Trafin uudet tuulet
Trafin uudet tuulet
Tääl ahvenanmaalla (Trafin ainoa jäljellä oleva oma konttori) oli syyskuussa ilmestynyt lappu seinälle että "Enään et talvella voi katsastaa autoa kesärenkailla" ja "Auton tulee olla otettu liikenteeseen ennen kuin auton saa ajaa katsastusasemalle"
Niillä on täällä affenassa siis koe meneillään vuoteen 2015 asti. Kokeilu sisältää:
A) Ajankohtainen rengastus oltava.
B) Auto ei saa olla tilapäisesti liikenteestä käytöstä poistettu ja siinä tulee olla voimassaoleva liikennevakuutus.
Eli, nykyisellään, jos tuo systeemi otetaan koko maassa käyttöön, poistuu kesäautolla ajo-oikeus ilman talvirenkaita ja katsastukseen et saa ajaa seisonnassa olevalla autolla.
Jos koe todetaan hyväksi ja toimivaksi, siitä tulee koko maan kattava käytäntö!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
ja sitten spekulaatio osastolle siirrytään tästä kohtaa
Minulla on auto joka pitää katsastaa tammikuussa. Siinä ei ole talvirenkaita ja se on tilapäisesti poistettu liikenteestä. katsastukseen minun pitää siis tehdä seuraavat temput.
asentaa talvirenkaat
10+3e - 7 päivää ennen katsastusta ottaa auto liikenteeseen (lisäksi veromaksu ko ajalta)
30-50e - ottaa autoon vakuutukset 1kk ajaksi (minimi).
38e - katsastaa auto (30e bensiini, 38e diesel)
10e - katsastuksen jälkeen poistaa auto tilapäisesti liikenteestä
Hieman siis nousee katsastuksen hinta 30/38e oli ennen ja nyt siis vähä enemmä. Vakuutusyhtiö voittaa eniten.
ja nyt kun joku huutelee että "PAA SIIRTOKILVET!". niin siirtokilpien hinta nousi entisestä 32 eurosta 58 euroon.
Niillä on täällä affenassa siis koe meneillään vuoteen 2015 asti. Kokeilu sisältää:
A) Ajankohtainen rengastus oltava.
B) Auto ei saa olla tilapäisesti liikenteestä käytöstä poistettu ja siinä tulee olla voimassaoleva liikennevakuutus.
Eli, nykyisellään, jos tuo systeemi otetaan koko maassa käyttöön, poistuu kesäautolla ajo-oikeus ilman talvirenkaita ja katsastukseen et saa ajaa seisonnassa olevalla autolla.
Jos koe todetaan hyväksi ja toimivaksi, siitä tulee koko maan kattava käytäntö!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
ja sitten spekulaatio osastolle siirrytään tästä kohtaa
Minulla on auto joka pitää katsastaa tammikuussa. Siinä ei ole talvirenkaita ja se on tilapäisesti poistettu liikenteestä. katsastukseen minun pitää siis tehdä seuraavat temput.
asentaa talvirenkaat
10+3e - 7 päivää ennen katsastusta ottaa auto liikenteeseen (lisäksi veromaksu ko ajalta)
30-50e - ottaa autoon vakuutukset 1kk ajaksi (minimi).
38e - katsastaa auto (30e bensiini, 38e diesel)
10e - katsastuksen jälkeen poistaa auto tilapäisesti liikenteestä
Hieman siis nousee katsastuksen hinta 30/38e oli ennen ja nyt siis vähä enemmä. Vakuutusyhtiö voittaa eniten.
ja nyt kun joku huutelee että "PAA SIIRTOKILVET!". niin siirtokilpien hinta nousi entisestä 32 eurosta 58 euroon.
Viimeksi muokannut Sergey, 11.11.2012 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
ei. tällä hetkellä saa etukäteen varattuun katsastukseen ajaa kesärenkailla myös tammikuussa. Kyllä, katsastusta voi siirtää kevääseen mikä onkin ainoa helpotus mutta ei silti "oikea" tapa. Minulla esim ässä pitää muistaakseni joulukuussa katsastaa. siis joulu-helmikuu. Eli ikinä ei ole siis leima voimassa kuin sen max 9kk.
