C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin
C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin
Terve,
Tuli hankittua tuollainen otsikon auto ja nyt pitäisi laittaa siihen vetokoukku.
Sanoivat Veholla että vetokoukun lisäyksen yhteydessä pitäisi vaihtaa myös isompi syylärin puhallin, 600 euroa pelkkä puhallin.
Onko kellään asiasta minkäänlaista tietoa?
Tuli hankittua tuollainen otsikon auto ja nyt pitäisi laittaa siihen vetokoukku.
Sanoivat Veholla että vetokoukun lisäyksen yhteydessä pitäisi vaihtaa myös isompi syylärin puhallin, 600 euroa pelkkä puhallin.
Onko kellään asiasta minkäänlaista tietoa?
Re: C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin
tarvittaneen vain sentakia että jäähtyy sitten tehokkaammin kun on enemmän vetovastusta ja kone käy kuumemmalla lisäkuorman takia varsinki kesällä.Kyllä ne kai sen koukun ilman isompaa flektiä asentaa.Sitä en sitten tiedä vaatiiko takuuohjelma tuon,mutta takuutahan tuossa ei enää liene?PV-MN kirjoitti:Terve,
Tuli hankittua tuollainen otsikon auto ja nyt pitäisi laittaa siihen vetokoukku.
Sanoivat Veholla että vetokoukun lisäyksen yhteydessä pitäisi vaihtaa myös isompi syylärin puhallin, 600 euroa pelkkä puhallin.
Onko kellään asiasta minkäänlaista tietoa?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Parkkitutkalla varustettuun ei kiinteää kannata laittaakaan, koska takapuskurin tutka huomaa ainakin tämän Thulen (o.s. Brink) vetokuulan ja varoittaa siitä aina kun on pakki päällä.
Yllättävän ison vetopainon, eli 1900 kg sallivat tuolle taittuvallekin. Koska omalla ei ole tarkoitus vetää kuin tavaraperävaunua, ei flektiä vaihdettu, eikä sitä ainakaan MB-Osassa manuaalivaihteiseen suositeltukaan.
Vetokoukku ON
Vetokoukku OFF
Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Yllättävän ison vetopainon, eli 1900 kg sallivat tuolle taittuvallekin. Koska omalla ei ole tarkoitus vetää kuin tavaraperävaunua, ei flektiä vaihdettu, eikä sitä ainakaan MB-Osassa manuaalivaihteiseen suositeltukaan.
Vetokoukku ON
Vetokoukku OFF
Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Koukun sähköt
Hyvältä näyttää tuo asennus, samaa koukkua kysellyt.
Miten noiden sähköjen kanssa oli, tarvitsiko jotakin ohjelmointia vai ei. Thulen ohjeen mukaan pitäisi kytkeä tietokoneeseen.
Miten noiden sähköjen kanssa oli, tarvitsiko jotakin ohjelmointia vai ei. Thulen ohjeen mukaan pitäisi kytkeä tietokoneeseen.
Eipä ole tietoa kytkennästä, jonka jätin asiantuntijoiden tehtäväksi, tällä kertaa MB-Osa Oulussa.
Varoittelivat tökkäämästä sähkörasiaan kiinni viallisten perävaunujen pistokkeita. Huonolla tuurilla korjauksesta ei selviäkään sulakkeen vaihdolla ja heilläkin oli käynyt muutama auto perävaunun johtosarjaan liittyvän mikrokontrollerin vaurion vuoksi
Varoittelivat tökkäämästä sähkörasiaan kiinni viallisten perävaunujen pistokkeita. Huonolla tuurilla korjauksesta ei selviäkään sulakkeen vaihdolla ja heilläkin oli käynyt muutama auto perävaunun johtosarjaan liittyvän mikrokontrollerin vaurion vuoksi
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lainattakoon tätä ketjua tämän tiedon välittämiseksi:740 GLE kirjoitti:...Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Jos 204-korin autossa sattuu olemaan AMG-korisarja, niin tarvikevaihtoehtoa ei tällä päivämäärällä löydy. Sama koskee niin sedania kuin farmariakin. Ainoa vaihtoehto on marmoritiskin alkuperäisosanumerolla myytävä versio, joka sekin on Westfalian valmistama, mutta erilainen kuin Westfalian tarvikeversio.
Farmarin AMG-takahelma menee aika pitkälle auton alle, ja sen vuoksi sitä pitää vähän avartaa sieltä. Muuten taittuva koukku ei pääse taittumaan. Muutos on kuitenkin aika sievä eikä näy ellei katsele maailmaa sammakkoperspektiivistä.
