Pöntön Pelti(apu)koulu - väri päällä!!
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
No jos nyt yhtään lohduttaa, niin aika mielenkiintoista luettavaa ja katseltavaa tämä juttu on, yhtään vastoinkäymisille naureskelematta. Kerropas peltityödiletantille, saapiko tuosta viillotetusta kourusta riittävän pyöreän, ettei se näytä kulmikkaalta paikallaan, tuosta kuvasta ei oikein osaa sanoa?
Noilla samoilla vauhdeilla käyt koko auton läpi, onpahan sekin sitten tehty. Asiallista näpertelyä.
Noilla samoilla vauhdeilla käyt koko auton läpi, onpahan sekin sitten tehty. Asiallista näpertelyä.
Kyllä se lohduttaa. Kiitos. Kiitos myös Heikille.Vilenin Herttua kirjoitti:No jos nyt yhtään lohduttaa, niin aika mielenkiintoista luettavaa ja katseltavaa tämä juttu on
Kyseessähän on lokasuojan sisäpelti, se pintapelti leikattiin kokonaisena irti.Vilenin Herttua kirjoitti:Kerropas peltityödiletantille, saapiko tuosta viillotetusta kourusta riittävän pyöreän, ettei se näytä kulmikkaalta paikallaan, tuosta kuvasta ei oikein osaa sanoa?
Elikkä tuo ei jää näkyviin. Seuraileppa kanavalla niin näet.
Pro HVM
Heh, tutulta näyttää... Sääli kun ei omaa tullut kuvattua peltikorjauksen ollessa kuumimmillaan. Itse harmittelin jälkeenpäin, etten ostanut uusia kaaria taakse, kummasti aina löytyy uutta reikää kun raapii maalit poies. Ja tuppaa nuo omatekoset korjauspalat kukkia läpi parin kolmen vuoden sisään kun saumaa tulee niin paljon ja vetenpitävyys on vähä sinnepäin. Sulla kyllä näyttäs homma käyvän siihen malliin että hyvä tulee. Suojaathan sisäpuolenkin sitten huolella
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Hmmjoo. Tänään sai taas parikolme tuntia tuherrettua.
Tuossapa se sisäpelti hakee paikkaansa. Taivutushahlot vielä auki,
kun ei siitä muodosta ollut vielä varmuutta.
Pintapellin kanssa sovittelin sitten aikani (= kauan) ja nappasin sisäpellin kiinni.
Ne hahlot oli helppo vetästä umpeen ja hioa nokko siistiksi.
Sillälailla.
Koitin saada saumat huokosemattomiksi (juma, mikä sana) ja rälläköin
niitä aikani. Aina se paikka mistä valo paistoi läpi sai lisää lankaa.
Aikapula alkoi taas ahistaa, mutta innostuin vielä yhtä palaa mulukkaamaan.
Kiinihäse piti alustavasti polttaa. Pikkusen ehti hiaseenkin.
Nyt tuntuu jotta jos tämä joskus valamistuskin.
Huomenna katellaan tuota kemikaali osastoa ja koitetaan muotoilla viimeiset paikka pellit.
Oluttako, no toki.
Tuossapa se sisäpelti hakee paikkaansa. Taivutushahlot vielä auki,
kun ei siitä muodosta ollut vielä varmuutta.
Pintapellin kanssa sovittelin sitten aikani (= kauan) ja nappasin sisäpellin kiinni.
Ne hahlot oli helppo vetästä umpeen ja hioa nokko siistiksi.
Sillälailla.
Koitin saada saumat huokosemattomiksi (juma, mikä sana) ja rälläköin
niitä aikani. Aina se paikka mistä valo paistoi läpi sai lisää lankaa.
Aikapula alkoi taas ahistaa, mutta innostuin vielä yhtä palaa mulukkaamaan.
Kiinihäse piti alustavasti polttaa. Pikkusen ehti hiaseenkin.
Nyt tuntuu jotta jos tämä joskus valamistuskin.
Huomenna katellaan tuota kemikaali osastoa ja koitetaan muotoilla viimeiset paikka pellit.
Oluttako, no toki.
Pro HVM
Tuoha on se sisäpuolen pelli, ei jää näkösälle. Tehhään niinku orggis on.NicNac kirjoitti:siitähän tulee ihan lokasuojan kaaren näkööönen
mitä olis maksanu korjaus palaset?vai laskitko että näin on iisimpi?
