Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Kattele helmat takaa, nostokohdan ympäriltä, saattavat pehmetä.jussaP kirjoitti:Iski taas vaihteeksi jokakesäinen bemari kuume niin piti alkaa kyselemään mitä tommosesta e39 530d:stä kannattaa katsoa ennen kauppakirjojen tekoa? farkku automaatti luultavasti tarkotus hommata mutta voihan se olla että tulee sedani manuaalina jos löytyy mieluinen entiset bemarit on ollu parempi korisia kun vastaavan ikäiset mersut mutta miten lie nämä uudemmat?
Ennemmin on ollu e28 518, e34 525 ja 2kpl e34 525tds
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Kerran kun kysyit:
Autohan piti lähteä niinkin kaukaa noutamaan kuin Baijerista Forchheimista. Noin 100 km Münchenin yläpuolelta.
Tulevalle autolleni olin asettanut kriteereiksi manuaalivaihteiston, 3.0d-moottorin, farmarikorin ja automaatti-ilmastoinnin. Auton oli oltava koriltaan myös hyvä. Lauantaiaamuna lentoni oli Stuttgartissa 10.15, josta ensimmäistä ehdokasta lähdettiin suoraan tarkastamaan. (Olin varannut myös paluulennon, siinä tapauksessa jos mieleistä autoa ei löytyisikään) Ystävieni avustuksella soiteltiin muutamasta ehdokkaasta, ja paria käytiin katsomassakin. Ensimmäistä mainostettiin hyväkuntoisena, oli tosin 12/2000 ja ajettukin vain 164tkm. Mutta ruostetta oikeastaan joka puolella ja konepeltiä avatessa munuaisetkin tipahtivat maahan. Siis autosta, ei kenestäkään meikäläisistä. Toinen auto oli jo astetta parempi koriltaan, mutta hieman nuhjuinen ja myyjä lisäksi jugoslavialainen.
Tämä kyseinen yksilö sitten herätti kiinnostukseni, kun myyjä kertoi olevansa auton toinen omistaja, ja auto oli ollut hänellä vuodesta 2004. Auto oli ollut uudesta asti kolme vuotta BMW:n leasing-autona, jonka jälkeen tämä toinen omistaja oli ostanut auton ns. Jahreswagenina. Kaikki huollot ja korjaukset tehty paikallisissa BMW-liikkeissä. Myyjä oli juuri ostanut itselleen uuden X3:n, joten tämä uskollinen femma oli jäänyt ylimääräiseksi. (Niinpä niin, sokealla mummolla saaressa. Ainoastaan peruuteltu kirkon parkkipaikalla parittomin sunnuntaisin.) Vaikutti vähän liian hyvältä, mutta myyjän vilpittömyys jotenkin paistoi läpi. Päätin lähteä tarkastamaan yksilön.
Sunnuntaipäivänä hyppäsimme autoon ja päästelimme Baijeriin Bemaria katsomaan. Auto näytti heti suorastaan täydelliseltä, vaikka pieni vesisade fiilistä hieman latistikin. BMW kuitenkin loisti kaiken harmauden keskellä. Myyjän mainitsemista ruosteista ei ollut alkuun tietoakaan. (Tässä yksilössähän konepellin etureunassa on kuprua, toisessa takalokasuojan kaaressa sekä perinteisesti takalasin ja kontin välissä). Vasta tarkemman tutkimuksen ja myyjän esittelyn jälkeen ruosteet löytyivät. Yleisilmeeltään auto oli muuten erittäin siisti. Ovet, kori ja takaluukku yms muuten ruosteettomat. Myyjä myös auliisti esitteli kaikkia mahdollisia lippuja ja vihkosia mitä autoon on kuunaan saanut tehtaalta mukaan. Huoltokirja, käyttöohjekirja, vaatimustenmukaisuustodistus, rekisteriotteiden molemmat osat sekä sokerina pohjalla kattotelineiden käyttöohjeet. Nämä faktat lisäsivät myyjän uskottavuutta ja luottamustani siihen, että autolla todellakin on kaikki kilometrit mittarissa ja myyjä todellakin on aidosti vasta toinen omistaja. Koeajolla auto toimi mallikkaasti, en osannut kuvitellakaan, että mikään auto voi olla näin hiljainen. :O Takaisin koeajolta tultuamme sovimme kaupat, suoritin varausmaksun, josta teimme kirjallisen sopimuksen. Seuraavana maanantaina palasimme pelipaikoille ja myyjän kanssa hoidimme auton kaupan loppuun, rekisteröinnin vientikilpiin ja minun nimiini. Aikaa meni kilpien asennuksineen kaikkineen n. 1 h. Asiointi Zulassungstelle-toimistossa meni varsin jouhevasti vastoin ennakko-odotuksia. (Tosin Auto-Saksasta -oppaan liitteenä tulleet kauppakirjat olivat rahan arvoinen etu tälle reissulle, suosittelen kaikille auton ostoa Saksasta harkitseville.)
