Mese.fi epävirallinen Ford topiksi

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Perhana, makian näkönen! Lisää kuvia! :amis_selittaa:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Köyhän mjehen mustangi ja 1,6:lla isolohkolla, kateeksi käy :ää:
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3404
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eikö oikeesti huomautelleet leimassa mitään noista valoista :shock: :?:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Kyrdis kirjoitti:Tämmöinen taunus tuli n.kk sitten haettua, -75 1.6 ohc. Seissyt vuodesta 2009 pihamaalla, punainen ajokielto tarra tuulilasissa.. Noh etujarrusatula oli irti, paikalleen asennus ja taakse uudet kengät ja sylinterit ja eikun leimalle tarjoomaan ( toki moottoria piti vähän herätellä että sai pyörimään.) leimalla inssi huomautti käsijarrun pitämättömyydestä, (vaijerin prkl jäi löysälle ) ja pykineestä takarenkaasta. Jotain pieniä korjauskehoituksia tuli, mutta ei hitsaamista jota ihmettelin suht kovasti.

Elikkä semmoinen taunus. Helppo projekti tähän mennessä ollut

Kuva
Njaa, sinä ostit tämän sitten :D itekki kattelin tota mutta eipä tullu ostettua...
Ne oli ne mersun ne vanteet tarpeen sillon syssyllä ku hajin ne pois...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Pieni rojekti ostettu, mk1 1.1 fiesta, vuosimallia 1981
Viimeksi ois pitäny katsastoo 2009...

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Kyrdis
Viestit: 37
Liittynyt: 13.11.2011 11:08

Viesti Kirjoittaja Kyrdis »

Vanja-eno kirjoitti:Eikö oikeesti huomautelleet leimassa mitään noista valoista :shock: :?:
Sen verran maalaisjärkeilin, että otin tuon "rappuralli" maskin poikkeen leiman ajaksi, 4:llä ruuvilla niin valot oli sen jälkeen paljaana.

Päivitellääs hieman, Leimahan tuli haettua tähän ja nytten myynnissäkin, koska foorumilta bongasin s123:n ja ei tämä foordi oikeen tunnu niin omalta kuin yykaakoo :)

loppuna pisteen päälle linkki sättiautoon ps. mese foorumilaisille tingattavaa hinnnassa ;)


[nettiauto]5470604[/nettiauto]
Taskari
Viestit: 28
Liittynyt: 29.1.2008 19:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Taskari kirjoitti:Kesärassina toimii alkuperäiskuntoinen Escort 1600 Sport -76.
Rapiat kaks vuotta se otti ja hieman "hautojen kaivelua", mut nyt löytyi jo kuvakin. :oops:

Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

:shock: vähäkö makia!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

tuommonen coupe tanari vailla tekniikkaa tallissa.saiskohan tuohon 300 turbo dieselille lupia ku olis ehkä jouten tekniikka 124:sta.
ehkä joku 280 twincam tai 300 pentsa vois olla kans mitä oon miettiny
tässä oli 2.3 v-6 mulla paikallaan ja on papereissa.
kuva ei ole mun autosta vaan nappasin sen netistä ku on samanvärinenki



Kuva

sitte on tuo -66 musse missä 351 cleavelandin piristetty kone ja 4 lovinen toploader aski suoralla kytkennällä.eno rakentanu aikoinaan tuon moottorin ja veikkaus että siinä olis joku 400-450 heppaa.varttimaili ajettu vakio kumeilla 13.5 sek ja puolessa matkaa sai vasta pitoja vaikka on lukkoperä.
nyt siihen tulee 302+ruisku+c4 automaatti.kulutuksen saapi nyt johonki 10-15 l välille ku se oli aikasemmin semmoset 40 l hujakoilla.

Kuva


Kuva


laitan videopätkääki käynti äänistä ku saisin sen ladattua sunputkeen
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

w123 kun on vielä työnalla, on käyttöautona toiminut nyt pari kk tuo viime kesänä valmistunut -71 Ford Cortina, tarkemmin juttua ollut spinnerissä tästä myös..

Kuva

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Komia :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

hieno peli
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

UUpee cortsu!!! :P Herättää hieman omistushaluja... :oops: Milläs koneella tuo on?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Komea on. Noitako on tehty myös vasemmanpuoleisella ohjauksella? Oon luullu, että britit on tehny itelleen ne vääränkätiset ja nimittäneet Cortinoiksi ja saksalaiset taas oisivat tehneet pitkälti samaa vehkettä vasemmanpuoleisella ratilla varustettuina Taunuksina. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minkähän verran Cortinoita lie tuotu Suomeen, tuota korimallia ?
Kaverilla oli joskus tuollainen 2,3V6, edellinen omistaja maalannut jollain erikoismaalilla, punainen candy ? Flake ? mitä niitä oli.
Auto seisoi myöhemmin pitkään nelostien varressa jonkin hallin pihassa Pihtiputaalla.

Taunuksessa on eri peltiosatkin, eikös.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

dealer kirjoitti:
Taunuksessa on eri peltiosatkin, eikös.
Kyllä vain, vaikkakin lie sama peruskori Taunuksen kanssa. Ei kai tota "läskiperse" cortinaa ihan ruuhkaksi asti ole suomessa ollu koskaan. Ainakin paljon vähempi ku Taunusta.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Muistelen, että Cortinat ja Taunukset olivat erinäköisiä, mutta samaa tekniikkaa oli lähes läpeensä. Autoteollisuus ei ollut 1970-luvulla vielä niin integroitunut, että samassa konsernissa voitiin eri maissa tehdä erilaisia autoja. Nykyäänhän vaivoin voidaan tehdä eri konserneissa erilaisia autoja.

