Magge— mersut ja muut romut.
Magge— mersut ja muut romut.
Kirjotetaanpä vähän jorinoita tästä vanhasta taksista ku on jo pari vuotta tässä foorumilla tullut notkuttua!
Eli edellisen väyrysen jälkeen ajattelin että ei niin huono tuuri voi toista kertaa sattua ja päätin kokeilla että miten äijän käy jos cdi konneella olevan väykyn laittaa..
Hyvinhän siinä kävi, kaikki on pelannut tähän asti. Mitä nyt tuommosia pieniä remontteja tullut tehtyä.
-Moottorintukikumet (toinen repesi ohjelmoinnin jälkeen ), vaihelaatikon tuki, kartaanin kannatin+kumi ja koiranluita.
-Vaihelaatikko öljyjä ei oltu ihan äsken vaihettu niin meni heti huuhteluhoitoon, kuitenkin öljyt olivat puhtaat ja kirkkaan punaiset, laatikko ei luista tai käkättele turhia.
-Sitte tuosta entisestä väykystä jäi nuot, projektorivalot, led-takavalot ja kristallisumarit jotka on jossaki välissä tullu tähän laitettua.
Lähes ostokuosissa oleva tötterö, lukuunottamatta jousia ja avantgarde maskia.
Sitten alkoi voiman puutekki kalvaamaan joten ensi hätään ratkaisu tuli nimimerkiltä CDI203 joka naputteli hiukan bittejä voimamuotoon.
Nälkä kasvaa syödessä ja sitten piti vaihtaa turbo. 270cdi eemelistä löyty sopiva.
Turbon sovittelua pakoputken lähtöön.
Motonetistä vähän kuuleria keulalle.
Putkesta turhanpäiväisiä hidasteita poies.
Viimeviikolla sitten sain aikaiseksi tehtyä jotaki toisen puolen ruosteille.
Vähän kittailtu muttei hiottu.
Paskasena, lisävaloilla ja tänäpäivänä.
Jonakin päivänä varmaan pittää alkaa toinenkin puoli korjaamaan nuista korroosiovaurioista mutta kaikki ajallaan!
Eli edellisen väyrysen jälkeen ajattelin että ei niin huono tuuri voi toista kertaa sattua ja päätin kokeilla että miten äijän käy jos cdi konneella olevan väykyn laittaa..
Hyvinhän siinä kävi, kaikki on pelannut tähän asti. Mitä nyt tuommosia pieniä remontteja tullut tehtyä.
-Moottorintukikumet (toinen repesi ohjelmoinnin jälkeen ), vaihelaatikon tuki, kartaanin kannatin+kumi ja koiranluita.
-Vaihelaatikko öljyjä ei oltu ihan äsken vaihettu niin meni heti huuhteluhoitoon, kuitenkin öljyt olivat puhtaat ja kirkkaan punaiset, laatikko ei luista tai käkättele turhia.
-Sitte tuosta entisestä väykystä jäi nuot, projektorivalot, led-takavalot ja kristallisumarit jotka on jossaki välissä tullu tähän laitettua.
Lähes ostokuosissa oleva tötterö, lukuunottamatta jousia ja avantgarde maskia.
Sitten alkoi voiman puutekki kalvaamaan joten ensi hätään ratkaisu tuli nimimerkiltä CDI203 joka naputteli hiukan bittejä voimamuotoon.
Nälkä kasvaa syödessä ja sitten piti vaihtaa turbo. 270cdi eemelistä löyty sopiva.
Turbon sovittelua pakoputken lähtöön.
Motonetistä vähän kuuleria keulalle.
Putkesta turhanpäiväisiä hidasteita poies.
Viimeviikolla sitten sain aikaiseksi tehtyä jotaki toisen puolen ruosteille.
Vähän kittailtu muttei hiottu.
Paskasena, lisävaloilla ja tänäpäivänä.
Jonakin päivänä varmaan pittää alkaa toinenkin puoli korjaamaan nuista korroosiovaurioista mutta kaikki ajallaan!