Myyjä oli yksityinen, saksalainen insinööri. Herrasmiehen elkein hän oli erittäin avulias rekisteröinnin suhteen, ja puhui erittäin hyvin englantia. Saksalainen ystäväni oli toki mukana tulkin muodossa, mutta mielestäni oli mukavampaa pystyä hoitamaan autoon ja kauppaan liittyvät velvollisuudet suoraan ilman tulkkausta. Myyjä oli erittäin yllättynyt ja kiinnostunut siitä, että joku tulee Suomesta asti ostamaan autoa. Ja vielä heidän vanhaa BMW:tään.
Yhteenvetona voinen todeta, että reissu onnistui loistavasti. Olin varannut aikaa lauantaista seuraavaan perjantaihin auton ostoon. Sain jo maanantaina auton alle, niin aikaa jäi mahtavasti myös lomailuun. Paluumatka sujui kätevästi Autobaanaa pitkin Stuttgartista Würzburgin, Kasselin, Hannoverin, Hampurin ja Puttgardenin kautta Tanskaan ja Ruotsista Tukholmaan lautalle. Yhden yön tosin jouduin viettämään autossa omaa typeryyttäni, kun ei alkuillasta välähtänyt, että harva hostelli on auki enää puolen yön aikaan. No uni kuitenkin tuli, aamu valkeni ja matka jatkui Tukholmaan asti lautalle.
BTW hienoja kohteita autoilulomalle ovat mm. Schwarzwald ja Baden-Baden. Samalla saa oivan tilaisuuden tutustua uuteen hankintaansa Autobaanoilla. Itse auton hankintaan liittyen, en usko että tämän hintaluokan autossa tekee suurta rahallista säästöä. Tosin voi saada parempikuntoisen ja paremmin varustellun auton kuin Suomesta. Kuitenkin väitän, että tällä kertaa oli onni mukana auton löytymisen suhteen, alkavat nämä 12 vuotta vanhat autot olla jo harvassa Saksassakin. Ainakin siis hyväkuntoiset.
Loppuun itse autosta faktoja;
-Musta nahkasisusta peruspenkeillä sähkösäädöillä
-16:9 Navigaattori
-Autom. ilmastointi
-Lasikattoluukku
-Sähköinen takaluukun avaus/sulku
-Xenonit
-17" ja 16" BMW-aluvanteet renkailla
-manuaali
Auton käyttöönottoilmoitus tehtiin heti sunnuntaiaamuna Turun sataman Tullissa ja veroilmoituksen jätin paikalliseen Tulliin tiistaina. Verotuspäätöstä siis odotellaan, jotta päästään siitä valittamaan ja kilpiä hakemaan.
Autohan piti lähteä niinkin kaukaa noutamaan kuin Baijerista Forchheimista. Noin 100 km Münchenin yläpuolelta.
