Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Scania on ollut ainakin näihin asti aavistuksen kallein 420-500 heppaisten hintaluokassa, mitä työn puolesta tiedän. 510 Actros Mersun saa samalla rahalla, kuin vastaavan 420 Volvon tai Scanian. Normimakuuhytillä, robottivaihteisto, takailmajousinen täysperävetoauton alusta. Hinta riippuu tietysti vaihdokista ja montako firma tilaa vuodessa. Varmasti ei mersu ole yhtään halvempi, jos sitä vaihdetaan johonkin muuhun, kuin samaan merkkiin myöhemmin. Sama koskee Mannia, Ivecoa, Daffia yms. Vaihdossa ei oikein hyvitetä.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

todellauupunut kirjoitti:
Ville500 kirjoitti:
Vensku_ kirjoitti: Mutta että Kaania halvin? :shock: Meilläpäin ei tarvi edes käydä Kaanian vessassa, jossei oo 20ke ylimääräistä muihin merkkeihin verrattuna... :?:
:
Huomattavasti! Puhutaan ihan uuden avensiksen hinnasta eroa muihin!
Neljä vuotta ja 790tkm kanian ratis teki tehtävänsä ja enää tuskin sellaista kapistusta tulee meidän taloon! :roll:
Varusteilla jne mitään vaikutusta hintoihin ?
Eikä se Skania ihan paska voi olla jos sillä 790tkm rullattiin kuitenkin....mulla on paskat autot lähteny jopa 10tkm ajettuna kiertoon....yhdessä oli ekalla 10tkm matkalla lisättävä 2,5 litraa öljyä....ajelin kauppaan ja vaihdoin, se oli paska. Myyjäliikkeen mukaan siinä ei ollut vikaa....se oli ominaisuus!.

.
siis aika kalliita remontteja joutui tekemään huoltojen yhteydes ja paljon sellasia pikku ominaisuuksia ilmeni uudesta lähtien. Verrattuna Manniin joka vaihtui vuosi aikaa uuteen, niin mannissa ei ollut mitään vikaa!!! Itse olen töitä sellasella tehny, joten enköhän tiedä mistä puhun.. :wink:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Ex.firmas oli scania painotteinen (80%) kalusto ja loput volvoja.
Autoja oli n.25kpl ja kyllä se oli niin, että scanioilla ajettiin ja volvoja korjattiin.

Nykyses talos mulla ajokkina 30tkm ajettu volvo ja vikaa on ollu.
Pyöränkulmiaki säädetty useampi tunti, mutta niin vaan se ratin asento muuttuu kuorman mukaan :)
Jos pitäis omia/oman firman rahoja sijottaa niin volvo se ei olis.
Uudes autos ei saa lasin tiiviste suhista ja lasi kolista montuis :)
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ei ole vuosikausiin saanu ite ajaa isoa autoa, mutta näin isännän äänellä uskallan sanoa että ei ole merkit toinen toistaan halvempia pitää. Rahaa tuolla omistajilleen koittaa jauhaa autot joissa 6,8 tai 10-pyttysiä koneita.

Kaikkiin autoihin tulee vikoja, jotkut halpoja ja loput kalliimpia. Mitään erikoista tyyppivikaa en osaa sanoa Volvosta, Mersusta, Kaaniasta tai MANnista mutta yksikään noista ei pelkillä polttoaine- ja rengaskuluilla ole kulkenut. Kaikkia merkkejä täytyy huoltojen välillä korjailla, takuuaikana ja sen jälkeen. :roll:

Katetta muistaa ottaa jokaisen merkin korjaamo ja varaosatiski eli ilmaista lounasta ei ole. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Ihan samanlaisen tappelun saa näistä kuin henkilöautoistakin.
Mulla on ulkopuolisen persepektiivi silleen että tunnen rekkafirmojen omistajia ja näillä on yhteensä reilusti yli 500 autoa.

Kysynpä keneltä hyvänsä on joku merkki toista parempi....yhden jolla on n.50 autoa tiedän joka ei kehu yhtään merkkiä, firmassa on jokaista merkkiä muutama ja kaikissa on vikaa niin että tj saa maata joka yö jonkun kärrin alla korjaamassa omalla hallillaan että pitää vehkeet liikkeellä....

Täs on yksi pikkufirma josta ville500 vois kysyä että ostaisko volvon tai mannin... :wink:
http://trucks.1g.fi/#/kuvat/E+-+H/Kulje ... rjanne+Oy/

.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Omasta kokemuksesta puhun. Ei voi mitään että pari mannia putkeen ovat olleet aivan loistavia työkaluja! Tästä volvosta ei voi sanoa vielä mitään. Kyllä kait meille olis kania tullu, jos huolto ja auto olis pelannu... Se eniten naurattaa, et yks toinen virma vaihtoi taas tähän merkkiin.. Vaikka edellisestä oli vaan viis kertaa kone rempassa.. :lol: "No kun halvalla sai. Volvo oli niin paljon kalliimpi" oli isännän kommentti.. :roll:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

JuMu S kirjoitti:Ei ole vuosikausiin saanu ite ajaa isoa autoa, mutta näin isännän äänellä uskallan sanoa että ei ole merkit toinen toistaan halvempia pitää. Rahaa tuolla omistajilleen koittaa jauhaa autot joissa 6,8 tai 10-pyttysiä koneita.

