolessa välissä taidettiin tehdä viimeiset teknisesti kelvot kulkupelit.
Vaikka uudet on aina huonompia kuin vanhat niin pakko meidän on väykkyihin siirtyä, sillä 124:sta loppuu pikkuhiljaa veto, uusinkin on jo 11 vuotta vanha.
Kyllä väykynkin kanssa pärjää kun sille antaa huomiota, Carsoftin boksi on ihan pakkohankinta että oppii ymmärtämään mitä sen aivoissa liikkuu. Tyyppiviat löytyy helposti netistä. Parempi tutustua jo nyt kun näyttää että W211 on selvästi vikasempi kuin W210, kehitystä...
Otetaanpa esimerkiksi rivipumppu, pomminvarma vehe jota mersu käytti viimeisenä kaikista. Rattoreissakin oli jo siirrytty jakajaan kun MB:ssä oli vielä rivi. Muissa merkeissä saatujen kokemuksien perusteella jakajapumppu todettiin lähes käyttökelvottomaksi pitkässä juoksussa. Kestävyys onneton, vesiarka, jne. paskalaite kaikenkaikkiaan. Mutta mitä teki mersu, otti tämän jälkeen käyttöön teknisen parannuksen? Lucaksen jakajapumppu tuli tiettyihin malleihin!
MIKSI ihmeessä? -Siksi että pomminvarma rivipumppu on reilusti kalliimpi valmistaa=ostaa tehtaalle.
Autotehdas osaisi kyllä tehdä autoja jotka kestäisivät, mutta sille on parempaa pisnestä tehdä autoja rahantekomielessä.
80-luvun puolessa välissä taidettiin tehdä viimeiset teknisesti kelvot kulkupelit.
Vaikka uudet on aina huonompia kuin vanhat niin pakko meidän on väykkyihin siirtyä, sillä 124:sta loppuu pikkuhiljaa veto, uusinkin on jo 11 vuotta vanha.
Kyllä väykynkin kanssa pärjää kun sille antaa huomiota, Carsoftin boksi on ihan pakkohankinta että oppii ymmärtämään mitä sen aivoissa liikkuu. Tyyppiviat löytyy helposti netistä. Parempi tutustua jo nyt kun näyttää että W211 on selvästi vikasempi kuin W210, kehitystä...
Oliskohan asia silleen, että muualla euroopassa ei ajella niin vanhoilla autoilla kuin täällä kotoisessa Suomessa. Saksassa autot menevät puristimeen muutamassa vuodessa ja max 300 tonnia ajettuina. Eihän siellä edes törmätä tälläisiin ongelmiin mitä täällä on koska uusi auto on jo siinä vaiheessa alla. No, kiitos kovan verotuksen auton ikä on kasvanut liian korkeaksi ja siitä seuraa tällisiä ongelmia. Saksalaisia autoja ei tarvitse enää tehdä kestäväksi koska normaalissa käytössä ne kestävät. Vain Suomi erottuu joukosta. Kyse on kerta kulutus hyödykkeestä joka uusitaan 2-4 vuoden välein UUTEEN. Näinhän se toimii myös baskereiden ja patongin maassa.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Tuntuu todella huonoilta autoilta nämä uudet mersun mallit . Saa nähdä milloin omassa vikakierre sitten alkaa. Tuo oma cdi kun on ensimmäinen mersu ja edelliset autot, ei mersuja, toimivat sen parisataa tuhatta todella pienillä korjauksilla.
Itse kyllä joutuu vaihtamaan merkkiä, jos korjausreissuja alkaa tulemaan paljon. Onkohan noissa uusissa yhtään kestävää osaa? Huh..läppäviat, laturi, alustaremontti, lämmityslaite,ilmastointi, automaattilaatikko, sähköviat. Siinä jo yhden Volvon hinta hukkuu remontteihin.
Pitää varmaan alkaa suunnittelemaan toista merkkiä. Harmi, tuo c malli kun on muuten niin käteensopiva kahden hengen talouden autoksi.
Itse kyllä joutuu vaihtamaan merkkiä, jos korjausreissuja alkaa tulemaan paljon. Onkohan noissa uusissa yhtään kestävää osaa? Huh..läppäviat, laturi, alustaremontti, lämmityslaite,ilmastointi, automaattilaatikko, sähköviat. Siinä jo yhden Volvon hinta hukkuu remontteihin.
Pitää varmaan alkaa suunnittelemaan toista merkkiä. Harmi, tuo c malli kun on muuten niin käteensopiva kahden hengen talouden autoksi.