Cortinaa pidettiin Suomessa sporttisempana kuin Taunusta ja muistelen, että korimallit olivat enemmän Coupea, kun Taunukset olivat perheautoja.
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kiitoksia positiivisista kommenteista, aina mukavia, ei mennyt 8vuoden rakentelu hukkaan 8)

Alustahan tässä on ihan sama kuin Taunuksessa, peltiosissa se suurin ero tosiaan, sisustan osat samoja taunuksen kanssa myös. Pidän tätä itse paremman näköisenä kuin saman ikäluokan taunusta.

Tekniikkana vanha v6, tommosen käyrän piirsi paperille:
Kuva

Sanotaan että liikenteen seassa on pärjännyt :lol:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Pilkunviilaajan huomautuksia koottuna:

Eikös tuossa Cortongissa ole lehtijouset takana ja McP:t edessä, koneena kenttiläinen tai V6 ja taka-aksila koneesta riippuen Escort/Consul-kokoinen eteenpäin aukeava?

Tuhnuksessa on päällekkäiset kolmiotuet etupäässä ja nelilinkki kierrejousilla takana, aina voimanlähteenä (Pinto) OHC tai "Köln V6" ja peränä se oma surullisenkuuluisa vonkuja.

Upea on auto, sai taas oma rojekti uutta pontta! :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Coupe Consul ois kans yks märkä uni, nimenomaan yksi niistä monista :lol:

Kuva
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

JuMu S kirjoitti:Pilkunviilaajan huomautuksia koottuna:

Eikös tuossa Cortongissa ole lehtijouset takana ja McP:t edessä, koneena kenttiläinen tai V6 ja taka-aksila koneesta riippuen Escort/Consul-kokoinen eteenpäin aukeava?

Tuhnuksessa on päällekkäiset kolmiotuet etupäässä ja nelilinkki kierrejousilla takana, aina voimanlähteenä (Pinto) OHC tai "Köln V6" ja peränä se oma surullisenkuuluisa vonkuja.

Upea on auto, sai taas oma rojekti uutta pontta! :D
ei :D

akselisto on ihan identtinen taunuksen kanssa
1,3 ja 1,6. 1,6gt on kenttiläisiä kun taas 2000gt on taunuksen ohc kones myös uudempi 1973 1600gt on ohc
no se perä on kyllä se vonkuja
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Että semmosta tekniikkaa Sultzin voortissa *nostaa hattua*

Musrtang 66:n aiemmin laittama kuva Coupe Taunuksesta ... minun auto oli tuollainen väriltään mutta vinyylikatolla, GT kuten kuvan autokin maskista päätellen - vai onko myös GXL (?) ollut nelivalomaskilla ?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

GXL on nelivaloilla
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

GXL on nelivaloilla
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

xr kirjoitti: ei :D

akselisto on ihan identtinen taunuksen kanssa
1,3 ja 1,6. 1,6gt on kenttiläisiä kun taas 2000gt on taunuksen ohc kones myös uudempi 1973 1600gt on ohc
no se perä on kyllä se vonkuja
Ok, kiitos oikaisusta! Muistikuva Pärssonitolpan yläpäistä jonkun Cortinan konehuoneessa elää vaan hetkestä ja vuodesta toiseen voimakkaana, mutta saattoihan toi olla Cortina Mk2 tai Capri tai jopa Esko. :oops:

Jumulla ei noin rajuja konevisioita ole oman projektitanarin suhteen, yhdestä Sierra Is-vainaasta jäi käteen ruiskulla oleva 2,0 OHC ja viisilovinen loota, lähinnä on taka-akseliston suhteen hurjia suunnitelmia... :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eskoihin nuita päärssoneita ainakin laitettiin.

BTW. Tuommosella 1600+ poratulla ja melkosen loppuun saakka rimmatulla sportti-eskolla väritystä myöten XUX kuskaili esikoistaan silloin kauan sitten 8)

Kuva

Nimim. "taivaspaikka ansaittu" :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Toissa kesänä hetken aikaa toimi käyttöautona kanssa (kunnes syksyllä myin pois) tommonen -67 mk2 cortina, 2.0l zetecillä ja läppärungoilla. n. 175hv konetehoa. Ihan ok liikku tollanen kevyt koppa tolla ja kivat imuäänet 8)

http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Videoita/C ... gears1.wmv

Tää tais nykyään olla jossain hesassa..

Ja tuubissa surkee pätkä tosta nykyisestä tiinasta, kuten siitä huomaa kuski ei osaa vaihtaa vaihteita :lol: Tarvis ulkoa päin ottaa videoo joskus niin kuulis itekin pakoääniä 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NhIvvK1FqtA[/youtube]
Sultzi
Viestit: 196
Liittynyt: 01.5.2011 18:12
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Toinen surkee pätkä..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QidUcutkSpk[/youtube]
ih66
Viestit: 45
Liittynyt: 13.10.2013 15:30
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja ih66 »

-61 galaxie
435 ci, 4 v manuaali ja perässä detroit locker. ollu mulla -90 luvun alusta asti. valmis ei ole vieläkään, eikä varmaan koskaan valmistukkaan.
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”