Kaikkiin autoihin tulee vikoja, jotkut halpoja ja loput kalliimpia. Mitään erikoista tyyppivikaa en osaa sanoa Volvosta, Mersusta, Kaaniasta tai MANnista mutta yksikään noista ei pelkillä polttoaine- ja rengaskuluilla ole kulkenut. Kaikkia merkkejä täytyy huoltojen välillä korjailla, takuuaikana ja sen jälkeen. :roll:

Katetta muistaa ottaa jokaisen merkin korjaamo ja varaosatiski eli ilmaista lounasta ei ole. :idea:
Juurikin näin. Ihan pikkusen hymyilyttää koko keskustelu. Tulee ensimmäisenä mieleen pari tuttua Tojotamiestä, ja niitten lievästi fanaattinen asenne. Vain yks merkki on jotain, siinä ei oo koskaan mitään vikaa, ja muut vehkeet on täysin mitääntekemättömiä.

Vähän mietityttää, minkä takia Tojotaliikkeessä on varaosatiski? Ja miten varaosamyyjä saa päivänsä kulumaan? Nysvääkö se veispookisa, vaiko misä? Pelaa taskubiljardia, kaks palloa samaan pussiin, ding, sata pistettä?

Ei mulla muuta, jatkakaa.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Salmi kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:Ei ole vuosikausiin saanu ite ajaa isoa autoa, mutta näin isännän äänellä uskallan sanoa että ei ole merkit toinen toistaan halvempia pitää. Rahaa tuolla omistajilleen koittaa jauhaa autot joissa 6,8 tai 10-pyttysiä koneita.

Kaikkiin autoihin tulee vikoja, jotkut halpoja ja loput kalliimpia. Mitään erikoista tyyppivikaa en osaa sanoa Volvosta, Mersusta, Kaaniasta tai MANnista mutta yksikään noista ei pelkillä polttoaine- ja rengaskuluilla ole kulkenut. Kaikkia merkkejä täytyy huoltojen välillä korjailla, takuuaikana ja sen jälkeen. :roll:

Katetta muistaa ottaa jokaisen merkin korjaamo ja varaosatiski eli ilmaista lounasta ei ole. :idea:
Juurikin näin. Ihan pikkusen hymyilyttää koko keskustelu. Tulee ensimmäisenä mieleen pari tuttua Tojotamiestä, ja niitten lievästi fanaattinen asenne. Vain yks merkki on jotain, siinä ei oo koskaan mitään vikaa, ja muut vehkeet on täysin mitääntekemättömiä.

Vähän mietityttää, minkä takia Tojotaliikkeessä on varaosatiski? Ja miten varaosamyyjä saa päivänsä kulumaan? Nysvääkö se veispookisa, vaiko misä? Pelaa taskubiljardia, kaks palloa samaan pussiin, ding, sata pistettä?

Ei mulla muuta, jatkakaa.
Monella mersukuskilla on myös tosipahasti juurtunu mersulasit päähän. Mikään ei vedä vertoja mersuille asenteella.
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Joo ihan sama millä porukka ajelee.. Mut töitä pitäs saada tehdä kunnon työkaluilla! Kaikki työkaverit oli kyllä samaa mieltä, et merkki vaihtoon... Ja isäntä erityisesti!
Tästä me nähdään ettei tämä kaikkien ylistämä merkki ole yhtään sen parempi. Kokeiltu on! Pomo sanos et vastaavat huolto/korjauskulut oli manni vs skania, noin 10te! (4v) Ja siittä puuttuu vara-auton kulut ja polttoainesäästöt, jotka tekivät useita tuhansia tuohon päälle vielä.. Kaikki tämä kääntyi mannin eduksi.
Nyt tosiaan toinen kuningasmerkki kokeilussa. Eihän sitä ennen voi sanoa, jos ei tiedä! :wink:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

On myös korjaamo- ja varaosapalveluiden laatu ja saatavuus jolla valtava merkitys tiettyjen merkkien suosioon.

Kuuspyttynen skandinaavimerkki on siitä ollut kiva ja helppo että hajoaa kardaani Kempeleessä tai kuivain Bukarestissä niin avun saa paikalle parissa tunnissa suomenkielellä asioiden. Kasikoneinen merkki jos on kyseessä niin suomea saa puhua mutta varaosan saapuminen voikin olla hirveästi pitemmissä kantimissa.

Manner-eurooppalaiset merkit kun on kyseessä niin joku asia ratkeaa käden käänteessä ja joku toinen vasta tehdasreklamaation ja Karpolla uhkailemisen kautta. :contract:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Pistetääs pieni tieto visa pystyyn
Minkä hinaus lenkit :?: vasemmalta oikeelle
Kuva
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Renault Trucks uudisti mallinsa.

