sprinterin alapallot vaihtoon

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
mese63
Viestit: 44
Liittynyt: 13.12.2006 17:18

sprinterin alapallot vaihtoon

Viesti Kirjoittaja mese63 »

tuossa talvirenkaita vaihtaessa huomasin että molemmat alapallot tosi väljät,eli onko miten hankalat vaihtaa lähteekö paikallaan vai pitääkö tukivarret irroittaa,antakaapa hyvät vinkit ,entä uudet mistä kannattaa hankkia?
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

alapallot

Viesti Kirjoittaja jamppa »

vai on ne väljistyny
haittaako käytöä,katsastuksessahan näissä saa olla huomattavasti väljää.
itse on tullu vaihdettua kun tuntu välystä liikaa.
Mutta on se pallo tosiaan prässätty siihen,että tuskin ilman prässiä kannattaa yrittää poistaa.

Jamppa
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei liene asiansa osaavassa korjaamossa iso (=kallis) homma vaihtaa.
Jos ne on prässätty sinne, niin menee heleposti kotikorjaajalla moukaroinniksi.

Veskola, huhuu? Tietoa tarvitaan!
Pro HVM
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

No toleransseista sen verta, että katastusmiehen mukaan väljää saa olla pystysuunnassa niin paljon, että sitte ku suojakumi repeää, pitää vasta vaihtaa... :shock: Eli aika paljon... :lol:

Kuin paljon vaikuttaa paikallaan kääntäminen alapallojen kulumiseen? Varmaana ainakin raidetangon päiden kulumiseen, ite ei nimittäin tule juuri ikinä paikallaan käännettyä renkaita, monelle se kun on paha tapa, ja syö kaikkea mahdollista tuo paikallaan kääntäminen. Sekin on varmaan osasyy, miksei meillä tunnu olevan yhtään väljää sprintterin keulassa, koska muistelisin, että sprintterin jälkitarkastukseen johtaneet viat olis käyttöjarru, seisontajarru ja etuakselisto... :shock:

Veskola sitte saa kertoa tuosta vaihdosta, ilmeisesti tietää, tää meijän mersu-vani-spesialisti... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tähän hommanhan on oma työkalunsa. Onnistuuko samalla tapaa kuin w124 alapallon vaihto?

Entä minkälainen homma on irrottaa koko alatukivarsi että saa prässissä vaihdella?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

mulla on 17tonnin hytrauli rässi tuohon ja ei tarvii ottaa tukivartta irti vehon työaika oli muistaaseen 3 tuntii pari
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

hmm. pitäiskös tulla sinne vaihdattamaan sitten :roll:
Ainoa ongelma että pitäis lähteä perjantaina tuolla laitteella reissuun vaunu perässä ja nyt alkoi jompikumpi alapallo rutista kun kääntelee ohjausta. Ei kai se siitä mihinkään hajoa :shock: Vai hajoaako?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ei pystysanoo mutta tiiviisti ollaan talilla jos työkalut pysyy käsissä nii tervetuloo ja palloja on hyllys jos on vanhakoppanen
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alusta”