Koeajossa ´00 BMW 530dA Touring
Koeajossa ´00 BMW 530dA Touring
Noniin, eli seuraavanlaisen kiesin avaimet löi työnantaja käteen eilen. Eihän sitä aina sillä paskalla S124:llä tai rellu 19:sta tarvi mennä.
Autohan on sinänsä minulle tuttu tapaus että sen kyyrissä on tullut jonkun verran istuskeltua ja siirreltyä pihalla sitä. Siis ensimmäistä kertaa 'on the road'.
Sisusta:
Penkkien säädöistä onkin hyvä aloittaa, ovat tosiaan hieman poikkeavat mersuun verrattuna eivät siis liian helppokäyttöiset. Sisusta on aika hyvin ryhdissään, ei penkit repsota eikä mitään silmiinpistävää löydy. Sisällä vallitsee musta kangasverhoilu, tuntuu sopivan hyvin tähän autoon. Kaikki lisäherkkujen vipstaakit on lähellä, joten eipä hirviästi tarvi kurotella.
Ajossa:
Sanoisinko että aika hiljainen peli on, renkaista ei juuri mitään kuulu, ainoa oikeastaan joka sisään kuuluu vaimeasti on se kutosen 'mylvintä'. Sisustaan palatakseni, ei terävään töyssyyn ajaessa missään särähdä tai pärähdä, en ollut uskoa korviani ettei tuota tuttua muovin helinää sitten kuulunutkaan mihin on uudemmissa autoissa tottunut(no okei, eipä tämän hintaluokan peli mikään korolla taida olla). Takaisin ajoon, tuntuu hieman siltä että peli on maantiellä kotonaan, satkua ajaessa kutvonen kiertää alle kaksi tonnia, joten voisi odottaa kohtuullista syöntiä, ja auto menee junamaisesti ja hiljaisesti etiäppäin, ei hae eikä vaeltele. Yksi asia joka vain kummastutti, automaattilaatikko tuntui aika kuminauhalta pienessä vauhdissa. Kuminauhamaisuus tietenkin hävisi sitten kun runttasi kokeeksi poljinta, oli tosiaan vain hieman hassun oloinen. Moottori taas tuntuu aika puhdikkaalta sekä ylä että alakierroksilla, tuntee kyllä ettei ~180 tiisselihevosta ole ainakaan kolmijalkaisia. Auton painon huomioon ottaen se liikkunee riittämiin, ei sillä jalkoihin jää.
Loppuvetona voisi sanoa että autossa on paljon hyvää, mutta sitten siinä on sitä jotain joka ei miellytä. Cruisin toiminta ei minua miellytä, ja sitten tässä yksilössä oli sellainen ominaisuus että ekalla jarrunpainalluksella pakittaessa meinasi takaraivo katkaista niskatuen. Tihkuntunnistin voisi olla paremmin toimiva sekin, eräässä alamäessä alkoi vimmatusti pyyhkijät sohimaan kun vettä valui pikkuisen katolta. Monitoimiviiksi tähän autoon olisi ehdoton, ja mersumaisiin paikkoihin penkinsäädöt. Peilit tuntuvat nekin olevan aika mainiot, hyvin näki pakittaa.
Mieluusti joku saisi täydentää tätä koeajoraporttia omalla mielipiteellään, itse olen hieman puolueellinen tämän suhteen. Alkaa kovasti ollakkin seuraava autohankinta mielessä
Puutteellinen katsaus, mutta eipä sitä työmatkalla hirveitä kerkiä kun pitäs keritä ajattelemaankin jossain välissä.
Autohan on sinänsä minulle tuttu tapaus että sen kyyrissä on tullut jonkun verran istuskeltua ja siirreltyä pihalla sitä. Siis ensimmäistä kertaa 'on the road'.
Sisusta:
Penkkien säädöistä onkin hyvä aloittaa, ovat tosiaan hieman poikkeavat mersuun verrattuna eivät siis liian helppokäyttöiset. Sisusta on aika hyvin ryhdissään, ei penkit repsota eikä mitään silmiinpistävää löydy. Sisällä vallitsee musta kangasverhoilu, tuntuu sopivan hyvin tähän autoon. Kaikki lisäherkkujen vipstaakit on lähellä, joten eipä hirviästi tarvi kurotella.