Jaa korjauspalat? Arvaa muistinko niitä ollenkaan ku lähin leipoon...
Motonjetissä takaloksun pintakaari 16.48, ei paha.
Pro HVM
Jos se ei Rässi66:sta haittaa niin tehdään tästä Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps topikki
Tässä olis sitten viimeviikonlopulta kuvia mitä sitä tuli tehtyä
Lähtökohta oli tämä
Reikä 1
Reikä 2
Tästä lähdettiin liikkeelle Puskuri ja valot pois
Pois Kuten kuvasta näkyy puskurin ja valojen alla oli jo pinta ruostetta
Paikat hiottiin ensin porakoneella ja teräsharjalla jotta vaurion laajuus saatiin selville
Reikä ulkoa
Reikä sisältä
Sitten ruosteet pois rälläkällä
Leikattu reikä
Uutta peltiä hitsattiin reijän tukkeeksi, oli mielenkiintoista hitsata 385 ampeerin migillä jossa oli millinen lanka
Hitsaus ulkoa
Hitsaus sisältä Kuvassa näkyy heikosti 8mm pultti mikä hitsattiin vahvistimien maadoitusta varten
Rälläkkää saumoille
Rälläkkää Sisäpuolelle ei päässy rälläkällä käsiksi joten se päätettiin jättää hiomatta, jäähän sauma piiloon
Sitten korjatut paikat ja sieltä mistä oli hiottu pelti esille maalattiin happomaalilla
Happo 1
Happo 2
Happo 3
Siihen päälle vedettiin mattamusta spraymaali ja ulkopuolelle valkonen
Musta 1
Musta 2
Valkonen
Jonka jälkeen kontti vielä massattiin
Massaus 1
Massaus 2
Massaus 3 Loput vedettiin kaariin
Olipa se sepostus ja melekonen homma samalla kertaa vetokoukku sai uuden maalipinnan ja puskuri on vielä hallin lattialla maalaria odottamassa
Tässä olis sitten viimeviikonlopulta kuvia mitä sitä tuli tehtyä
Lähtökohta oli tämä
Reikä 1
Reikä 2
Tästä lähdettiin liikkeelle Puskuri ja valot pois
Pois Kuten kuvasta näkyy puskurin ja valojen alla oli jo pinta ruostetta
Paikat hiottiin ensin porakoneella ja teräsharjalla jotta vaurion laajuus saatiin selville
Reikä ulkoa
Reikä sisältä
Sitten ruosteet pois rälläkällä
Leikattu reikä
Uutta peltiä hitsattiin reijän tukkeeksi, oli mielenkiintoista hitsata 385 ampeerin migillä jossa oli millinen lanka
Hitsaus ulkoa
Hitsaus sisältä Kuvassa näkyy heikosti 8mm pultti mikä hitsattiin vahvistimien maadoitusta varten
Rälläkkää saumoille
Rälläkkää Sisäpuolelle ei päässy rälläkällä käsiksi joten se päätettiin jättää hiomatta, jäähän sauma piiloon
Sitten korjatut paikat ja sieltä mistä oli hiottu pelti esille maalattiin happomaalilla
Happo 1
Happo 2
Happo 3
Siihen päälle vedettiin mattamusta spraymaali ja ulkopuolelle valkonen
Musta 1
Musta 2
Valkonen
Jonka jälkeen kontti vielä massattiin
Massaus 1
Massaus 2
Massaus 3 Loput vedettiin kaariin
Olipa se sepostus ja melekonen homma samalla kertaa vetokoukku sai uuden maalipinnan ja puskuri on vielä hallin lattialla maalaria odottamassa
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Happomaalihan on samaa mitä lätkitään autoja maalatessa ensimmäisenä puhtaalle pellille ennen maaluuta. Jokin happopohjainenhan se on, ja ainakin parantaa maalien tarttuvuutta. Tämän lisäksi sillä lienee myös hyvät ruosteenesto-ominaisuudet...
Tulipa mieleeni noista ruosteenestoasioista vielä... Paras korjaushan ruosteen syömään peltiin on rapsia ruostunut kohta veks ja uutta tilalle umpisaumalla ja koritinalla vielä siloittelu... Mutta jos ei peltiä voida uusia, on paras ruosteenpoisto pellille hionnan jälkeen käsitellä sitä joko fosforihapolla (Annitrol esim.) tai sitruunahapolla. Oikein tehtynä tulos on jopa parempi kuin hiekkapuhalletulla. Tosin happo pitää huuhdella / neutralisoida huolellisesti.