Tulevalle autolleni olin asettanut kriteereiksi manuaalivaihteiston, 3.0d-moottorin, farmarikorin ja automaatti-ilmastoinnin. Auton oli oltava koriltaan myös hyvä. Lauantaiaamuna lentoni oli Stuttgartissa 10.15, josta ensimmäistä ehdokasta lähdettiin suoraan tarkastamaan. (Olin varannut myös paluulennon, siinä tapauksessa jos mieleistä autoa ei löytyisikään) Ystävieni avustuksella soiteltiin muutamasta ehdokkaasta, ja paria käytiin katsomassakin. Ensimmäistä mainostettiin hyväkuntoisena, oli tosin 12/2000 ja ajettukin vain 164tkm. Mutta ruostetta oikeastaan joka puolella ja konepeltiä avatessa munuaisetkin tipahtivat maahan. Siis autosta, ei kenestäkään meikäläisistä. Toinen auto oli jo astetta parempi koriltaan, mutta hieman nuhjuinen ja myyjä lisäksi jugoslavialainen.
Tämä kyseinen yksilö sitten herätti kiinnostukseni, kun myyjä kertoi olevansa auton toinen omistaja, ja auto oli ollut hänellä vuodesta 2004. Auto oli ollut uudesta asti kolme vuotta BMW:n leasing-autona, jonka jälkeen tämä toinen omistaja oli ostanut auton ns. Jahreswagenina. Kaikki huollot ja korjaukset tehty paikallisissa BMW-liikkeissä. Myyjä oli juuri ostanut itselleen uuden X3:n, joten tämä uskollinen femma oli jäänyt ylimääräiseksi. (Niinpä niin, sokealla mummolla saaressa. Ainoastaan peruuteltu kirkon parkkipaikalla parittomin sunnuntaisin.) Vaikutti vähän liian hyvältä, mutta myyjän vilpittömyys jotenkin paistoi läpi. Päätin lähteä tarkastamaan yksilön.
Sunnuntaipäivänä hyppäsimme autoon ja päästelimme Baijeriin Bemaria katsomaan. Auto näytti heti suorastaan täydelliseltä, vaikka pieni vesisade fiilistä hieman latistikin. BMW kuitenkin loisti kaiken harmauden keskellä. Myyjän mainitsemista ruosteista ei ollut alkuun tietoakaan. (Tässä yksilössähän konepellin etureunassa on kuprua, toisessa takalokasuojan kaaressa sekä perinteisesti takalasin ja kontin välissä). Vasta tarkemman tutkimuksen ja myyjän esittelyn jälkeen ruosteet löytyivät. Yleisilmeeltään auto oli muuten erittäin siisti. Ovet, kori ja takaluukku yms muuten ruosteettomat. Myyjä myös auliisti esitteli kaikkia mahdollisia lippuja ja vihkosia mitä autoon on kuunaan saanut tehtaalta mukaan. Huoltokirja, käyttöohjekirja, vaatimustenmukaisuustodistus, rekisteriotteiden molemmat osat sekä sokerina pohjalla kattotelineiden käyttöohjeet. Nämä faktat lisäsivät myyjän uskottavuutta ja luottamustani siihen, että autolla todellakin on kaikki kilometrit mittarissa ja myyjä todellakin on aidosti vasta toinen omistaja. Koeajolla auto toimi mallikkaasti, en osannut kuvitellakaan, että mikään auto voi olla näin hiljainen. :O Takaisin koeajolta tultuamme sovimme kaupat, suoritin varausmaksun, josta teimme kirjallisen sopimuksen. Seuraavana maanantaina palasimme pelipaikoille ja myyjän kanssa hoidimme auton kaupan loppuun, rekisteröinnin vientikilpiin ja minun nimiini. Aikaa meni kilpien asennuksineen kaikkineen n. 1 h. Asiointi Zulassungstelle-toimistossa meni varsin jouhevasti vastoin ennakko-odotuksia. (Tosin Auto-Saksasta -oppaan liitteenä tulleet kauppakirjat olivat rahan arvoinen etu tälle reissulle, suosittelen kaikille auton ostoa Saksasta harkitseville.)
