Pystytkö kertoon tarkemmin, että mitä tarjous sisälti ja missä hinnoissa liikuttiin?Savolaene69 kirjoitti:Minulle tarjottiin tollaseen farkku Ceemeliin ruostekorjauksia...
Ovet, takaluukku, etuloksut yms. "pientä" ruosteiden fiksausta...
Tuo ei sulla taija kovin paha olla koriltaan?
Tarinointia s202 200cdi - Kesäksi ilmastointi kuntoon
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei tämä oo juurikaan paha, helmojen jälkeen pohjassa enää vähä alkavaa kukkaa, pitää jossain välissä hiioo ja maalata/massata. Oon kuullut ainakin olevan pahempiakin c-koppasia. Pitää itse kattoa nuita peltejä, alkup. maalia hommata ja katsoo miten paljon maalaa.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Nonniin, nyt on tullu vähän reilu 2000km rullailtua 2,5 viikon aikana. Kulutus laskettu viime 700km matkalla 7.1l Mukanahan sillä on rullata, ei vaan tunnu kovin äkäselle, vaikka pitäs olla ohjelma. Liekkö sitten laitettu 220 cdi.n ohjelma, kun ei tunnu sitä paremmin ainakaan kauhiasti vetävän. Joskus 220 kyydissä olleena.
Ahdin alkanut pitää pikku ulinaa kylmänä. Ja myös muuten omatoimisesti ääntä lisätty poistamalla takapönttö ja alimmainen katti suolistamalla.
Aika täyden näköstä, kennon läpikään ei nähnyt enää mitään.
Ei ahdista enää. Sauma jätettiin myös tottakai katsurilta piiloon.
Ei vielä innostuttu turbon perässä olevaa pömpeliä putsaamaan, kun ei talvella ainakaan saatu sitä lohkikisen asennuksen yhteydessä mahtumaan pois konetilasta.
Pientä ulkomuodon muutosta saatu aikaan
Maalatuille vanteille uudet kumit niin ei uusi kuski pääse niin herkästi märällä liukastelemaan mehtähallituksen puolelle.
Ajovalot sai päälle sinistä suojakalvoa ja vilkut, ehkä vähä liikaakin, tummennussprayta. Leimaukseen talvella katsellaan mitä vilkuille tehdään, ostetaanko uudet vai poistetaanko maali. Toisessa vilkussa oli sen verta kova kivenisku että vettä oli sisällä.
Kuuluu sisälle hyvin, mutta ulos vaimeasti. Just hyvä. Kotelo odottaa verhoilua ja elementti/ takapuolella oleva vahvari pientä pyyhintää.
Pysyy ainakin kiinni, ilman reikiä kontin pohjassa (ja tankin puhkomisen vaaraa) sekä irrotettavissa ilman työkaluja.
Moderni nännimankkakin vaihtui usb soittimeen.
Ltr-raicngilla ei olisi paha hinta ohjelmoinnille, 450e sis Alv. Mietittyttää..
Tosin sitten menee kytkin todennäköisesti aika äkkiä uusiksi. Varmaan jos tulee niin tulee laitettua 220cdi.n kytkin, 270 aika hinnakas tämän hintaluokan autoon.
Pitää pidättäytyä isompien dieseleiden ratin takaa pois.
Ahdin alkanut pitää pikku ulinaa kylmänä. Ja myös muuten omatoimisesti ääntä lisätty poistamalla takapönttö ja alimmainen katti suolistamalla.
Aika täyden näköstä, kennon läpikään ei nähnyt enää mitään.
Ei ahdista enää. Sauma jätettiin myös tottakai katsurilta piiloon.
Ei vielä innostuttu turbon perässä olevaa pömpeliä putsaamaan, kun ei talvella ainakaan saatu sitä lohkikisen asennuksen yhteydessä mahtumaan pois konetilasta.
Pientä ulkomuodon muutosta saatu aikaan
Maalatuille vanteille uudet kumit niin ei uusi kuski pääse niin herkästi märällä liukastelemaan mehtähallituksen puolelle.
Ajovalot sai päälle sinistä suojakalvoa ja vilkut, ehkä vähä liikaakin, tummennussprayta. Leimaukseen talvella katsellaan mitä vilkuille tehdään, ostetaanko uudet vai poistetaanko maali. Toisessa vilkussa oli sen verta kova kivenisku että vettä oli sisällä.
