722.3 ja 722.4 sopivuus vaihdettavaksi

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

722.3 ja 722.4 sopivuus vaihdettavaksi

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Joo elikkäs en löytänyt ainakaan suoraa vastausta(jotenkin toi haku tehty oudoks?)

Mutta joo elikkäs pitäis vaihtaa 300d jossa vanha laatikko oli 722.317 niin siihen tilalle 722.415 niin meneekö suoraan?
German-spob sivulla ainakin luki, että 722.317 turbiini ei käy tuohon toiseen? onko jotain muuta, kokemuksia? olisi mahdollista saada tuon 722.415 turbiini mukaan niin meneekö se taas tuohon vanhan koneen vauhtipyörään?

Laatikko kone yhdistelmästä ei ole tarkoitus tehdä mitään superia, vaan saada se ihan ajoon, on käyttö autossa alla niin pitäis saada auto ajoon taas pian. oon joutunut muijan seatilla ajaan :( auttakaa...

Toi vanha 722.317 anto periks ja sen kanssa on tullut niin paljon vastoinkäymisiä niin se saa nyt luvan jäädä!

Sitten vielä lopuksi mitenkä bensa ja diesel koneen laatikot eroaa toisistaa? kannattaako edes etsiä bensa autoista oikeaa laatikkoa?

Monta kysymystä toivottavasti tulee järkeviä vastauksia :) ja jos tää topicci on väärässä paikassa niin pahoittelen olen kuitenkin vielä tenavatähti täällä.! :)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tervetuloa voorumille! Joo turbiini ei taida passata ristiin, pitääköhän myös vetolevy vaihtaa tuon 722.4:en vetolevyyn. Bensa ja diesel laatikkojen ero on lähinnä vaihtokierroksissa, bensan laatikko vaihtaa kickdownilla melko suurilla kierroksilla mihin ei diissellillä helpolla pääse. Jos laatikkoa ei ole löytynyt Oulussa olis 606:en perästä 722.4xx
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Joo 722.4 laatikko olis kyllä tiedossa, mutta jos se ei helpolla käy tuohon meikäläisen moottoriin niin ei kiitos toista sellaista. Tuntuu vähän olevan hakusessa noin 722.3 laatikot :) :?: :?:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo, tuommosia 722.3:sia ei vissiin ole ollut muissa kuin 300turbodeessä ja kutosbensoissa. Sekä ässissä taitaa olla kaikissa missä on 4.v-tomaatti. Menee se paikoilleen kohtuu helpolla, osi voi joutua tosin vaihtamaan. Kardaanin laippa pitänee vaihtaa, voi olla isompi tuossa 722.3 laatikossa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
AKN
Viestit: 44
Liittynyt: 09.3.2008 17:09
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja AKN »

Sähköliitin erilainen, kartaanin kolmisakara voip olla eroa 722.3 ja 722.4 välillä..
jäähdyttimelle menevien putkien banjoliittimet on erikokoiset, laatikon päässä.
löytyis ylimääräisenä 722.4 loota turbiineineen vetolevyineen kartaaneineen ja sähköliittimineen...300d:stä :wink:
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Noh, kun ei oikein tunnu löytyvän noita dieselin .3 laatikoita niin :cry: , millaista säätämistä sitten sen bensa .3 laatikko siihen diesel koneen perään olis?

Eli mitä vaijereita säädetään ja mitenkä, tarkoitus olis saada autosta ajettava, uuden veroista enään ei haeta.

Jollakin kokemuksia, että ite on vaihtanut :?:
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

No eihän siinä ole muuta kuin vaihtaa sen laatikon vaijerin vanhasta ja mahdollisesti kartaanin laipan jos on eri kokoinen. Muuten kyllä käy suoraan
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

jukkis. kirjoitti:No eihän siinä ole muuta kuin vaihtaa sen laatikon vaijerin vanhasta ja mahdollisesti kartaanin laipan jos on eri kokoinen. Muuten kyllä käy suoraan
Nokun jostain olin lukenut, että kun diesel koneessa ei riitä kierrokset siihen, että bensan automaatti laatikko tajuaa vaihtaa? niin joko huutaa tai ei jaksa mennä eteenpäin? niin vaihtojen väliä mitenkä pystyy vaikuttamaan?
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1058
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Saattohan siinä jotain semmosta olla. Mutta sehän koskee vain täyskaasu kiihytystä ja sillonkin vaihtaa jos nostaa kaasua vähän vaihdon ajaksi

.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Venttiilipöydästä saa ruuvattua tuota max vaihtokohtaa. Öljypohja vaan irti ja säätämään.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
tunmppi
Viestit: 1
Liittynyt: 16.1.2013 22:13

Viesti Kirjoittaja tunmppi »

Jatketaas tähän päästiin laatikon eroista alkuun.

Kuva

Nyt ois ton näköset paketit pöydällä. molemmat on 722.3 laatikoita. vasempi on irroteltu vm.95 320ce. Oikeanpuoleinen 300bensasta, (vm.89). Kuvia tarkastelemalla huomaa aika paljon eroja laatikoissa.

Tarkotus ois laittaa tuo oikean puoleinen laatikko nyt tuohon ce paikalleen vaan tuossa uudessa laatikossa esim. tuo keltainen mötikkä siinä on paikka vain yhdelle alipaine letkulle(vanhassa 2). toisella puolen puuttuu 2-napaselle pistokkeelle liitin. Mikä on näiden puutteiden merkitys? tuliskohan tää kokonaisuus pelaa?
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Itellä sama homma. eli ajatuksessa oli vaihtaa 300ce:hen hajonneen 722.3 tilalle tallissa oleva 722.4 mutta sähköpistoke laitto miettimään. nelonen on 2.6 perästä purettu. Jotkut sano että nelonen ei kestäs sitä 3.0l bensan vääntöjä :roll: Liekkö on noin ku eihän niissä kovin ole eroja tehoissa vielä?

Mitäs tuo pistoke muuten ohjaa ?
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

eli sähköliitin,banjot laatikon päässä ja turbiini ovat mitä tarvii huomioida ku vaihtaa 722.4 tilalle 722.3 vai pitääkö vetolevyki olla 3 laatikosta :?:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

antti86 kirjoitti:eli sähköliitin,banjot laatikon päässä ja turbiini ovat mitä tarvii huomioida ku vaihtaa 722.4 tilalle 722.3 vai pitääkö vetolevyki olla 3 laatikosta :?:
nuohan ne on edellä joku mainitsi kardaanin kolmiosakaran mutta sen saa vanhasta laatikosta
vetolevy on sama
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”