Myyjä oli yksityinen, saksalainen insinööri. Herrasmiehen elkein hän oli erittäin avulias rekisteröinnin suhteen, ja puhui erittäin hyvin englantia. Saksalainen ystäväni oli toki mukana tulkin muodossa, mutta mielestäni oli mukavampaa pystyä hoitamaan autoon ja kauppaan liittyvät velvollisuudet suoraan ilman tulkkausta. Myyjä oli erittäin yllättynyt ja kiinnostunut siitä, että joku tulee Suomesta asti ostamaan autoa. Ja vielä heidän vanhaa BMW:tään.
Yhteenvetona voinen todeta, että reissu onnistui loistavasti. Olin varannut aikaa lauantaista seuraavaan perjantaihin auton ostoon. Sain jo maanantaina auton alle, niin aikaa jäi mahtavasti myös lomailuun. Paluumatka sujui kätevästi Autobaanaa pitkin Stuttgartista Würzburgin, Kasselin, Hannoverin, Hampurin ja Puttgardenin kautta Tanskaan ja Ruotsista Tukholmaan lautalle. Yhden yön tosin jouduin viettämään autossa omaa typeryyttäni, kun ei alkuillasta välähtänyt, että harva hostelli on auki enää puolen yön aikaan. No uni kuitenkin tuli, aamu valkeni ja matka jatkui Tukholmaan asti lautalle.
BTW hienoja kohteita autoilulomalle ovat mm. Schwarzwald ja Baden-Baden. Samalla saa oivan tilaisuuden tutustua uuteen hankintaansa Autobaanoilla. Itse auton hankintaan liittyen, en usko että tämän hintaluokan autossa tekee suurta rahallista säästöä. Tosin voi saada parempikuntoisen ja paremmin varustellun auton kuin Suomesta. Kuitenkin väitän, että tällä kertaa oli onni mukana auton löytymisen suhteen, alkavat nämä 12 vuotta vanhat autot olla jo harvassa Saksassakin. Ainakin siis hyväkuntoiset.
Loppuun itse autosta faktoja;
-Musta nahkasisusta peruspenkeillä sähkösäädöillä
-16:9 Navigaattori
-Autom. ilmastointi
-Lasikattoluukku
-Sähköinen takaluukun avaus/sulku
-Xenonit
-17" ja 16" BMW-aluvanteet renkailla
-manuaali
Auton käyttöönottoilmoitus tehtiin heti sunnuntaiaamuna Turun sataman Tullissa ja veroilmoituksen jätin paikalliseen Tulliin tiistaina. Verotuspäätöstä siis odotellaan, jotta päästään siitä valittamaan ja kilpiä hakemaan.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Asiallisen kuuloinen pelihän tuo on, toivottavasti tulee paljon huolettomia kilometrejä.
E39 on ihan kiva auto ajella, etenkin farkku on positiivinen yllätys hiljaisuudellaan. Edellyttää tietysti että on alustaltaan kunnossa, mutta niinhän se noissa kaikissa.
E39 on ihan kiva auto ajella, etenkin farkku on positiivinen yllätys hiljaisuudellaan. Edellyttää tietysti että on alustaltaan kunnossa, mutta niinhän se noissa kaikissa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
On kyllä hiljainen ja hyvä ajaa. Ainakin autobaananopeuksissa tuntui toimivan hienosti. Tuttu katsastusmies vihjaili, että Bemarit siitä jänniä autoja alustaltaan, että kaikki viat kyllä kuulee. Kolisee tai narisee aina, jos vikaa.
Toivottavasti tulee huolettomia kilometrejä, mutta en odotakaan tältä mitään W124-tason suoritusta sen suhteen. Autoihin joskus tulee vikaa, ja ne ei auta kuin korjata. Kuten mm. aiemmin mainitut ruostevauriot korjataan alkavan viikon aikana, jotta eivät pääse pahentumaan.
