Mölli Virosta!
Mölli Virosta!
Tere kaikille tasapuolisesti pitkästä aikaa!
Ikkunasta näkyvän maiseman vaihdos pakotti yhden talven jälkeen myös auton vaihtoon: vanha sotaratsu S124 laukkas Kajaaniin ja minä aloin pystärin seuraksi katella W163 270 CDItä, faceliftattua, nahkaverhoilulla ja penkinlämmittimillä (eturauhasvaivoja mulla, "nuorella" miehellä!)
Testasin kotomaassa paria pre-faceliftiä ja yhtä vm. 2002 autoa . Ei kiitos kaikille. Varsinkin Tampereella Rinta-Joupilla myynnissä ollut vm. 20o1 oli aika surkea tapaus; mm. ratti vinossa ja tärisi maantieajossa, tuulilasi halki, automaatti sekoili&kick-down ei toiminut, lukituksen kauko ei toiminut, ruostetta ja dokumenttien mukaan yli 70 000 (tarrat ovissa&moottoritilassa) kilsaa edellisestä öljynvaihdosta!
Sit Saksaa aattelin, mutta siskon anopilla olis pitänyt asua, ja se onki sit SS-übergroßmutter: 78 vee eukko, jonka pituus ja ryhti on kun SS-miehellä ja jolla on voimakas kristillinen vakaumus ja kaupan päälle hoivavietti. Ei siis mitään kebab-essen-urlaubia eikä kaljaa eikä naikkosia ei olis ollunna tiedossa.
Katse siis Viroon (vaikka äitee ja kaverit on varotelleet), jossa ei ole autoveroa ja virolaiset tykkää että auto on komee.. Kävin 3 viikkoa sitten koeajamassa 4 yksilöä; kolme hyvää ja yks huijareitten paska. Paras oli Italian-tuonti 194 000 ajettu 2002 kermanvärisellä ihan naurettavan hyväkuntoisella nahkasisustalla, hyvä oli alusta huonoilla kitkoillakin.
Otin sitten toiseksi parhaan 244 000 ajetun, vm. 2002 yksilön. Kilsat pitää paikkansa, kun auto on alkuperäinen Viro-auto, 2 omistajaa ja rekisteriotteessa&huoltokirjassa kilometrihistoria:
Kahtiajakoinen auto; estetiikka kondiksessa, mutta alustassa&tekniikassa toivomista: kaksilla vanteilla ja paskoilla renkailla, jarrut uusittava ja alustan puslissa&nivelissä kolinaa, kori 100% virheetön ja sisusta timmissä kunnossa. Koneessa vesipumppu rallattaa, mutta muuten kunnossa, automaatti toimii ihanasti. Hinta Virossa 7 800 € tingittynä. Tuon auton pakuna, mutta vero tullee olemaan sama kuin henkilöautolla: 35,4% verotusarvosta, eli tässä tapauksessa (260 Cdi, 2002, 245 000km eikä öykkärivarusteita) noin 3 800 €.
Muutama huomio:
-Virossa autokauppa on helppoa hommaa, jos vain vaivaa viitsii nähdä testaamiseen ja tutkimiseen.
- auto24.ee -verkkosivuston kautta on helppo käydä kirjeenvaihtoa ja aika äkkiä erottuu ryssät ihm.. virolaisista.
-Viron ARKissa (Auto Regiistsi Keskus) on ämmä, joka puhuu Suomea. Pikkasen hunajaa ääneen, niin rouva tsekkas tunnissa ilmaiseksi kaikkien neljän auton tiedot! Puhelin +372-620 1280
- Pankkisiirto Virossa ei onnistu, ei kuulu vielä pankkiunioniin: maksu siis käteisellä kaupantekotilanteessa.
- Paperisota on kerrassaan olematon: helpompi on saada auto Virosta Suomeen, kun "oleen Suomessa".
- Virossa on mukavaa: tytöt nättejä, Tallinnassa on viehättävää vanhaa arrkitehtuuria, ruoka hyvää ja halpaa.
