Kaappihullujen Veljaskunta kutsuu 20x, 3xx, jne omistajia!
viekö ne noitakin afrikkaan Myy se Kongolaiselle vaan, se tykkää siitä enempi
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
http://www.youtube.com/watch?v=FSgggmyxij4
Tästä tuli vaan mieleen, otetaan nelivetoinen alusta ja napataan taka-akseli pois.
Edittiä:
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/ ... io/1116880
On se etuvetoinen
Tästä tuli vaan mieleen, otetaan nelivetoinen alusta ja napataan taka-akseli pois.
Edittiä:
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/ ... io/1116880
On se etuvetoinen
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
kaksnollaseiskadee
Voisiko joku mitata vesikourujen välin tuon koppasesta? Tyrkyllä olisi "kattoteline" joka sopisi oman auton henkeen.
Teline on sellainen koppamallinen joka tulee kiinni vesikouruihin. Ihan niinkuin ne ruukasi tullakkin tuohon aikaan. oma auto on talviunilla ja en pääse nyt mittaamaan. Kiitos
Teline on sellainen koppamallinen joka tulee kiinni vesikouruihin. Ihan niinkuin ne ruukasi tullakkin tuohon aikaan. oma auto on talviunilla ja en pääse nyt mittaamaan. Kiitos
Re: kaksnollaseiskadee
Onkos tietoa miten eroaa 207D moottori 308D ? Miten on puristettu ekstra 10hp ? Onko edes sama moottori? Päikseen varmaankin menee ?
Onko vain syöttöä enempi?
Itselläni on se 207D lavamalli ja olisi kiikarissa 308D vähänajettuna ja vieläpä lukkoperällä.. Ajattelin jos ostasi varaosapeliksi.
Onko vain syöttöä enempi?
Itselläni on se 207D lavamalli ja olisi kiikarissa 308D vähänajettuna ja vieläpä lukkoperällä.. Ajattelin jos ostasi varaosapeliksi.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23.10.2010 14:02
Saman perusmoottorin eri kehitys versiotahan nuo periaatteessa on mutta erot on varsin suuria. 207:ssa OM616, tilavuus 2,4, valurautakantinen keinuvivuilla, 308:ssa OM601, tilavuus 2,3, alumiinikantinen hydraulisillapaininkupeilla. Myös kampiakselimassoissa eroa ja muutenkin tuo 601 on hyötysuhteelta parempi joten sieltäkautta hiukan tehokkaampi ja vähemmän polttoainetta kuluttava. Kestäviä patoja molemmat, alumiinikantisessa tosin tulee eteen kannentiivisteen ja paininkuppien vaihto eteen viimeistään 400-500 tkm kohdalla.
Vaihteistoissa eroja on sikäli että alkupään 207 laatikot oli 4-vaihteisia eli jos sulla on vanha 4-vaihteinen niin sillon kannattas melkeimpä ottaa koko moottori+vaihteistopaketti tuosta uudemmasta luovuttajasta. Laatikot käy kyllä ristiin molempien koneiden kanssa.
Vaihteistoissa eroja on sikäli että alkupään 207 laatikot oli 4-vaihteisia eli jos sulla on vanha 4-vaihteinen niin sillon kannattas melkeimpä ottaa koko moottori+vaihteistopaketti tuosta uudemmasta luovuttajasta. Laatikot käy kyllä ristiin molempien koneiden kanssa.
"Nymä tuun sun päälle" sanoi Laihialainen kun tajusi mistä on kyse.
Eli näissä kaapeissa ja lava-autoissa on sama kehitys kun 123D ja 124D Eikö?
Oma autoni on jo 5 vaihteinen ja ei siinä mitään vikaa ole. Käy nätisti ja vaihteet pelaa kuten pitääkin. Ajattelin varaosapeliä siksi kun alkaa olemaan aika harvassa nämä. Ja kun toi varaosapeli olisi samalla akselivälilläkin. + se lukkoperä.(koko autolla ajettu vain 150t) Ainoa mitä heti tarvisi olisi väkevämmät jouset. Saisikohan niitä kuitenkin helpommalla vaikka raskoneesta tai vastaavasta?
Eli näissä kaapeissa ja lava-autoissa on sama kehitys kun 123D ja 124D Eikö?