Kuuluu sisälle hyvin, mutta ulos vaimeasti. Just hyvä. Kotelo odottaa verhoilua ja elementti/ takapuolella oleva vahvari pientä pyyhintää.
Pysyy ainakin kiinni, ilman reikiä kontin pohjassa (ja tankin puhkomisen vaaraa) sekä irrotettavissa ilman työkaluja.
Moderni nännimankkakin vaihtui usb soittimeen.
Ltr-raicngilla ei olisi paha hinta ohjelmoinnille, 450e sis Alv. Mietittyttää..
Tosin sitten menee kytkin todennäköisesti aika äkkiä uusiksi. Varmaan jos tulee niin tulee laitettua 220cdi.n kytkin, 270 aika hinnakas tämän hintaluokan autoon.
Pitää pidättäytyä isompien dieseleiden ratin takaa pois.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Kilometrejä semmoiset 6000 alkaa olla takana ja ensimmäisiä kunnon? oikeita pukkaa;
Lämpömittari eli pari päivää omaa elämää, kierrättäessä alko pomppimaan hulluna. Nyt ollut pari päivää mykkä. Myös flekti alkoi huutaa täysillä koko ajan mittarin alettua oireilla. Mittaristossa ei pala yhtään ylimääräistä valoa ja kaikissa pitäs polttimot olla ehjiä, kun virrat päällä palaa ihan kaikki.
Ensi töiksen aattelin kokeilla vaihtaa termarin koppaan lämpöanturia, tai jos se ei lähe helposti irti niin uuden termarin vaihdan vanhaan koppaan ja koppa paikalleen. Tai sitten laitan vaan piuhan anturilta vanhaan koppaan irtaallaan ja lämmittelen sitä jos viisari värähtäis ja flekti herkeis huutamasta. Myös flekun ohjainboxin liittimiä jos käyttäis irti ja crc.tä laittelis jos ovat hapettuneet. Jos ei vieläkään jeesaa niin uutta/ käytettyä ohjainboxia kokeiluun jos se sillä häviäis.
Tuon boxin hajoamiseen saattoi auttaa irronnut kurakaari...
Lämpömittari eli pari päivää omaa elämää, kierrättäessä alko pomppimaan hulluna. Nyt ollut pari päivää mykkä. Myös flekti alkoi huutaa täysillä koko ajan mittarin alettua oireilla. Mittaristossa ei pala yhtään ylimääräistä valoa ja kaikissa pitäs polttimot olla ehjiä, kun virrat päällä palaa ihan kaikki.
Ensi töiksen aattelin kokeilla vaihtaa termarin koppaan lämpöanturia, tai jos se ei lähe helposti irti niin uuden termarin vaihdan vanhaan koppaan ja koppa paikalleen. Tai sitten laitan vaan piuhan anturilta vanhaan koppaan irtaallaan ja lämmittelen sitä jos viisari värähtäis ja flekti herkeis huutamasta. Myös flekun ohjainboxin liittimiä jos käyttäis irti ja crc.tä laittelis jos ovat hapettuneet. Jos ei vieläkään jeesaa niin uutta/ käytettyä ohjainboxia kokeiluun jos se sillä häviäis.
Tuon boxin hajoamiseen saattoi auttaa irronnut kurakaari...
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Rikkihän sieltä oli, lämpöanturin liittimestä klipsi joka pitää johdon pohjassa. Nippuside ympärille ja homma korjattu.
Takalasit tummennettiin omin voimin, tuli ihan siistit. takaoviin tuli vain 1,5cm liian lyhyet korkeussuunnassa. ei otettu huomioon miten paljon lasi uppoaa ylätiivisteen väliin.
Toinen kattikin "putsattiin". Tuli vähän ottamalla pois konetilasta, mutta tuli. Kyllä alkoi vihellys kuulua Takapöntön tilalla olevan suoran putken tilalle tuli läpivirtausvaimennin, että edes vähän hillitymmin mörisisi. Vihellys kuuluu vieläkin aika kovana. Katsastukseen laitellaan vakiopönttö sitten kiinni.
3000 kilometrin keskikulutus 6,4. Ihan ok, ei tarvitse ilmamäärä(vai olikose määrä) mittaria syyttää kulutuksesta.. kai?
Takalasit tummennettiin omin voimin, tuli ihan siistit. takaoviin tuli vain 1,5cm liian lyhyet korkeussuunnassa. ei otettu huomioon miten paljon lasi uppoaa ylätiivisteen väliin.
