722.317 Automaattilaatikosta hävisi 3-4 vaihteet...

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

722.317 Automaattilaatikosta hävisi 3-4 vaihteet...

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Elikkäs auto oli peräremontissa ja kun se laskettiin nosturilta ja lähdettiin koeajolle, laatikko ei vaihtanut kuin 1 ja 2 vaihteet :cry: Kakkosella vedätin reiluun 100kmh ja kyllä siinä vaiheessa olis pitänyt vaihtaa vaikka vaijeri olis kireellä kuin kitaran kieli :shock: Kyseessä on mitä ilmeisimmin vika...

KD:n kytkin - Checked
KD:n rele on käytetty irti.
KD:n kaapeli on laatikon persauksista irti.
Vaijeri on niin löysällä kuin sen saa.
Laatikolle menevä vaijeri ei ole poikki eikä jumissa.

Nooh, Laatikon sisälle tämä vika viittaisi... Jos kolmosen pakka olisi sökönä, vaihteisto todennäköisesti ääntäisi ilkeästi ja vaihtaisi kakkoselta "vapaalle". Vian oireet viittaisivat tuohon Sivosen toisessa topicissa mainitsemaan "governoriin", eli keskipakosäätimeen. Ihmettelen vaan sitä kun laatikko vaihtaa sentään ykköseltä kakkoselle mutta ilmeisesti se on rakennettu niin, että vasta suuremmilla nopeuksilla vaihdot tapahtuu governorin antaman informaation perusteella. Täytyneekin alkaa selvittään saisko tuon laatikon paikallaan ollessa selvitettyä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kolomosen levypakan männästä on tiiviste paskana :shock:
:arrow: paineet vuotaa :arrow: ei toimi nelonenkaan :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Kolomosen levypakan männästä on tiiviste paskana :shock:
:arrow: paineet vuotaa :arrow: ei toimi nelonenkaan :roll: :roll:
Aivan - kön nelosella pitäis olla sekä kolmosen että nelosen pakka kiinni :? Mutta eikös sen pitäisi yrittää vaihtaa kuitenkin eli jäis luistamaan ja kone huutais yli 6000rpm :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei välttämättä jos falskaa paineet kunnolla pihalle....oon yhdellä sellasella ajanut jossa oli tommonen vika :shock: :shock:

Tosin voin olla väärässäkin eikä ole tarkoitus sua masentaa :oops: :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Tosin voin olla väärässäkin eikä ole tarkoitus sua masentaa :oops: :oops:
Et onnistunut masentaan :lol: Oon jo valmiiksi masentunut kun ei nuo puoli miljoonaa ajetut rottelot meinaa kestää normiajoa :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Sä oot antanut sille kunnolla sikaa ja se hajos....eikös se pitäs olla jo vahvistettukin...tuli käyttötunnit täyteen :cry:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:Oon jo valmiiksi masentunut kun ei nuo puoli miljoonaa ajetut rottelot meinaa kestää normiajoa :evil:
Normiajoa, my ass... :wink:

No nytpä tiietään kauanko kestää vaan paineita lisäämällä.
Pro HVM
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

ihmetyttää tuo laatikon porsiminen. on ollut tasaista kyytiä suksin mersussa :roll:
Datsuni on mun ratsuni.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kovasti ne yritti konettaki hajottaa punkamiitissä, mutta luja se vaan on :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:Sä oot antanut sille kunnolla sikaa ja se hajos....eikös se pitäs olla jo vahvistettukin...tuli käyttötunnit täyteen :cry:
Rässi66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Oon jo valmiiksi masentunut kun ei nuo puoli miljoonaa ajetut rottelot meinaa kestää normiajoa :evil:
Normiajoa, my ass... :wink:

No nytpä tiietään kauanko kestää vaan paineita lisäämällä.
Äijät epäilee selkeesti että lavetti olis saanut sikaa - ei ole, ihan normiajossa tuo on ollut :oops:
nokileka kirjoitti:ihmetyttää tuo laatikon porsiminen. on ollut tasaista kyytiä suksin mersussa :roll:
Sentään yksi puolesta puheenvuoro :lol:
Jube kirjoitti:Kovasti ne yritti konettaki hajottaa punkamiitissä, mutta luja se vaan on :shock:
Eihän näistä kierrättämällä kone mene - laatikko kylläkin :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