Niin ja mikäli (ja kun) ruoste on jo ehtinyt syömään pellin läpi, kannattaa hoitaa kuntoon myös se pellin toinen puoli...
Tulipa mieleeni noista ruosteenestoasioista vielä... Paras korjaushan ruosteen syömään peltiin on rapsia ruostunut kohta veks ja uutta tilalle umpisaumalla ja koritinalla vielä siloittelu... Mutta jos ei peltiä voida uusia, on paras ruosteenpoisto pellille hionnan jälkeen käsitellä sitä joko fosforihapolla (Annitrol esim.) tai sitruunahapolla. Oikein tehtynä tulos on jopa parempi kuin hiekkapuhalletulla. Tosin happo pitää huuhdella / neutralisoida huolellisesti.
Niin ja mikäli (ja kun) ruoste on jo ehtinyt syömään pellin läpi, kannattaa hoitaa kuntoon myös se pellin toinen puoli...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Minun käsitys happopohjamaalista on se, että se sisältää/ sillä saadaan peltipintaan aikaiseksi fosfaattikerros
Sama ilmiö siis, mistä Eki tuossa selitti fosforihapolla tehtäväkis Lisäksi tuolla happopohjamaalilla maalattuun pintaan tarttuu maali huomattavasti paremmin / tiukempaan.
Esim. jos maalaa alumiinia, ei se onnistu mitenkään ilman happopohjamaalin käyttöä. Ei se maali siinä pysy. Aika ainetta tuo on, sillä se tunkeutuu ja syrjäyttää alumiinin pinnalla olevan oksidi kerroksen. Alumiinista kuuluu samanlainen ääni, kun heikoilla jäillä käveltäessä, kun happopohjamaali kuivaa.
Jees, mutta aina kun on kirkasta peltiä näkyvillä kannattaa (pitää) siihen laittaa happopohjamaali. Estää ruostumista. Tuota fosfatoinit juttua en ole kokeillut mistä Eki mainitsi. Teoriassa tosi hyvä suoja tulisi sillä.
Sinkkimaali on kanssa ihan jees. Ainoo ongelma siinä on se päällemaalaus. Tosin ei mikään mahdottomuus se ole.
Tällaista mulla mielessä tällä kertaa
Rässi on muuten tainnut tehdä peltitöitä joskus ennenkin. Vakuuttavaa jälkeä
Sama ilmiö siis, mistä Eki tuossa selitti fosforihapolla tehtäväkis Lisäksi tuolla happopohjamaalilla maalattuun pintaan tarttuu maali huomattavasti paremmin / tiukempaan.
Esim. jos maalaa alumiinia, ei se onnistu mitenkään ilman happopohjamaalin käyttöä. Ei se maali siinä pysy. Aika ainetta tuo on, sillä se tunkeutuu ja syrjäyttää alumiinin pinnalla olevan oksidi kerroksen. Alumiinista kuuluu samanlainen ääni, kun heikoilla jäillä käveltäessä, kun happopohjamaali kuivaa.
Jees, mutta aina kun on kirkasta peltiä näkyvillä kannattaa (pitää) siihen laittaa happopohjamaali. Estää ruostumista. Tuota fosfatoinit juttua en ole kokeillut mistä Eki mainitsi. Teoriassa tosi hyvä suoja tulisi sillä.
Sinkkimaali on kanssa ihan jees. Ainoo ongelma siinä on se päällemaalaus. Tosin ei mikään mahdottomuus se ole.
Tällaista mulla mielessä tällä kertaa
Rässi on muuten tainnut tehdä peltitöitä joskus ennenkin. Vakuuttavaa jälkeä
Joo, enemmän noista happokäsittelyistä on tullut kuultua kokemuksia entisöijiltä, mihin seuraan itsekin kovin koetan pyrkiä joskus... Tosiaan tuon happokäsittelyn päätarkoitus on poistaa ruoste, en tiedä sitten tekeekö se samalla jonkinlaisen kerroksen siihen vielä lisäksi, mutta hyvin huuhdeltava se on, muuten ei maali pysy päällä.
Mutta tuo happomaali on kyllä melkosen jämäkkää tavaraa: Kevättalvesta maalasin yhden projektin ja happomaalin tahrat istuivat kynsiin sen verran kovin ettei lähtenyt kulumallakaan...