Viimeksi muokannut Magge--, 15.3.2023 19:59. Yhteensä muokattu 26 kertaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Koko on 550x140x65mm. Hyvin passaa paikalleen, ylhäältä ei ole kuin muovissa kiinni pultit ja tuosta alhaalta on nuilla korvakoilla jotka hitsasin tuohon palkkiin kiinni. Uusia ahtoletkuja piti laittaa 2x90 asteen mutkia ja sitte 2x jatkoputkia tai miksi niitä nyt sanotaan. Alkuperäisistä kuulerin päätyihin tulevista putkista leikkasin ne alkuperäiset kiinnitys systeemit pois ja kiristin sitten net letkut nuihin uusiin jatkoihin kiinni.Eeti kirjoitti:Oliko minkäkokonen kuuleri? Ja näyttää passaavan hyvästi paikalleen. Ja tarttiko vejellä ahtoletkuja paljo uusiksi?
Ainaki tarpeeksi vaikiasti nyt selitetty.
Ja öljytkin tuli vaihdettua moottoriin. Ei ainakaan vielä ole alkanut hävittämään öljyä tämä moottori, 14tkm oli entisillä Mobilin ralliformuloilla ajettu eikä ollu noppaakaan tippunu taso. Mittarissa nyt 604253km
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tännää piti alakaa kattomaan että mikä tuossa kuskinpenkin sivutuki säätöjutskassa on vialla ku ei paineet pysy.
No tyynyhän siellä vuoti, oven puoleinen.
Sitten vähän TipTop renkaan paikkaa PIKAliimalla kiinni nii johan alako pitämään!
Vähän kuvvaa penkin sisuskaluista takaseinä irroitettuna.
Penkistä tuli heti paljon mukavemman olonen ku saa semmosta kuppia aikaseksi tuohon eikä ole sellainen löysä säkkituoli.
Asiasta kukkapurkkiin! Onko CDI guruilla tietoa että mistä löytyisi AMG-suuttimia ja paljonkohan net kustantaisi?
No tyynyhän siellä vuoti, oven puoleinen.
Sitten vähän TipTop renkaan paikkaa PIKAliimalla kiinni nii johan alako pitämään!
Vähän kuvvaa penkin sisuskaluista takaseinä irroitettuna.
Penkistä tuli heti paljon mukavemman olonen ku saa semmosta kuppia aikaseksi tuohon eikä ole sellainen löysä säkkituoli.
Asiasta kukkapurkkiin! Onko CDI guruilla tietoa että mistä löytyisi AMG-suuttimia ja paljonkohan net kustantaisi?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tänään se sitten tuli!
Tilanne eteni niin että: Painoin kikdaunit pohjaan ja laatikko sitten alako laittaan pienempää päälle tai oikeastaan tuntu että kahta vaihdetta yhtäaikaa(?) ja sitten *piip* visit wörksoppia! Auto sammua tupsahti, tien reunaan ja ei käyntiin. Käytin konepeltiä ylhäällä ja menin takasi hyttiin nii lähti käyntiin niinkuin ei mitään!
Toistuvasti yritin myöhemmin kokeilla että tuleeko vastaavaa vikatilaa, ei tullut ja hyvä niin!
Tilanne eteni niin että: Painoin kikdaunit pohjaan ja laatikko sitten alako laittaan pienempää päälle tai oikeastaan tuntu että kahta vaihdetta yhtäaikaa(?) ja sitten *piip* visit wörksoppia! Auto sammua tupsahti, tien reunaan ja ei käyntiin. Käytin konepeltiä ylhäällä ja menin takasi hyttiin nii lähti käyntiin niinkuin ei mitään!
Toistuvasti yritin myöhemmin kokeilla että tuleeko vastaavaa vikatilaa, ei tullut ja hyvä niin!
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Kajaanissa Rengashuolto Karjalainen on paikka mistä niitä AMG:n ruiskuja kannattaa tiedustella.Asiasta kukkapurkkiin! Onko CDI guruilla tietoa että mistä löytyisi AMG-suuttimia ja paljonkohan net kustantaisi? Wink
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Nyt kun on alkanut ilmat kylymetä ja on ollu paljon vesisatteita niin on tullut sellainen probleemi että ikkunat huurtuu ja puhallin ei puhalla kovin tehokkaasti.