-T
Soittelin just (Oulussa) irroitettavaa koukkua asennettuna amg korisarjalaiseen farkkuun, koivikko 937e joutuu ehkä käyttää veholla ohjelmoinnissa, koukkupaja 800e eitarvi jos napista tutkat pois "on näitä amghin laitettu"eerola kirjoitti:Lainattakoon tätä ketjua tämän tiedon välittämiseksi:740 GLE kirjoitti:...Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Jos 204-korin autossa sattuu olemaan AMG-korisarja, niin tarvikevaihtoehtoa ei tällä päivämäärällä löydy. Sama koskee niin sedania kuin farmariakin. Ainoa vaihtoehto on marmoritiskin alkuperäisosanumerolla myytävä versio, joka sekin on Westfalian valmistama, mutta erilainen kuin Westfalian tarvikeversio.
Farmarin AMG-takahelma menee aika pitkälle auton alle, ja sen vuoksi sitä pitää vähän avartaa sieltä. Muuten taittuva koukku ei pääse taittumaan. Muutos on kuitenkin aika sievä eikä näy ellei katsele maailmaa sammakkoperspektiivistä.
Minäkö? Minun tapauksessani Pispalan Autot Tampereelta hoiti homman. Koukku tuli Vehon kautta. Vapautus tapahtuu rullasta/ tapista joka on kontin vasemmassa seinässä luukun takana. Eli toimii aivan kuten tehtaalla asennettukin.avw204 kirjoitti:Mistä tilasit tämän kääntyvän koukun ja paljonko oli tarkempi hinta? Miten sen vapautus? Onko vipu kontissa vai miten?
-T
Mitä maksoi Veholla koukku?eerola kirjoitti:Minäkö? Minun tapauksessani Pispalan Autot Tampereelta hoiti homman. Koukku tuli Vehon kautta. Vapautus tapahtuu rullasta/ tapista joka on kontin vasemmassa seinässä luukun takana. Eli toimii aivan kuten tehtaalla asennettukin.avw204 kirjoitti:Mistä tilasit tämän kääntyvän koukun ja paljonko oli tarkempi hinta? Miten sen vapautus? Onko vipu kontissa vai miten?
Jos sinulla on tarkempaa tietoa Kovilin mallista, niin se varmastikin kiinnostaa monia täällä. Itse selvittelin asiaa taannoin ja tuolloin ei sopivaa tarvikekoukkua löytynyt. Hyvä jos tässä on tapahtunut kehitystä; alkuperäinen on toki fiksu, mutta hieman suolaisen hintainen.supoman kirjoitti:ite laitatin Feloxilla Kovilin irtokoukun, 770e , hyvin meni amg-pakettiinkin , ei juuri huomaa ellei alle kurkista.
-T
Kovilin koukku
Tuolta Kovil:n www-sivultahan nuo tuotenumerot löytyvät:
- kiinteä koukku 35025
- irroitettava koukku 35125L
Itsellä on tuo irroitettava. Asennus on tosi helppo, pystyy TeeSeItse-mieskin tekemään. Tuossa on ruksi puskurin loveuksen kohdalla, mutta perusmalliin ei tarvinnut tehsä puskurille mitään.
- kiinteä koukku 35025
- irroitettava koukku 35125L
Itsellä on tuo irroitettava. Asennus on tosi helppo, pystyy TeeSeItse-mieskin tekemään. Tuossa on ruksi puskurin loveuksen kohdalla, mutta perusmalliin ei tarvinnut tehsä puskurille mitään.
Moro, ei sattuis kuvaa löytyyn asennuksen jälkeen, kuinka iso pala lähti puskurista ?supoman kirjoitti:ite laitatin Feloxilla Kovilin irtokoukun, 770e , hyvin meni amg-pakettiinkin , ei juuri huomaa ellei alle kurkista.
Olis koukulle tarvetta s204:een AMG-styleen ja Oriksen tai Westfalian irtokoukkua ajatuksissa....
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S204-Ko ... 233a714ce9
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S204-Ko ... 258ef25595
toki muidenkin kuvat asennuksista AMG paketin kanssa kelpaa, mikäli löytyy.
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
Juu, sain projektini myös valmiiksi ja naapurifoorumille laitoinkin jo kuvia, tässä linkki jos joku muukin haluaa kuvia.Brabus Mercedes kirjoitti:Täältä löytyy W204 T-model AMG Thulen irroitettavalla koukulla ja käännettävällä pistokkeella.
Puskuria on ikävä kyllä jouduttu modifioimaan että asennus onnistui.
Kuvaa ei tähän hätään ole mutta voisin ottaa.
Koukku paikollaan ei perän tutka ota kyllä mitään häiriöitä siitä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 40&start=0
Myös aiemmin kuvissa esittelemäni Thule/Brink koukku vaatii vakiopuskurinkin veistämistä, mutta ei sitä hullu huomaa ja viisas ei puhu mitään.
Sillä voi olla enemmänkin merkitystä, että tuossa on vapautussalpa kuraisessa paikassa takahelman alla. Alkuperäisen kaltainen sisältä vapautettava voi olla siistimpi käyttää?
Sillä voi olla enemmänkin merkitystä, että tuossa on vapautussalpa kuraisessa paikassa takahelman alla. Alkuperäisen kaltainen sisältä vapautettava voi olla siistimpi käyttää?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.