300SD -83 Hommattu, voihan vero!
300SD -83 Hommattu, voihan vero!
Tulipa haettua kuopion kupeesta tämmöinen projektiässä.
Teknisesti ja pelleilleen huippu, lakat on jäänyt californian aurinkoon. Sisustakin saanut toki auringosta osansa. Jalopuut on ropisseet yms.
Kuvia jahka saan kameran tyhjättyä.
Ja tarkoitus on että ensivuonna ollaan museointikunnossa.
Teknisesti ja pelleilleen huippu, lakat on jäänyt californian aurinkoon. Sisustakin saanut toki auringosta osansa. Jalopuut on ropisseet yms.
Kuvia jahka saan kameran tyhjättyä.
Ja tarkoitus on että ensivuonna ollaan museointikunnossa.
Viimeksi muokannut tapio89, 09.7.2013 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdellisen parantola
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Eipä tuossa taida paljoa kunnostuksen tarvetta olla. Uutta maalia pintaan vaan.tapio89 kirjoitti:Kunnostukset alkakoon
Onnea uudelle autolle, joko uskallit hallitukselle kertoa hankinnasta?
Tähän on varmaan turha odotella cdi tekniikkaa jos tarkoituksena museointi
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Ei tuossa ole edes kunnon projekti, suurin homma on osien hommaamisessa ja niiden maksamisessa.skerpele kirjoitti:
Eipä tuossa taida paljoa kunnostuksen tarvetta olla. Uutta maalia pintaan vaan.
Onnea uudelle autolle, joko uskallit hallitukselle kertoa hankinnasta?
Tähän on varmaan turha odotella cdi tekniikkaa jos tarkoituksena museointi
Hallitus ei ihme ja kumma enää saarnannut kun näki auton, liekkö totesi meidät molemmat toivottomiksi ja ettei sana enää auta..
Varusteet toimii vakkaria, vänkärin penkkiä (katkaisin runnottu muussiksi) ja etulaseja lukuunottamatta.
Tomaatti-ilmastointikin toimii mainiosti. Täytös on vajaa mutta painetta kuitenkin on. Olisikin vaan tuota R12 mitä laittaa sinne.
Hommattavaa/tehtävää:
-Etupuskuri, kuskinpuolen pyöränkaaren osuudesta puuttuu reipas pala. Taitaa olla kaikista kivoin hommata....
-Jalopuut
-E-hyväksyntä umpiot, ilmeisesti 127 fiiatista käy?
-Lamppujen kehykset
-Kuskinjakkaran kuosi / verhoiluttaa
-B-pilarin verhoukset, väri Dattel.
-Takaluukun kromilista
-Kuskinpuolen aisanpää on saanut kolauksen, lytistynyt muutaman sentin matkalta.
-Ohjausimpukka, väljä ko mikä
-Ehjiä muovihelmoja
-Takalasi, kosteus ikkunan välissä
-Jarrut käydä läpi
-Becker Mexico, ostettu, kiitos karra!
-Sähköantennin piiska
-Konepellin äänieriste
-Tarroja
Siinä lista näin äkkiseltään.
Tähdellisen parantola
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Ootko kokeillu jo säätöruuvista kääntää lisää ahdistusta? Onko apusimpukka ehjä? Voi olla että et välttämättä edes tarvitse uutta simpukkaa kun tsekkaan nuo em. jutskat ensin.tapio89 kirjoitti: -Ohjausimpukka, väljä ko mikä
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Jos on samanlainen kuin 123 simpukka niin kierrettä siellä löytyy n.kahden mutterin verran. Kannattaa kokeilla säätöä kun se ei maksa mitään. Jos säädön jälkeen ohjaus alkaa tahmimaan tai olemaan liian jäykkä, erityisesti käännettäessä reippaammin vasemmalle tai oikealle niin sitten vasta voi sanoa että simpukka on lopussa tai tarvii kunnostuksen.
Jos on tottunut nykyauton (esim. uusien BMW:n) ohjaustuntumaan niin kannattaa vielä huomioida että näissä on uutenakin ollut kevyehkö ohjaustuntuma. Kevyt ohjaustuntuma ei toki tarkoita sitä että keskellä rattia on 4-5 cm väljää jossa olet ihan oikeassa että jotain tarttis tehdä. Nyky-bemarin ohjaustuntumaa ei ikinä saa vaikka vaihtais mitä ja jos säätää simpukan ahdistuksen liian suureksi tiukkaa ohjaustuntumaa hakiessa niin se on simpukkaa kuluttavaa.
Jos on tottunut nykyauton (esim. uusien BMW:n) ohjaustuntumaan niin kannattaa vielä huomioida että näissä on uutenakin ollut kevyehkö ohjaustuntuma. Kevyt ohjaustuntuma ei toki tarkoita sitä että keskellä rattia on 4-5 cm väljää jossa olet ihan oikeassa että jotain tarttis tehdä. Nyky-bemarin ohjaustuntumaa ei ikinä saa vaikka vaihtais mitä ja jos säätää simpukan ahdistuksen liian suureksi tiukkaa ohjaustuntumaa hakiessa niin se on simpukkaa kuluttavaa.
Re: 300SD -83 Hommattu, kunnostukset alkakoon!
Ohjausaksila timmi, simpukassa vika.
Pitää kokeilla kiristää, on hyvällä paikallakin vielä.
Muovilistojen oikea väri on Mat Brown, olisi ollut melko makia pitää tuo kultainen väri.
Mukava mennä veholta kyselemään tähän osia kun niiden EPC ei tunne SD:tä. Mulla oli oma läppäri mukana millä myyjä katteli.
Pitää kokeilla kiristää, on hyvällä paikallakin vielä.
tapio89 kirjoitti:
Hommattavaa/tehtävää:
-Etupuskuri, kuskinpuolen pyöränkaaren osuudesta puuttuu reipas pala. Taitaa olla kaikista kivoin hommata....
-Jalopuut
-E-hyväksyntä umpiot, ilmeisesti 127 fiiatista käy?
-Lamppujen kehykset
-Kuskinjakkaran kuosi / verhoiluttaa
-B-pilarin verhoukset, väri Dattel. En tilannut vielä, Veho, 78e/kpl
-Takaluukun kromilista
-Kuskinpuolen aisanpää on saanut kolauksen, lytistynyt muutaman sentin matkalta.
-Ohjausimpukka, väljä ko mikä
-Ehjiä muovihelmoja
-Takalasi, kosteus ikkunan välissä
-Jarrut käydä läpi Tilattu etulevyt, Veho 65e/kpl!!!
-Becker Mexico, ostettu, kiitos karra!
-Sähköantennin piiska Tilattu, Veho 48e
-Konepellin äänieriste
-Tarroja Ei saa mersulta
Muovilistojen oikea väri on Mat Brown, olisi ollut melko makia pitää tuo kultainen väri.
Mukava mennä veholta kyselemään tähän osia kun niiden EPC ei tunne SD:tä. Mulla oli oma läppäri mukana millä myyjä katteli.
Viimeksi muokannut tapio89, 31.5.2013 7:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tähdellisen parantola
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei oo eikä tule.Sampo N. kirjoitti:En nähnyt tuolla konehuoneessa ESP:n ja muiden ohjauslaitteiden moduuleja?
Listoja tarvis ainakin apparinpuolen etulokasuojan ja oven. Ja kuskinpuolen takaoven lista.
Takakontinluukun lista on saanut iskun, on lytistynyt muutaman sentin matkalta.
Kaivelehan nurkkia ja ilmoittele!
Apparinpuolen sähköpenkin katkaisijalle on myös tarve. Veholla ei ollut loppujaan paha, 134e.
Tähdellisen parantola
Olen paikalla vaihtelevasti, soitteleppas kun ois semmoinen hetki.Eldorado kirjoitti:Onko Tapsa tänään tallilla rassuuhommissa, vois tuota tulla vaikka vilkaisemaan?
Niin, ja onnittelut hankinnasta!
Mannilalta kävin hakemassa suonenjoelta. Tuli samalla semmoinen 350km koeajo suoritettua.boogieman kirjoitti: Kävitkö Mannilalta lunastamassa?
Tähdellisen parantola
Sinne ne rahat menee Ebay on hyvä paikka tämmöisen kanssa. Tai oikeastaan tuosta ei muuten tulisi mitään kun tuon väristä sisustaa on harvemmin ollut euroautossa.tapio89 kirjoitti: Hommattavaa/tehtävää:
-Etupuskuri, kuskinpuolen pyöränkaaren osuudesta puuttuu reipas pala. Taitaa olla kaikista kivoin hommata.... Löytyi saksasta, tulossa! n.300e
-Jalopuut
-E-hyväksyntä umpiot, ilmeisesti 127 fiiatista käy?
-Lamppujen kehykset
-Kuskinjakkaran kuosi / verhoiluttaa
-B-pilarin verhoukset, väri Dattel. En tilannut vielä, Veho, 78e/kpl Sai vaan toisen puolen, nyt tilattu.
-Takaluukun kromilista
-Kuskinpuolen aisanpää on saanut kolauksen, lytistynyt muutaman sentin matkalta.
-Ohjausimpukka, väljä ko mikä
-Ehjiä muovihelmoja
-Takalasi, kosteus ikkunan välissä
-Jarrut käydä läpi Tilattu etulevyt, Veho 65e/kpl!!!
-Becker Mexico, ostettu, kiitos karra! Saapunut ja makia on
-Sähköantennin piiska Tilattu, Veho 48e
-Konepellin äänieriste Veho, 50e
-Tarroja Ei saa mersulta
-Sähkölasien katkaisijat Ebay 40e
-Apukuskin penkin katkaisija Ebay 50e, uusi 134e veholla
-Penkkien sivuverhoilut lattian rajaan Veho 12e/kpl
-Aurinkolipat Ebay 40e
-Etupyöränripustuksen ja raidetangon välikappale Veho 28e
Niin ja tulihan eilen haettua 15" barokit.
Tähdellisen parantola
Pitääkin muuten käydä veholta kysymässä paljonko maksaa korjaussarja simpukkaan.
Kyllä ne 14" on saatavilla. Mutta eikös tuon periaatteessa uskalla noillakin viedä, kai noita 15" on saanu lisävarusteena? Vai oliko se että niitä oli vaan tietyissä malleissa?Eldorado kirjoitti:14" olis museokoko...tapio89 kirjoitti:Niin ja tulihan eilen haettua 15" barokit.
Tähdellisen parantola
Pikkujarrullisissa on varmaan saanu 14", 300mm etulevyjen kanssa menee taas jo 14" tiukalle, eli naamahississä lie 15" normikoko.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kaikissa 79-85 pre-facelift malleissa on 14" ollut originaalikoko, myös kasikoneisissa. Lisävarusteena on saattanut saada 15" kokoa, ihan varma en ole, lisävarusteluettelo ei tunne kuitenkaan 15" kokoa. Tuohon aikaan vain Lang-mallisissa 123:sissa (ja ambulanssialustat yms.) on ollut 15" koko vakiona.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Silloin pitäis riittää nykysäädösten mukaan museorekisteriin. Ainakin minulle informoitiin minin osalta että jos osaa tai lisävarustetta on ollut ko ajankohtana saatavilla, saa sen asentaa myös museoitavaan autoon.Eldorado kirjoitti:Tuohon aikaan vain Lang-mallisissa 123:sissa (ja ambulanssialustat yms.) on ollut 15" koko vakiona.
Kannattanee tarkistaa varmaan kun katsureita taitaa olla vähän joka merkille ja kuinka yhteneväiset kannat lie onkaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Niin noissa 123 Langeissa olen nähnyt yleensä vain peltivanteet, mutta voi olla että barokkejakin on niihin aikanaan saanut 15" koossa. Ainakin 15" barokkeja on olemassa, tosin lienevätkö sitten vain replicoita originaaleista.
Kun 15" koko tuli 126:seen vakioksi faceliftin yhteydessä syksyllä -85 niin vannetyyppihän muuttui ns. kaivonkanneksi (= 15-reikäinen).
Kun 15" koko tuli 126:seen vakioksi faceliftin yhteydessä syksyllä -85 niin vannetyyppihän muuttui ns. kaivonkanneksi (= 15-reikäinen).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"