Puhallin kyllä pyörii täysillä mutta ihan niinkuin se ilma jotenkin jäisi välille?
Raitisilma- ja aktiivihiilisuodatin on otettu pois edestä.
Puhallin kyllä pyörii täysillä mutta ihan niinkuin se ilma jotenkin jäisi välille?
Raitisilma- ja aktiivihiilisuodatin on otettu pois edestä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
tuollaista se omakin väykky tarjoilee jos kickdownille asti kaasun polkaisee mulla se ei tosin sammu eikä tee mitään muutakaan,toimii täysin normaalistiMagge-- kirjoitti:Tänään se sitten tuli!
Tilanne eteni niin että: Painoin kikdaunit pohjaan ja laatikko sitten alako laittaan pienempää päälle
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Entisen väykyn kanssa tuommosien ilmoitusten kanssa tuli taisteltua puoli vuotta.. --> Kirottu w210mese300 kirjoitti: tuollaista se omakin väykky tarjoilee jos kickdownille asti kaasun polkaisee mulla se ei tosin sammu eikä tee mitään muutakaan,toimii täysin normaalisti
Joo mutta tosiaan puhaltimen puhaltamattomuuteenkin löytyi vika.
Siellä mistä se puhallin sen ilman ottaa eli tuolla konepellin alla siitä ritilähommelin takkaa löytyi 2kpl aivan tukkoisia suodattimia! Suodattimet paremmille suodatusmaille niin johan rupes tukka pöllyämään ku vääntää puhallukset täysille!
Nyt talvirenkailla ensimmäisen tankillisen keskikulutus oli 7.5l/100km maantiepainotteisella ajolla. Ennen vaihdellut 6.4l-9.2l/100km välilllä.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
dealer kirjoitti:Millaisia suodattimia ? Jos on automaatti-ilmastointi niin hanskakotelon takana on suodattimet, löytyisiköhän ne jos purkaa konepellin alta tarpeeksi
Tuollaisia bilteman suodattimia siellä oli kaksi. Konepellin alta ei tarvinut purkaa kuin yksi lista joka on tuulilasia vasten, tiiviste ja semmonen muovikaukalo joka oli 3ruuvilla kiinni. Sen alla sitten sellainen läppä jonka takaa taas näkyi nuo suodattimet, läppää pystyi siirtämään pois edestä jolloin suodattimet mahtui tulemaan pois.
Ja on automaattinen-ilmastointi.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Eilettäin laitoin uuen 92-asteisen terminaattorin nii rupes ceedeeiiki lämpiämään ainaki vielä näillä 15-asteen pakkasilla..
Turbo alakaa vissiin loppumaan ku piettää melekosta ujellusta kylmänä, kun lämpiää nii ei kuulu muutako normivislaus.
Turbo alakaa vissiin loppumaan ku piettää melekosta ujellusta kylmänä, kun lämpiää nii ei kuulu muutako normivislaus.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tuolle sammumisellekin taisi löytyä syy puolivahingossa tännää! Kuuntelin että mikä kiristinrulla siellä sirisee ja nojasin sitte venttiilikoppaan ja sammua tupsahti, eikä lähteny heti käyntiin. Suuttimien johtojen liikuttelua ja käyntiin!
Lähes kaikki johdot olivat puhki . Pittää huomenna vähän teippailla uusiksi nuita.
Ja kulutushuippu saavutettu tällä tankillisella, 9.7l/100km
Lähes kaikki johdot olivat puhki . Pittää huomenna vähän teippailla uusiksi nuita.
Ja kulutushuippu saavutettu tällä tankillisella, 9.7l/100km
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Joo, suuttimien johtoja tuli pikkusen parsittua ja vaihettua muutamia oo-renkaita nuihin kovviin polttoaineputkiin ja paluuletkut uusiksi. Kulutus tuntus tippuvan litralla.