Tämä osio muuttuu
Tämä osio muuttuu
Liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon käyttö
Liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa saa käyttää:
• autoa voi käyttää liikenteessä sen päivän loppuun saakka, jona liikennekäytöstäpoisto on tehty, jos auton rekisterikilpiä ei ole palautettu
• auto voidaan siirtää ennalta varattuun määräaikaiskatsastukseen ja sieltä korjaukseen tai säilytykseen, jos autossa on rekisterikilvet
• siirtoluvalla
• koenumerotodistuksella
• väliaikaisrekisteröintitodistuksella (vientirekisteröintitodistuksella).
Muissa tilanteissa liikennekäytöstä poistetun ajoneuvon käyttäminen on kiellettyä. Käyttökielto koskee myös liikennekäytöstä poistettuna ostettua ajoneuvoa.
Viimeksi muokannut Sergey, 11.11.2012 13:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jos tuota kallista vakuutuskohtaa ei olisi, niin hommahan olis iha päivänselvää ja hyvä juttu. Mutta ette edes huomioi kalleinta (turhinta) osuutta lainkaan!?!?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
ei mitään. Minä vain haluan katsastaa auton automaattisesti minulle varatulla ajalla nyt se vaatii ylimäärästä lässytystä. Jos ja kun sinulla on monta harrasteautoa, niin se samaan aikaan katsastaminen rassaa lompakkoakin liikaa. Mulla ittel o nii paska mäihä käyny että kaikki autot on nyt siis käytännös katsastettava keväällä kun numerot on 0-5. Onneks tuo katsastus ei oo ku tuon vajaa 40e mutta joissakin paikoissa se o satasen tai yliki. Mukavaa sit toukokuussa katsastaa vaikka 5 autoa. mulla ei oo ku... 5.
mua vituttaa siis eniten tuo pakollinen vakuutus jota ei saa vain yhdeksi päiväksi vaan se o pakko olla 1kk. ja sehä ny pätee kesälläkin. Jos katsastatki auton vasta maalis-huhtikuussa mutta aijot ajaa sillä vasta toukokuussa niin tulee siis 1kk ylimäärästä vakuutusaikaa.
Kaikenlisäks tammi-helmikuussa voi iha hyvin ajaa kesärenkailla kun tiet on yleensä kuivia ja puhdasta asvalttia.
mua vituttaa siis eniten tuo pakollinen vakuutus jota ei saa vain yhdeksi päiväksi vaan se o pakko olla 1kk. ja sehä ny pätee kesälläkin. Jos katsastatki auton vasta maalis-huhtikuussa mutta aijot ajaa sillä vasta toukokuussa niin tulee siis 1kk ylimäärästä vakuutusaikaa.
Kaikenlisäks tammi-helmikuussa voi iha hyvin ajaa kesärenkailla kun tiet on yleensä kuivia ja puhdasta asvalttia.
Viimeksi muokannut Sergey, 11.11.2012 13:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Toivottavasti sää maksat kaikkien kesäautoilijoiden talvirenkaat sitten heidän kesäautoihinsa, joista talvirenkaat puuttuu ja leimaus on talvella.sonikki kirjoitti:Toivottavasti tulee nuo kokeilut yleiseen käytäntöön.Sergey kirjoitti:tällä hetkellä saa etukäteen varattuun katsastukseen ajaa kesärenkailla myös tammikuussa
Järetöntä toimintaa taas, mut, sehän ei oo mikään yllätys Suomen taholla!!!
(ketuttaa niin ettei veri kierrä, vaikkei itellä olekkaan sellaista autoa, joihin ei renkaita olis. Renkaita on itseasiassa 3-6 sarjaa per auto... )
Mut kyllä tuossa yks auto on (nelikko Gallu), joka pitäis koittaa leimata jossain välissä, ja on liikennekäytöstä pois jne...
