öljy ei kierrä
öljy ei kierrä
Elikkäs ongelmana on öljyn kierto. Öljypumppuremontti tehty ja kone toimi hieman aikaa ( n.15min) normaalisti, jonka jälkeen alkoi rallattaa ja kalkattaa.
Paineet nousevat vain hieman vajaa 2kiloa ja sylinterinkansi jää kokonaan ilman öljyä. Remontissa löytyi öljypohjasta pieni metallipelletti (muistuttaa pientä rannekellon paristoa) 1-2mm leveä ja noin millin paksu, painekello vaihdettiin samalla.
Asentaja epäili että olisi jonkin koneistuskanavan tulppa, mutta ei löytänyt alapuolelta mitään selvää paikkaa johon pelletti olisi tulpaksi käynyt.
Onko kukaan purkanut paineanturia tai sitä mikä säätää öljynpainetta, jos olisi tietoa mistä moinen voisi olla, vai voisiko olla vaan paineensäädin?
Itseltäni alkaa motivaatio ja innostus hiipua kun aina löytyy jotakin ja en viitsisi alkaa korjaamaan "osta osat ja kokeile" periaatteella kun tuon vehkeen osat käy aika makeasti kukkaron päälle
Paineet nousevat vain hieman vajaa 2kiloa ja sylinterinkansi jää kokonaan ilman öljyä. Remontissa löytyi öljypohjasta pieni metallipelletti (muistuttaa pientä rannekellon paristoa) 1-2mm leveä ja noin millin paksu, painekello vaihdettiin samalla.
Asentaja epäili että olisi jonkin koneistuskanavan tulppa, mutta ei löytänyt alapuolelta mitään selvää paikkaa johon pelletti olisi tulpaksi käynyt.
Onko kukaan purkanut paineanturia tai sitä mikä säätää öljynpainetta, jos olisi tietoa mistä moinen voisi olla, vai voisiko olla vaan paineensäädin?
Itseltäni alkaa motivaatio ja innostus hiipua kun aina löytyy jotakin ja en viitsisi alkaa korjaamaan "osta osat ja kokeile" periaatteella kun tuon vehkeen osat käy aika makeasti kukkaron päälle
ö-pumpssahan on sisällä se ylipaineventtiili. mutta äkkiseltään en muista että onko siellä kyseisen kuvauksen moista osaa Siellä moskaa välissä tai jotakin muuta rikkinäistä kenties.
2bar kyl pitäs voidella vielä yläpäänkin puhuthan kuitenkin tyhjäkäynti paineista?. 2bar on ihan kelpo paine tyhjäkäynnillä ja pitäs nousta aikas nopeesti kun kaasuun koskee.
2bar kyl pitäs voidella vielä yläpäänkin puhuthan kuitenkin tyhjäkäynti paineista?. 2bar on ihan kelpo paine tyhjäkäynnillä ja pitäs nousta aikas nopeesti kun kaasuun koskee.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
2 bar. riittää kyl yläpään ja alapään voiteluun... vika jossain muualla, jos olet jo mekaanisella mittarilla asian testannut?
mulla oli ö-pumpussa vika, ja mesen oma mittari näytti levottomia ja hyviä lukemia, vaik yläkerta rallatti!!!
Pumppu vaihtoon uudestaan ja pelkele että 700tkm takana ja samat edessä
elä luovuta sen kanssa
mulla oli ö-pumpussa vika, ja mesen oma mittari näytti levottomia ja hyviä lukemia, vaik yläkerta rallatti!!!
Pumppu vaihtoon uudestaan ja pelkele että 700tkm takana ja samat edessä
elä luovuta sen kanssa
® Mesen linttaklubi
http://www.w124performance.com/service/ ... 40001a.pdf
Tutustuppas tuohon tiedostoon. Kannessa on ilmeisesti semmoisia pieniä 5mm tulppia öljykanavissa.
Tutustuppas tuohon tiedostoon. Kannessa on ilmeisesti semmoisia pieniä 5mm tulppia öljykanavissa.
m102 koneisiin on siihen öljyputkeen joka ruikkii öljyt nokka-akselille korjausohje WISsissä. Porataan reikiä hieman isommaksi. Vissiin ennen 88/89 valmistettujen ns pehmeiden nokkien suojelemiseksi...laiska kirjoitti:http://www.w124performance.com/service/ ... 40001a.pdf
Tutustuppas tuohon tiedostoon. Kannessa on ilmeisesti semmoisia pieniä 5mm tulppia öljykanavissa.
Voisko reijät olla tukossa tuossa putkessa jos öljyä ei tuu? Toisaalta paineet pitäis olla kierroksilla 3 kiloo tai ylikin ja tyhjäkäynnillä ainaskin 1,5-2 kiloo jos kaikki kunnossa. 0.3 kiloa kuulema takaa mersun ohjeen mukaan voitelukierron toimivuuden jos kanavat auki ja kiertää oikeeta reittiä eikä ylimääräisiä "vuotoja".
siellä on nyt jotain muuta häikkää kun kannen öljyputki, vahvat epäilyt 2 vaihtoehtoon...
1. öljypumpun ylipaineventtiili auki jostain syystä
2. se pelletti on jostain kanavasta jonka kautta öljy menee(pitäisi) kannelle, mutta laskee öljyt takaisin pohjalle
3 epätodennäköisempi vaihtoehto on tiivisteenjämiä/paskaa öljykanavan tukkeena.
Ilmeisesti koko koneen irroitus edessä.
Ystävällinen huoltomyyjä paikallisella autosunilla printtasi minulle nipun papereita joista näkyy kaikki öljylaitteet ja niiden paineet ja kulkusuunnat.
vähän lukemista päiväksi...
1. öljypumpun ylipaineventtiili auki jostain syystä
2. se pelletti on jostain kanavasta jonka kautta öljy menee(pitäisi) kannelle, mutta laskee öljyt takaisin pohjalle
3 epätodennäköisempi vaihtoehto on tiivisteenjämiä/paskaa öljykanavan tukkeena.
Ilmeisesti koko koneen irroitus edessä.
Ystävällinen huoltomyyjä paikallisella autosunilla printtasi minulle nipun papereita joista näkyy kaikki öljylaitteet ja niiden paineet ja kulkusuunnat.
vähän lukemista päiväksi...
1-2mmx1mm ei kyllä ole mikään koneistuskanavan tulppa.ruuneperi kirjoitti:siellä on nyt jotain muuta häikkää kun kannen öljyputki, vahvat epäilyt 2 vaihtoehtoon...
1. öljypumpun ylipaineventtiili auki jostain syystä
2. se pelletti on jostain kanavasta jonka kautta öljy menee(pitäisi) kannelle, mutta laskee öljyt takaisin pohjalle
3 epätodennäköisempi vaihtoehto on tiivisteenjämiä/paskaa öljykanavan tukkeena.
Ilmeisesti koko koneen irroitus edessä.
Ystävällinen huoltomyyjä paikallisella autosunilla printtasi minulle nipun papereita joista näkyy kaikki öljylaitteet ja niiden paineet ja kulkusuunnat.
vähän lukemista päiväksi...
Oisko kirjoitusvirhe jos viittaus kellon paristoon ulkonäön ja koon perusteella.
En nyt muista tarkkaan minkänäköisiä osasisa hydraulinostin sisältää vaikka yksi semmoinen nokkakeppiremontissa hajos asentaessa kerran. Jos sellainen on purkaantunut niin se ääntelee kyllä jo reippaasti ja paineetkin saattaa hukkua sitä kautta olemattomiin, mahtaa siinä jo venttiilikin osua mäntään tai toisinpäin jos nostin purkaantuu käydessä. Mutta sanoisin että 10mm halkaisijainen on varmaan nostimen osasten kokoluokka.
Onkos keinuja käytetty irti lähiaikoina?