Tänään tuli pari kertaa semmoinen jännä ilmiö. Aamulla heti käyntiin mutta päivällä sitte tarttasin sellin pihasta niin tarttautti meleko pitkään, noo lähti käyntiin.
Toisella kertaa lähti vasta kolmannella!!!
Mutta nyt illalla ei mitään, lähtee aivan normaalisti muutamalla pyöräytyksellä. Liekköhän ollut kosteutta jossain tai jotain kun päivällä oli +2.5 astetta ja nyt illalla on ollu -3 astetta tuo lämpötila..?
Mittarissa tällä hetkellä 611321km ja lisää tulee mikäli vaan lähtee käyntiin..
Tänään tuli pari kertaa semmoinen jännä ilmiö. Aamulla heti käyntiin mutta päivällä sitte tarttasin sellin pihasta niin tarttautti meleko pitkään, noo lähti käyntiin.
Toisella kertaa lähti vasta kolmannella!!!
Mutta nyt illalla ei mitään, lähtee aivan normaalisti muutamalla pyöräytyksellä. Liekköhän ollut kosteutta jossain tai jotain kun päivällä oli +2.5 astetta ja nyt illalla on ollu -3 astetta tuo lämpötila..?
Mittarissa tällä hetkellä 611321km ja lisää tulee mikäli vaan lähtee käyntiin..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Käyntiin on auto lähtenyt eikä oo näkyny worksoppeja kun vaihtoin kaikki oo-renkaat polttoainelinjoihin.
Mersuki pääsi nyt muutamaksi päivää kotiseudulleen tänne Helsinkiin, en tiiä onko nuot taksikuskit tunnistanu tuota mutta kiivasti huoltsikoilta jotku lähtee perrään ja seuraa niinkauan että pihalle pääsee..
Mittarissa nyt 617tkm, pyörähti tänäaamuna. Kulutus vähän ihmetyttää, viime tankkauksella oli 8.6L/100km ja tankillisella ei ole toivoakaan päästä lähellekkään 1000km mitä jotkut väittää pääsevän..? Ei vuoda mistään diiseliä ulospäin.
Mersuki pääsi nyt muutamaksi päivää kotiseudulleen tänne Helsinkiin, en tiiä onko nuot taksikuskit tunnistanu tuota mutta kiivasti huoltsikoilta jotku lähtee perrään ja seuraa niinkauan että pihalle pääsee..
Mittarissa nyt 617tkm, pyörähti tänäaamuna. Kulutus vähän ihmetyttää, viime tankkauksella oli 8.6L/100km ja tankillisella ei ole toivoakaan päästä lähellekkään 1000km mitä jotkut väittää pääsevän..? Ei vuoda mistään diiseliä ulospäin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Joo väyrynen meni seisontaan odottelemaan aikaa ja rahaa. Kevään aikana pitäisi maalata ja vaihtaa/korjauttaa suuttimet ym sipistelyä. Ei lähteny ennään webastolla lämmittämällä käyntiin niin jouti rokuliin.. Lohkolämmittimessä kun pietti nii jakso puolen minuutin starttauksella lähtiä tulille..
Mutta niin kävin hakkeen sitten kuluku autoksi, minkäpä muunkaan kuin hyväksi havaitun korimallin eli w124 300D vuojelta 88.
Havaittuja vikoja:
-Puhaltimenmoottori jyrisi aika helevetisti, oli akselin laakeri kadonnu jonnekki uus käytetty tilalle ja pelaa!
-Öljynpainemittari kokoajan tapissa
-Kierroslukumittari ei toimi
-Kuulostaa pakkoluisubemarilta pörinäputken johdosta ..
Keskiviikkona katsastus ja sielläpä ne varmaan kertoo jos jossai jotaki akuuttia vikkaa on..
Mutta niin kävin hakkeen sitten kuluku autoksi, minkäpä muunkaan kuin hyväksi havaitun korimallin eli w124 300D vuojelta 88.
Havaittuja vikoja:
-Puhaltimenmoottori jyrisi aika helevetisti, oli akselin laakeri kadonnu jonnekki uus käytetty tilalle ja pelaa!