XUX63 kirjoitti: Eihän näistä kierrättämällä kone mene - laatikko kylläkin :roll:
Ei menekkään ja eihän siinä ole edes ahtoja ilman vastusta, kuulosti vaan aika karulta sinne pirttiin se kierrättäminen :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
DSL
Viestit: 10
Liittynyt: 29.3.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja DSL »

oisko ne lootan öljyt pitäny vaihtaa vieläki usiammasti? :)

pittääkö ottaa sun loota takakonttiin ens viikon käärmelahen keikalle? :twisted:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

DSL kirjoitti:oisko ne lootan öljyt pitäny vaihtaa vieläki usiammasti? :)

pittääkö ottaa sun loota takakonttiin ens viikon käärmelahen keikalle? :twisted:
Voisit oikeestaan ottaa samaan kyytiin mutta kun tuolla on ajoa taas sen verran ettei ehtis seisottaa ku max vkonlopun yli :cry:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei kait sitä turhia viitti autoa seisottaa eikös XUX63 auton laatikko ollut samaan aikaan käärmelahessa kun tuo mun auton loota joskus vuosi sitten mites se nyt jo hajos vai olenko väärässä....

Minulla tuppaa kakkonen antaan jälkiin luistaa jotain sille pitäs tehdä...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:Ei kait sitä turhia viitti autoa seisottaa eikös XUX63 auton laatikko ollut samaan aikaan käärmelahessa kun tuo mun auton loota joskus vuosi sitten mites se nyt jo hajos vai olenko väärässä....

Minulla tuppaa kakkonen antaan jälkiin luistaa jotain sille pitäs tehdä...
Mulla on pantu askiin puoltoista vuotta sitten kaikki kuluvat osat ja tiivisteet uusiksi mutta ei käärmelahessa - ei siitä nyttenkään pettänyt kuin keskipakosäätimen hammasrattaan sokka. Oon ajellut korotetuilla (täysillä) paineilla, kovemmilla kierroksilla ja ilman alipainesäätöä, lisänä vielä kitkalisäaine. Niillä konstein tuolla on tähän asti päästy. Ykkönen ja kakkonen pitää hyvin mutta kun levyjä on normaali määrä niin pitää malttia olla sen verran että kolmoselle löysää hiukan, nelonen kyllä pitää nuillakin levyillä. Normikoneeseen tuossa olis laatikkoa vielä piiiiiiitkäksi aikaa.

Tuliko sulla korotetut paineet venttiilikoneistoon vai oliko se ennen kuin shift-kittejä lähdettiin parantelemaan ? Ja tuliko pannat myös uudet ? Tuo kakkosen panta on aika kriittinen varsinkin ST-käytössä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Vai sellaista minulla on kitti paikallaan ja kolmonen menee päälle heti että paukahtaa ja en tiedä tuliko kakkosen panta uusi jarkolta pitäisi kysyä...

Mut nyt minulla on auto atomeina tallissa.... karkaa johonkin alipaineita ja alipaine säädin pelaa pumpun kyljessä ja sitä sinistä murikkaa ihmetellään ja nestevaimennetulla alipaine mittarilla olen paineita tutkinut mut taidan käydä lootan kuppeesta kiertämästa vähän lisää kun saan alipaine vuodon paikallistettua jostain sihisee sulake laatikon kulmilta....ja autossa on ilmastointi ja vika menee ehkä sinne asti jostain letku irti....

-pikku hiljaa pitää kokeilla löytää kesä säädöt :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Vika löytyi miksi alipaineet kadoksissa...lokasuojan sisällä oleva alipaine säiliö joko rikki tai letku irti se säiliö lienee valojen korkeuden säätöön yhteydessä....nyt pelaa loota oikein paitsi jos oikein lähettää niin ykköseltä kakkosellle vaihtaessa luistaa....pitää kokeilla huomenissa letku irti nyt kuitenkin tyhjäkäynnillä menee laatikolle joku 0.4 alipaine ja kasuu pohjassa katkaisee ja tuntui pelaavan osakaasu kiihdytyksessäkin..Laitan että alipaineet katoaa aina kun ahdot on yli 0.6bar.....mangeetti venttiilillä ja sopivalla anturilla