Ajossa:
Sanoisinko että aika hiljainen peli on, renkaista ei juuri mitään kuulu, ainoa oikeastaan joka sisään kuuluu vaimeasti on se kutosen 'mylvintä'. Sisustaan palatakseni, ei terävään töyssyyn ajaessa missään särähdä tai pärähdä, en ollut uskoa korviani ettei tuota tuttua muovin helinää sitten kuulunutkaan mihin on uudemmissa autoissa tottunut(no okei, eipä tämän hintaluokan peli mikään korolla taida olla). Takaisin ajoon, tuntuu hieman siltä että peli on maantiellä kotonaan, satkua ajaessa kutvonen kiertää alle kaksi tonnia, joten voisi odottaa kohtuullista syöntiä, ja auto menee junamaisesti ja hiljaisesti etiäppäin, ei hae eikä vaeltele. Yksi asia joka vain kummastutti, automaattilaatikko tuntui aika kuminauhalta pienessä vauhdissa. Kuminauhamaisuus tietenkin hävisi sitten kun runttasi kokeeksi poljinta, oli tosiaan vain hieman hassun oloinen. Moottori taas tuntuu aika puhdikkaalta sekä ylä että alakierroksilla, tuntee kyllä ettei ~180 tiisselihevosta ole ainakaan kolmijalkaisia. Auton painon huomioon ottaen se liikkunee riittämiin, ei sillä jalkoihin jää.
Loppuvetona voisi sanoa että autossa on paljon hyvää, mutta sitten siinä on sitä jotain joka ei miellytä. Cruisin toiminta ei minua miellytä, ja sitten tässä yksilössä oli sellainen ominaisuus että ekalla jarrunpainalluksella pakittaessa meinasi takaraivo katkaista niskatuen. Tihkuntunnistin voisi olla paremmin toimiva sekin, eräässä alamäessä alkoi vimmatusti pyyhkijät sohimaan kun vettä valui pikkuisen katolta. Monitoimiviiksi tähän autoon olisi ehdoton, ja mersumaisiin paikkoihin penkinsäädöt. Peilit tuntuvat nekin olevan aika mainiot, hyvin näki pakittaa.
Mieluusti joku saisi täydentää tätä koeajoraporttia omalla mielipiteellään, itse olen hieman puolueellinen tämän suhteen. Alkaa kovasti ollakkin seuraava autohankinta mielessä
Puutteellinen katsaus, mutta eipä sitä työmatkalla hirveitä kerkiä kun pitäs keritä ajattelemaankin jossain välissä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
jonkun verran oon tuommosella ajellu kyseinen auto on vm.-02 varustettu ÄM varusteilla ja alustalla
huomioita
- on todella hiljainen
- ei rämähtele röykyis
- erittäin hiljainen
- hyvä ajaa
- uskomattoman hiljainen
kaiken kaikkiaan hyvä auto lähes Volvon veroinen, mutta vain lähes
ois kerpeles vähän halavempi niin vois harkita
huomioita
- on todella hiljainen
- ei rämähtele röykyis
- erittäin hiljainen
- hyvä ajaa
- uskomattoman hiljainen
kaiken kaikkiaan hyvä auto lähes Volvon veroinen, mutta vain lähes
ois kerpeles vähän halavempi niin vois harkita
Vähemmällä pääset jos et osta 530d automaatti bemua.Tuo on kyllä vain asentajan mielipide joka on tutustunut työnmerkeissä tuommosen auton huonoihin puoliin.Muuten koeajo raportti osui oikeaan.Jos tässä alkaisin luettelemaan vikoja mitä tuohon autoon voi tulla olisivat BMW:n maahantuojat varmasti kimpussani sama koskee myös uudempia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Äkkiä vikalista esille! Haluan tietää mennäänkö ojasta allikkoon jos väykky vaihtuu bemuun.jari_w123 kirjoitti:Vähemmällä pääset jos et osta 530d automaatti bemua.Tuo on kyllä vain asentajan mielipide joka on tutustunut työnmerkeissä tuommosen auton huonoihin puoliin.Muuten koeajo raportti osui oikeaan.Jos tässä alkaisin luettelemaan vikoja mitä tuohon autoon voi tulla olisivat BMW:n maahantuojat varmasti kimpussani sama koskee myös uudempia.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Katoppas vaan kun uskalsi peeämvee-mies ihan julukisesti heikkouksiansa kaikenkansan kuultavaksi Ja teretulemas näin julukisestikin kuuluteltunaJarkko S kirjoitti:Turboja niissä tuntuu tosiaan menevän sillointällöin.
Ja GM:n valmistama automaattilaatikkokin saattaa lastuttaessa antautua, jos ei vähän näpräile rajumpaa osaa sisälle
Niin ja tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eipä voi tosin näitä CDI-Mersujakaan pahemmin kehua. Tuossa yhdellä tuttavalla, vasta vajaa 300th km ajetusta 200cdi väykystä, suutin oli mennyt hajalle, josta johtuen mäntä suli ja teki myös pyttyyn skraidua. Korjaus kustannus arvio töineen 6000e. Jäipä sit se remppa tekemättä, vaihtokone hakusessa.
Pistää itelläkin vähän mietityttää, jospa seuraava Mese olis kansa bensa peli, vaikka olen dieselistä jo kovasti haaveillut.
Pistää itelläkin vähän mietityttää, jospa seuraava Mese olis kansa bensa peli, vaikka olen dieselistä jo kovasti haaveillut.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13