-Öljynpainemittari kokoajan tapissa
-Kierroslukumittari ei toimi
-Kuulostaa pakkoluisubemarilta pörinäputken johdosta ..
Keskiviikkona katsastus ja sielläpä ne varmaan kertoo jos jossai jotaki akuuttia vikkaa on..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Katsastuksessa tuli hylätty:
-Takaäänenvaimennin puuttuu (korjauskehotus)
-Nastaero liian suuri (hylkäys)
-Raidetangonpää oikealla väljä (hylkäys)
-Takapyöränlaakerissa välys vasemmalla (hylkäys)
Meinas katastusukko että jos ei tuo raidetangonpää olisi ollut nuin väljä (oikeasti väljä, justiin pysyy paikoillaan.. ) niin ois nuo muut menny korjauskehotuksilla mutta nyt oli sama laittaa hylkäys niihinkin kohtiin..
Muuten auto oli kohtuullisessa kunnossa pohjastaan ja muiden alustanosien puolesta!
Päästöt 1.27
-Takaäänenvaimennin puuttuu (korjauskehotus)
-Nastaero liian suuri (hylkäys)
-Raidetangonpää oikealla väljä (hylkäys)
-Takapyöränlaakerissa välys vasemmalla (hylkäys)
Meinas katastusukko että jos ei tuo raidetangonpää olisi ollut nuin väljä (oikeasti väljä, justiin pysyy paikoillaan.. ) niin ois nuo muut menny korjauskehotuksilla mutta nyt oli sama laittaa hylkäys niihinkin kohtiin..
Muuten auto oli kohtuullisessa kunnossa pohjastaan ja muiden alustanosien puolesta!
Päästöt 1.27
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Vähän päivitystä tännekki päi!
Kolomensaandee lähti vissiin jo helemikuussa kiertoon hetiku sain leimattua.
Sitte nyt kevväällä kävi näin:
Ja sen jälkeen:
Väykkyki vaihto nyt omistajaa ja on nykyään velipojalla.
Tilalle tuli sitte seuraavaa korimallia:
Eli 320cdi Elegance -04 Aika hyvin varusteltuna ja mittarissa 252tkm.
Kolomensaandee lähti vissiin jo helemikuussa kiertoon hetiku sain leimattua.
Sitte nyt kevväällä kävi näin:
Ja sen jälkeen:
Väykkyki vaihto nyt omistajaa ja on nykyään velipojalla.
Tilalle tuli sitte seuraavaa korimallia:
Eli 320cdi Elegance -04 Aika hyvin varusteltuna ja mittarissa 252tkm.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Joo elikkä alakanu tuo ilimastointi temppuileen sillain että ainaku auton käynnistää niin puskee hetken aikaa kuumaa lämpötila asetuksesta riippumatta, tosin alkaa toimiin hetken päästä normaalisti mutta meleko tympiä. Starilla katteltiin vikakoodeja nii herjasi että sisälämpötila-anturi ois paskana, se joka on siinä virtalukon vieressä. Onkohan kukaan vaihtanut tai kellään tietoa että paljonkohan tuollainen anturi mahtaa kustantaa?
Ja sitte ois vielä semmone kysymys että ois tarjolla kahella eri eeteellä vannetta, 8,5x20" et 25/35 .. Kummallakohan eeteellä vanteet sitte istus paremmin? Jotenki tuntus että tuolla 35eeteellä jäis sisälle mutta en sitte tiijä..
EDIT kuva lämpöanturista ja muutaki.
Uudenkarhea nokialaine löysi paikallensa:
Tuommosia näyttelee kulutukseksi, ite laskenu tankkauksista nii ollu nyt 6.2-7l/100km
Ja sitte ois vielä semmone kysymys että ois tarjolla kahella eri eeteellä vannetta, 8,5x20" et 25/35 .. Kummallakohan eeteellä vanteet sitte istus paremmin? Jotenki tuntus että tuolla 35eeteellä jäis sisälle mutta en sitte tiijä..