Viimeksi muokannut Vensku_, 11.11.2012 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mikäs täällä nyt ainakaa parempaa suuntaa muuttuisi Sun pitäis olla onnellinen kuitenki noista halvoista katsastushinnoista, täällä kiskotaa melkein nuo hinnat pelkästä päästömittauksesta
No mikäs sulla on ongelmana katsastaa se kesäauto sitte keväällä kun ottaa sen ajoon?Vensku_ kirjoitti:Toivottavasti sää maksat kaikkien kesäautoilijoiden talvirenkaat sitten heidän kesäautoihinsa, joista talvirenkaat puuttuu ja leimaus on talvella.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
niin. mähä muutan savoon ja en aijo myydä autoja pois. Heti kerrasta nousee taksat moninkertaiseksi. Siksi en haluaisi niitä maksaa kaikkia kerralla vaan hajauttaa ne ympärivuoden.
Onneksi voin vapaasti valita ässän ja coupen kilvet kun niihin ei tule auton alkuperäistä käyttöönottokuukauden mukaan kilpeä vaan sen mukaan milloin ne rekisteröin suomeen.
Mutta muissa autoissa on päivämäärät tiedossa ja kilvet tulee sen mukaan. eli kolme jää keväälle, ässä ja coupe pitänee tuoda suomeen vasta esim heinäkuussa ja lokakuussa koska niissä ei talvirenkaita ole
Onneksi voin vapaasti valita ässän ja coupen kilvet kun niihin ei tule auton alkuperäistä käyttöönottokuukauden mukaan kilpeä vaan sen mukaan milloin ne rekisteröin suomeen.
Mutta muissa autoissa on päivämäärät tiedossa ja kilvet tulee sen mukaan. eli kolme jää keväälle, ässä ja coupe pitänee tuoda suomeen vasta esim heinäkuussa ja lokakuussa koska niissä ei talvirenkaita ole
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Se, että kun tuleekin hylky, mitä tuntuu mulla olevan oikein tapana, milloin mistäkin pienimmästä asiasta , niin autoon ei saa vikalistaa. Sillä sai ajaa vaan korjaamolle, niinköhän se oli?sonikki kirjoitti:No mikäs sulla on ongelmana katsastaa se kesäauto sitte keväällä kun ottaa sen ajoon?
Mikäs siinä, jos autot aina menis läpi, mutta tuntuu että ne syynää ne vielä tarkemmin, kun on katsastus myöhässä...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuo on kyllä kieltämättä vähän arsesta mut kun kuitenkin kyse on harraste- tai kesäautosta niin kyllä sen ylläpidonkin ainakin voisi kuvitella olevan astetta jämptimpää verrattuna perus käyttisrönttään mutta toki aina voi tulla yllätyksiä eteen. Vaikka mulla sattuisi katsastus CLK:n kanssa talveksi nii ei kyllä tulis mielenkään lähteä autoa uittamaan suolap*skassa pelkästään tuon takia, mutta tätäkään ongelmaa ei ilmeisesti ahvenanmaalla ole.Vensku_ kirjoitti:Se, että kun tuleekin hylky, mitä tuntuu mulla olevan oikein tapana, milloin mistäkin pienimmästä asiasta , niin autoon ei saa vikalistaa. Sillä sai ajaa vaan korjaamolle, niinköhän se oli?
Mikäs siinä, jos autot aina menis läpi, mutta tuntuu että ne syynää ne vielä tarkemmin, kun on katsastus myöhässä...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Niin, no totta tuokin.
Monesti jotkut pienet asiat, kuten jarruletkut tms, saattavat huomaamattaan olla sopivasti murtuneet jne, ja sitten hylkyä.. nim. Viimevuoden remontit pariin autoon, jarruletkut..
Tänä vuonna huomasin bemarin takaletkut ajoissa...
..Niin sitten ei pitäny etupäässä jarrut tarpeeksi, palat loppu...
Ja sprintterissä ei pidä oikealla käsijarru...
Mazda tais mennä läpi, mut tuli referensseistä huomautus...
Aa, lancerissa ei pitäny toinen takajarru...
Monesti jotkut pienet asiat, kuten jarruletkut tms, saattavat huomaamattaan olla sopivasti murtuneet jne, ja sitten hylkyä.. nim. Viimevuoden remontit pariin autoon, jarruletkut..
Tänä vuonna huomasin bemarin takaletkut ajoissa...
..Niin sitten ei pitäny etupäässä jarrut tarpeeksi, palat loppu...
Ja sprintterissä ei pidä oikealla käsijarru...