Mutta helkutin hyvää työtä kyllä tekevät nämä clubilaiset, ei mitään "pakkelia päälle ja baanalle" -hemmoja ollenkaan! (Tässä olisi "thumbs up" -hymiö jos olisi tarjolla )
Mutta tuo happomaali on kyllä melkosen jämäkkää tavaraa: Kevättalvesta maalasin yhden projektin ja happomaalin tahrat istuivat kynsiin sen verran kovin ettei lähtenyt kulumallakaan...
Mutta helkutin hyvää työtä kyllä tekevät nämä clubilaiset, ei mitään "pakkelia päälle ja baanalle" -hemmoja ollenkaan! (Tässä olisi "thumbs up" -hymiö jos olisi tarjolla )
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
KiitosRässi66 kirjoitti:Hyvää työtä Mika.S
Mites, kerroppa tuosta happomaalista, mitäs semmone on ja miten toimii?
EDIT: Ai niin, tervetuloa Reikä-klubiin Mika.S
Prkl tais löytyä lisää paikattavaa Täytyy tutkia vielä tarkemmin ja laittaa tänne lisää aiheesta
Tuo happomaalihan on tosi juoksevaa ja riittoisaa ainetta Ostin 1dl ja tein ensin n. 0,5dl satsin ja sillä maalasi kaiken tarpeellisen ja maalia jäi vielä sudin loput roskatynnyrin kylkeen ku ei ollu muutakaan käyttöä
Pappi kirjoitti:Asiallista jälkeä. Pohjustitko tuon lokareiden massauksen? Joku on joskus sanonut, että tuollaiseen paikkaan ennen massaa kannattaa ruiskuttaa esim kotelosuojaöljy. Se kun ossaa tunkeutua syvälle ruosteeseen.
Paikan päälle pistin tuota happomaalia mutta lokasuojaa en käsitelly sen kummemmin ku ei viittiny aukasta täyttä purkkia turhaan
Helatorstaina aloitetaan sitten perusteellinen alustan massaus
Ensin puran kaikken pois edestä ja sit pesen pohjan johon vedetään kotelonsuoja ja sitten alustamassa Massa jää elastiseksi kun pohjalle vedetään kotelonsuoja ei irtoa paloina
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Jaha nyt minäkin joudun liittymään tähän Reikä-clubiin koska löysin omasta w123 mersusta ruoste reikiä varapyöräkotelosta takimmaisen koritulpan vierestä ja vasemmasta taka sivukotelosta joka on takapyärän takana.Lisäksi konehuoneesta löytyi ylätukivarren kiinnityskohdan vierestä pikkureikä.Muualta kori on onneksi ehyt vähän huonoja ovia lukuunottamatta.Pitäis muijan vanhemmilta saada dikikamera lainaan että vois kuvata reiät ja laittaa kuvat tänne.Omat korjausmenetelmäni ovat seuraavat,meisselin avulla tökkimällä selvitän mihin asti ruoste on levinnyt.Sitten rälläköin reilun palan pois että löytyy varmasti täysin ehjä kohta.Seuraavaksi kunnon puhdistus ja umpisaumalla uusi paikka päälle päittäisliitoksella tottakai.Tuohon tyyliin olen hitsannut koko korin noin 3,5 vuotta ja 70000km sitten ja niissä paikoissa ei ole minkään laisia ruostevaurioita eikä ympärilläkään.Nämä nyt löytyneet paikat jäivät silloin huomaamatta tai puhdistettua vain ja maalattua.Tähän sopii hyvin lause "minkä taakseen jättää sen edestään löytää".
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Hilijallensa etiäppäin, tuli Ameriikoista vinkuun teriä ja pääsin jyrräämään saumoja alemma.
Ei niin kauhiasti toi kittailu inspiroi, mitä vähemmän niin sitä vähemmän.
Röplyytin siihen sitten sinkit alle.
Sinkin kuivuttua aloin sitten kittaileen ja sitte hiomaan seuraavaksi.
Hionnat oli meleko hyväässä kuosissa ja pukkasin vähä paineilmaa päälle.
MITÄ VI**UA, kitti lensi laattana poispoikkeen.
Se helkkarin pakkeli sulatti sinkkimaalin altansa ja irtosivat kimpassa.
Jo näinkin aikaisin lukaisin Wyrttin sinkkipurkin tekstit: "Ei voi pakkeloida päälle"
No kiva.
Ei muuten mitään, mutta meni melkeen koko päivä hukkaan.