EDIT kuva lämpöanturista ja muutaki.
Uudenkarhea nokialaine löysi paikallensa:
Tuommosia näyttelee kulutukseksi, ite laskenu tankkauksista nii ollu nyt 6.2-7l/100km
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tuommosta löyty vin-koodilla. Aika paljon vaan nuita unknowni koodeja enkä oikeen saanu mittään järkevää ulos kö yritin tuolta toiselta sivulta vertailla..
WDB2110261A438118
Code Текст
044 Unknown
189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 PARAMETER STEERING
219L HAMBURG BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
250B Unknown
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUPHOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 Unknown
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
573 Unknown
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 Unknown
804 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
830A Unknown
831A Unknown
872 Unknown
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
189U GREEN BLACK METALLIC
831A Unknown
WDB2110261A438118
Code Текст
044 Unknown
189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 PARAMETER STEERING
219L HAMBURG BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
250B Unknown
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUPHOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 Unknown
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 Unknown
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
573 Unknown
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 Unknown
804 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
830A Unknown
831A Unknown
872 Unknown
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
189U GREEN BLACK METALLIC
831A Unknown
Viimeksi muokannut Magge--, 02.7.2013 16:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
Tuolta löytyy muutamille tuntemattomille koodeille selitykset.
Tuolta löytyy muutamille tuntemattomille koodeille selitykset.
Tuommosta löyty vin-koodilla. Aika paljon vaan nuita unknowni koodeja enkä oikeen saanu mittään järkevää ulos kö yritin tuolta toiselta sivulta vertailla..Mika.T kirjoitti:http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html
Tuolta löytyy muutamille tuntemattomille koodeille selitykset.
WDB2110261A438118
Code Текст
044 Unknown = LEARNING AREA VEHICLES RASTATT ??
189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 PARAMETER STEERING
219L HAMBURG BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
250B Unknown = Ei löydy
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUPHOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 Unknown = DOLPHIN BLUE ??
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 Unknown = REIMS ADAPTER AND PAINT KIT ??
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
573 Unknown = " FRONT SEATS, LEFT AND RIGHT, WITH SEAT HEIGHT ADJUSTMENT" ??
581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 Unknown = " LAMP UNIT, ASYMMETRICAL L.H. TRAFFIC, AND FRONT AND REAR DOOR COURTESY LAMPS"
804 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
830A Unknown = Ei löydy
831A Unknown = Ei löydy
872 Unknown = " ELECTRIC SEAT HEATER FOR REAR SEAT BENCH, LEFT AND RIGHT"
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
189U GREEN BLACK METALLIC
831A Unknown
Comandista ei mainintaa, bi-xenon ja ajovalojen kääntymisestä ei puhuttu mittää eikä nelialueilmastoinnista.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tässä EPC:n antama datacard:
Identification number: WDB2110261A438118 3
Sales designation: E 320 CDI
Order number: 0 4 245 00028
Delivery date: 29 10 2003
Paint code 1: 189U GREEN BLACK METALLIC
Equipment: 831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.: 648961 30 048734
Transmission: 722626 04 890236
SA code
044 NEW TELEMATICS GENERATION NTG 2.5
189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219L HAMBURG BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
804 YOM 13/1/K/M/X/0
819 CD CHANGER
830A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
Identification number: WDB2110261A438118 3
Sales designation: E 320 CDI
Order number: 0 4 245 00028
Delivery date: 29 10 2003
Paint code 1: 189U GREEN BLACK METALLIC
Equipment: 831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.: 648961 30 048734
Transmission: 722626 04 890236
SA code
044 NEW TELEMATICS GENERATION NTG 2.5
189U GREEN BLACK METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219L HAMBURG BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
804 YOM 13/1/K/M/X/0
819 CD CHANGER
830A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
Joo tuohan näytti ihan hyvältä paitti että mun mielestä tuo comandi on ntg1, eikai niitä ntg2.5 oo vissiin vielä tämänikäsiin saanukkaan?