No, Tällä kertaa täältä tähän. Minä juon nyt olutta, voi voi tulikin sit Möllin takakontissa liikaa alkumahoolia kotitarpeiksi..
Ikkunasta näkyvän maiseman vaihdos pakotti yhden talven jälkeen myös auton vaihtoon: vanha sotaratsu S124 laukkas Kajaaniin ja minä aloin pystärin seuraksi katella W163 270 CDItä, faceliftattua, nahkaverhoilulla ja penkinlämmittimillä (eturauhasvaivoja mulla, "nuorella" miehellä!)
Testasin kotomaassa paria pre-faceliftiä ja yhtä vm. 2002 autoa . Ei kiitos kaikille. Varsinkin Tampereella Rinta-Joupilla myynnissä ollut vm. 20o1 oli aika surkea tapaus; mm. ratti vinossa ja tärisi maantieajossa, tuulilasi halki, automaatti sekoili&kick-down ei toiminut, lukituksen kauko ei toiminut, ruostetta ja dokumenttien mukaan yli 70 000 (tarrat ovissa&moottoritilassa) kilsaa edellisestä öljynvaihdosta!
Sit Saksaa aattelin, mutta siskon anopilla olis pitänyt asua, ja se onki sit SS-übergroßmutter: 78 vee eukko, jonka pituus ja ryhti on kun SS-miehellä ja jolla on voimakas kristillinen vakaumus ja kaupan päälle hoivavietti. Ei siis mitään kebab-essen-urlaubia eikä kaljaa eikä naikkosia ei olis ollunna tiedossa.
Katse siis Viroon (vaikka äitee ja kaverit on varotelleet), jossa ei ole autoveroa ja virolaiset tykkää että auto on komee.. Kävin 3 viikkoa sitten koeajamassa 4 yksilöä; kolme hyvää ja yks huijareitten paska. Paras oli Italian-tuonti 194 000 ajettu 2002 kermanvärisellä ihan naurettavan hyväkuntoisella nahkasisustalla, hyvä oli alusta huonoilla kitkoillakin.
Otin sitten toiseksi parhaan 244 000 ajetun, vm. 2002 yksilön. Kilsat pitää paikkansa, kun auto on alkuperäinen Viro-auto, 2 omistajaa ja rekisteriotteessa&huoltokirjassa kilometrihistoria:
Kahtiajakoinen auto; estetiikka kondiksessa, mutta alustassa&tekniikassa toivomista: kaksilla vanteilla ja paskoilla renkailla, jarrut uusittava ja alustan puslissa&nivelissä kolinaa, kori 100% virheetön ja sisusta timmissä kunnossa. Koneessa vesipumppu rallattaa, mutta muuten kunnossa, automaatti toimii ihanasti. Hinta Virossa 7 800 € tingittynä. Tuon auton pakuna, mutta vero tullee olemaan sama kuin henkilöautolla: 35,4% verotusarvosta, eli tässä tapauksessa (260 Cdi, 2002, 245 000km eikä öykkärivarusteita) noin 3 800 €.
Muutama huomio:
-Virossa autokauppa on helppoa hommaa, jos vain vaivaa viitsii nähdä testaamiseen ja tutkimiseen.
- auto24.ee -verkkosivuston kautta on helppo käydä kirjeenvaihtoa ja aika äkkiä erottuu ryssät ihm.. virolaisista.
-Viron ARKissa (Auto Regiistsi Keskus) on ämmä, joka puhuu Suomea. Pikkasen hunajaa ääneen, niin rouva tsekkas tunnissa ilmaiseksi kaikkien neljän auton tiedot! Puhelin +372-620 1280
- Pankkisiirto Virossa ei onnistu, ei kuulu vielä pankkiunioniin: maksu siis käteisellä kaupantekotilanteessa.
- Paperisota on kerrassaan olematon: helpompi on saada auto Virosta Suomeen, kun "oleen Suomessa".
- Virossa on mukavaa: tytöt nättejä, Tallinnassa on viehättävää vanhaa arrkitehtuuria, ruoka hyvää ja halpaa.
No, Tällä kertaa täältä tähän. Minä juon nyt olutta, voi voi tulikin sit Möllin takakontissa liikaa alkumahoolia kotitarpeiksi..
Hmm, Webastoa tohon kattelin, mutta taitaa olla tuo Eberspächer Hydronic II mun valinta..iPhone-ohjaus kiinnostaa.
Ei oikeen haluais lohkolämmittimen pistoketta porailla koriin..
Ruostesuojatakin pitäis - taidanpa tervata huvikseni. No itse kumminkin, kun edellisen auton Haarniskassa tehty ruostesuojaus oli ala-arvoinen..
Harmi sinänsä, mutta esim jarruosia Mölliin ei kauheesti kannata kotimaasta ostella:
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-ML270-C ... OC:US:3160
Ei oikeen haluais lohkolämmittimen pistoketta porailla koriin..
Ruostesuojatakin pitäis - taidanpa tervata huvikseni. No itse kumminkin, kun edellisen auton Haarniskassa tehty ruostesuojaus oli ala-arvoinen..
Harmi sinänsä, mutta esim jarruosia Mölliin ei kauheesti kannata kotimaasta ostella:
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-ML270-C ... OC:US:3160
Viimeksi muokannut PKivimäki, 22.8.2013 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Tallinnan satamassa olevan ravintolan omistajan G400
Kiusallinen omituinen ominaisuus löytyi autosta kun lykkäsin armaan Becker Grand Brixin omalle paikalleen; no Beckerhän alkoi hiljentelemään ja koventelemaan ajonopeuden mukaan. Hirveet kuunnella! Pikainen Beckerin käyttöohjekirjan selaaminen ties kertoa, että kyseessä on jonkun hirveellä vaivalla ja palkalla suunnittelema GAL. The GAL is a car radio control circuit, which automatically adjusts the car radio volume according to vehicle speed. This results in compensation of the driving noise produced at higher speeds
Täysin turha ominaisuus, jota ei näemmä Grand Brixistä saa millään disabloitua, paitsi näyttämällä A-terminaalin 1. johdolle sivuleikkureita. Done.
Kiusallinen omituinen ominaisuus löytyi autosta kun lykkäsin armaan Becker Grand Brixin omalle paikalleen; no Beckerhän alkoi hiljentelemään ja koventelemaan ajonopeuden mukaan. Hirveet kuunnella! Pikainen Beckerin käyttöohjekirjan selaaminen ties kertoa, että kyseessä on jonkun hirveellä vaivalla ja palkalla suunnittelema GAL. The GAL is a car radio control circuit, which automatically adjusts the car radio volume according to vehicle speed. This results in compensation of the driving noise produced at higher speeds
Täysin turha ominaisuus, jota ei näemmä Grand Brixistä saa millään disabloitua, paitsi näyttämällä A-terminaalin 1. johdolle sivuleikkureita. Done.
Makuasioita sanoi kettu kun...jne... Mun mielestä taas tosi hyvä ominaisuus - siis ainakin eemelissä toimii melko tarkkaan niinkuin pitääkinPKivimäki kirjoitti:Kiusallinen omituinen ominaisuus löytyi autosta kun lykkäsin armaan Becker Grand Brixin omalle paikalleen; no Beckerhän alkoi hiljentelemään ja koventelemaan ajonopeuden mukaan.
Vähän niinkuin sadetunnistinkin - toimiessaan oikein aivan erinomainen
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mölli on nyt rekisteröintikatsastettu pakettiautoksi. Kyllä oli synti ja häpeä nykiä takapenkit nevadaan, mutta toisaalta siitä tuli kyllä erittäin tilava ja järkevä "pikkupaku" kun takapenkit poistettiin kokonaan:
Syy poistoon on raha: vakuutukset ovat halvemmat ja lisäksi yrityskäytössä kaksikäyttöajoneuvon kuluista (polttoaine, huollot, varaosat) ei saa vähentää ALVeja, pakettiauton kuluista saa. Laskin siis takapenkkien säilyttämisen tulevan maksamaan minulle noin 1 600 € vuodessa, ja kun minulla ei avovaimoni kanssa ole lapsia, niin jokainen kymmenen kertaa vuodessa, mitä joku pyytää kyytiin olisi sen 160 €..
