Mercedes taas fuusioitumassa?
Mercedes taas fuusioitumassa?
Hei taas pitkästä aikaa!
Tuskin on Mercedes ehtinyt kunnolla erota Chrysleristä kun merkkiä ollaan taas naittamassa jonkun meren takaisen brändin kanssa. Aikanaanhan heitin ilmoille ajatuksen, että, jos Mercedes ostaisi Fordilta Jaguar-merkin, niin silloin se saisi hallintaansa taas myös Daimler-brändin, joka erkani
Daimler-yhtiöstä yli sata vuotta sitten. Nytpä automediat väläyttelevät ajatuksella Mercedeksen ja Aston Martinin yhteenliittämisellä. Lisää aiheesta mm. tällä sivulla:
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/232098/
Mikä olisi mielestänne Daimler-yhtiön ja Mercedes-merkin kannalta parasta?
Tuskin on Mercedes ehtinyt kunnolla erota Chrysleristä kun merkkiä ollaan taas naittamassa jonkun meren takaisen brändin kanssa. Aikanaanhan heitin ilmoille ajatuksen, että, jos Mercedes ostaisi Fordilta Jaguar-merkin, niin silloin se saisi hallintaansa taas myös Daimler-brändin, joka erkani
Daimler-yhtiöstä yli sata vuotta sitten. Nytpä automediat väläyttelevät ajatuksella Mercedeksen ja Aston Martinin yhteenliittämisellä. Lisää aiheesta mm. tällä sivulla:
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/232098/
Mikä olisi mielestänne Daimler-yhtiön ja Mercedes-merkin kannalta parasta?
Mun mielestä voisi ruveta tekemään yhteistyötä BMW:n kanssa. Molemmilla on toisaan hyödyttävää tekniikkaa ja samantyyppisiä, mutta kuitenkin keskenään eri asiakasryhmille suunnattuja vehkeitä.
Briteissä ei ole ikinä osattu autoja tehdä (kauniita kyllä suunniteltiin!), ei sinne kannata koskea pitkällä tikullakaan.
Briteissä ei ole ikinä osattu autoja tehdä (kauniita kyllä suunniteltiin!), ei sinne kannata koskea pitkällä tikullakaan.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Jos jonku virman kans, niin yhdyn ekomiehen kommenttiin
Mut mut..onhanse tietenni monipiippune juttu
Mutta mieluummin erillään muista.. Eiköhän ne osaa Stutgartin poijjat itekki sen verran ettei muiden kans tarvi ruveta.!!tuc kirjoitti:Mun mielestä voisi ruveta tekemään yhteistyötä BMW:n kanssa.
Mut mut..onhanse tietenni monipiippune juttu
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Taitaa olla aika kaukaa haettua toi Mercedeksen ja Bimmerin kimppa. Kilpailevat kuitenki samoista asiakkaista samassa premiumautojen luokassa ja mallitarjontakin on aikalailla yhteneväinen. Toisaalta en ymmärrä mitä Mercedes hyötyy Astonista mutta sen kyllä hyvinkin mitä Aston hyötyy Mercedeksestä. Sehän olis ku Chrysler-fuusion uusinta, pienemmässä mittakaavassa tosin. Jaggen oston vielä ymmärtäs juurikin tuosta samaisesta syystä jonka Laaksonen mainitsi. Tosin siinä kaupassa sais harmikseen vielä Astoniakin suuremman riippakiven, taloudellisessa mielessä.
Oma mielipiteeni asiaan on, että Mercedeksen ei nyt kannattas lähtä ostelemaan mitään vaan keskittyä laittamaan oma pesä kuntoon Sysleriseikkailun jäliltä. Just tossa naurettiin perjantaina yhen Sysleri kuskin kanssa tota juttua. Se sano, että Sysleristäkin tuli ihan auto sinä aikana ku Mercedes oli isäntänä. Mersun kehitys taas tais ottaa lähinnä takapakkia.
Oma mielipiteeni asiaan on, että Mercedeksen ei nyt kannattas lähtä ostelemaan mitään vaan keskittyä laittamaan oma pesä kuntoon Sysleriseikkailun jäliltä. Just tossa naurettiin perjantaina yhen Sysleri kuskin kanssa tota juttua. Se sano, että Sysleristäkin tuli ihan auto sinä aikana ku Mercedes oli isäntänä. Mersun kehitys taas tais ottaa lähinnä takapakkia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Eikös Bimmerillä ole Mini kaveriks sellasiin touhuihin je Mercedeksellä Smart? No toisaalta ton yhteisponnistuksen ymmärtää sen takia, että kummaltakin puuttuu sellanen ja se vaikuttaa mallilaivaston kokonaispäästömääriin, joiden mukaan lasketaan valmistajien päästömaksut tulevaisuudessa.J.T.S kirjoitti:Bemari ja Mersuhan kehittävät jo yhteistyössä jotakin pientä city-autova tms.. Vasthan siitä vuosi-puoli sitten uutisoitiin.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
>> Sysleristäkin tuli ihan auto sinä aikana ku Mercedes oli isäntänä. <<
Todellisuudessa homma oli aikalailla nollatouhua, kummallekaan ei ollut liitosta mitään hyötyä, kunhan nyt vaan oltiin yhdessä. Dodge/Chryslerin koneet ovat lähinnä Mitsu/Huyndai-yhteistyöstä ja dieselit Volkswagenilta. Jotain koneen yläkertoja eli muuttuvat venttiilinajoitukset saattavat olla Mersulta. Autojen tekniikoiden yhteensopivuus ja hinta olivat totaalisesti niin eri maailmoista ettei niitä pystynyt naittamaan yhteen.
>> jos Mercedes ostaisi Fordilta Jaguar-merkin <<
Tällä hetkellä se mahdollisuus meni, Jaguar ja Land-Rover myytiin taannoin Intialaiselle Tatalle.
Todellisuudessa homma oli aikalailla nollatouhua, kummallekaan ei ollut liitosta mitään hyötyä, kunhan nyt vaan oltiin yhdessä. Dodge/Chryslerin koneet ovat lähinnä Mitsu/Huyndai-yhteistyöstä ja dieselit Volkswagenilta. Jotain koneen yläkertoja eli muuttuvat venttiilinajoitukset saattavat olla Mersulta. Autojen tekniikoiden yhteensopivuus ja hinta olivat totaalisesti niin eri maailmoista ettei niitä pystynyt naittamaan yhteen.
>> jos Mercedes ostaisi Fordilta Jaguar-merkin <<
Tällä hetkellä se mahdollisuus meni, Jaguar ja Land-Rover myytiin taannoin Intialaiselle Tatalle.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Kaksi sanaa: Peugeot ja Citroën.Väsynyt Mies kirjoitti:Taitaa olla aika kaukaa haettua toi Mercedeksen ja Bimmerin kimppa. Kilpailevat kuitenki samoista asiakkaista samassa premiumautojen luokassa ja mallitarjontakin on aikalailla yhteneväinen.
Samassa maassa, samanlainen mallitarjonta, saman kokoisia autoja mutta hieman eri asiakasryhmälle.
Nimenomaan sen takia, että mallitarjonta on yhteneväinen, tulisi huomattavia säästöjä siitä, että kehittäisivät esim. moottoreita ja alustalevyjä yhdessä. Nyt kehittelevät vierekkäin samankokoisia samantehoisia pannuja ja panevat satoja miljoonia euroja vuodessa siihen, että saavat tehtyä toista 1hv tehokkaamman pannun vuoronperään. Sen sijaan voisivat yhdessä kehittää myllyjä jolloin lopputuloksena saisivat vielä tehokkaamman ja bensapihin pannun kuin sillä, että kehittävät rinnan kaksi moottoria.
Kilpailua alalla on kuitenkin riittämiin. Siitä pitää Lexus, Audi, Jaguar sun muut huolen.
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
1995 C 220 Elegance
Daimler ottaa haltuunsa 5 % Aston Martinista:
http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... z2a3iNMb8S
http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dl ... z2a3iNMb8S
Ensimmäiset AMG:n moottoreilla varustetut Aston Martinit 3-4 vuoden päästä
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ensimma ... den-paasta
-Mitäköhän esim. Winston Churchill eläessään olisi mieltä moisesta sakemannien kanssa vehkeilystä
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ensimma ... den-paasta
-Mitäköhän esim. Winston Churchill eläessään olisi mieltä moisesta sakemannien kanssa vehkeilystä
Hänellä lienee ollut miettimistä jo tuossa:Laaksonen kirjoitti:Mitäköhän esim. Winston Churchill eläessään olisi mieltä moisesta sakemannien kanssa vehkeilystä
http://www.historylearningsite.co.uk/me ... tt_109.htm
Quote: "In an interesting piece of irony, the first 109 prototypes were powered by British Rolls-Royce Kestrel engines!"
Historia myös toistaa itseään, koska nykyisin näkee lentäviä Mersuja, jotka ovat powered by Rolls-Royce. Eli koska DB605:t romutettiin sodan jälkeen lähes sukupuuttoon, ei muutamiin harvoihin lentokelpoisiin Mersuihin löydy oikean näköistä kannet alaspäin lentävää kuivasumppukonetta, vaan tilalle on survaistu ensimmäisenä käsiin sattuva vastaavan kokoinen V12, joka on yleensä Rolleri:
http://www.flickr.com/photos/joseluiscel/5036753577/
-> rumat pahkat moottoripelleissä, että kannet mahtuvat.
Mersun koneellahan kuono näyttää sirommalta:
http://www.flugzeuginfo.net/acdata_php/ ... 109_en.php
Taisteluhävittäjän airframen lähtökohtana oli Messerschmitt Taifun alkeiskoulukoneen solakka ja ketterän runko. Kun potkuria väätävä papatin piti vaihtaa 1000 + hv tuomiopäivän pasuunaan, oli moottoritila niin ahtaalla, ettei sinne enää sopinut kuin kuivasumppu-V12 kannet alaspäin. Ja kun kaasuttimia ei saatu toimimaan, piti rakentaa polttoaineen ruiskutus.
Ymmärrettävää kyllä, että kun 30-litraisessa V12:ssa sattuu olemaan kannet väärään suuntaan, niin ei se ihan heittämällä mene paikalleen:
Berliinin teknisessä museossa ohikulkijat hieman ihmettelivät, kun ryömin entisöidyn moottorin alla selälläni lattialla kurkkimassa, miten ruiskuvehkeet on saatu paikalleen Veen lohkojen väliin. Minun mielestäni aika nätisti:
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Saksalaiset ja englantilaisethan ovat sukulaiskansoja vaikkeivat aina sitä tahtoisi myöntääkään, onhan Brittien kuningashuonekin Saksi-Coburgh-Gotha -sukua vaikka heille WW1:n aikaan keksittiinkin peri-brittiläinen sukunimi Windsor (linnan mukaan). Mitä sitten tulee Natsi-Saksan ja englantilaisten välisiin kytköksiin, niin esim. Rudolf Caracciolan jälkeen tunnetuimpia Mersun hopeanuolikuskeja oli Dick Seaman, jolla oli vaimona BMW:n johtajan tytär Erica Popp.