Ja tankillakin tuli käytyä, 68,45l ja 907,5km eli 7,54l/100km. Noin 80% tuosta taajama ajoa niin ei ollenkaan paha, mitä tottu esimerkiksi tuohon pikkulohko väykyn kulutukseen niin tunnostas että tämmönen kuuspyttynen on meleko taloudellinen..
Ja tankillakin tuli käytyä, 68,45l ja 907,5km eli 7,54l/100km. Noin 80% tuosta taajama ajoa niin ei ollenkaan paha, mitä tottu esimerkiksi tuohon pikkulohko väykyn kulutukseen niin tunnostas että tämmönen kuuspyttynen on meleko taloudellinen..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Nyt on alkanut vähän mietityttään tuo vaihdelaatikon toiminta ku tullu enemmänki pyörittyä taajamassa/kaupungissa.
Kun tulee liikenneympyrään ja löysää siihen kävelyvauhtiin niin menee ykkönen päälle, kun lähtee ympyrästä sievästi pienellä kaasulla kiihdyttämään niin ensin kiekat jossain pikkasen vajaa 2000rpm sekunnin kahen päästä turbiinilukko(?) ottaa kiinni ja pudottaa kierroksia ja veto ei ole enään niin kuminauhamaista. Tätä tapahtuu 1 ja 2 vaihteilla joskus oon miettiny että onko tähän livahtanu 7-vaihteinen aski ku 1 ja 2 vaihteille tuntus olevan kaksi eri pykälää mutta eikai nyt sentään..
Muutenkin tuntuu tämä loota kulmikkaammalta mitä oli esimerkiksi väyrysessä.. Ja semmonen homma vielä että kun joskus saa +100km/h vauhdissa vedätettyä reilulla kaasulla matalilla kierroksilla niin tuntuu semmosta hienoista nykkimistä? Pari kertaa olen saanut tuollein tekemään ku miltei aina nakkaa pienemmän pykälän ja silloin sitä ei esiinny.
Pystyykö tuota turbiinilukkoa jotenki säätämään tietokonneella vai onkohan lie sökö? Laatikossa öljyt ja syylärissä nesteet, eli ei sekaisin.
Muistaakseni joulukuussa tähän vaihdettiin laatikkoöljyt huuhtelemalla.
Ajettu 258tkm ja jarrupolkimen painalluksien lukumäärästä päätellen voisi piettää paikkaansakin.
Mutta sellasta settiä jos joku tietää niin voisi hiukan valaista minua tästä asiasta.
Kun tulee liikenneympyrään ja löysää siihen kävelyvauhtiin niin menee ykkönen päälle, kun lähtee ympyrästä sievästi pienellä kaasulla kiihdyttämään niin ensin kiekat jossain pikkasen vajaa 2000rpm sekunnin kahen päästä turbiinilukko(?) ottaa kiinni ja pudottaa kierroksia ja veto ei ole enään niin kuminauhamaista. Tätä tapahtuu 1 ja 2 vaihteilla joskus oon miettiny että onko tähän livahtanu 7-vaihteinen aski ku 1 ja 2 vaihteille tuntus olevan kaksi eri pykälää mutta eikai nyt sentään..
Muutenkin tuntuu tämä loota kulmikkaammalta mitä oli esimerkiksi väyrysessä.. Ja semmonen homma vielä että kun joskus saa +100km/h vauhdissa vedätettyä reilulla kaasulla matalilla kierroksilla niin tuntuu semmosta hienoista nykkimistä? Pari kertaa olen saanut tuollein tekemään ku miltei aina nakkaa pienemmän pykälän ja silloin sitä ei esiinny.
Pystyykö tuota turbiinilukkoa jotenki säätämään tietokonneella vai onkohan lie sökö? Laatikossa öljyt ja syylärissä nesteet, eli ei sekaisin.
Muistaakseni joulukuussa tähän vaihdettiin laatikkoöljyt huuhtelemalla.
Ajettu 258tkm ja jarrupolkimen painalluksien lukumäärästä päätellen voisi piettää paikkaansakin.
Mutta sellasta settiä jos joku tietää niin voisi hiukan valaista minua tästä asiasta.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki