S204 C220 CDI ei reagoi virta-avaimeen
S204 C220 CDI ei reagoi virta-avaimeen
Nyt saa arvuutella, mistä 2008-vuosimallisen S204 C220 CDI-Mersun mielenosoitus ja mykkäkoulu johtuvat.
Taustatarina, jossa puhelen paljon akusta, koska W124 joskus teki ajonestotemppuja kun akku ei ollut kunnossa:
Toissapäivänä ajelin autolla kesäkelissä (12+12+60 km) ja pysäköin auton yöksi. Eli luulisin akun ehtineen latautua ihan mukavasti.
Eilen aamulla siirsin autoa. Auto käynnistyi oikein terhakkaasti, eli startti jaksoi pyörittää moottoria ilosesti. Tämän jälkeen lukitsin auton ja kaikki oli kivasti. Mitään “battery protection”-viestejä ei auto ole näyttänyt (en edes tiedä onko W204:ssä niitä...)
Noin 9 tuntia myöhemmin aioin lähteä taas liikkeelle, mutta Mersu ei yhtäkkiä enää käynnistynyt:
* Keskuslukitus toimi normaalisti ja aukaisi ovet.
* Sähköperäluukku toimi normaalisti.
* Auton valot ("kulmakarvavalot" ja sumuvalot) paloivat kirkkaasti.
* Kun avasin oven, mittaristo heräsi normaalisti.
* Jopa COMAND käynnistyi nätisti ja päästi engineering-modeenkin, eikä näyttänyt siellä mitään häiriöitä.
* MUTTA kun laitoin avaimen lukkoon, ei kuulunut normaalia “klak”-ääntä. Ja kun käänsin avainta, normaali hurina ei alkanut. Sen sijaan ensin kuului hiljainen kolmen naksahduksen sarja, ja sen jälkeen parin sekunnin tauon jälkeen vielä kaksi naksahdusta lisää. “Isot virrat” eivät menneet päälle, eikä auto ei edes yrittänyt startata.
Kävin läpi peräkontista ja moottoritilasta löytyvät sulakkeet, jotka liittyivät virtalukkoon, hälyttimeen ja presafeen. Kaikki sulakkeet näyttivät OK:lta, eikä niiden irroittelu saanut autoa toimimaan.
Lopuksi vielä käytin akun kenkää irti parikymmentä sekuntia. Ainoatakaan kipinää ei näkynyt kun irroitin kengän. Akku-resetkään ei saanut autoa reagoimaan toivotusti virta-avaimeen.
Sitten laitoin CTEK-laturin kiinni akkuun ja annoin sen ladata auton akkua yön yli. Aamulla laturi näytti akun olevan täynnä. Nyt, kun työnsin avaimen virtalukkoon, kuului “klak” ja sen jälkeen auto käynnistyi ikäänkuin se ei olisi koskaan kiukutellutkaan.
Taustatarina, jossa puhelen paljon akusta, koska W124 joskus teki ajonestotemppuja kun akku ei ollut kunnossa:
Toissapäivänä ajelin autolla kesäkelissä (12+12+60 km) ja pysäköin auton yöksi. Eli luulisin akun ehtineen latautua ihan mukavasti.
Eilen aamulla siirsin autoa. Auto käynnistyi oikein terhakkaasti, eli startti jaksoi pyörittää moottoria ilosesti. Tämän jälkeen lukitsin auton ja kaikki oli kivasti. Mitään “battery protection”-viestejä ei auto ole näyttänyt (en edes tiedä onko W204:ssä niitä...)
Noin 9 tuntia myöhemmin aioin lähteä taas liikkeelle, mutta Mersu ei yhtäkkiä enää käynnistynyt:
* Keskuslukitus toimi normaalisti ja aukaisi ovet.
* Sähköperäluukku toimi normaalisti.
* Auton valot ("kulmakarvavalot" ja sumuvalot) paloivat kirkkaasti.
* Kun avasin oven, mittaristo heräsi normaalisti.
* Jopa COMAND käynnistyi nätisti ja päästi engineering-modeenkin, eikä näyttänyt siellä mitään häiriöitä.
* MUTTA kun laitoin avaimen lukkoon, ei kuulunut normaalia “klak”-ääntä. Ja kun käänsin avainta, normaali hurina ei alkanut. Sen sijaan ensin kuului hiljainen kolmen naksahduksen sarja, ja sen jälkeen parin sekunnin tauon jälkeen vielä kaksi naksahdusta lisää. “Isot virrat” eivät menneet päälle, eikä auto ei edes yrittänyt startata.
Kävin läpi peräkontista ja moottoritilasta löytyvät sulakkeet, jotka liittyivät virtalukkoon, hälyttimeen ja presafeen. Kaikki sulakkeet näyttivät OK:lta, eikä niiden irroittelu saanut autoa toimimaan.
Lopuksi vielä käytin akun kenkää irti parikymmentä sekuntia. Ainoatakaan kipinää ei näkynyt kun irroitin kengän. Akku-resetkään ei saanut autoa reagoimaan toivotusti virta-avaimeen.
Sitten laitoin CTEK-laturin kiinni akkuun ja annoin sen ladata auton akkua yön yli. Aamulla laturi näytti akun olevan täynnä. Nyt, kun työnsin avaimen virtalukkoon, kuului “klak” ja sen jälkeen auto käynnistyi ikäänkuin se ei olisi koskaan kiukutellutkaan.
-T
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Sinulla on ilmeisesti alkuperäinen akku, joka on jo viisi vuotias eli keskimääräisessä uusimisiässä.
Aika yhtä-äkkisesti tuntuu näissä "nykyakuissa" romahtavan tuo suorituskyky ja kaikenlisäksi autoissa on jopa jänniterajoja, jonka alapuolella auto ei edes yritä startata.
Meillä kävi kakkosautofordin kanssa samantapaisesti, kun se oli pihalla hetken parkkivalot ja virrat päällä. En meinannut ensin uskoa, että akku ehti mennä sen verran tyhäksi, että auto ei yrittänytkään startata. Valot, keskuslukitukset ym. pelasi normaalisti. Tunnin latauksen jäkeen starttasi taas normaalisti.
Aika yhtä-äkkisesti tuntuu näissä "nykyakuissa" romahtavan tuo suorituskyky ja kaikenlisäksi autoissa on jopa jänniterajoja, jonka alapuolella auto ei edes yritä startata.
Meillä kävi kakkosautofordin kanssa samantapaisesti, kun se oli pihalla hetken parkkivalot ja virrat päällä. En meinannut ensin uskoa, että akku ehti mennä sen verran tyhäksi, että auto ei yrittänytkään startata. Valot, keskuslukitukset ym. pelasi normaalisti. Tunnin latauksen jäkeen starttasi taas normaalisti.
Juu, en tiedä onko autoon uusittu missään välissä vielä akkua. jos mitään muuta syytä ei löydy, niin tokkopa uudesta akusta haittaakaan on.
Kun auto sitten starttasi ajoinkin sen sammuttamatta paikkaan, jossa on sekä Star että kyky hoitaa mahdolliset tarvittavat jatkotoimet. Siellä auto käyttäytyi edelleen niinkuin ei mitään ryppyjä olisi edellisillalla rakkaudessa ollutkaan.
...mutta koska vielä ei ole tietoa ja suurin hätä on poistunut, kun sain auton pois sieltä, missä se ja perheemme sattui olemaan (ja minne tuskin Falckin hinuri olisi edes päässyt) niin nyt on kertakaikkiaan mainio tilaisuus spekuloida ja aprikoida.
Kun auto sitten starttasi ajoinkin sen sammuttamatta paikkaan, jossa on sekä Star että kyky hoitaa mahdolliset tarvittavat jatkotoimet. Siellä auto käyttäytyi edelleen niinkuin ei mitään ryppyjä olisi edellisillalla rakkaudessa ollutkaan.
...mutta koska vielä ei ole tietoa ja suurin hätä on poistunut, kun sain auton pois sieltä, missä se ja perheemme sattui olemaan (ja minne tuskin Falckin hinuri olisi edes päässyt) niin nyt on kertakaikkiaan mainio tilaisuus spekuloida ja aprikoida.
-T
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Korjaus edelliseen. Ei auttanut AMG eikä AGM.eerola kirjoitti:Niin yksinkertaisesta oli kyse kuin tiensä päähän tulleesta akusta. Hassu homma että silti kaikki sähkötilpehöörit toimivat ihan kuin ei mitään...
Nyt on alla AMG-vanteet ja takaluukussa kiiltävä AGM-akku.
Illalla oli akun uuden AGM-akun napajännite 12,35V ja aamulla liikkeelle lähtiessäni 12,34V. Päivän toimistotallissa seisomisen jälkeen napajännite oli edelleen samaa luokkaa. Mikään ei siis kuluta poikkeuksellisesti virtaa. Mutta silti Mersu aloitti taas mykkäkoulun.
Buusterilla ei ollut mitään vaikutusta. Ei myöskään akun lataamisella. Kirkkaasti yli 13V:n jännitteillä mykkäkoulu jatkui.
Minkään sulakkeen tai releen irroittaminen ei myöskään vaikuttanut asiaan mitenkään.
Ratin kääntely ei myöskään vaikuttanut asiaan. Eikä myöskään ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäätöjen klenkkaaminen.
Sitten yhtäkkiä kun ohjauspyörän etäisyyssäädön vähän voimakkaammin paukkasi sisään, homma alkoi taas toimia. Liekö tällä ollut jotain vaikutusta johonkin vai ei...
Jos rattilukko häikkäisi, niin eikö siitä luulisi Starille jäävän jonkun merkinnän logeihin? Nyt logit ovat puhtaita.
-T
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos virtoja ei saa päälle niin ei ole mitään talenetavaa vikkaaeerola kirjoitti:Korjaus edelliseen. Ei auttanut AMG eikä AGM.eerola kirjoitti:Niin yksinkertaisesta oli kyse kuin tiensä päähän tulleesta akusta. Hassu homma että silti kaikki sähkötilpehöörit toimivat ihan kuin ei mitään...
Nyt on alla AMG-vanteet ja takaluukussa kiiltävä AGM-akku.
Illalla oli akun uuden AGM-akun napajännite 12,35V ja aamulla liikkeelle lähtiessäni 12,34V. Päivän toimistotallissa seisomisen jälkeen napajännite oli edelleen samaa luokkaa. Mikään ei siis kuluta poikkeuksellisesti virtaa. Mutta silti Mersu aloitti taas mykkäkoulun.
Buusterilla ei ollut mitään vaikutusta. Ei myöskään akun lataamisella. Kirkkaasti yli 13V:n jännitteillä mykkäkoulu jatkui.
Minkään sulakkeen tai releen irroittaminen ei myöskään vaikuttanut asiaan mitenkään.
Ratin kääntely ei myöskään vaikuttanut asiaan. Eikä myöskään ohjauspyörän etäisyys- ja korkeussäätöjen klenkkaaminen.
Sitten yhtäkkiä kun ohjauspyörän etäisyyssäädön vähän voimakkaammin paukkasi sisään, homma alkoi taas toimia. Liekö tällä ollut jotain vaikutusta johonkin vai ei...
Jos rattilukko häikkäisi, niin eikö siitä luulisi Starille jäävän jonkun merkinnän logeihin? Nyt logit ovat puhtaita.
(systeemi ei tiedä että niitä on yritetty päälle)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Outo homma tuo rattilukkojen ja virtalukkojen kuluminenkin tollasella tahdilla, täytyyhän jokaisessa mallissa jotakin lapsen vikaa aina olla Oliko W203 muuten jo samaa ongelmaa, minkälainen eliniän ennuste mahtaa olla 203:mosessaCDI203 kirjoitti:Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
W203:monenhan (pre facelift) oli ajonesto ongelmainen kovinkin mutta eikös se vika poistunut jo W203 faceliftissa
Mersuja
kyllä 202:een sai rattilukon veholta ihan tavallinen tallaajakin, liekö sitten näissä uusien osissa erilainen linjaus?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
ilmeisesti sitten eri systeemi Näissä, 202:ssa piti poistaa starilla vain kuljetussuoja
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ollut mitenkää paljoa 203 mallin onkelma misään vaihessa mallinkaartamcee kirjoitti:Outo homma tuo rattilukkojen ja virtalukkojen kuluminenkin tollasella tahdilla, täytyyhän jokaisessa mallissa jotakin lapsen vikaa aina olla Oliko W203 muuten jo samaa ongelmaa, minkälainen eliniän ennuste mahtaa olla 203:mosessaCDI203 kirjoitti:Rattilukkoja, virtalukkoja noista 204 menee kuin lapsi perheesä leipää
Usein oireet alkaa juuri kuvatulla tavalla,
On myös tullut vastaan muutamia missä ok kuntoinen akku
Ei olkaan ollut sitä ja sen vaihdolla on tullut kuntoon
(3 vuotta alkaa olemaan nykyisin akun kunnossa pysymisen ikä)
W203:monenhan (pre facelift) oli ajonesto ongelmainen kovinkin mutta eikös se vika poistunut jo W203 faceliftissa
eneminkin jonkun moisesta korostuneesta onkelmasta 202 malissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.
Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
-T
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Menee seuraavan kertaan asti,eerola kirjoitti:Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.
Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
Sotä ennen meneen yleensä virtalukko
(Yhdessä jo kolmas kierros aluillan...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vm 2008 cdi ei käynnisty.
- Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla
- Tuliterä akku takakontissa
- km ja muut näytöt näkyy mittaristossa
- ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen
- avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule
- rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi
- vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan
- sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet
- tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa
Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata?