Oma autoni on jo 5 vaihteinen ja ei siinä mitään vikaa ole. Käy nätisti ja vaihteet pelaa kuten pitääkin. Ajattelin varaosapeliä siksi kun alkaa olemaan aika harvassa nämä. Ja kun toi varaosapeli olisi samalla akselivälilläkin. + se lukkoperä.(koko autolla ajettu vain 150t) Ainoa mitä heti tarvisi olisi väkevämmät jouset. Saisikohan niitä kuitenkin helpommalla vaikka raskoneesta tai vastaavasta?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 23.10.2010 14:02
Tuo jousihomma on helppo tehdä itsekin jos vaan vähänkin pysyy työkalut käsissä. Yleensä yhden lisäjousilehden lisääminen auttaa lisäämään tarpeeksi kantokykyä. Lehtijouset on ihan standardi tavaraa ja niitä voit kysellä mittojen perusteella vaikka tuolta vallilan takomo oy:stä puh. 09-5617880 Nuo jousipajat hoitaa kyllä tarvittaessa vaikka koko homman mutta hintakin on tietty eri....
Jos päädyt tekemään rempan itse niin tässä homma pääpiirteittäin:
- auton takapää tunkilla rungosta ylös
- pyörät irti
- akselin u-pultit irti jolloin akseli tippuu tonttiin
- jousipakkojen päistä kiinnityspultit irti jolloin jousipakat tippuu tonttiin
- jousipakoista keskipultti ja pannat pois jolloin jousipakka puuttuu kasaksi jousilehtiä
- jousipakka pinotaan uuden lisälehden kanssa
- laitetaan uusi hiukan pitempi keskipultti ja pannat paikoilleen
- hommataan uudet hiukan pidemmät u-pultit vanhojen tilalle koska pakan paksuus lisääntyy yhden lehden verran
- jousipakat pultataan runkoon ja akseli pultataan paikalleen
- pyörät kiinni, auto alas ja koeajolle
Jos päädyt tekemään rempan itse niin tässä homma pääpiirteittäin:
- auton takapää tunkilla rungosta ylös
- pyörät irti
- akselin u-pultit irti jolloin akseli tippuu tonttiin
- jousipakkojen päistä kiinnityspultit irti jolloin jousipakat tippuu tonttiin
- jousipakoista keskipultti ja pannat pois jolloin jousipakka puuttuu kasaksi jousilehtiä
- jousipakka pinotaan uuden lisälehden kanssa
- laitetaan uusi hiukan pitempi keskipultti ja pannat paikoilleen
- hommataan uudet hiukan pidemmät u-pultit vanhojen tilalle koska pakan paksuus lisääntyy yhden lehden verran
- jousipakat pultataan runkoon ja akseli pultataan paikalleen
- pyörät kiinni, auto alas ja koeajolle
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja U-pulttien kiristelyt mieluiten pariinkin kertaan vanhoilla lateilla.. pahaksi ei olisi myös taotuttaa koko pakat "mätsäämään", ettei oo kohta esim. norra poikki. Rasvaa väliin kasatessa auttaa edelliseen myös ja uuvet pamput sitte ku ei pakka enää kuivuuttaan kitkalla vaimenna.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vaseliinia lienee turha noitten jousien väliin laittaa? Eikös se kuiva aika äkkiä? Grafiittirasva lienee se paras? Ensin ruosteet pois harjakoneella..
Ja juu pysyy työkalut kourissa. Pakkohan se on kun moisella pelillä ajelee. Pitää soitella tuonne ja katsoa mitä kustannus lisälehdelle olisi.
Iskarit on vajaa 20t ajetut. Eteen vielä pitää jossakin vaiheessa vaihtaa vielä ei ole akuuttia tarvesta.
Ja juu pysyy työkalut kourissa. Pakkohan se on kun moisella pelillä ajelee. Pitää soitella tuonne ja katsoa mitä kustannus lisälehdelle olisi.
Iskarit on vajaa 20t ajetut. Eteen vielä pitää jossakin vaiheessa vaihtaa vielä ei ole akuuttia tarvesta.
Juuri kun pääsi kehumasta että kaikki toimii..
Ei pala enää 207kan hehkuvalo. Tarkastin merkkivalon toimivuuden ja sitten että tuleeko hehkuille virtaa. Virtaa ei tule ketjunpään ekaan hehkuun mutta muihin kilmeen tulee. Käynnistyy kyllä mutta hieman yskii ennenkuin lämpenee. Virtaa en päässyt mittaamaan kun ei ollut mittaria mutta valokynällä koitin että tuleeko virtaa.
