Niin se olisi jo 5000 km takana tällä kikottimella. Tuonne toisaalle jo jotain kirjoittelinkin mutta laitamma tännekin hieman tuntemuksia.
- CVT toimii kyllä muuten hyvin mutta johonkin jo kirjoittelinkin, että sopivasti jarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa arpoo vaihdetta pitkään. Sinänsä CVT vaihteistoon tottuminen vei itseltä aika kauan jostain syystä mutta kyllä tästä pikkuhiljaa jo tykkää.
- CVT ehkä hieman hämää auton suorituskykyä, pitänee RaceChronoa testailla ja vertailla aiempiin diesel legacyihini.
- CVT avulla tällä pystyy ajelemaa mukavasti tuolla maastossakin. Aiemmin sellainen hidaskulkuinen, kivinen tie oli myrkkyä kytkimelle mutta tällä sama tie menee kuin itsestään. Tai oikeastaan polku...
- Moottori pitää tuttua kilinää ja kolinaa kylmänä mitä aiemminkin.
- Ajettavuus on ihan hyvä ja auto on hiljaisempi mitä edellinen korimalli ja sivutuuliherkkyydestä huolimatta varsin mukava matka-auto. Eritoten huonokuntoisilla sorateillä tällä pystyy päästelemään käsittämättömän lujaa.
- Tästä ei saa ajonvakautusta kokonaan pois, perkele. Meinasin hivauttaa jo metsähallituksen puolelle koko katiskan kuulalaakerisoratiellä hieman ylikovaa mutkaan tultaessa

Nappi oli pois päältä mutta kesken mielestäni hallitun luisun, otti tekniikka kiinni ja ohjaamo täynnä käsiä. Toki tämä ongelma on kyseessä vain ns. funfactory näkökulmasta mutta silti yllätti. Vanhasta saa kokonaan pois.
- Polttoaineenkulutus ajotietokoneen mukaan koko matkalta alle 6 litraa, en ole tarkistusmitannut.
- Alustasta jotain irti, kuulostaisi vakaajatangon tms. koiranluilta. Saavat 5000 huollossa tarkistaa asian.
- Sisätilat ovat riittävän isot ja musta kangasverhoilu on siisti ja näyttäisi pysyvän ehkä hiema paremmin puhtaanan mitä edelliskopan sisustat.
- Voimanpuute toki vaivaa mutta Sakultahan saa apuja jos alkaa toden teolla ahdistamaan. Tuolla 3 litrasella uskaltaa lähteä hieman pienempäänkin väliin ohittamaan
- CVT peruutusongelma koskee tätäkin. Eli peruuttamalla auto vaikka katukivetystä vasten siten, että eturenkaat jää rotvallia vasten ja yrittää siitä ylös. Tämä nousi vain vaivoin kaasu pohjassa, jyrkempi kivetys tekee sen ettei nouse mihinään. Voi olla metsässä joskus jänniä tilanteita....
Tästä mäestä ei sitten suparu tullut ylös