Toivottavasti tulee huolettomia kilometrejä, mutta en odotakaan tältä mitään W124-tason suoritusta sen suhteen. Autoihin joskus tulee vikaa, ja ne ei auta kuin korjata. Kuten mm. aiemmin mainitut ruostevauriot korjataan alkavan viikon aikana, jotta eivät pääse pahentumaan.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Siirtopumput ja suuttimet lie melkeen seuraava etappi, muuten lie aika huolettomia, ainua vaan että kattelet M57N(E60) koneen huohottimen öljynerottimen siihen sen vaahtomuovirullan tilalle. Auttaa turbon kestoon melko paljon.
M57 on kiitollinen vehjes siitä että ristiinnaitettavaa uudemman ja vanhemman väliltä löytyy jonni verran.
M57 on kiitollinen vehjes siitä että ristiinnaitettavaa uudemman ja vanhemman väliltä löytyy jonni verran.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Itellä meni tankin pumppu jossain 370tkm kohdalla? Siirtopumppu taitaa olla vielä orginaali...
Suuttimet on multa ehkä vaihdettu jossain 200tkm kohdalla, mutta noista saksanmaalla tehdyistä excel pohjasista "huoltolapuista" ei voi olla varma. Sen mukaan tähän ois tehty kansiremonttikin...
Mutta INPA hommaukseen tai sitte jos jollain kaverilla on, niin pääsee helpommalla ja pelkällä rahalla, hyvällä kaverilla ilmaiseksikin ehkä.
Suuttimien korjausarvot kannattaa kattoa sillä läpi. Jos ei paljoa heitä, niin kovaa ajoa vaan.
Ite oon myös käyttäny silloin tällöin 2T öljyä seassa, ihan vaan varmuuden vuoksi, ja kulutus yleensä laskenu muutaman desin tuon operaation jälkeen.
Nyt näyttelee 6.0L. Paljon.
Alle pitäis päästä.
Aijuu. Hehkut kannattaa kattoa ennen talvea, onko kunnossa. Yhdellä hehkulla lähtee huonosti kun alkaa pakkasta olee yli 15. Akku pitää olla kunnossa.
Ja se vanha viisaus mikä pätee näihin vehkeisiin erittäin hyvin.
-ÄLÄ OSTA TARVIKEOSIA ALUSTAAN.
Niitä saa kokoajan olla vaihtamassa. Lemförderiä vain ja ainoastaan niveliksi. Ja niittenkin rasvatilanne kannattaa kattoa ennen asennusta, ja toki muistaa pyöritellä sen nivelen kunnolla "rasvoihin".
Mut ilo kuulla että autobahn nopeuksissakin menee nätisti. Sitten kun alkaa ravistaa ajaessa, niin pyörännapa-levy-vanne pintojen puhdistus ruosteesta, paperilla hiomalla, ei millään teräsharjalla tms, ensialkuun, ennenkuin aletaan vaihtaa osia.
Suuttimet on multa ehkä vaihdettu jossain 200tkm kohdalla, mutta noista saksanmaalla tehdyistä excel pohjasista "huoltolapuista" ei voi olla varma. Sen mukaan tähän ois tehty kansiremonttikin...
Mutta INPA hommaukseen tai sitte jos jollain kaverilla on, niin pääsee helpommalla ja pelkällä rahalla, hyvällä kaverilla ilmaiseksikin ehkä.
Suuttimien korjausarvot kannattaa kattoa sillä läpi. Jos ei paljoa heitä, niin kovaa ajoa vaan.
Ite oon myös käyttäny silloin tällöin 2T öljyä seassa, ihan vaan varmuuden vuoksi, ja kulutus yleensä laskenu muutaman desin tuon operaation jälkeen.
Nyt näyttelee 6.0L. Paljon.
Alle pitäis päästä.
Aijuu. Hehkut kannattaa kattoa ennen talvea, onko kunnossa. Yhdellä hehkulla lähtee huonosti kun alkaa pakkasta olee yli 15. Akku pitää olla kunnossa.
Ja se vanha viisaus mikä pätee näihin vehkeisiin erittäin hyvin.
-ÄLÄ OSTA TARVIKEOSIA ALUSTAAN.
Niitä saa kokoajan olla vaihtamassa. Lemförderiä vain ja ainoastaan niveliksi. Ja niittenkin rasvatilanne kannattaa kattoa ennen asennusta, ja toki muistaa pyöritellä sen nivelen kunnolla "rasvoihin".
Mut ilo kuulla että autobahn nopeuksissakin menee nätisti. Sitten kun alkaa ravistaa ajaessa, niin pyörännapa-levy-vanne pintojen puhdistus ruosteesta, paperilla hiomalla, ei millään teräsharjalla tms, ensialkuun, ennenkuin aletaan vaihtaa osia.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Kolmos sarjalaisista on menny turboja, mutta jostain syystä ei ole mokomat viat periytyneet vitosiin... Nyt en oo ihan varma oliko tuo kone sillä jakajapumpulla, joka on vähän huono tuossa nelosessa... (jos on 100-varmasti commonrail, niin sitte ei tietysti ole pumppuongelmaa) Tuo kuitenkin on sikäli huoleton kone, että uudemmissa taas jakopäät vaivaa (esim 1-sarja ja sen aikakauden uudet koneet, en oo nyt perehtyny konemalliin tarkemmin), ja ne on kalliita remontteja ne, jossei ite sitten tee. Suomessa 5ke, Virossa vissiin joku rapiat 3ke...
Yleisesti ottaen, bemareissa huolettomimmat koneet on kutosia, mikä on ihan käsittämätöntä, niissä vaan on vähiten vikoja.
Oli se bensa tai diesel, niin "epäkutoset" on vikaherkempiä.
Toki sitten taas tuo nelonen antaa muissa kuluissa vähän enemmän anteeksi, että kait se vähän kompensoi.
Mutta jos pumppu on kunnossa, niin tietääkseni pitäis olla huoleton 520d, 320d taas ei.
Yleisesti ottaen, bemareissa huolettomimmat koneet on kutosia, mikä on ihan käsittämätöntä, niissä vaan on vähiten vikoja.
Oli se bensa tai diesel, niin "epäkutoset" on vikaherkempiä.
Toki sitten taas tuo nelonen antaa muissa kuluissa vähän enemmän anteeksi, että kait se vähän kompensoi.
Mutta jos pumppu on kunnossa, niin tietääkseni pitäis olla huoleton 520d, 320d taas ei.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyllähänne toki kaikista Turpo peleistä varmasti joskus hajoaa, väärällä käytöllä etenkin.
Mutta tosiaan että 3-sarjalaisista noita turboja mennee jostain syystä paljon tiuhempaan kuin vitosista...? Tuskin nyt voi käyttäjäkuntakaan olla erona?
Kiitokset hämikselle noista pumppujutuista, näinhän se tosiaan tais mennäkki, ku alkaa itekin muistelee.
Mutta tosiaan että 3-sarjalaisista noita turboja mennee jostain syystä paljon tiuhempaan kuin vitosista...? Tuskin nyt voi käyttäjäkuntakaan olla erona?
Kiitokset hämikselle noista pumppujutuista, näinhän se tosiaan tais mennäkki, ku alkaa itekin muistelee.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Meil on melkein ku kaks marjaa.
Mul tollain paskanmarja.
No, takavalot vähä erilaiset yms pientä, mm vetokoukku nähtävästi vähä erilainen.
Onko ihan Schwartz (II), oliko 668?
Nii, mun pitäis sivulasit tummentaa, yhen ehtiny jo kalvottaa joskus vuosi vai kaks sitte.
Mul tollain paskanmarja.
No, takavalot vähä erilaiset yms pientä, mm vetokoukku nähtävästi vähä erilainen.
Onko ihan Schwartz (II), oliko 668?
Nii, mun pitäis sivulasit tummentaa, yhen ehtiny jo kalvottaa joskus vuosi vai kaks sitte.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Aah... tää pemarin kuvien katselu on vähän kuin marihuanaa pössyttelisi (vaikka en olekaan ikinä kokeillut).