Tuli muuten rekisteröintikatsastuksessa HYLSY. Ne jarrut; yksikään levy ei ollunna enää riittävän paksu. Lisäksi lähivalot olivat "väärän väriset". Väärin kirjattu katsastusmieheltä, niiden ei tulisi olla minkään väriset, siis kirkkaat.
JP74 vaihtoi sujuvasti vesipumpum, kiitos siitä, ja suuri parannus olkii: kylläpä tuli käyntiäänestä mukavan hiljainen. Siinä vesipumpun vaihdossa tiellä ollessani tein ihanan havainnon: myyjän kertoma suuttimien uusiminen on totta; siellä suojamuovin alla kiiltelee viis uutta suutinta kun viis papin kullia auringossa.
Tomaatin ja voimansiirron öljyt kävin vaihdattamassa: lootan öljyt oli kirkkaat ja hyvät, mutta perien ja jakolaatikon öljyjä oli vaihdettu tuskin koskaan. Kiitokset puljulle nimeltä Ylämaan Auto, hyvää ja sujuvaa palvelua Jyväskylässä.
Samassa revohkassa huomasin oik. taka vetoakselin suojakumin olevan rikki ja ruikkineen vanteeseen vaseliinit, hui saatana:
Ei kuulemma hätää, ens viikolle aika ja vaihtavat sitten.
Jarruosista tuli saapumisilmo tänään, huomenna haen postista ja asentelen viikonloppuna. Nuo jarruhommat on sen verran simppeleitä, että minunkinlaiseni marjanpoimija uskaltautuu ne asentelemaan. Eezibleed käynee yhtälailla Möllin kun pystärin jarrujen ilmaamiseen..
Syy poistoon on raha: vakuutukset ovat halvemmat ja lisäksi yrityskäytössä kaksikäyttöajoneuvon kuluista (polttoaine, huollot, varaosat) ei saa vähentää ALVeja, pakettiauton kuluista saa. Laskin siis takapenkkien säilyttämisen tulevan maksamaan minulle noin 1 600 € vuodessa, ja kun minulla ei avovaimoni kanssa ole lapsia, niin jokainen kymmenen kertaa vuodessa, mitä joku pyytää kyytiin olisi sen 160 €..
Tuli muuten rekisteröintikatsastuksessa HYLSY. Ne jarrut; yksikään levy ei ollunna enää riittävän paksu. Lisäksi lähivalot olivat "väärän väriset". Väärin kirjattu katsastusmieheltä, niiden ei tulisi olla minkään väriset, siis kirkkaat.
JP74 vaihtoi sujuvasti vesipumpum, kiitos siitä, ja suuri parannus olkii: kylläpä tuli käyntiäänestä mukavan hiljainen. Siinä vesipumpun vaihdossa tiellä ollessani tein ihanan havainnon: myyjän kertoma suuttimien uusiminen on totta; siellä suojamuovin alla kiiltelee viis uutta suutinta kun viis papin kullia auringossa.
Tomaatin ja voimansiirron öljyt kävin vaihdattamassa: lootan öljyt oli kirkkaat ja hyvät, mutta perien ja jakolaatikon öljyjä oli vaihdettu tuskin koskaan. Kiitokset puljulle nimeltä Ylämaan Auto, hyvää ja sujuvaa palvelua Jyväskylässä.
Samassa revohkassa huomasin oik. taka vetoakselin suojakumin olevan rikki ja ruikkineen vanteeseen vaseliinit, hui saatana:
Ei kuulemma hätää, ens viikolle aika ja vaihtavat sitten.
Jarruosista tuli saapumisilmo tänään, huomenna haen postista ja asentelen viikonloppuna. Nuo jarruhommat on sen verran simppeleitä, että minunkinlaiseni marjanpoimija uskaltautuu ne asentelemaan. Eezibleed käynee yhtälailla Möllin kun pystärin jarrujen ilmaamiseen..
Jihuu, Suomen tulli lähestyy selvityspyynnöllä, kun ei ole rahoitusyhtiön ja edellisen omistajan välistä luovaria - vaikka sain siis auton pois Viron rekisteristä ja vietyä maasta.
Nam. No mulla on onneksi rahoitusyhtiön ja edellisen omistajan luovari, mutta siinä ei ole kirjoitettuja allekirjoituksia, vaan liitteenä on tuloste Virossa käytössä olevasta "Digitaalallkirjade kiinnitusleht" - eli tosite digitaalisesta allekirjoituksesta.
Saa nähä pitääkö lähteä Viroon hakeen vielä herrojen Kutserin ja Orkjöön nimmarit tohon lappuun.. Jos niin käy, niin haen kyllä pankista lainaa ja ostan Möllin täyteen viinaa tuliaisiks!
Nam. No mulla on onneksi rahoitusyhtiön ja edellisen omistajan luovari, mutta siinä ei ole kirjoitettuja allekirjoituksia, vaan liitteenä on tuloste Virossa käytössä olevasta "Digitaalallkirjade kiinnitusleht" - eli tosite digitaalisesta allekirjoituksesta.
Saa nähä pitääkö lähteä Viroon hakeen vielä herrojen Kutserin ja Orkjöön nimmarit tohon lappuun.. Jos niin käy, niin haen kyllä pankista lainaa ja ostan Möllin täyteen viinaa tuliaisiks!
No ei näköjään riitä, varmaan kun on vanhassa, vuodelta 2004 olevassa Viron rekisteriotteessa maininta omistajasta ja rahoitusyhtiöstä, joka näemmä on vielä matkan varrella vaihtanut nimeä - AS SEB Liising, mutta osoite on onneks pysynyt samana.
Saas nähä, tein virallisen vastauksen selvityspyyntöön ja otin kopiot noista ja laitoin vielä vastaukseen, että huomaattehan liitteenä olevan leasing-sopimuksen purkukirjan digitaalisen allekirjoituksen tositteen, puh.
Liian hyvin onkin mennyt tähän saakka..
Saas nähä, tein virallisen vastauksen selvityspyyntöön ja otin kopiot noista ja laitoin vielä vastaukseen, että huomaattehan liitteenä olevan leasing-sopimuksen purkukirjan digitaalisen allekirjoituksen tositteen, puh.
Liian hyvin onkin mennyt tähän saakka..
No kyllä todellakin kelpaa; verotuspäätös tuli tänään: 4485€.
Totuuden nimissä tonni enemmän kun mitä odotin vertailtuani tullin sivuillaan esittämiin verrokkeihin, esim. huhtikuussa tullattuun samanlaiseen 5 päivää myöhemmin käyttööotettuun 2-paikkaiseen pakuun, tosin 40K enemmän ajettuun:
..josta siis maksettiin 2389€ veroa, eli 50% vähemmän kuin minä omastani..
Tampereen tulli ei löytänyt autolleni verrokkia, jolloinka se meni sille Hämeenlinnalaisten äijien köörille arvioitavaksi. En suosittele tämän kokemuksen perusteella Tampereen tullia.
No, onneks tuo summa menee kokonaisuudessaan ajoneuvon hankkimiskuluihin, jotka taas menee kokonaisuudessaan 4 vuoden poistoihin eli suoraan vähenee tuloksessa ja sitä kautta verotuksessa..
Auto tuli siis maksamaan 7800€+500€ Viron-seikkailuihin+170€ rekisteröintikatsastus+32€ siirtokilvet+4485€ autoveroon=12 987€
Jarrujen uusimista ja vespumpun vaihtoa en laske hankintahintaan, koska kotimaan tarjonnassa on kaikkea laittamista kumminkin kanssa..
Vähän kyseenalaista kannattiko, kotimaasta alkaa saada facelift 270 cditä jo 12-13 000€lla, tosin ne on järestään yli 300 000 ajettuja, ks esim.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5843550
Totuuden nimissä tonni enemmän kun mitä odotin vertailtuani tullin sivuillaan esittämiin verrokkeihin, esim. huhtikuussa tullattuun samanlaiseen 5 päivää myöhemmin käyttööotettuun 2-paikkaiseen pakuun, tosin 40K enemmän ajettuun:
..josta siis maksettiin 2389€ veroa, eli 50% vähemmän kuin minä omastani..
Tampereen tulli ei löytänyt autolleni verrokkia, jolloinka se meni sille Hämeenlinnalaisten äijien köörille arvioitavaksi. En suosittele tämän kokemuksen perusteella Tampereen tullia.
No, onneks tuo summa menee kokonaisuudessaan ajoneuvon hankkimiskuluihin, jotka taas menee kokonaisuudessaan 4 vuoden poistoihin eli suoraan vähenee tuloksessa ja sitä kautta verotuksessa..
Auto tuli siis maksamaan 7800€+500€ Viron-seikkailuihin+170€ rekisteröintikatsastus+32€ siirtokilvet+4485€ autoveroon=12 987€
Jarrujen uusimista ja vespumpun vaihtoa en laske hankintahintaan, koska kotimaan tarjonnassa on kaikkea laittamista kumminkin kanssa..
Vähän kyseenalaista kannattiko, kotimaasta alkaa saada facelift 270 cditä jo 12-13 000€lla, tosin ne on järestään yli 300 000 ajettuja, ks esim.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5843550
Noo jos vastassa on ihan HERRA KENRAALI, niin vitut antaa olla - taidan lämmittää pihasaunan ja valittaa siellä.
Tulliylitarkastaja Juha Kenraali Hämeenlinnassa toimivasta tullihallituksen vero-osaston tuonti- ja autoveroyksikön markkina-arvoryhmästä korostaa, ettei ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen verotusta toimiteta Hämeenlinnassa.
- Arviot Lahden tullitoimipaikasta Hämeenlinnaa edullisempana verotuspaikkana perustuvat väärinkäsitykseen. Hämeenlinnan ryhmän tehtävänä on määrittää ajoneuvoille yleinen markkina-arvo eli se, paljonko käytetty henkilöauto, pakettiauto tai moottoripyörä kulloinkin maksaa.
- Kaikki autoverotusta toimittavat tullitoimipaikat kääntyvät Hämeenlinnan ryhmän puoleen erityisesti silloin, kun määriteltävänä on harvinaisempien ajoneuvojen hinta.
Onhan toi Mölli kyl aika harvinaisen hieno auto - kaks homookin tänään kaupungilla kuolas, autoa ei mua!
Tulliylitarkastaja Juha Kenraali Hämeenlinnassa toimivasta tullihallituksen vero-osaston tuonti- ja autoveroyksikön markkina-arvoryhmästä korostaa, ettei ulkomailta tuotujen käytettyjen autojen verotusta toimiteta Hämeenlinnassa.
- Arviot Lahden tullitoimipaikasta Hämeenlinnaa edullisempana verotuspaikkana perustuvat väärinkäsitykseen. Hämeenlinnan ryhmän tehtävänä on määrittää ajoneuvoille yleinen markkina-arvo eli se, paljonko käytetty henkilöauto, pakettiauto tai moottoripyörä kulloinkin maksaa.
- Kaikki autoverotusta toimittavat tullitoimipaikat kääntyvät Hämeenlinnan ryhmän puoleen erityisesti silloin, kun määriteltävänä on harvinaisempien ajoneuvojen hinta.
Onhan toi Mölli kyl aika harvinaisen hieno auto - kaks homookin tänään kaupungilla kuolas, autoa ei mua!
PKivimäki kirjoitti:niin vitut antaa olla - kaks homookin tänään kaupungilla kuolas
Tänään HKI lentokentällä pisti mokomat silmään.
Eivät ymmärrä tuon edellä mainitun päälle.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Joo. Kyl kannattaa valittaa, pyytää oikasua verotuspäätökseen sillä nojalla, että uuden maahantuotavan auton vero ei ikinä ole sama kuin käytetyn ja se on syrjivää. Suomeen tuotavilla uusilla autoilla ei vero prosentti ikinä ole ylittänyt 29 prosenttia, joten se olisi maksimi verotusprosentti myös käytetyille. Tästä aiheesta on tullia vastaan nostettu jo juttujakin ja voitettu, mutta tulli veti asian korkeampaan oikeusasteeseen ja odotellaan päätöstä, mikä tulee olemaan myönteinen, sitten kun se joskus tulee, sitten saadaan rahaa takas ja paljon, mutta tää edellyttää valittamista, ei ne suoraan rahoja tilille pistä...
multa löytyy valmis pohja valittamista varten, sitä voi tietysti muokkailla mieleisekseen.
multa löytyy valmis pohja valittamista varten, sitä voi tietysti muokkailla mieleisekseen.
Viimeksi muokannut janiperho, 06.9.2013 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No persana; laitaks kiitos pohjan tuleen: posti ät kamera-petteri.fi. Vähän aikaa jo tuumin kun heitin rouvan hippoihin ja takaspäin Tikkalan mutkateitä ajelin, että enpäs valita, sillä autohan on itse asiassa kertakaikkisen mainio laitos. Mitä nyt jäähdytinnesteen merkkivalo palaa, vaikka olen vaihtanut sen mitä vaihdettavissa on.
Hmm, kaikenkaikkiaan ensimmäisen parin tuhannen kilsan jälkeen olen sitä mieltä, että mää Mölliä pareeta autoa en tartte - toivotaan ettei mystisiä sähkövikoja ei ala ilmetä enempää.
Mitäs dieselkäyttöistä muuten saa (moninaisiin epämääräisiin ajoihin) noin 13 000 tuhannella eurolla - Toyotan RAV4sen jonkinlaisen, mutta ei edes halvinta käytettyä Dacia Dusteria..
Hmm, kaikenkaikkiaan ensimmäisen parin tuhannen kilsan jälkeen olen sitä mieltä, että mää Mölliä pareeta autoa en tartte - toivotaan ettei mystisiä sähkövikoja ei ala ilmetä enempää.
Mitäs dieselkäyttöistä muuten saa (moninaisiin epämääräisiin ajoihin) noin 13 000 tuhannella eurolla - Toyotan RAV4sen jonkinlaisen, mutta ei edes halvinta käytettyä Dacia Dusteria..
Täällä on jotain aiheesta (koskee siis myös muitakin kun saksasta tuotuja):
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 132584/304
Ja voit myös googlettaa: "oikaisu petteri snell"
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 132584/304
Ja voit myös googlettaa: "oikaisu petteri snell"
Valivalivali-vaaliii!
Tuolta voip tutustua valituksen perusteisiin:
http://www.kamera-petteri.fi/13_0086_2%20skan..pdf
Laitoin siis valituksen Tampereen tullille, olkoot hyvät. Saa nähä miten rosessi etenee!
Tuolta voip tutustua valituksen perusteisiin:
http://www.kamera-petteri.fi/13_0086_2%20skan..pdf
Laitoin siis valituksen Tampereen tullille, olkoot hyvät. Saa nähä miten rosessi etenee!
Oikaisuvaatimus ei napsahda vielä vähään aikaan. Mulla on kanssa menny kahdesta autosta jo 4kk aika umpeen. Kaikki oikaisuvaatimukset ja muut valitukset on pistetty jäähylle, kunnes kouvolan hovioikeuden ja tullin kinastelulle tulee piste.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02