-97 290td: ABS/ETS/seisontajarru, nopeus 0, sammuilee yms.

Vastaa Viestiin
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

-97 290td: ABS/ETS/seisontajarru, nopeus 0, sammuilee yms.

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Hulppea lisäominaisuus ilmestynyt. Tai no, oikeastaan on kaiketi jo n. vuosi sitten aloittanut kyseisen rumban mutta niin satunnaisesti (kerran kuukaudessa tai kahdessa) että ei oikein vakavasti tullu otettua asiata.

Nyt -12/13 talven aikana pahentunut, ja etenkin nyt viimeisen 3 viikon aikana autosta on tullut lähinnä vaarallinen ajaa sammumisen takia.

Lähes joka toisen käynnistyksen yhteydessä jää abs/ets ja seisontajarruvalo palamaan, sekä herjaa jarrupalojen kuluneisuudesta. Noh, nopeusmittarikin näyttää pyöreätä nollaa niin kauan kuin valot palavat. Voi muutaman sekunnin ajon jälkeen toimia, ehkä 5 minuutin päästä tai ei ollenkaan koko päivänä. :lol:

Tänään ei meinannut oikein mikään mennä putkeen. Valot jäi palamaan lähes joka startin yhteydessä ja vain pari kertaa minuutin sisällä hävisivät. Kaupassa kun kävi ja yritti startata niin vihreä/punainen ledi tuikki kilpaa keskenään taustapeilissä ja eikä lähtenyt käyntiin. 5 minuutin ajan kun käänteli virrat on-off jatkuvasti sai jo hehkun syttymään ja ledit sammumaan, ja johan hörähti taas henkiin.



Noh sitten sammuiluun...

Tällä viikolla ihan positiivinen yllätys ei kertaakaan ole sammunut. Noh, viime viikolla taas joka ikinen arkipäivä töihin lähtiessä. Aina lähestulkoon samaan kohtaan n. 3min käynnistyksestä. Töistä illalla tullessa ei mitään vikaa, paitsi ehkä kahtena päivänä perus abs/ets valot ja nopeus 0 jonkin aikaa.

Virrat jää päälle sammumisilmiön jälkeen, mutta herjaa sitten aivan kaikki mahdolliset viat. Öljynpinnan korkeus matala, flekti sökö, EPC vika ymsyms.
Starin nokassa käynyt viimeksi joku 1½v sitten. Ei mitään hyödyllistä tietoa löytynyt ja jotain perus vikoja tuli kuittailtua (airbagin valo kummitteli).

K40 rele sökö? Jotain antureita sökönä? (abs, jarrupalatunnistimet, jarruvalon katkaisija tms.) Availin tänään kummatkin kannet konehuoneesta. ECU:n kannen vasen. ylänurkka ja sulakepoksin kannen, ja puhaltelin paineilmalla mujut pois. Ei mitään vaikutusta.


Ideoita?
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

ABSin anturi vois olla pimeänä. Mittaile ne läpi, pitäisi näyttää noin 1 kOhm.

Vuorotellen vilkkuvat ledit taustapeilissä=Ajonesto. Katkaisee polttoaineensyötön jos ei tunnista avainta virtalukossa.

Voi olla myös ajoneston solenoidissa vikaa. Löytyy PA-suodattimen vierestä. Kirkas letku ja banjoliitin, sähköliitin tulee siihen kylkeen.

Sammuilu voisi ehkä liittyä tuohon.
® Mesen V8 Klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tinaileppa ylijännitereleen tinailut uudelleen. Apparin puolella konepellin alla se musta laatikko, niistä se ensimmäinen boksi missä sulakkeita päällä.
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

LiQQe kirjoitti:ABSin anturi vois olla pimeänä. Mittaile ne läpi, pitäisi näyttää noin 1 kOhm.

Vuorotellen vilkkuvat ledit taustapeilissä=Ajonesto. Katkaisee polttoaineensyötön jos ei tunnista avainta virtalukossa.

Voi olla myös ajoneston solenoidissa vikaa. Löytyy PA-suodattimen vierestä. Kirkas letku ja banjoliitin, sähköliitin tulee siihen kylkeen.

Sammuilu voisi ehkä liittyä tuohon.
Hyviä ideoita! Tattista vaan.

AM kirjoitti:Tinaileppa ylijännitereleen tinailut uudelleen. Apparin puolella konepellin alla se musta laatikko, niistä se ensimmäinen boksi missä sulakkeita päällä.

Tämän juurikin meinasin tänään toteuttaa!

Harmi vain kun innostuin mopoilemaan hieman niin lässähti sekin homma sikseen. Koitettava huomenna päivemmällä ottaa tuo purkki auki ja tsekata juotosten kunto.
Auto kylläkin toimi koko tämän päivän moitteetta, mikä oli jopa ihan positiivinen yllätys.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Juottelin tuon releen kaikki kohdat uusiksi. Hieman kyseenalaisen näköiset juotospadit oli muutamassa kohdin, jonkun valkosen töhnän peitossa osittain.

Jokainen juotos suli melko samean näköisesti pois. Yksikään ei ollut enää kirkkaana joten kaikki vanhat tinat piti imuttaa pois ennen uudelleen juottelua.


Noh, kertaakaan ei vielä ole mitään valoja syttynyt ja ei sammuillu tuossa pienen testilenkin aikana. Huomenna näkee todellisen vaikutuksen päivemmällä kun lähtee pouruuttaa vähän enempi. Jos tuolla toimenpiteellä korjaantu niin huhuh.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

2pv/~200km


Ei kertaakaan ole sammuilut taikka jäänyt valoja palamaan mittaristoon yms.
Kaikki on toiminut kuten pitääkin, ja pientä luottoa on alkanut palamaan takaisin autoa kohden.


Kiitti paljon!
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Ei ole vielä tähänkään päivään mennessä ollu ongelmia!

Nyt Bilsun B12 alustan asennuksen kimppuun. :mrgreen:
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”