Ee46:sta tekisi ihan tosissaan mieli. Pitäisi laittaa takalasiin sulka kohdilleen, pestä sisus ja oikasta vähän rattia niin vois alkaa suunnitellakin tuota vaihtoa.
Nyt ei ole edes penarilla tullut paljon ajeltua, 2-pyöräsillä on kuljettu.
Ee46:sta tekisi ihan tosissaan mieli. Pitäisi laittaa takalasiin sulka kohdilleen, pestä sisus ja oikasta vähän rattia niin vois alkaa suunnitellakin tuota vaihtoa.
Nyt ei ole edes penarilla tullut paljon ajeltua, 2-pyöräsillä on kuljettu.
Kein siknatuur
Kannattaa tuota kattomistakin kokeilla, terveellisempää ku se pössyttely.Sampo N. kirjoitti:Aah... tää pemarin kuvien katselu on vähän kuin marihuanaa pössyttelisi (vaikka en olekaan ikinä kokeillut).
Ee46:sta tekisi ihan tosissaan mieli. Pitäisi laittaa takalasiin sulka kohdilleen, pestä sisus ja oikasta vähän rattia niin vois alkaa suunnitellakin tuota vaihtoa.
Nyt ei ole edes penarilla tullut paljon ajeltua, 2-pyöräsillä on kuljettu.
Halvempaako meinaat ajamisen saada, tosin kyyti huononee, melu kasvaa jne.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
täytyy tunnustaa etten oo vielä oman ajokin värikoodia kerenny vilkasta pitäs kyllä hakea paikkamaalia ja alkaa laitteleen tuo peräluukun tyyppivika eikös näisä pitäs aueta tuo takalasi erikseen muistelen ainaki että ex e34 toukasa olis auennu mutta täsä ei jostain syystä aukene...Vensku_ kirjoitti:Meil on melkein ku kaks marjaa.
No, takavalot vähä erilaiset yms pientä, mm vetokoukku nähtävästi vähä erilainen.
Onko ihan Schwartz (II), oliko 668?
Nii, mun pitäis sivulasit tummentaa, yhen ehtiny jo kalvottaa joskus vuosi vai kaks sitte.
ei sattuis oleen tiedossa sopuhintasia mustia nahkajakkaroita ja ovipahveja? itellä olis kyllä yhet tiedossa vaan ovat pirkanmaalla niin ei viittis lähteä sieltä asti hakemaan ja kesälomareissulle niiden hakua ei viiti jättää.
säädettävää alustaa tuli laitettua tilaukseen jos hillitysti löis tonttiin
sitte takavalojen vaihto ja ämmä etupuskuria olis suunnitteilla
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Jossei takaikkuna aukee, niin yleinen vika on se mikrokytkin. Toinen mahrolliin on tietyst piuhat saranoissa. Mut sitte on yleensä jotain muutakin paksista pimeenä.
Takalasiongelmasta löytyy BTCF:ltä kyllä ohjeita ja juttua.
Takalasiongelmasta löytyy BTCF:ltä kyllä ohjeita ja juttua.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Kokeille myös, että aukeneeko avaimen napista. Olettaen, että on salmiakki avain. Jos kauko-ohjaimella aukenee, niin viks on mikrokytkimessä.Vensku_ kirjoitti:Jossei takaikkuna aukee, niin yleinen vika on se mikrokytkin. Toinen mahrolliin on tietyst piuhat saranoissa. Mut sitte on yleensä jotain muutakin paksista pimeenä.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
tuon näkönen avain olis kyseessä... peräkontin luukku aukeaa nappia painamalla mutta lasi ei erikseen aukea
missäkohtaa tuossa on muuten värikoodi ilmotettuna? muistelen että e34 oli konehuoneen puolella iskarin yläpäässä
missäkohtaa tuossa on muuten värikoodi ilmotettuna? muistelen että e34 oli konehuoneen puolella iskarin yläpäässä
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi