Vahasuosituksia
Mites noi korrekit ja turtlet vetääkö pölyä puoleensa?
Tuolla autoglymin puna/kulta aineilla vahauksen jälkeen ainaskin vetää pölyä puoleensa kuin magneetti. Ekan pesun jälkeen vähän tokenee.
Tuolla autoglymin puna/kulta aineilla vahauksen jälkeen ainaskin vetää pölyä puoleensa kuin magneetti. Ekan pesun jälkeen vähän tokenee.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
No se kehvelin siitepölyaikahan tässä nyt alkaa painaa päälle. Auto kyllä pölyyntyy mallikkaasti, mutta teflonkäsittelyn jälkeen pesuksi riittää pelkkä letkulla huuhteleminen, siitepöly ja vesi juoksevat auton päältä pois kuin vesi hanhen selästä.Joker kirjoitti:Mites noi korrekit ja turtlet vetääkö pölyä puoleensa?
Tuolla autoglymin puna/kulta aineilla vahauksen jälkeen ainaskin vetää pölyä puoleensa kuin magneetti. Ekan pesun jälkeen vähän tokenee.
Paineilma on toinen mahdollisuus, jos sellaista on tarjolla.
Elikkä olet hengenheimolainen siis himohinkkaaja niinku mä .HVM kirjoitti:
Vahaan autoa niin usein että en ole kiinnittänyt huomiota kiillon kestävyyteen, mutta kyllä se kestää tarvittaessa sen kaksi viikkoa loistavasti jos vahaukseen tulee pakollinen katkos esim. käden katkeamisen takia.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Ei ehtiny kauppaan, piti hoitaa homma niillä avuin mitä kaapista löytyi. Tyko uhkaili hommaavansa miulle jotain karnaplöötä, jolla pitäisi kuulemma kiiltääkin jotenkin?HVM kirjoitti: Muistankohan nyt ihan pieleen, mutta eikös se ollu puhe hieroa romu teflonilla? Valakosen auton vahaus ei anna samanlaista kiimaksia kuin mustan, sinisen tai punaisen, sekin on syytä muistaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Miten sitten nämä Sonaxin vahat? Vahat on hienosti jaettu kolmeen osaan
1 "uusille" hyville maalipinnoille , ei kovin paljoa hiovia aineita
2 "hiukan kuluneille maalipinnoille" sisältää hiovia aineita, häivyttää pienet naarmut?
3 "kuluneille ja kiiltonsa menettäneille maalipinnoille". Karkeimmat hiovat aineet.
Hinnat samaa luokkaa kuin glymillä? Kokemuksia onko häh?
Kun en minä täältä löyvä tuota tajufixin ultra ainetta Volvo kaipaa vähän huolenpitoa ja olisi taas aikaa puunata. Jos tämä "lumisade" loppuu jossain vaiheessa.
Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
1 "uusille" hyville maalipinnoille , ei kovin paljoa hiovia aineita
2 "hiukan kuluneille maalipinnoille" sisältää hiovia aineita, häivyttää pienet naarmut?
3 "kuluneille ja kiiltonsa menettäneille maalipinnoille". Karkeimmat hiovat aineet.
Hinnat samaa luokkaa kuin glymillä? Kokemuksia onko häh?
Kun en minä täältä löyvä tuota tajufixin ultra ainetta Volvo kaipaa vähän huolenpitoa ja olisi taas aikaa puunata. Jos tämä "lumisade" loppuu jossain vaiheessa.
Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
Kokeilumielessä ostin Sonax-putelit, kaikki kolmePappi kirjoitti:Miten sitten nämä Sonaxin vahat? Vahat on hienosti jaettu kolmeen osaan
1 "uusille" hyville maalipinnoille , ei kovin paljoa hiovia aineita
2 "hiukan kuluneille maalipinnoille" sisältää hiovia aineita, häivyttää pienet naarmut?
3 "kuluneille ja kiiltonsa menettäneille maalipinnoille". Karkeimmat hiovat aineet.
Hinnat samaa luokkaa kuin glymillä? Kokemuksia onko häh?