Epäilen et joku porannut sivuvilkkua asentaessa reijän säiliöön edellinen omistaja tuskin... kun oli joku yksin huoltaja äippä... :lol:

ahdot nousee ykkösellä tappiin niin siksi se vaihto ei vissiin pidä muut vaihteet pelaa makiasti ja niin monta kierrosta nostin painetta että meni jo laskut sekaisin varmaan 4.5.....ja alipaine säädin pumpun kyljessä on niin että se sulkee mahdollisimman äkkiä alipaineet rajoittamatta kaasua....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkolta on tulossa uus laatikko jossa on ISO osa tavarasta mikä alunperin oli alumiinia, korvattu oikeella raudalla ... :shock:

Tämän voi teettää mutta massissa pitää olla reunaa ja osia saatavilla :wink: :lol:

Muutenkin laatikko on tehty seuraavia sääntöjä noudattaen:

Pakat: Jarkon omin patentein

Levyt : 3 -> 7
Toiset: 4 ->6

Venttiilikoneistoon muutokset mitä ei ebaysta saa

+ lukuisia muita muutoksia....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Miten tuommosen rakettimoottorin kanssa kestää laatikkoöljyt sisällä?
En tiiä mikä tuota sataysikymppiä vaivaa,mutta aina vähän vuotaa kuumana öljyä laatikon takareunasta.
Pitäskö sinne laittaa öljyn tilalle vaseliinia,stp:tä tms.?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

heti loppuu viat kun pistää ehjän tilalle.
Datsuni on mun ratsuni.
Jarkko S
P-R-N-D-3-2
Viestit: 49
Liittynyt: 21.5.2006 13:01
Paikkakunta: Käärmelahti

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

XUX63 kirjoitti:Levyt : 3 -> 7
Toiset: 4 ->6
Pitääpäs takertua lillukanvarteen ja "sujauttaa" pilkkua :D

Eli:

Levyt : 4 -> 7
Toiset : 4 -> 6
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Jarkko S kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Levyt : 3 -> 7
Toiset: 4 ->6
Pitääpäs takertua lillukanvarteen ja "sujauttaa" pilkkua :D

Eli:

Levyt : 4 -> 7
Toiset : 4 -> 6
:oops: *hmph* :wink: :lol: :lol: :lol:

No, pääasia että on palijo levyä :twisted:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Alkaa XUX63 noi "tyttöjen vaihteet" pelaan oikein kunnolla... :lol:

Eikä tarvi turhia kytkintä rassata...ja tuskailla kytkimen pidon kanssa...ja rengasmyyjät tykkää :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

petska kirjoitti:...ja rengasmyyjät tykkää :lol:
Ei nuo taida inhota nytkään :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Olisko kellään heittää WIS:stä WDB124193, model 603.960, automaatin (722.317 tai 722.357) irroitus ja takaisinlaittokuvia ? Ne kait pitäis sieltä PDF-filuina löytyä ? Varmaan muistakin malleista ohjeet sopii... Ei tuossa mitään isompaa epäselvyyttä ole mutta olis niin mukava kun ois laputkin olemassa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tulossa on, emmä hättäänny.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Esittää ISON kiitoksen jo etukätteen :pidu:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kaiveleppa ukko postejas. 8)
Saatan minä sen muillekkin pistää, pistäkää privana e-maili osoite. :idea:
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Szänkjuuverimeni :lol:

Mukavampi lähtee pajattaan kun on nyyttonit tiiossa :wink: Tuota laatikkotunkkia mulla ei kyllä oo, eikä turbiinin paikoiltaannostotyökalua :eec: Mutta äkkiäkös semmoiset tekee jos ei sitten tilaa Veholta numeron perusteella :boing_boing:

Vielä neljä-viisi tuntia töitä ja sitten pajalle....--->
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:heti loppuu viat kun pistää ehjän tilalle.
Niinpä tuntuu tekevän :lol:

Meni sen verran aikaiseen vaan tuo paikoilleen saanti että ei jaksanut kertakaikkiaan alkaa sääteleen enään kummemmin....

Jännä tunne kun automaatti vaihtaa sivistyneesti mutta pito ei lopu - no, ehkä renkaista :shock:

Iso kiitos Jarkko S:lle mellevästä askista sekä tollon opastuksesta ja Rässi66:lle WIS:n otteista :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”