Kysymys. Onko noi hehkut laitettu niin että jos on yksi pimeenä niin ei valo pala? Jostakin luin että valon pitäsi nimenomaan palaa jos on hehkuissa häikkää..
Onko noi erityisen kovassa kiinni noi hehkut vai irti vaan ja uutta tilalle. Ja kumpi on parempi ihan kylmä kone vai lämmin?
Kiitos ja anteeksi
Ei pala enää 207kan hehkuvalo. Tarkastin merkkivalon toimivuuden ja sitten että tuleeko hehkuille virtaa. Virtaa ei tule ketjunpään ekaan hehkuun mutta muihin kilmeen tulee. Käynnistyy kyllä mutta hieman yskii ennenkuin lämpenee. Virtaa en päässyt mittaamaan kun ei ollut mittaria mutta valokynällä koitin että tuleeko virtaa.
Kysymys. Onko noi hehkut laitettu niin että jos on yksi pimeenä niin ei valo pala? Jostakin luin että valon pitäsi nimenomaan palaa jos on hehkuissa häikkää..
Onko noi erityisen kovassa kiinni noi hehkut vai irti vaan ja uutta tilalle. Ja kumpi on parempi ihan kylmä kone vai lämmin?
Kiitos ja anteeksi
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31.10.2010 13:52
En ihan tarkkaan itekkään enään muista, mutta semmonen muistikuva on että tuon näköinen kilke on kuvassa punaisella piirretty....tai sinisellä.
Jostakin maailman pimeimmästä paikasta mulle jääny semmonen mielikuva että sinne kuuluu.....tai sitte ei kuulu joukkoon ollenkaan.......ainakaan tuon värisenä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31.10.2010 13:52
Jotakin se säätää.......tai on säätämäti, muistaakseni jarruvoimaa tasasesti, sitä en tiedä pitikö se laittaa joku pulttiki siihe vai riittikö että liikkuu vapaasti...jovillahan pitäis olla samanmoinen systeemi.....siitähän sen näkis...minä ku en jaksa muistaa...yli 20 vuotta aikaa ku viimeks oon 2-300 sarjalaisen alla käyny
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31.10.2010 13:52
Siis tuo systeemihän kuristaa jarrunesteen virtausta jos autossa ei ole kuormaa, mutta mietin vain, että mitä virkaa tuolla yhdellä raudalla on kun siitä ei ole mitään yhteyttä tuohon vipusysteemiin. No eipä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä.
...Vai olisiko niin, että tuon avulla voi lukita takajarrutehon täysille tai minimiin kun irroittaa tuon taka-akselille menevän varren ja laittaa pultin tuon raudan ja vipuvarren läpi jommasta kummasta reiästä.
...Vai olisiko niin, että tuon avulla voi lukita takajarrutehon täysille tai minimiin kun irroittaa tuon taka-akselille menevän varren ja laittaa pultin tuon raudan ja vipuvarren läpi jommasta kummasta reiästä.
Mulla oli tuossa 309 purkuraadossa myöskin tuollainen rautasysteemi alla joka meni serkkupojan autoon kun hänen 307 raketista oli tuo linkkusysteemi ruostunut jumiin Ehkäpä tuosta jovihavan linkkaamasta "kärrystä" olisi voinut jättää tuon tekemättäkin,aika kauhean näköinen viritys
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Datacard
Identification number: WDB60231710871975 8
Chassis
Sales designation: 307D33
Order number: 7 7 233 00450
Paint code 1: 9010
Paint code 4: 3000
Equipment: 0301
Engine no.: 616939 10 128534
Transmission: 711110 00 285549
Steering: 760204 10
Cab: 601801 10 220678
Platform: 601604 00
Front axle 1: 730404 1A 025255
Rear axle 1: 741436 0L 029960
SA code 0301 3000 9010
Identification number: WDB60231710871975 8
Chassis
Sales designation: 307D33
Order number: 7 7 233 00450
Paint code 1: 9010
Paint code 4: 3000
Equipment: 0301
Engine no.: 616939 10 128534
Transmission: 711110 00 285549
Steering: 760204 10
Cab: 601801 10 220678
Platform: 601604 00
Front axle 1: 730404 1A 025255
Rear axle 1: 741436 0L 029960
SA code 0301 3000 9010
oikee hevosenpaskasta tehdyt takalokasuojat vaijovihava kirjoitti:Tuosta jollekin magee Kaappi OM602:lla ja lukkoperällä
on se kyllä kun olen luvannut ittelleni etten enää osta tuommosta..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051