Kun en minä täältä löyvä tuota tajufixin ultra ainetta Volvo kaipaa vähän huolenpitoa ja olisi taas aikaa puunata. Jos tämä "lumisade" loppuu jossain vaiheessa.
Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
Aloitin kolmosella, kun valmis niin kakkonen ja sen valmistuttua ykkönen.
Olin tyytyväinen
Näinhän ei ohjeiden mukaan menetellä, mutta mutta
Muoviosiin siitten jotain muovinkirkastetta tai paikkamaalia ja kirkastetta...
PS. Oli lokitkin huomanneet kiillon
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Onko kakkosen ja kolmosen välillä iso ero? Jotenkin jäi sellainen kuva, että tuo kolmonen on kliineri + vaha?
No joo.. vähän googlea ja kas
Nanojen esite
No joo.. vähän googlea ja kas
Nanojen esite
Sonaxia tuli testattua pariin autoon viime vuonna. Tais olla tuota kakkosta. Eipä siinä oikeastaan ollut moittimista. Turtle Waxia on tullut käytettyä eniten omiin laitteisiin. Tällä hetkellä on PTFE:tä purkillinen varastossa.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Jos muovin on tarkoitus olla käsittelyn jälkeen mustaa eikä jotain harmaan sävyä, niin joka vahamerkillä taitaa olla "mustan muovin vahaa" tms. Olisin jopa tarkistanu tuon nimen mutkun purkki prkl on päässy piiloutumaan...Tulee nättiä mustaa listaa, alle jää (eikä tule enää esiin) myös satunnaiset valkeat vahaviirut.Pappi kirjoitti:Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
Yks hyvä ja todellakin toimiva keino on kuumailmapuhallin,sillä saa harmaantuneen muovin uuden näköiseksi helposti kunhan muistaa olla varovainen ettei polta sitä muovia pilalle.Tommi P kirjoitti:Jos muovin on tarkoitus olla käsittelyn jälkeen mustaa eikä jotain harmaan sävyä, niin joka vahamerkillä taitaa olla "mustan muovin vahaa" tms. Olisin jopa tarkistanu tuon nimen mutkun purkki prkl on päässy piiloutumaan...Tulee nättiä mustaa listaa, alle jää (eikä tule enää esiin) myös satunnaiset valkeat vahaviirut.Pappi kirjoitti:Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
Aikanaan kun mulla oli kadetti niin siinä oli harmaantuneet puskurit edessä ja takana niin käsittelin ne tolla puhaltimella niin niistä tuli ihan uudennäköiset ja se kestää pitkään.
Kun harmaus muuttuu mustaks niin vie puhallinta eteenpäin samaa tahtia niin ei tuu vahinkoa,helppo homma sit vielä tarvittaessa muovin kiilloketta suojaamaan uutta pintaa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Jep ja mustaan/tummaan autoon joka on naarmuinen en suosittele kliineriä.Naarmut paistavat entistä selvemmin kilometrin päähän.Ostin sitten tuota jonkun himohinkkaajan kehumaa turtle teflonia ja kiiltoa ei ehkä samalla tavalla tullut kuin autoglym punainen+kulta reseptillä mutta katotaas sitä kestävyyttä...AM kirjoitti:Kliineri on lähinnä hapettuneen maalipinnan puhdistukseen.Naarmuja kliineri ei poista,siihen tarvitaan jo sitten karkeampia myrkkyjä.
Onkos kokemusta tuosta fixus varaosaliikkeen myymästä King teflonvahasta? Mainos lehdessä ainakin mainosti kyseistä vahaa autobild lehden suosittelemaksi.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
eipä nuo oikeen onnistu muuten kuin näinPappi kirjoitti:
Milläs sitten käsitellään harmaantuneet muoviosat siihen kuntoon, että kestää tarkemman ja kriittisen tarkastelun.
edellisessä kasipuokissa(vanhempaa mallia farkku) oli aivan järkyttävän näköset epätasaisesti harmaantuneet muovit.
mutt eikös nuo oo harmaat uutenaki