Mazda tais mennä läpi, mut tuli referensseistä huomautus...
Aa, lancerissa ei pitäny toinen takajarru...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyllä, mutta rekisteröintikatsastus pitää maahantuodessa tehdä kuten kaikkiin tuontiautoihin.sonikki kirjoitti:OT:na niin olikos tuo affenanmaalla suoritettu katsastus edes käypänen täällä mantereella?
Jotkut länsirannikon katsastusasemat omaa Åland katsastustoimiluvat (ne kun on ruotsiksi ja pitää siis nähdä vaivaa sen eteen) ja voin siis esim. katsastaa autoni paraisilla tai vaasassa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Taisivat jokunen vuosi sitten moottoripyörille tuon tempun tehdä?sonikki kirjoitti:Älä nyt julkisesti tämmösiä kirjotteledealer kirjoitti:Seuraavaksi varmaan poistetaan tilapäinen liikenteestä poistaminen.
.
E: sergejev. Niitä autoja voi vähentää, samalla taloudellinen menetys vähenee. Jos autoilu on harrastus, pitää sen maksaa...ja paljon.
Mahtaneeko olla vakuutusyhtiökohtaisia eroja tuossa laskutuksessa, kun tuttava kuskailee kakaroitten futisjoukkuetta bussi-ransportterilla, ja se in liikenteessä vain päivän kaksi kerrallaan, eikä kuulemma vakuutukset juokse kuin ajopäiviltä. Missä se Harju luuraa?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Eikös se mene niin että jos otan nyt käyttöön ja pistän kahden pvän kuluttua seisomaan on minimi seisonta-aika kk että voi samalla tavalla tehdä. Jos otan vaikka kahden viikon kuluttua uudelleen käyttöön menee koko kk:n vakuutus...ja mielestäni kaikilla vakuutusyhtijöillä samalla tavalla!Fenton kirjoitti:Mahtaneeko olla vakuutusyhtiökohtaisia eroja tuossa laskutuksessa, kun tuttava kuskailee kakaroitten futisjoukkuetta bussi-ransportterilla, ja se in liikenteessä vain päivän kaksi kerrallaan, eikä kuulemma vakuutukset juokse kuin ajopäiviltä. Missä se Harju luuraa?
.
Oonki vähentäny mersujen määrää kolmeenkilander kirjoitti:Näin on.Mikä on affenamaalla normikäytäntö (5-6 mersua pihassa) saatetaan savossa tuumata ökyilyksi
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
kyllä minä oon laittanu netistä seisontaan ja kävässy konttorilla yms ajeluita välillä ja kun posti on tuonut rek otteen niin laittanut takasin seisontaan ja lasku on ollu sitämukaa. näin lähissä samaten on verot juossut vain niiltä päiviltä kun ajossa. Rekisteriotteessa alkaa olemaan suht korkee järjestysnumero Ja melkein ihmettelen että hyvin on pysynyt vakuutusyhtiö kärryillä nuista mun siirtelyistätodellauupunut kirjoitti:Eikös se mene niin että jos otan nyt käyttöön ja pistän kahden pvän kuluttua seisomaan on minimi seisonta-aika kk että voi samalla tavalla tehdä. Jos otan vaikka kahden viikon kuluttua uudelleen käyttöön menee koko kk:n vakuutus...ja mielestäni kaikilla vakuutusyhtijöillä samalla tavalla!Fenton kirjoitti:Mahtaneeko olla vakuutusyhtiökohtaisia eroja tuossa laskutuksessa, kun tuttava kuskailee kakaroitten futisjoukkuetta bussi-ransportterilla, ja se in liikenteessä vain päivän kaksi kerrallaan, eikä kuulemma vakuutukset juokse kuin ajopäiviltä. Missä se Harju luuraa?