Toinen kattikin "putsattiin". Tuli vähän ottamalla pois konetilasta, mutta tuli. Kyllä alkoi vihellys kuulua Takapöntön tilalla olevan suoran putken tilalle tuli läpivirtausvaimennin, että edes vähän hillitymmin mörisisi. Vihellys kuuluu vieläkin aika kovana. Katsastukseen laitellaan vakiopönttö sitten kiinni.
3000 kilometrin keskikulutus 6,4. Ihan ok, ei tarvitse ilmamäärä(vai olikose määrä) mittaria syyttää kulutuksesta.. kai?
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Pohjassa oleva lähti helpommin. Molemmat, moottorin ja vaihelaatikon alla olevat muovipanssarit joutuu ottamaan pois. panssarin alla on vähän ylöspäin oleva ovela liitos pakoputkessa, aukeaa vaikka rengasraudalla vääntämällä. Ja sulku sitten pihtien ja vaikka ison ruuvvimeisselin avulla. Vähän hankala mutta kahden miehen kyllä menee.
Pohjan alla olevaan kattiin tehtiin päälle (eli auton pohjan suuntaselle puoliskolle) rälläkällä aukko, siis kolmelta sivulta auki ja väännettiin luukku auki. Sitten vasaralla ja taltalla sisukset pois. Ja hitsillä kiinni.
Turbon jälkeistä kattia piti vain kokeilla eri asennoissa pois. Vähän se ottaa siihen alumiini"paperiin" kiinni, joka on siinä vieressä. Se alempi putki on suositeltavaa ottaa pois niin mahtuu sitä ylempää kattia pyörittelemään.
Tätä ei tarvinnut rälläkällä aukoa, kun katti on niin lähellä turbon puoleista aukkoa. Rengasrauta ja rautakanki on hyviä putsaamisessa. Liekkö selitetty mahd. Vaikeasti.
Pohjan alla olevaan kattiin tehtiin päälle (eli auton pohjan suuntaselle puoliskolle) rälläkällä aukko, siis kolmelta sivulta auki ja väännettiin luukku auki. Sitten vasaralla ja taltalla sisukset pois. Ja hitsillä kiinni.
Turbon jälkeistä kattia piti vain kokeilla eri asennoissa pois. Vähän se ottaa siihen alumiini"paperiin" kiinni, joka on siinä vieressä. Se alempi putki on suositeltavaa ottaa pois niin mahtuu sitä ylempää kattia pyörittelemään.
Tätä ei tarvinnut rälläkällä aukoa, kun katti on niin lähellä turbon puoleista aukkoa. Rengasrauta ja rautakanki on hyviä putsaamisessa. Liekkö selitetty mahd. Vaikeasti.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Eipä ollut tiukassa pultteja, sen pohjan alla, molempien kattien jälkeisen liitoksen kanssa jopuduttiin aiemmin pelaamaan vähä.
Kyllä viime tsekkaamisella talvella vähän oli samu-irjassa töhkää. Saa nyt nähdä mitä tekee.
Kyllä viime tsekkaamisella talvella vähän oli samu-irjassa töhkää. Saa nyt nähdä mitä tekee.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Noonniin, leimattu on, tosin jälkitarkastukseen meni vasemman yläpallonivelen takia. Varsi vaihdettiin kolmeen varttiin eilen, ja tänään konttorille. Alkukuusta kävin sen hylyn ottamassa.
Ei edes tyhjästä putkesta sanonut mitään.
Auto palvellut hyvin, 428 tkm mittarissa.
Vähän aikaa sitten sytty esp bsr...? vai mikähän se oli tuo tinen yhdistelmä.
Sitten se omia aikojaan myös sammui ennen viime vkloppua.
Ei edes tyhjästä putkesta sanonut mitään.
Auto palvellut hyvin, 428 tkm mittarissa.
Vähän aikaa sitten sytty esp bsr...? vai mikähän se oli tuo tinen yhdistelmä.
Sitten se omia aikojaan myös sammui ennen viime vkloppua.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Meterissä 436tkm, esp bsr valo pysytellyt hiljaa. Nyt on taas talven tullen alkanut häirihtemään tuo lämpiämättömyys
Eilen tilasin letkutermarin oman viereen, pitää sillä kokeilla ja jos ei tokene niin kysyä KL.stä pikkutermarin hintaa. Ja webasto pudottaa letkujen välistä' pois tai eristää ja laittaa kaikki suojat paikalleen.
