Vihreä koirankoppi = ML

Vastaa Viestiin
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Vihreä koirankoppi = ML

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Ihan hyvä koirankoppihan siitä tuli:

Kuva

Autohan näytti aluks ihan hyvältä:
Vesqju kirjoitti:ok.. :D

Hieno auto, onnea hankinnalle.. :D
Kuva

Kolmantena aamuna lähti käyntiin vasta viidennellä yrityksellä. Sitä jatku viikko, ja sitten ei ollenkaan.

Matalapainepumpulta korkepainepumpulle menevän putken liitos näytti kostealta, joten kaikki muoviputket pantiin uusiksi. Ei lähtenyt käyntiin, vaikka kaksi akkua sahattiin tyhjäksi. *:n päähän; ja korkeapainepumppu antaa painetta vaan 85 baria, kun pitäis olla jotain yli 240! Laitettiin sitten uusi (vaihto-osa)pumppu (Tarkistettiin kuitenkin suuttimien kunto ennen pumpun vaihtoa). Nyt pelittää!
Höömy kirjoitti:Hyvä valinta - Mölli on kiva ja hyvä käyttöpeli. Cdin ominaisuuksista en osaa sanoa mitään.
Tämähän oli jo etukäteen tiedossa näistä 270CDI-koneista :roll:

Katotaan, jos tästä on muuhunkin kuin koirankopiks' :lol:
Viimeksi muokannut pjj53, 18.9.2012 5:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ne sanoo että korkeapainepumput ei hajoa. minulla on mennyt yksi, kaverilla toinen ja parilla muulla tutulla pari. Oletkohan sä salaa joku minun tuttu kun vaikuttaa siltä että vain minun tuttavapiirissä näitä hajoaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

I'm mr Murphy!

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Jos voi hajota - mulla hajoo :!:

Eli kääntäen: minun jäljiltä on jo kaikki hajoavat paikat pitänyt korjata - vehe on kunnossa.

OT: Saatoin olla ensimmäinen matkustaja, jolle VR:n piti korvata matkan myöhästymisestä: 20 vuoteen olin varannut eka kertaa junamatkan. Piti matkustaa Hanko - Turku - Tampere - Seinäjoki junalla auton ostoon. Päivä oli ensimmäinen, kun EU-direktiivin mukaan piti korvata matkan myöhästymisestä, ja kuinka ollakaan - matka pysähty Turkuun teknisen vian takia! Seinäjoelle pääsin 3 tuntia myöhässä sovitusta :cry:
Viimeksi muokannut pjj53, 18.9.2012 5:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7245
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuohon minunkin ML:ään on muistaakseni 270tkm kohilla vaihdettu korkeapainepumppu. :roll:
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Kulutusosia

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Seuraavaksi pitää varmaan kytätä niitä suuttimien vuotoja ja hehkuthan ne menee tuossa 200 tkm tuntumassa. Aikaisempiin CDI koneisiin on joutunut vaihdattamaan hehkut 180 tkm (220CDI) ja 250 tkm (280CDI) kohdalla.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Kesärenkaat?

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Alkaa tuo talvi lähestyä, niin vois ruveta harkitsemaan uusia renkaita ensi kesää varten. Onko kellään kokemuksia Pirelli SCORPION ZERO Asimmetrico -renkaista? Kokona tulis olemaan 235/65R17, kun satuin saamaan yhden sarjan alkuperäisiä aluvanteita.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kesärenkaat?

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

pjj53 kirjoitti:Alkaa tuo talvi lähestyä, niin vois ruveta harkitsemaan uusia renkaita ensi kesää varten. Onko kellään kokemuksia Pirelli SCORPION ZERO Asimmetrico -renkaista? Kokona tulis olemaan 235/65R17, kun satuin saamaan yhden sarjan alkuperäisiä aluvanteita.
saattaa olla hiukka myöhässä, mutta kolme edellistä kesää ajeltu tuollasilla XC 70 Volvolla, taksia pk seudulla, kaks sarjaa ja 150 tkm.

kokona tosin 235/55 17

HYVÄT RENKAAT !!!
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Ei ole vielä renkaita.

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Ei olla vielä niin lähellä kesää, että olisin renkaat ostanut! Kiitos kommentista.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sergey kirjoitti:ne sanoo että korkeapainepumput ei hajoa. minulla on mennyt yksi, kaverilla toinen ja parilla muulla tutulla pari. Oletkohan sä salaa joku minun tuttu kun vaikuttaa siltä että vain minun tuttavapiirissä näitä hajoaa.
Moni on tietääkseni hajottanut silllä, että se KP-pumppu ei saa jonkun vian (yleensä siis siirto-/matalapainepumppu rikki) polttoainetta, jolloin pyörii kuivana kun yritetään käyntiin, ja tästä syystä hajoaa..

Mutta varmasti hajoaa myös muutenkin. Mutta onko se sitte esim lian takia vai miksi, hajoaako ne juuri koskaan oikeasti "itestään"?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7245
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Miten tuntuu tuo 235/65/17 aika pieneltä möllin alle. :roll:

Mulla on merkitty alkuperäiseksi kooksi 255/55/17 joka sekin on hölmön matala.

Nykyään alla pyörii 275/65/17 ja vieläkin saisi olla profiililtaan korkeampi. Seuraavaksi alle tulee 70 profiiliset.

Kuva


EDIT: eipä noissa "pitäisi" olla kuin ~kolmen sentin korkeusero.

EDIT: Rofiilit korjattu.
Viimeksi muokannut Mika.T, 21.7.2013 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Renkaat

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Omassa alkuperäinen 255/60-17, talvirenkaat 235/60-18. Käsittääkseni samankorkuiset ovat myös 235/65-17, mitkä menee noille alkuperäisille vanteille :?:
Vensku_ kirjoitti:
Sergey kirjoitti:ne sanoo että korkeapainepumput ei hajoa. minulla on mennyt yksi, kaverilla toinen ja parilla muulla tutulla pari. Oletkohan sä salaa joku minun tuttu kun vaikuttaa siltä että vain minun tuttavapiirissä näitä hajoaa.
Moni on tietääkseni hajottanut silllä, että se KP-pumppu ei saa jonkun vian (yleensä siis siirto-/matalapainepumppu rikki) polttoainetta, jolloin pyörii kuivana kun yritetään käyntiin, ja tästä syystä hajoaa..

Mutta varmasti hajoaa myös muutenkin. Mutta onko se sitte esim lian takia vai miksi, hajoaako ne juuri koskaan oikeasti "itestään"?
Sehän on selvää, ettei se pumppu hajoa, jos ei saa vettä, paskaa, väärää polttoainetta, ilmaa... Mutta se on niin suunnattoman herkkä kaikelle epäkurantille :!:. Jos sulla on pa-suodatin vaihtamatta 2 vuotta, voi sieltä tulla yks-kaks kosteutta = vettä läpi, ja pumppu on sit siinnä!
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Takajousi

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Vaihtelin mölliin seisontajarrun osia ja huomasin takajousen olevan poikki :evil:
On varmaan jossain topiikissa ollut möllin jousenvaihdosta, mutta en löytänyt pikaisesti hakutoiminnolla. Mites paljon pitää purkaa, että takajousi vaihtuu? Onnistuuko irroittamatta alatukivartta?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7245
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onnistuu mutta se tolpan yläpään kiinnitys on aika persepaikassa. Sielä rungon ja korin välissä 3kpl M8 mutteria.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Siis sen jousijalan yläpään irroittamiseksi ei ole mitään luukkua lattiassa?

Sopiiko siihen jouseen tavalliset jousipuristimet vai pitääkö venkoilla ilman puristimia?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7245
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole luukkuja lattiassa.
Vararenkaan ja telineen kun purkaa irti pohjasta niin pääsee kohtuudella käsiksi.

Tavalliset puristimet käy.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

No, sitten vaan töihin!

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mika.T kirjoitti:Vararenkaan ja telineen kun purkaa irti pohjasta niin pääsee kohtuudella käsiksi.
Juu. Näinhän ne WISissäkin neuvoo.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Tolpan yläpää ei ollut mikään ongelma, kun purki sen vararengastelineen. Kaikkien yritysten jälkeen; helpoin tapa saada jousijalka irti on ottaa alatukivarsi irti rungon puolelta. Sen jälkeen "kaikki käy leikiten". :P Ja jousi pois McPersson-jousipuristimella :!:

Mutta: Kun alatukivarsi on irti rungon puolelta, voiko alapallon saada vaihdettua purkamatta napaa :?:
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Raidetangonpää kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Kun tuo takajousen vaihto oli lopuksi suht helppo nakki, arvelin samoilla lämpimillä vaihtaa väljän raidetangonpään.

Arveluksi jäi. Ei suostu kiertymään auki sitten millään. Kaksi kiintoavainta luovutti pelin, eikä raidetangon pää kierry minnekään, vaikka vedin 3 cm halkion kylkeen :evil:

Ei auta kuin panna paikat kiinni ja nilkuttaa auto viisaammalle pajalle :oops:

Edit: Ei auennut ammattilaisillakaan. Piti irroittaa sisempi nivel ohjausvaihteesta ja vaihtaa molemmat. Onneksi olin hankkinut varalle sisemmänkin nivelen. Oli muuten KL:n toimittamassa sisemmässä raidetangonpäässä tavallinen mutteri alkuperäisen kartiollisen sijaan :?: Seuraavaksi sitten vaihdetaan raidetangonpäät toiselle puolen, kun ei kiertynyt sielläkään auki, että olisi voinut säätää aurausta; nyt ratti on vinossa :evil:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”