.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Eikun sitä helpotettiin ja oikein hyvä niindealer kirjoitti:Just. Seuraavaksi varmaan poistetaan tilapäinen liikenteestä poistaminen.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _helpottui
Hieno hommadealer kirjoitti:Eikun sitä helpotettiin ja oikein hyvä niindealer kirjoitti:Just. Seuraavaksi varmaan poistetaan tilapäinen liikenteestä poistaminen.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _helpottui
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Tämä olikin itselle uusi asia:XUX63 kirjoitti:Hieno hommadealer kirjoitti:Eikun sitä helpotettiin ja oikein hyvä niindealer kirjoitti:Just. Seuraavaksi varmaan poistetaan tilapäinen liikenteestä poistaminen.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _helpottui
Kun auto on poistettu liikennekäytöstä, sitä saa käyttää liikenteessä ainoastaan poikkeustilanteissa, esimerkiksi ennakkoon varatun määräaikaishuollon takia.
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytt ... s_kaytosta
Aina ollut luulossa että vain ennakkoon varatulle leimalle voi ajaa jos on
seisarissa.
No tämä oli hyvä "uudistus"XUX63 kirjoitti:Hieno hommadealer kirjoitti:Eikun sitä helpotettiin ja oikein hyvä niindealer kirjoitti:Just. Seuraavaksi varmaan poistetaan tilapäinen liikenteestä poistaminen.
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _helpottui
Eli siis pitää viedä merkkiliikkeeseen öljynvaihtoon ja sitten siinä samalla korjauttaa vikoja vai? Vai miten tuo käytännössä jos on menoss peten nyrkkipajalle aina kun on aika varattuna niin millä tuon näyttää toteen vai että poliisi soittaa sinne nyrkkipajalle että onko tämä tulossa sinne? Entä jos viekin jo edellisenä iltana jos alkaavat korjata aamulla?h5 kirjoitti:Tämä olikin itselle uusi asia:XUX63 kirjoitti:Hieno hommadealer kirjoitti: Eikun sitä helpotettiin ja oikein hyvä niin
http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _helpottui
Kun auto on poistettu liikennekäytöstä, sitä saa käyttää liikenteessä ainoastaan poikkeustilanteissa, esimerkiksi ennakkoon varatun määräaikaishuollon takia.
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytt ... s_kaytosta
Aina ollut luulossa että vain ennakkoon varatulle leimalle voi ajaa jos on
seisarissa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
saaks määräaikaishuollon yhteydessä korjaamohenkilö koeajaa moista liikkäytpoist rakkinetta ??? tai siis tottakai saa, mutta kallliikskin voip tulla ...
ei tää nyt kyl taas oikein mua vakuuta, vaikka hyvä uudistus onkin ...
ja tuohon edellisiltana ajeluun ei varmaan taivu, kamu ajeli mökillä seisottamaansa autoa kohti kotia sunnuntai iltana, kun oli katastus maanantai aamuna, eikä tykänny polliisi ideasta ... perusteli sakkoa sillä, että pitäis olla ikäänkuin juuri matkalla konttorille, eikä ensin kotiin ...
ei tää nyt kyl taas oikein mua vakuuta, vaikka hyvä uudistus onkin ...
ja tuohon edellisiltana ajeluun ei varmaan taivu, kamu ajeli mökillä seisottamaansa autoa kohti kotia sunnuntai iltana, kun oli katastus maanantai aamuna, eikä tykänny polliisi ideasta ... perusteli sakkoa sillä, että pitäis olla ikäänkuin juuri matkalla konttorille, eikä ensin kotiin ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Aika hyvä sattuma. Toiminta näkyy helpottuneen 5.5.
Otin Tenavan käyttöön 4.5. ja ihmettelin aluksi, miksi hylkää yritykseni. Sitten hokasin, että numero onkin eri siinä seisontaan laiton jälkeen tulleessa otteessa (siis viimeisessä silloin) kuin aiemmassa.
No nyt ei sitten tartte enää sitäkään etsiskellä, jos otan huomen illalla Möhkön ajoon. Mikä taasen riippuu viikonlopun helteistä ja ajettavan matkan pituudesta.
Otin Tenavan käyttöön 4.5. ja ihmettelin aluksi, miksi hylkää yritykseni. Sitten hokasin, että numero onkin eri siinä seisontaan laiton jälkeen tulleessa otteessa (siis viimeisessä silloin) kuin aiemmassa.
No nyt ei sitten tartte enää sitäkään etsiskellä, jos otan huomen illalla Möhkön ajoon. Mikä taasen riippuu viikonlopun helteistä ja ajettavan matkan pituudesta.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05