Paavon pyöränlaakeri

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

dealer kirjoitti:
Vaan silläkin satasella saa perheelle viikoksi ruokaa, joka on aika merkittävä pointti monelle.
Siis nimenomaan, satanen on iso raha mm. minulle.
Usein on juteltu työkaverien kanssa että miltähän se tuntuisi seistä sillä puolella tiskiä jonka kortista otetaan 700 euroa isomman huollon jälkeen :)
Kyllä itellä ainaki jäis mersu korjaamatta ja huoltamatta jos ei mitään pystyis ite tekemään.
Se vaan nykyään muotoutuu tämä elämän kaari meillä suomalaisilla normi ihmisillä jotenki näin: Maksa taloa ja ylläpidä autoa :idea: :evil:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Siellä se nyt on :pumppu:

Kertokaas nyt viisaat sitten, että paljonko tuli säästettyä? Voi sitten rouvalle kehuskella tuntipalkoilla :lol:

Käsittämättömän vaivattomasti meni, mikään ei vastustellut, niinkuin mulla yleensä. Hitusen reilu puolitoista tuntia siitä, kun laittelin kengät jalkaan eteisessä siihen, että istuin rouvan vieressä sohvalla, homma tehtynä.
Voi se ammattilaiselle olla pitkä aika, mutta meikäläisen remonteissa lähentelee maailmanennätystä :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Piti lukea alusta saakka että takalaakerinko se on vaihtanut tuossa ajassa :shock:
Säästit 50-80 euroa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Sai Venttoni kovat tuntiliksat tuostakin viitseliäisyydestä 8)
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

No juu. Minusta kannatti.
EIhän se sinällään kovin iso raha ole, mutta jos sen saa kohtuu vaivalla säästettyä, niin miksei?

Oli vieläpä oikeasti mukava laitella, kun tosiaan mikään ei vastustellut. Rasvakupin irroittelussa taisi mennä eniten aikaa haaskeeseen.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Aivan hyvin kellotettu kenttäolosuhteet huomioiden!
Oliko nauhakengät vai tarralenkkarit ja pitikö rouvaa jälestää kauan rasvanäpein enneku suostu viereen :happy: ?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Nauhakengät, vaan sitomatta :lol:

Kyllä siihen viereen sai istahtaa, mutta ei niillä näpeillä kyllä tuntumalle saanut mennä :mrgreen:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Fenton kirjoitti:Nauhakengät, vaan sitomatta :lol:

:mrgreen:
Nuo tuo selittääkin käytetyn ajan, selkeää oikomista :naughty:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3404
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jos yhtään lohduttaa, niin et olisi helpommalla päässy Skodan kanssa. Mulla on sama homma tuon Octavian kanssa ihan lähiaikoina :lol: Veikkaan että Octaviassa se on vielä hankalampaa :D
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kas kummaa. Sehän on mennyt nopeasti, ei muistaakseni edes varoitellut yhtään vielä meillä ollessa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3404
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei mullekaan, laakeri oli varmaan ihan hyvä, mutta napamutteri oli jätetty löysälle/löystyi jostain syystä ja alko sit äkisti jurisemaan pirusti kesken työmatkan. Just sain nilkutettua tallille kiristämään sitä. Siinä se sai jonkin verran varmaan siipeen ja vaihtaa pitää lähimpien tuhansien aikana.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vanja-eno kirjoitti: napamutteri oli jätetty löysälle/löystyi jostain syystä
:ei_tajuu:

Ajettiin sillä kai 15 tkm meidänkin aikana ja johan tuota olet sinäkin ehtinyt useita tuhansia, ja yhtäkkiä löystyy mutteri.. Outo homma.
Onkohan tuo Skodan versio siitä itsetuhomekanismista, mistä tuolla toisissa topikeissa puhutaan :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3404
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Fenton kirjoitti:Onkohan tuo Skodan versio siitä itsetuhomekanismista, mistä tuolla toisissa topikeissa puhutaan :lol:
Kaveri paikallisella AD-korjaamolla sanoin josta kävin lainaamassa tarpeeksi suurta hylsyä, että "tyypillistä VAG-konsernin meininkiä" :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
tuutsoni
Viestit: 67
Liittynyt: 20.3.2011 12:55
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja tuutsoni »

Hyvin kestää laakerit perk... 29 tkm ja taas etusen laakeri vaihtoon eikä ollu liian tiukalla, noin kuukausi sitten katsatuksessa laakerissa oli pikku välys niin kuin kuuluneekin olla.
No taas on uudet laakerkivet katotaan miten pitkään nyt kestää....
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Lainataan nyt tätä.. Onko tuossa väykyn etupyöränlaakerin vaihdossa mitään sen kummempaa erikoista, verrattuna esmes 124 vastaavaan? Alfamerin kirja ku väitti et elä hyvä mies ite ala vaihtaa, vaatii erikoistyökaluja sun muuta?

Toki 10tkm sitte oli ihan kunnossa kuskinpuoleinen mut tänään tuli semmonen ärsyttävä tärinä joka tuntuu ratissa asti, vaikuttais paikantuvan tuonne kuskin puolelle eteen. Voi olla tietysti jarrutkin, uudet palikat niihin odottamassa inspiraatiota mutta jos sen laakerin vaihtais samaa vauhtia ku kerran auki ottaa.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Samanlainen on kuin 124:ssä.
Ettei olis ollu sama laakerikin.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Noh, vihdoin tuli vaihdettua, siitä urakasta toisaalla..

Mutta neuroottinen tuosta oikeasta kireydestä: Jarrulevyn kanssa säädelty siihen et just ja just välys havaittavissa, siitä noin 5astetta kireämmälle, pyörinnässä ei tunnu eroa muttei käsin saa välystä tuntumaan. Rengas paikoilleen ja siitä heiluttamalla ihan aavistus välystä, oliskos kireys nyt ok?

ps: oliks se paha juttu et kaks viikkoa vanhat laakerirasvat muuttunu metallinhohto harmaiksi..?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No meikäläinenkin nyt sitten ratsastaa tällä topicilla :) Eli miten voi todeta ilman välyksiä viallisen laakerin, lähinnä siis kumpi puoli on vaihtokunnossa? Tuohon CLK:hon kun on ilmestynyt sellainen ominaisuus että kun lähtee ajamaan niin ensimmäisen ~1km ajan tuntuu ihan pientä tärinää ratissa mikä sitten katoaa, eikö tämä johdu etulaakerista? Molemmat laakerit olen kertaalleen rasvannut kun oli etelän lämmössä päässyt melko kuiviksi ja hantin puolta piti myös ina kiristää.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

eturenkaiden merkki?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jos ne laakerit on niin loppu,että täristää rattia, niin luulisi noiden pitävän ääntäkin.
Käsin pyöritellessä pitäisi myös tuntua selvästi.
Tai niin minä luulisin. Eikä se kyllä sitten lämmetessään juuri paranisi.

Renkaat?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Renkaat on tällä hetkellä Falkenit ja sama ilmiö on ollut huomattavissa 2 muullakin rengaistuksella/vanneistuksella... Löysiä omasta eikä katsastus-sedän mielestä pitäisi olla ja lähiaikoina on vahdettu koko raidetanko, apusimpukka, ohjausiskari ja kulmat säädetty.
Tosissaan jännä ilmiö siinä mielessä että auton pitää seisoa useampi tunti että tärinä ilmenee ja se siis tuntuu pienenä nypytyksenä kaikissa nopeuksissa aina tuon öbaut kilometrin ajan ja sitten se häviää eikä ilmene enää missään nopeuksissa muuta kuin taas muutaman tunnin seisonnan jälkeen :?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

mitäs rengaspaineet edessä? Vaimeneeko ilmiö jos lisää rengaspaineita?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

mikä apusimpukka ?


tasapuntitus tehty dynaamisesti vai staattisesti ?



edit: tarkemmin luettuna, toisen merkin ohjekirjasessa mainitaan, että auton seistyä saattaa esim aamuisin ilmetä värinöitä ohjauksessa johtuen renkaista, eli renkulan muotoutumisesta lie sullakin kyse ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

2,8-2,9bar tulee yleensä pidettyä ja renkaat on 225/40/18 jos tällä on väliä ja tosiaan ollut myös 17" Nokiaa ja 19" Pirelliä millä nypytti samalla tavalla.
pekkovee kirjoitti:mikä apusimpukka ?
Apusimpukka, apusimpukka... w208 ei siis ole hammastako-ohjausta kuten w210 vaikka nämä onkin samaan malliosiointiin täällä mesellä laitettu :)
pekkovee kirjoitti:edit: tarkemmin luettuna, toisen merkin ohjekirjasessa mainitaan, että auton seistyä saattaa esim aamuisin ilmetä värinöitä ohjauksessa johtuen renkaista, eli renkulan muotoutumisesta lie sullakin kyse ...
Jukupliu... tämähän voisi muuten kuullostaa loogiselta, tuo kun ei ole edes joka paiväisessä ajossa ja seisoo yleensä tallissa betonilattialla :shock: Pitäisiköhän tuo jättää ensi kerralla pihalle seisomaan ja katsoa mitä se sanoo sitten.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Meissenkeri kirjoitti:
AM kirjoitti:Pari tuntia? No eihän se sitten taida olla sen hitaampaa ottaa koko napa pöydälle.
Oletko ottanut?
Lainataas tätä, irroituksen osalta.....meni tuntivartti ja tuolla se on tallin pöydällä :wink: . Tuostakin ajasta meni 15min keksiessä työkalu vetarin mutterin irroitukseen, mutta 30mm lenkki kävi sitten pienen tuunauksen jälkeen.

Nyt pitää keksiä kuinka se purkaantuu....ei jaksanu tänähän enää.

.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”