W124 230TE sammuu heti kun käynnistyy|"Ratkaistu"
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
W124 230TE sammuu heti kun käynnistyy|"Ratkaistu"
Muokkaus: Samankaltainen vika uusiutui 24.08.2013.
Tänään en saanut kyseistä peliä enää käyntiin. Lueskelin täältä foorumilta lambdasta ja nappasin apukuskin jalkatilan alta lambdan liittimen irti. Huomasin samalla ettei entisellä omistajalla ollut ollut tuo toinen piuha (ecu?) kiinni. Liekö siitä johtunut ettei ole välillä meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä eli on tärissyt kuin traktori ja välillä sammunutkin mutta sitten ongelma taas poistunut joksikin aikaa. Myöskin kiihtyvyys matalemmilla kierroksilla on mielestäni vähän liian tahmeaa vaikkei tästä mallista kokemusta olekaan miten tämän pitäisi ampaista.
Auto käy ihan hetken käynnissä mutta sammuu kaasusta riippumatta.Kun kumpikaan liitin eli lambdan ja oletetun ecun ei ollut kiinni pysyi auto käynnissä pumppaamalla kaasua lähes pohjassa, mutta liikkeelle ei ollut asiaa. Sammuu heti kierrosten laskiessa. Oletettu ecu kytkettynä ja lambda irti toimii yhtä huonosti kuin pelkkä lambda kytkettynä.
Istun nyt täällä autossa ja näpyttelen tätä kännykällä. Pitäisi päästä aamulla tällä autolla töihin joten arvostaisin kovsti jos joku osaisi vinkata jotain. Tämä jäi jonkin matkan päähän kotoa joten makuupussi on mukana ja onneksi tässä on takana ruhtinaallisesti tilaa takapenkit alhaalla
Bensapumpussa edellinen omistaja sanoi olevan jotain häikkää kun pitää kovempaa ääntä. En itse tiedä voisiko siinä olla jotain ongelmaa. Vähän tuoksahti bensa ensimmäisen epäonnistuneen starttauksen aikana tänään. Kerran aiemmin viikko sitten en myöskään saanut käyntiin mutta silloin oli iso mäki tarjolla ja lähti käyntiin sen avulla enkä edes kauaa ehtinyt yrittää starttausta joten unohdin asian. Silloin tuoksui bensa aika vahvasti.
Jään odottelemaan josko joku osaisi jotain vinkata ja kiitän kovasti jo etukäteen! Varaosia ei ole nyt saatavilla mutta kalunyssäkkä on mukana. Olisi kiva jollain konstilla saada tämä kärry edes kotipihaan ajettua jotta siellä jatkaisi laittelua jos nyt ei ihan kuntoon vielä tulisikaan.
Se vielä tuli mieleen että jos kokeilee heti uudestaan startata niin ei hörähdä hetkeksikään käyntiin mutta jos vähän odottaa ja starttaa niin sitten käy taas hetken käynnissä.
Muokkaus: Vuosimalli on 87 ja KE-jetronic elektroninen ruisku pitäisi olla kyseessä.
Tänään en saanut kyseistä peliä enää käyntiin. Lueskelin täältä foorumilta lambdasta ja nappasin apukuskin jalkatilan alta lambdan liittimen irti. Huomasin samalla ettei entisellä omistajalla ollut ollut tuo toinen piuha (ecu?) kiinni. Liekö siitä johtunut ettei ole välillä meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä eli on tärissyt kuin traktori ja välillä sammunutkin mutta sitten ongelma taas poistunut joksikin aikaa. Myöskin kiihtyvyys matalemmilla kierroksilla on mielestäni vähän liian tahmeaa vaikkei tästä mallista kokemusta olekaan miten tämän pitäisi ampaista.
Auto käy ihan hetken käynnissä mutta sammuu kaasusta riippumatta.Kun kumpikaan liitin eli lambdan ja oletetun ecun ei ollut kiinni pysyi auto käynnissä pumppaamalla kaasua lähes pohjassa, mutta liikkeelle ei ollut asiaa. Sammuu heti kierrosten laskiessa. Oletettu ecu kytkettynä ja lambda irti toimii yhtä huonosti kuin pelkkä lambda kytkettynä.
Istun nyt täällä autossa ja näpyttelen tätä kännykällä. Pitäisi päästä aamulla tällä autolla töihin joten arvostaisin kovsti jos joku osaisi vinkata jotain. Tämä jäi jonkin matkan päähän kotoa joten makuupussi on mukana ja onneksi tässä on takana ruhtinaallisesti tilaa takapenkit alhaalla
Bensapumpussa edellinen omistaja sanoi olevan jotain häikkää kun pitää kovempaa ääntä. En itse tiedä voisiko siinä olla jotain ongelmaa. Vähän tuoksahti bensa ensimmäisen epäonnistuneen starttauksen aikana tänään. Kerran aiemmin viikko sitten en myöskään saanut käyntiin mutta silloin oli iso mäki tarjolla ja lähti käyntiin sen avulla enkä edes kauaa ehtinyt yrittää starttausta joten unohdin asian. Silloin tuoksui bensa aika vahvasti.
Jään odottelemaan josko joku osaisi jotain vinkata ja kiitän kovasti jo etukäteen! Varaosia ei ole nyt saatavilla mutta kalunyssäkkä on mukana. Olisi kiva jollain konstilla saada tämä kärry edes kotipihaan ajettua jotta siellä jatkaisi laittelua jos nyt ei ihan kuntoon vielä tulisikaan.
Se vielä tuli mieleen että jos kokeilee heti uudestaan startata niin ei hörähdä hetkeksikään käyntiin mutta jos vähän odottaa ja starttaa niin sitten käy taas hetken käynnissä.
Muokkaus: Vuosimalli on 87 ja KE-jetronic elektroninen ruisku pitäisi olla kyseessä.
Viimeksi muokannut Mursu Ankka, 26.8.2013 17:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Niin mikä piuha? No oletetaan, että aivot ovat pois päältä.Huomasin samalla ettei entisellä omistajalla ollut ollut tuo toinen piuha (ecu?) kiinni.
Bensan haju ainakin selittyy, ettei ECU ole pelissä, jolloin useimmiten käydään rikkaalla. Käynnistyksen yhteydessä etenkin kylmärikastus hajahtaa varmasti nenään varsinkin, jos katalysaattori on parhaat päivänsä nähnyt / on vanhaa mallia ilman kattia.
ECUn poissaolo tiputtaa ruiskun ns. mekaaniseen tilaan, jolloin ruisku antaa polttoainetta sen verran kuin se luulee ilmaa saavansa -> ainakin tyhjäkäyntiongelmia. Mahdollista säätää kaasuvaijerin säädöstä käymään tyhjäkäyntiä, jos sellaisen pystyy kaasupoljinta painamalla löytämään eli kiertämään tyhjäkäyntimoottorin virka osittain. Lamdan antamalla arvolla eli palotapahtumaa kuvaavalla rikas/laiha arvolla ei tehdä mitään.
Polttoainepumppu saattaa pitää kovaakin surinaa vaikka täysin toimiva onkin. Bensapumpun rele taas aiheuttaa yllättäviä katkoksia koko kierrosalueella eli ääni sille. Ylijänniterele saattaa myöskin aiheuttaa kaiken moisia vikoja, kun suurin osa auton fiksummista osista ottaa virtansa sen kautta. Releiden juotokset hapristuvat ajan saatossa. Myös kaasuvivustoa kannattaa heilutella hieman ja tarkistaa liikeradat, nivelet kuluvat ja jumittavat...
Edit: Ja syttypuolen osat tietenkin, eli puolan hapettuminen, johtojen läpilyönti sekä tulppien vanhuus.
204.201
EX 124.083
EX 124.083
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
Toisella piuhalla tarkoitin samassa paikassa olevaa toista liitintä. Toki en tiedä onko siellä lambdan liittimen lisäksi vakiona useampi kuin yksi liitin. Tästä autosta kuitenkin löysin apukuskin jalkatilan maton alta muovikotelon jonka sisällä oli kaksi liitintä. Oletin näiden olevan lambdan ja ecun.
Kiinnosti tietää miksi toimii paremmin kun nyppäsin lambdan liittimen irti? Eikö tuo lambdan liittimen kanssa samassa rasiassa oleva liitin kuulukaan eculle? Saanko kytkettyä ecun jostain muualta pois/päälle testatakseni toimisiko paremmin?
Mikähän tuo anturi muuten tuossa kaasuvaijerin liikuttaman osan (kaasuvivusto?) vieressä on? Painokytkimeltä vaikuttaa. kertooko se eculle tyhjäkäyntiin liittyen ettei kaasua paineta ollenkaan vai mitä?
Heräilin täältä autosta ja koitan nyt vielä noiden hyvien ohjeiden avulla jotain tehdä ja keksiä. Vielä kaipailen jotain niksejä, että saisin auton liikkeelle ja edes omaan pihaan niin parempi sitten laitella siellä.
Nyt sitten on tänään varaosiakin saatavilla, joten jos jonkun max 50 euron osalla/osilla voisi kokeilla saada eloa tähän niin olisi kiva vähän saada vinkkiä mitä kannattaisi kokeilla. Releet taitavat olla aika kalliita. Olisiko jotain sulakkeita jotka olisivat voineet palaa? Entä olisiko polttoainepumpulle tehtävissä jotain jos sen irrottaisi? Varmaan voisi puhdistella liittimiä ja jotain muuta. Täytyisi vain kyseinen laite ensin löytää jostain tuolta.
Kiinnosti tietää miksi toimii paremmin kun nyppäsin lambdan liittimen irti? Eikö tuo lambdan liittimen kanssa samassa rasiassa oleva liitin kuulukaan eculle? Saanko kytkettyä ecun jostain muualta pois/päälle testatakseni toimisiko paremmin?
Mikähän tuo anturi muuten tuossa kaasuvaijerin liikuttaman osan (kaasuvivusto?) vieressä on? Painokytkimeltä vaikuttaa. kertooko se eculle tyhjäkäyntiin liittyen ettei kaasua paineta ollenkaan vai mitä?
Heräilin täältä autosta ja koitan nyt vielä noiden hyvien ohjeiden avulla jotain tehdä ja keksiä. Vielä kaipailen jotain niksejä, että saisin auton liikkeelle ja edes omaan pihaan niin parempi sitten laitella siellä.
Nyt sitten on tänään varaosiakin saatavilla, joten jos jonkun max 50 euron osalla/osilla voisi kokeilla saada eloa tähän niin olisi kiva vähän saada vinkkiä mitä kannattaisi kokeilla. Releet taitavat olla aika kalliita. Olisiko jotain sulakkeita jotka olisivat voineet palaa? Entä olisiko polttoainepumpulle tehtävissä jotain jos sen irrottaisi? Varmaan voisi puhdistella liittimiä ja jotain muuta. Täytyisi vain kyseinen laite ensin löytää jostain tuolta.
Jos ne liittimet on samassa nipussa siellä jalkotilassa, nii se missä on yks johto on lambda-signaali ja se liitin missä kaks johtoo on lambdan lämmityskäämin johot...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
Laitoin lambdan kiinni ja ECU oli irti. Käynnistin ja kovasti huudattamalla pysyi käynnissä. Tökkäsin käynnissä ollessa lambdan kiinni ja lähdin liikkeelle ja kovalla huudatuksella sain tuon kärryn ajetuksi kotipihaan. Sammui heti kun otin jalan kaasulta.
Käsittääkseni tässä ketjussa on kyse samasta yksilöstä, eli aiemman omistajan vianetsintää löytyy täältä: viewtopic.php?t=39362&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ilmeisesti tuli lopulta jonkinlaiseen kuntoon, kun on minulla nyt kuukauden puolisentoista kuukautta pelannut. Kiihdytys on tahmannut matalemmilla kierroksilla ja traktoritärinää tyhjäkäynnillä sekä sammuilua joskus tosiaan. Pitää kysellä scoffaltakin vinkkejä. Tänään tuo auto TULEE ajokuntoon ennen varaosaliikkeiden sulkeutumista ja max budjetti on 100e. Pulssisuhteita mittaavaa mittaria ei ole mutta vaikka kokeilemalla.
Muokkaus: ECUun en sitten koskaan koskenutkaan. Kyseessä olikin lambdan signaalijohto, joka oli irti. Eli ottamalla sekä lambdan lämmitys ja signaali irti toimi sen verran että huudattamalla pysyi käynnissä. Sitten kytkin lambdan lämmityksen vielä käynnissä ollessa kuten se aiemminkin oli auton vielä toimiessa. En tiedä vaikuttiko tuo mitään mutta ainakin sain huudateltua kotiin.
Käsittääkseni tässä ketjussa on kyse samasta yksilöstä, eli aiemman omistajan vianetsintää löytyy täältä: viewtopic.php?t=39362&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ilmeisesti tuli lopulta jonkinlaiseen kuntoon, kun on minulla nyt kuukauden puolisentoista kuukautta pelannut. Kiihdytys on tahmannut matalemmilla kierroksilla ja traktoritärinää tyhjäkäynnillä sekä sammuilua joskus tosiaan. Pitää kysellä scoffaltakin vinkkejä. Tänään tuo auto TULEE ajokuntoon ennen varaosaliikkeiden sulkeutumista ja max budjetti on 100e. Pulssisuhteita mittaavaa mittaria ei ole mutta vaikka kokeilemalla.
Muokkaus: ECUun en sitten koskaan koskenutkaan. Kyseessä olikin lambdan signaalijohto, joka oli irti. Eli ottamalla sekä lambdan lämmitys ja signaali irti toimi sen verran että huudattamalla pysyi käynnissä. Sitten kytkin lambdan lämmityksen vielä käynnissä ollessa kuten se aiemminkin oli auton vielä toimiessa. En tiedä vaikuttiko tuo mitään mutta ainakin sain huudateltua kotiin.
Viimeksi muokannut Mursu Ankka, 19.7.2013 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
Kiitos tästä! Eli siellä olikin vain lambdan liittimiä. Ymmärsin tuosta edelliseen postaukseen linkkaamastani toisesta ketjusta vähän väärin. Lueskelin sitä ja tajusin vasta myöhemmin että kyseessä on sama peli.RoopeK kirjoitti:Jos ne liittimet on samassa nipussa siellä jalkotilassa, nii se missä on yks johto on lambda-signaali ja se liitin missä kaks johtoo on lambdan lämmityskäämin johot...
Shaisse... Tuo lamdan johto lienee irronnut tai sitten laitettu huolimattomasti kiinni koska autosta hajosi aiemmin 3kk vanha lambda anturi ja sen vuoksi tehtiin vaihdon yhteydessä mittauksia aika lailla. Piuhat tosiaan ovat lambdan piuha (vihreä) ja lämmityspiuhat (vaaleat).
Mutta sitten itse vika on kyllä minulle täysin uusi. Tuo tehokato jota mersussa aiemmin oli, johtui loppuen lopuksi kuluneen ilmamassamittarin ja paskana olevan lambdan yhdistelmästä. Mersun pitäisi toimia täysin siedettävästi vaikka lambdan piuha olisi irti, jolloin kaikki sähköinen käynninsäätö (ECU) tipahtaa pois pelistä. Yleisimmät viat mersussa tuntuvat olevan ylijännitesuojan, ecun tai ilmamassamittarin vioittuminen, mutta yksikään niistä ei käsittääkseni aiheuta tuollaista oiretta.
Bensapumppu voisi tietty ehkä olla syyllinen, ettei jaksa pitää riittävästi painetta mutta olen hieman skeptinen sen suhteenkin. Varsinkin jos bensan haju tuli.
Villi arvaus: Joku tulpista on haljennut.
Hiukan vielä villimpi arvaus: Joku tulpanjohdoista on vioittunut, bensansuodatin tukossa, bensan seassa jotain ylimääräistä tai jokin alipaineletku irronnut.
Tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodatin ovat kaikki uusia, mutta tulpat ehdottomasti kantsii tsekata ekana. Kuulostaa kuin auto kävisi vain kolmella pytyllä.
Mutta sitten itse vika on kyllä minulle täysin uusi. Tuo tehokato jota mersussa aiemmin oli, johtui loppuen lopuksi kuluneen ilmamassamittarin ja paskana olevan lambdan yhdistelmästä. Mersun pitäisi toimia täysin siedettävästi vaikka lambdan piuha olisi irti, jolloin kaikki sähköinen käynninsäätö (ECU) tipahtaa pois pelistä. Yleisimmät viat mersussa tuntuvat olevan ylijännitesuojan, ecun tai ilmamassamittarin vioittuminen, mutta yksikään niistä ei käsittääkseni aiheuta tuollaista oiretta.
Bensapumppu voisi tietty ehkä olla syyllinen, ettei jaksa pitää riittävästi painetta mutta olen hieman skeptinen sen suhteenkin. Varsinkin jos bensan haju tuli.
Villi arvaus: Joku tulpista on haljennut.
Hiukan vielä villimpi arvaus: Joku tulpanjohdoista on vioittunut, bensansuodatin tukossa, bensan seassa jotain ylimääräistä tai jokin alipaineletku irronnut.
Tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodatin ovat kaikki uusia, mutta tulpat ehdottomasti kantsii tsekata ekana. Kuulostaa kuin auto kävisi vain kolmella pytyllä.
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
Korjattu! Tai "korjattu". Eihän tuo mikään vika varsinaisesti ollut, kun alipaineletku oli irronnut.
Letku oli niin piilossa ilmansuodattimen takana etten kokemattomana ollut sitä vielä huomannut vaikka olevinaan tarkkaan kävin kaiken läpi. Olin juuri irroittamassa ilmansuodatinta kun sain apua parilta mersukuskilta jotka epäilivät heti kyseistä letkua! Letku oli lyhyt ja molemmissa päissä mutka. Ilmansuodattimen irroittamisen jälkeen olisin ehkä nähnyt letkun, en tiedä vieläkään ihan tarkkaan miten syvällä piilossa se on. Irtoaa kuulemma joskus sammuttaessa.
No, kyllähän tässä viisastuttiin ja onneksi en ehtinyt vaihtaa muuta kuin tulpat Samalla tuli lisää mielenkiintoa laitella ajopeliä itse.
Kiitos vielä sinulle, joka tulit likaamaan kätesi! Täytyypä tästä lähteä koeajolle
Muokkaus: Ja kiitos kaikille ohjeista!
Letku oli niin piilossa ilmansuodattimen takana etten kokemattomana ollut sitä vielä huomannut vaikka olevinaan tarkkaan kävin kaiken läpi. Olin juuri irroittamassa ilmansuodatinta kun sain apua parilta mersukuskilta jotka epäilivät heti kyseistä letkua! Letku oli lyhyt ja molemmissa päissä mutka. Ilmansuodattimen irroittamisen jälkeen olisin ehkä nähnyt letkun, en tiedä vieläkään ihan tarkkaan miten syvällä piilossa se on. Irtoaa kuulemma joskus sammuttaessa.
No, kyllähän tässä viisastuttiin ja onneksi en ehtinyt vaihtaa muuta kuin tulpat Samalla tuli lisää mielenkiintoa laitella ajopeliä itse.
Kiitos vielä sinulle, joka tulit likaamaan kätesi! Täytyypä tästä lähteä koeajolle
Muokkaus: Ja kiitos kaikille ohjeista!
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
Eilen uusiutui samankaltainen vika. Sammuu heti starttaamisen jälkeen, käy noin sekunnin käynnissä. Tänään poissuljen polttoaineen vähyyden. Sitä kyllä on kun kerta käy, eikä pitäisi olla liian vähissä, mutta en sitten tiedä voiko olla ettei jaksa pumpata riittävästi. Katson myös tulpat tänään ja jos en saa mitään eloa niin tulen tänne ihmettelemään. En kuitenkaan usko, että kummallakaan noista jutusta saa mitään eloa tuohon autoon. Kyllä se vika jossain muualla on; kun vaan tietäisi että missä!
Ilmanpuhdistimelle menevän huohotinputken kunnolla kiinni painaminen ei tuottanut tällä kertaa tulosta.
Eihän jäähdytysjärjestelmän paine liity mitenkään käynnistymiseen tässä mallissa? Kun tihkuu yhdestä välistä sen verran että inisee. Toisen merkkisellä autolla aiemmin ajelin ja siinä ei kyllä ollut käynnistämisen suhteen mitään väliä vaikka ei olisi jäähdytysnestejärjestelmän korkkiakaan paikoillaan. Ajattelin vain poissulkea, ettei ole mitään anturia joka katselisi että nyt ei ole painette ja vuotaa, niin eipä käynnistytä
Ilmanpuhdistimelle menevän huohotinputken kunnolla kiinni painaminen ei tuottanut tällä kertaa tulosta.
Eihän jäähdytysjärjestelmän paine liity mitenkään käynnistymiseen tässä mallissa? Kun tihkuu yhdestä välistä sen verran että inisee. Toisen merkkisellä autolla aiemmin ajelin ja siinä ei kyllä ollut käynnistämisen suhteen mitään väliä vaikka ei olisi jäähdytysnestejärjestelmän korkkiakaan paikoillaan. Ajattelin vain poissulkea, ettei ole mitään anturia joka katselisi että nyt ei ole painette ja vuotaa, niin eipä käynnistytä
Polttoaineen saamisen pulman voit selvittää kun otat ilmanputsarin pois ja kaadat korkillisen bensaa ilmamäärämittarin lautasen reijästä. Pitäisi käydä sekuntia pidempään, ainakin pari kolme sekuntia. Pidempään kuitenkin.Mursu Ankka kirjoitti:Eilen uusiutui samankaltainen vika. Sammuu heti starttaamisen jälkeen, käy noin sekunnin käynnissä. Tänään poissuljen polttoaineen vähyyden. Sitä kyllä on kun kerta käy, eikä pitäisi olla liian vähissä, mutta en sitten tiedä voiko olla ettei jaksa pumpata riittävästi. Katson myös tulpat tänään ja jos en saa mitään eloa niin tulen tänne ihmettelemään. En kuitenkaan usko, että kummallakaan noista jutusta saa mitään eloa tuohon autoon. Kyllä se vika jossain muualla on; kun vaan tietäisi että missä!
Ilmanpuhdistimelle menevän huohotinputken kunnolla kiinni painaminen ei tuottanut tällä kertaa tulosta.
Eihän jäähdytysjärjestelmän paine liity mitenkään käynnistymiseen tässä mallissa? Kun tihkuu yhdestä välistä sen verran että inisee. Toisen merkkisellä autolla aiemmin ajelin ja siinä ei kyllä ollut käynnistämisen suhteen mitään väliä vaikka ei olisi jäähdytysnestejärjestelmän korkkiakaan paikoillaan. Ajattelin vain poissulkea, ettei ole mitään anturia joka katselisi että nyt ei ole painette ja vuotaa, niin eipä käynnistytä
Jos em toimella pysyy pitempään käynnissä niin sitten suora virta polttoainepumpun napoihin jolloin pa-pumpun rele ohittuu, tätä voi kokeilla suoraankin ilman bensan kanssa läträämistä. Jos pysyy käynnissä niin sitten pa-pumpun rele auki ja katsomaan juotokset. Tyyppivika sellainen relen juotosten pettäminen.
Jos em konstit ei auta niin ei ole polttoaineen saannissa todennäköisesti mitään isompaa vikaa. Sitten tutkimaan saako kipinää ja ettei ole isompaa ilmavuotoa.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
No, missäs se vika oli?Mursu Ankka kirjoitti:No, nytpä se lähti useiden kymmenten starttauskertojen jälkeen käyntiin kolmannella kun kävin kokeilemassa. "Ongelma ratkaistu"; ainakin toistaiseksi
Tämän vuoden puolella tulee varmaan täyshuolto jossa Satalankku hiotaan uudenveroiseksi, joten siihen asti jos nyt kulkisi niin sitten helpottaa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 18.7.2013 20:40
En tiedä. Olisiko voinut olla jokin tukos kaasuttimessa tai jossain muualla? Tuo vika ei ole uusiutunut, vielä. Auto tosiaan vain lähti käyntiin kun sitä kävin kokeilemassa riittävän monesti, eli ei tarvinnut ryhtyä toimenpiteisiin. Oli melko mukava yllätys. Yleensä on tapana yrittää käynnistää uudelleen ja uudelleen, vaikka ei olisi aiemmin lähtenyt. Kymmeniä starttauskertoja vaati usealla eri kerralla.AK47 kirjoitti:No, missäs se vika oli?Mursu Ankka kirjoitti:No, nytpä se lähti useiden kymmenten starttauskertojen jälkeen käyntiin kolmannella kun kävin kokeilemassa. "Ongelma ratkaistu"; ainakin toistaiseksi
Tämän vuoden puolella tulee varmaan täyshuolto jossa Satalankku hiotaan uudenveroiseksi, joten siihen asti jos nyt kulkisi niin sitten helpottaa