Koeajossa ´00 BMW 530dA Touring

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Koeajossa ´00 BMW 530dA Touring

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Noniin, eli seuraavanlaisen kiesin avaimet löi työnantaja käteen eilen. Eihän sitä aina sillä paskalla S124:llä tai rellu 19:sta tarvi mennä.

Autohan on sinänsä minulle tuttu tapaus että sen kyyrissä on tullut jonkun verran istuskeltua ja siirreltyä pihalla sitä. Siis ensimmäistä kertaa 'on the road'.

Sisusta:

Penkkien säädöistä onkin hyvä aloittaa, ovat tosiaan hieman poikkeavat mersuun verrattuna eivät siis liian helppokäyttöiset. Sisusta on aika hyvin ryhdissään, ei penkit repsota eikä mitään silmiinpistävää löydy. Sisällä vallitsee musta kangasverhoilu, tuntuu sopivan hyvin tähän autoon. Kaikki lisäherkkujen vipstaakit on lähellä, joten eipä hirviästi tarvi kurotella.

Ajossa:

Sanoisinko että aika hiljainen peli on, renkaista ei juuri mitään kuulu, ainoa oikeastaan joka sisään kuuluu vaimeasti on se kutosen 'mylvintä'. Sisustaan palatakseni, ei terävään töyssyyn ajaessa missään särähdä tai pärähdä, en ollut uskoa korviani ettei tuota tuttua muovin helinää sitten kuulunutkaan mihin on uudemmissa autoissa tottunut(no okei, eipä tämän hintaluokan peli mikään korolla taida olla). Takaisin ajoon, tuntuu hieman siltä että peli on maantiellä kotonaan, satkua ajaessa kutvonen kiertää alle kaksi tonnia, joten voisi odottaa kohtuullista syöntiä, ja auto menee junamaisesti ja hiljaisesti etiäppäin, ei hae eikä vaeltele. Yksi asia joka vain kummastutti, automaattilaatikko tuntui aika kuminauhalta pienessä vauhdissa. Kuminauhamaisuus tietenkin hävisi sitten kun runttasi kokeeksi poljinta, oli tosiaan vain hieman hassun oloinen. Moottori taas tuntuu aika puhdikkaalta sekä ylä että alakierroksilla, tuntee kyllä ettei ~180 tiisselihevosta ole ainakaan kolmijalkaisia. Auton painon huomioon ottaen se liikkunee riittämiin, ei sillä jalkoihin jää.

Loppuvetona voisi sanoa että autossa on paljon hyvää, mutta sitten siinä on sitä jotain joka ei miellytä. Cruisin toiminta ei minua miellytä, ja sitten tässä yksilössä oli sellainen ominaisuus että ekalla jarrunpainalluksella pakittaessa meinasi takaraivo katkaista niskatuen. Tihkuntunnistin voisi olla paremmin toimiva sekin, eräässä alamäessä alkoi vimmatusti pyyhkijät sohimaan kun vettä valui pikkuisen katolta. Monitoimiviiksi tähän autoon olisi ehdoton, ja mersumaisiin paikkoihin penkinsäädöt. Peilit tuntuvat nekin olevan aika mainiot, hyvin näki pakittaa.

Mieluusti joku saisi täydentää tätä koeajoraporttia omalla mielipiteellään, itse olen hieman puolueellinen tämän suhteen. Alkaa kovasti ollakkin seuraava autohankinta mielessä :)

Puutteellinen katsaus, mutta eipä sitä työmatkalla hirveitä kerkiä kun pitäs keritä ajattelemaankin jossain välissä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

jonkun verran oon tuommosella ajellu kyseinen auto on vm.-02 varustettu ÄM varusteilla ja alustalla

huomioita
- on todella hiljainen
- ei rämähtele röykyis
- erittäin hiljainen
- hyvä ajaa
- uskomattoman hiljainen

kaiken kaikkiaan hyvä auto lähes Volvon veroinen, mutta vain lähes :lol:

ois kerpeles vähän halavempi niin vois harkita
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Vähemmällä pääset jos et osta 530d automaatti bemua.Tuo on kyllä vain asentajan mielipide joka on tutustunut työnmerkeissä tuommosen auton huonoihin puoliin.Muuten koeajo raportti osui oikeaan.Jos tässä alkaisin luettelemaan vikoja mitä tuohon autoon voi tulla olisivat BMW:n maahantuojat varmasti kimpussani sama koskee myös uudempia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

jari_w123 kirjoitti:Vähemmällä pääset jos et osta 530d automaatti bemua.Tuo on kyllä vain asentajan mielipide joka on tutustunut työnmerkeissä tuommosen auton huonoihin puoliin.Muuten koeajo raportti osui oikeaan.Jos tässä alkaisin luettelemaan vikoja mitä tuohon autoon voi tulla olisivat BMW:n maahantuojat varmasti kimpussani sama koskee myös uudempia.
Äkkiä vikalista esille! Haluan tietää mennäänkö ojasta allikkoon jos väykky vaihtuu bemuun.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Bemarin imusarjassakin on läppähässäkkä :opel:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eli tollanen bemari olisi sitten hyvä kun vaihtais pyyhkijät mersusta, ja om606+722.x ? :D
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Voisin laittaa jusamb:lle yv:nä vikalistan mutta sen vain sanon että minä ainakaan en vaihtaisi w123 mersua 530d bemariin jos mun pitäisi itse maksaa korjauskulut ja vielä ajamaan sillä.Eri asia olis jos sen saisi samantien hävitettyä pois.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Bemari foorumin ekalla viat-sivulla on 3 turbo vikaista diisseliä. Eli ainakin se tuntuu olevan heikompi kohta.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Turboja niissä tuntuu tosiaan menevän sillointällöin.

Ja GM:n valmistama automaattilaatikkokin saattaa lastuttaessa antautua, jos ei vähän näpräile rajumpaa osaa sisälle :)

Niin ja tervehdys kaikille tasapuolisesti! :beerhug:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko S kirjoitti:Turboja niissä tuntuu tosiaan menevän sillointällöin.

Ja GM:n valmistama automaattilaatikkokin saattaa lastuttaessa antautua, jos ei vähän näpräile rajumpaa osaa sisälle :)

Niin ja tervehdys kaikille tasapuolisesti! :beerhug:
Katoppas vaan kun uskalsi peeämvee-mies ihan julukisesti heikkouksiansa kaikenkansan kuultavaksi :wink: :boing_boing: Ja teretulemas näin julukisestikin kuuluteltuna :halm:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Löysihän se Jarkkokin oikealle foorumille :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Tännehhän sitä missä kaikki muutkin, ja pienen vihjeen perusteella ymmärsin rekisteröityä 8)
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Eipä voi tosin näitä CDI-Mersujakaan pahemmin kehua. Tuossa yhdellä tuttavalla, vasta vajaa 300th km ajetusta 200cdi väykystä, suutin oli mennyt hajalle, josta johtuen mäntä suli ja teki myös pyttyyn skraidua. Korjaus kustannus arvio töineen 6000e. Jäipä sit se remppa tekemättä, vaihtokone hakusessa.
Pistää itelläkin vähän mietityttää, jospa seuraava Mese olis kansa bensa peli, vaikka olen dieselistä jo kovasti haaveillut.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”