Kun ei millään raskisi laittaa kittiä kirkkaaseen peltiin, ajattelin koittaa seuraavaski
laittaa pari reissua 1k hiontaväriä sinkin ja pakkelin väliin eristeeksi.
Katotaan miten siinä käy sitten.
Hauskoja nää autohommat, koskaan et tiedä kaikkea.
Ei niin kauhiasti toi kittailu inspiroi, mitä vähemmän niin sitä vähemmän.
Röplyytin siihen sitten sinkit alle.
Sinkin kuivuttua aloin sitten kittaileen ja sitte hiomaan seuraavaksi.
Hionnat oli meleko hyväässä kuosissa ja pukkasin vähä paineilmaa päälle.
MITÄ VI**UA, kitti lensi laattana poispoikkeen.
Se helkkarin pakkeli sulatti sinkkimaalin altansa ja irtosivat kimpassa.
Jo näinkin aikaisin lukaisin Wyrttin sinkkipurkin tekstit: "Ei voi pakkeloida päälle"
No kiva.
Ei muuten mitään, mutta meni melkeen koko päivä hukkaan.
Kun ei millään raskisi laittaa kittiä kirkkaaseen peltiin, ajattelin koittaa seuraavaski
laittaa pari reissua 1k hiontaväriä sinkin ja pakkelin väliin eristeeksi.
Katotaan miten siinä käy sitten.
Hauskoja nää autohommat, koskaan et tiedä kaikkea.
Pro HVM
Mene oikiaan automaalikauppaan niin löytyy valmiina tai toiset tekee sen paukkupulloon. Maalatahan sillä ei voi mitään kun se ei peitä, mutta fillerin alle se onkin tarkoitettu. Taitaa muuten lukea siinä valmiissa purkissakin että primer ja jotain muuta hienoa, happo sannaa et löydä.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vianorilta ostin happomaalin, sekoittavat paikanpäällä automaaleja hintaa en muista, pilttipurkissa oli happomaali ja toisessa kovetetta, kanteen oli tussilla kirjotettu 2K Primer
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Soittelin tuossa automaalikauppaan ja ukko kertoili et pakkeli pitäs laittaa
aina paljaaseen peltiin ja sinkki päälle!! Tämä kitin tarttumisen takia.
Mitä se sinkki siinä pakkelin päällä suojaa? Ei mitään.
Kerroin äijälle, et tuo ei mulle käy, niin sano et paina sitten 3-4 ohutta kerrosta
1k pohjaa siihen sinkin päälle ja anna kuivua hyvin joka kerros.
2k olis toki parempaa, mutta en jaksa alakaa ruiskun kanssa hosumaan.
Sitten kittiä, pohjaa ja maalia.
Varmaan noissa sinkkimaaleissakin eroja, tuo Wyrthin putoaminen oli uutta.
Kyseisen kaupan sinkkimaalisssa ei tuollaista varoitusta ollut.
Kertoili vielä että "juu, kyllä jotku sitä happoaki laittaa, ku tehdään
oikein vimpan päälle ja meinaavat autoa pitää seuraavat 20 vuotta."
Meinasin nakata, et juu Mersua täälläki laitetaan.
aina paljaaseen peltiin ja sinkki päälle!! Tämä kitin tarttumisen takia.
Mitä se sinkki siinä pakkelin päällä suojaa? Ei mitään.
Kerroin äijälle, et tuo ei mulle käy, niin sano et paina sitten 3-4 ohutta kerrosta
1k pohjaa siihen sinkin päälle ja anna kuivua hyvin joka kerros.
2k olis toki parempaa, mutta en jaksa alakaa ruiskun kanssa hosumaan.
Sitten kittiä, pohjaa ja maalia.
Varmaan noissa sinkkimaaleissakin eroja, tuo Wyrthin putoaminen oli uutta.
Kyseisen kaupan sinkkimaalisssa ei tuollaista varoitusta ollut.
Kertoili vielä että "juu, kyllä jotku sitä happoaki laittaa, ku tehdään
oikein vimpan päälle ja meinaavat autoa pitää seuraavat 20 vuotta."
Meinasin nakata, et juu Mersua täälläki laitetaan.
Pro HVM
Onhan niissä sinkkimaaleissakin eroja, mutta niin on myös pakkeleissa
Siispä, vaikka siinä sinkkimaali purkin kyljessä lukke, ettei päälle voi pakkelia levittää, onnistuu se kun on "oikeanlaista" pakkelia.
Ite oon nimittäin pakalnnut sinkin päälle. Sen pakkelin pitää olla "sinkin kestävää" silloin onnistuu. Lukee siinä pakkelipurkin kylessä siis jos sellasta on. Muistaakseni ite käytin jotain nitro muovikittiä. Ei ollut juurikaan kalliimpaa mitä muut pakkelit. Kuivui vaan tosi äkkiä ja oli helppo työstää.
Siispä, vaikka siinä sinkkimaali purkin kyljessä lukke, ettei päälle voi pakkelia levittää, onnistuu se kun on "oikeanlaista" pakkelia.
Ite oon nimittäin pakalnnut sinkin päälle. Sen pakkelin pitää olla "sinkin kestävää" silloin onnistuu. Lukee siinä pakkelipurkin kylessä siis jos sellasta on. Muistaakseni ite käytin jotain nitro muovikittiä. Ei ollut juurikaan kalliimpaa mitä muut pakkelit. Kuivui vaan tosi äkkiä ja oli helppo työstää.
Itse käytän kaikenlaiseen maalaukseen alle aina Spies Hecker priomat haftgrund 3255 happomaalia. Tuolla kyllä tulee kestävät pohjat, kun vetää kunnon pintamaalin päälle. En ole pahemmin noiden automaalareiden nähnyt käyttäneen noita sinkki juttuja. Tuota saa ostettua automaalaamosta tai sitten automaaleja myyvästä liikkeestä. Melkoisen pistävä ja tunkeva haju tuossa maalissa kyllä onja purkissa taitaa lukeakin, että aiheuttaa huimausta, uneliaisuutta, ym.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ite levitin 2K happomaalin pensselillä, ei siihen mitään ruiskuja tarvita
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
No ei nuo höyryt ainakaan terveellisiä ole hengitellä ilman suojainta. Kun ilman suojainta maalaa niin tuntuu, että haisee vielä sen jälkeenkin nokassa tuo haju vaikka menee eri tilaankin. Niin ja onhan se vähän miellyttävämpääkin, jos ei koko ajan haise sellainen pistävä haju. Se happo tai joku siinä mahtaa haista.Padova Star kirjoitti:Saako tommosta edes käyttää ilman kunnon hengityssuojaimia
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Mitähä mie olen taas miettiny, ku en tuota pensseliä hoksannu.
Koittakaa kestää, mie olen vähä tämmönen.
Noh, asiaan. Vetasin sitten 4 reissua ohuina kerroksina sitä 1k pohjaa siihen sinkin niskaan, jos huomenna sais taas kitattua.
Siinä maalin kuivuessa kurkkasin varapyörä koteloon.
Sillälailla, tuplat vedenpoisto reijät.
Aloin kattelemmaan paikkuupeltejä ja laiskuus meinas iskee, ajattelin ensin laittaa vaan pikkupaikan.
Onneksi tulin järkiini ja tein homman oikein.
Ensin pikkupaikka ja sitten isopaikka.
Poltin ne sitten siihen kiinni, katomma aamusella miten onnistu....
EDIT: Umpisaumalla kiinni, sinkkiä ja ruosteenestopohjaa päälle.
Vielä kalikalista mustaa päälle ja siinä se.
Tuo vasen reuna, ilimanpoiston päällä, pittää aukasta vielä tänä kesänä...
Koittakaa kestää, mie olen vähä tämmönen.
Noh, asiaan. Vetasin sitten 4 reissua ohuina kerroksina sitä 1k pohjaa siihen sinkin niskaan, jos huomenna sais taas kitattua.
Siinä maalin kuivuessa kurkkasin varapyörä koteloon.
Sillälailla, tuplat vedenpoisto reijät.
Aloin kattelemmaan paikkuupeltejä ja laiskuus meinas iskee, ajattelin ensin laittaa vaan pikkupaikan.
Onneksi tulin järkiini ja tein homman oikein.
Ensin pikkupaikka ja sitten isopaikka.
Poltin ne sitten siihen kiinni, katomma aamusella miten onnistu....
EDIT: Umpisaumalla kiinni, sinkkiä ja ruosteenestopohjaa päälle.
Vielä kalikalista mustaa päälle ja siinä se.
Tuo vasen reuna, ilimanpoiston päällä, pittää aukasta vielä tänä kesänä...
Viimeksi muokannut Rässi66, 30.5.2006 0:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pro HVM