5km koulumatka voi tosin olla jo syykin huonoon lämpiämiseen, mutta 20km jälkeen ei pitäisi enää näkyä lämpömittarissa.
Muutoin on ajella hurruuteltu, öljyt vaihdettu vastikään. Hyvä käyttis ollut.
Tässä mietityttää, kun projektina on tuo w124 300DT että mitä tälle farkulle tapahtuu vai tapahtuuko mitään, jää nähtäväksi tässä kevään mittaan.
Kesäksi suunnitteilla ottaa w123 Långi ajoon.
Eilen tilasin letkutermarin oman viereen, pitää sillä kokeilla ja jos ei tokene niin kysyä KL.stä pikkutermarin hintaa. Ja webasto pudottaa letkujen välistä' pois tai eristää ja laittaa kaikki suojat paikalleen.
5km koulumatka voi tosin olla jo syykin huonoon lämpiämiseen, mutta 20km jälkeen ei pitäisi enää näkyä lämpömittarissa.
Muutoin on ajella hurruuteltu, öljyt vaihdettu vastikään. Hyvä käyttis ollut.
Tässä mietityttää, kun projektina on tuo w124 300DT että mitä tälle farkulle tapahtuu vai tapahtuuko mitään, jää nähtäväksi tässä kevään mittaan.
Kesäksi suunnitteilla ottaa w123 Långi ajoon.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
vähäisiä metrejä, 438 tkm ja vielä vähenee kun varsinainen koulunkäynti loppui.
Laturin vapaakytkin alkanut pärstämään hihnaa. Samoin koven pakkasten aikaan muutamana aamuna kuului kirskunta, totesin kuuluvan vesipumpulta. Nyttemmin ei ole kuulunut, ehkä aavistuksen verran pientä kitinää.
Tässä mitetin että kannattaisiko vaihtaa koko laturi samaan syssyyn jos se kitinä kuuluukin sieltä eikä vesipumpulta.
Lämpiämisongelmat ei poistuneet letkutermarilla, nyt on uuskäytetty webasto hurisemassa.
Ihmettelen kyllä yhä, keula oli 100% tukossa eikä vieläkään alkanut lämmetä hyvin. Vähän yli 60 asteen jälkeen nousu oli todella nihkeää.
Laturin vapaakytkin alkanut pärstämään hihnaa. Samoin koven pakkasten aikaan muutamana aamuna kuului kirskunta, totesin kuuluvan vesipumpulta. Nyttemmin ei ole kuulunut, ehkä aavistuksen verran pientä kitinää.
Tässä mitetin että kannattaisiko vaihtaa koko laturi samaan syssyyn jos se kitinä kuuluukin sieltä eikä vesipumpulta.
Lämpiämisongelmat ei poistuneet letkutermarilla, nyt on uuskäytetty webasto hurisemassa.
Ihmettelen kyllä yhä, keula oli 100% tukossa eikä vieläkään alkanut lämmetä hyvin. Vähän yli 60 asteen jälkeen nousu oli todella nihkeää.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Eipä tuo paljoa lämpiä jos ei webasto ole kunnossa. Itselläkin ilman webastoa kun ajoi 25km työmatkaa (auto ollut roikassa) lämmöt eivät paljoa yli 60c nousseet. Molemmat termarit ovat uudet. iso 92c. Ja keula tukossa tietenkin.Rassi kirjoitti: Lämpiämisongelmat ei poistuneet letkutermarilla, nyt on uuskäytetty webasto hurisemassa.
Ihmettelen kyllä yhä, keula oli 100% tukossa eikä vieläkään alkanut lämmetä hyvin. Vähän yli 60 asteen jälkeen nousu oli todella nihkeää.
Eipä tuosta vaan taida sitä hukkalämpöä löytyä riittävästi kabiinin puolelle.
Webaston pitää tosiaan olla kunnossa niinkuin muunkin tekniikan.
Itsellä webasto laulaa aina pakkasilla niin kauan että jäähdytinneste on 60 asteita ( siitä ylöspäin ei webasto jaksa nostaa vaikka pitäis 2 tuntia päällä) sitten kun lähtee ajamaan niin saa webaston heittää pois päältä.
Mulla on 2 ekaa talvea ollut egr käytössä mutten tänä talvena ole jaksanut laittaa, hyvin tuntuu tarkenevan ilmankin kun laite on muuten kunnossa.
Maskinsuojan laitan aina syksyllä, sitten kovemmilla pakkasilla väännän lisäläpän ilmanoton eteen ( normaalisti ilman otto on auki)
Coolerin eteen kumimatto jossain kohtaa syksyllä ettei sillekään tule vilu
Lämmöt pysyy hiukan vajaassa 80 kesät talvet
Itsellä webasto laulaa aina pakkasilla niin kauan että jäähdytinneste on 60 asteita ( siitä ylöspäin ei webasto jaksa nostaa vaikka pitäis 2 tuntia päällä) sitten kun lähtee ajamaan niin saa webaston heittää pois päältä.
Mulla on 2 ekaa talvea ollut egr käytössä mutten tänä talvena ole jaksanut laittaa, hyvin tuntuu tarkenevan ilmankin kun laite on muuten kunnossa.
Maskinsuojan laitan aina syksyllä, sitten kovemmilla pakkasilla väännän lisäläpän ilmanoton eteen ( normaalisti ilman otto on auki)
Coolerin eteen kumimatto jossain kohtaa syksyllä ettei sillekään tule vilu
Lämmöt pysyy hiukan vajaassa 80 kesät talvet
Lämpöhommelitkin ratkesi aikanaan uuskäytetyllä webastolla.
Tässä aiheen kirjoittelu ollut aika hiljaista, ainoa miktä autoon on tullut on lisää, ruostetta, kilsoja ja leima tuossa syksyllä. Nyt rullattu 471 tkm
Ja viimekesänä kabiinissa hiki. Ilmastointi pelasi päivän kun täytettiin, alipaineella tehty vuototesti ei osottanut vuotoja, eli se on letkussa tai tiivisteessä joka imee ihtesä kiinni ettei vuoto näy? Pitää koettaa pienen ylipaineen avulla tutkia kuuluisko pihinöitä..
Liekkö näillä mitään tyypillistä paikkaa mistä alkaa vuotamaan?
Tässä aiheen kirjoittelu ollut aika hiljaista, ainoa miktä autoon on tullut on lisää, ruostetta, kilsoja ja leima tuossa syksyllä. Nyt rullattu 471 tkm
Ja viimekesänä kabiinissa hiki. Ilmastointi pelasi päivän kun täytettiin, alipaineella tehty vuototesti ei osottanut vuotoja, eli se on letkussa tai tiivisteessä joka imee ihtesä kiinni ettei vuoto näy? Pitää koettaa pienen ylipaineen avulla tutkia kuuluisko pihinöitä..
Liekkö näillä mitään tyypillistä paikkaa mistä alkaa vuotamaan?
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Auto pelannut suht' hyvin, kerran jätti syksyllä lähtemättä kun radio oli vuorokauden päällä. Akku täyteen ja menoks.
Samoin ilmastointi alkoi loppukesästä pelaamaan kun olivat vain koeponnistaneet, ei ollutkaan tyhjä.
Leimalle uusittiin raidetanko kokonaan, ei kuulemma saanu sisempiä päitä erikseen, ulommat narinahelat taakse, aurauksen säätötangot taakse ja toinen takapyörän laakeri. Leimaa 01/2017
nyt mittarissa vähää vaille 490 tkm ja lähdössä vaihtoriviin.
Hyvä auto, ulkokuorelle kun olisi aikanaan tehnyt ruostekorjaukset niin olis myös sieltä siisti.
Samoin ilmastointi alkoi loppukesästä pelaamaan kun olivat vain koeponnistaneet, ei ollutkaan tyhjä.
Leimalle uusittiin raidetanko kokonaan, ei kuulemma saanu sisempiä päitä erikseen, ulommat narinahelat taakse, aurauksen säätötangot taakse ja toinen takapyörän laakeri. Leimaa 01/2017
nyt mittarissa vähää vaille 490 tkm ja lähdössä vaihtoriviin.
Hyvä auto, ulkokuorelle kun olisi aikanaan tehnyt ruostekorjaukset niin olis myös sieltä siisti.
Vetävät pyörät ei käänny. Eikä kääntyvät vedä.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Paitsi jos molemmat vetää. Ja harvemmin molemmat kääntyy.
Re: Tarinointia s202 200cdi - Kesäksi ilmastointi kuntoon
Kyseinen auto on edelleenkin elossa minulla. Se on kokenut paljon kovia, mutta kaverin kanssa ylimaalataan se ja laitetaan takaisin hienoksi!