Kuva

Kuva

Kahdeksan litrainen nelipyttyinen :!:
Kuva

Kevyt jakeluauto
Kuva


Kabiini
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

kondivo kirjoitti: Kahdeksan litrainen nelipyttyinen :!:
-Ja mistäs tuo tieto on muka peräisin :?: :ei_tajuu:
Renaultin omilla sivulla, kun kerrotaan näin:
Renault kirjoitti:6-syl. rivimoottori, diesel, 4 venttiiliä/sylinteri , jakopää takana
COMMON RAIL 2000 baaria suuripaineiset suorasuuttimet.
Syl. halk. 110 mm, iskun pituus 135 mm, iskutilavuus 7,7 litraa
Turboahdettu muuttuvageometrisella kompressorilla
Pyörimissuunta (katsottuna vaihteistosta): vastapäivään
Öljykapasiteetti: 27 l sis. suodattimen.
http://www.renault-trucks.fi/d/?D=18-26 :pappa:
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laaksonen kirjoitti:
kondivo kirjoitti:kahdeksan litrainen nelipyttyinen
-Ja mistäs tuo tieto on muka peräisin :?: :ei_tajuu:
KuljetusNet.fi kirjoitti:Jakaripuolen järeimpään päähän saa kahdeksanlitraisen koneen 250-320 hevosvoiman tehoisena. Kone on yllättäen nelipyttyinen.
Kesäuuno päässyt toimitukseen töihin :roll: Sattuuhan sitä :lol: Linkki sivulle
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Suurin 4-mukinen on tietääkseni Mersun OM 934 - 5.132 cm³
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 9Cbersicht :ope:
Kuva
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Näkyy koreissa hyvin sisun ja volvon vaikutteet
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

kondivo kirjoitti:

Kabiini
Kuva
-Vaihdekepit alkavat olla katoavaa kansanperinnettä. Rellun automaatti tottelee nimeä Optidriver.
Kuva
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ja kytkinpoljin.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

piku kirjoitti:Pistetääs pieni tieto visa pystyyn
Minkä hinaus lenkit :?: vasemmalta oikeelle
Kuva
Mihis tollaset tulloo kiinni....ikinä nähnykään.
Ainakin omassa mersussa taitaa hinaus tapahtua ihan tuosta keulan "koukusta" (tappi) ?.

.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Renus ja Volvos ainakin on tuollaset ruuvattavat hinauslenkit. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2443
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja joistakin sisuistakin noita löytyy :wink: Jokusen kerran nähnyt kun sora-auton kuski on ruuvannut maankaatopaikalla tuon koukun kiinni että on saanut pillarilla käydä nykäisemässä auton kovemmalle maalle :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Lienee ollu Renu hyttinen Sisu? :D
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

todellauupunut kirjoitti:
piku kirjoitti:Pistetääs pieni tieto visa pystyyn
Minkä hinaus lenkit :?: vasemmalta oikeelle
Kuva
Mihis tollaset tulloo kiinni....ikinä nähnykään.
Ainakin omassa mersussa taitaa hinaus tapahtua ihan tuosta keulan "koukusta" (tappi) ?.

.
vasemmalla uusi volvo fh/fm, keskellä mb /renu/sisu/daf/man, oikella vanhemmat volvon fh/fm
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
650000tuttavuus
Viestit: 2148
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ja minä kun luulin noita neljää riskin soutajan venehankaimiksi.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Vensku_ kirjoitti:missäs mersus tollain "riskin soutajan hankain" on? artturissa ainakin on ihan kiinteä tappi keskellä...
jees, varmaan tämmöinen kuten mun mersussa ?

Kuva

.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ford tehnyt Brasilian ja Turkin markkinoilla paluun järeisiin kuormureihin:
Kuva
Cargo 2842
moottorina Fiat Power Trainin 13-litrainen Cursor

Muistaako kukaan enää tätä Transcontinentalia :?:
Kuva
-epätoivoinen yritys tulla "oikeiden kuorma-autojen" markkinoille Cumminsin 14-litraisella koneella ja Renaultin (Berliet) hytillä. :oops:
Viimeksi muokannut Laaksonen, 23.6.2013 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Laaksonen kirjoitti:Muistaako kukaan enää tätä Trancontinentalia :?:
Hämärästi :ei_tajuu: Mutta Ford Trader mallin muistan :roll:

Ford Thames trader 4x4Tipper lorry
Kuva

Jotenkin on Fordilta hukkunut bisnesosaaminen kuorma-autojen tekemiseen.

1930-luvulla tehtiin tällaisia 1,5tn kuormureita varustettuna 3,6ltr:n bensa V8 moottoreilla.
Kuva
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kuvasta päätellen olis luullu että tuossa on harlikan kones kun asvalttiin katsoo :lol:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

xr kirjoitti:kuvasta päätellen olis luullu että tuossa on harlikan kones kun asvalttiin katsoo :lol:
Ford V8 "flatty" eli flathead 221 cub inc ~ 3,621ltr. Sivuventtiilimoottori.
Viimeksi muokannut kondivo, 23.6.2013 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”