Mistä etsiä vikaa?
Meinaa lyödä tyhjää
ideoita???
Veholle
tämän viestiketjun vaivat vaikuttaa samoilta
Boshin vikakoodit:
A25464 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite epäloogin. signaali
A25407 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite Viallinen
- Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla
- Tuliterä akku takakontissa
- km ja muut näytöt näkyy mittaristossa
- ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen
- avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule
- rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi
- vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan
- sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet
- tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa
Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata?
Mistä etsiä vikaa?
Meinaa lyödä tyhjää
ideoita???
Veholle
tämän viestiketjun vaivat vaikuttaa samoilta
Boshin vikakoodit:
A25464 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite epäloogin. signaali
A25407 Ohjauksen lukituksen ohjainlaite Viallinen
autodidakti
Vanhassa autossa oli avainpesä, virta/ rattilukko (runko) ja virtalukonpohja. Kaikki pystyi erikseen vaihtamaan.CDI203 kirjoitti:Menee seuraavan kertaan asti,eerola kirjoitti:Valitettavasti ei selvinnyt yksiselitteisesti Starillakaan, koska virtoja ei mene päälle niin paljon että vikamuistiin tulisi merkintää. Ihan niinkuin CDI203 sanoikin.W204 kirjoitti:Varmaan vika selviää lopullisesti vasta Starilla...
Tämänhetkinen käsitys on, että sähköinen ohjauslukko eli ELV häikkäsi. Kun ohjauslukko ei aukea, ketjun seuraavat lenkitkään eivät saa lupaa jatkaa, eli ei auto ei yritäkään startata.
Koska ELV-moduuli täytyy koodata autoa varten, tuli Veho-reissu. Isot pisteet sekä Pispalan Autoille että Tampereen Veholle tässä "ihanan kalliissa" (vanha DNA:n mainos) prosessissa. Nyt on autossa uusi ohjauslukko paikallaan ja täytyy vain toivoa, että vika on tällä pysyvästi pois päiväjärjestyksestä.
Sotä ennen meneen yleensä virtalukko
(Yhdessä jo kolmas kierros aluillan...)
Mitä tässä tapauksessa vaihdetaan?
Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa vai avainpesän takana /rinnalla joku sähköinen boksi?
Tästä edellämainitusta kerrotuista ymmärsin, ettei koko virtalukkosydeemiä ole vaihdettu.
Airbag lienee myös polville? Tarvitseeko sitä varoa, jos alkaa kurkkimaan verhoilun taakse
Tarkennus: tarkistetut sulakkeet ovat No 19 (20 A) ja No 27 (7,5 A)
Onko tietomiehet täydessä työntouhussa
autodidakti
Juuri näin. ELV-moduuli vaihdettiin. Se on rattiputkessa. Virtalukkoa ei vaihdettu.felmit kirjoitti:...Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa...
Operaation suorittamiseen liittyvistä käytännöistä ei ole valitettavasti mitään tietoa, koska homman joutui ulkoistamaan Veholle.
Vertailu kuvauksesi ja minun tapaukseni välillä seuraavassa:
vm 2008 cdi ei käynnisty - Tuttu juttu.
Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla - Tuttu juttu
Tuliterä akku takakontissa - Tuttu juttu
km ja muut näytöt näkyy mittaristossa - Tuttu juttu
ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen - Tuttu juttu
avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule - Tuttu juttu
rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi - Minulla meni rattilukko päälle. Ja sepä se "hauskaa" olikin kun mietti ensin maaseudulla ja sitten matalassa keskustatallissa että miten hinuri auton lavalle saisi kun rattilukko on kiinteästi päällä
vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan - Tuttu juttu
sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet - Tuttu juttu
tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa - Tuttu juttu että sattumanvaraisesti kaikki on niinkuin ei mitää olisikaan ja sitten yhtäkkiä kaikki on ihan seis
Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata? - Tätä minäkin tutkin, mutta kyllähän auto avaimen tunnistaa, koska osa systeemeistä herää henkiin.
Boshin vikakoodit - Minun tapauksessani Bosch ei näyttänyt mitään vikoja. Eikä näyttänyt Starkaan. Koska ELV ei vain (ilmeisesti mekaanisesti) auennut.
-T
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kauhean tutuajuttua... monen auton kohdalta valitetavasti,eerola kirjoitti:Juuri näin. ELV-moduuli vaihdettiin. Se on rattiputkessa. Virtalukkoa ei vaihdettu.felmit kirjoitti:...Tuo ELV-moduuliko vaihdettiin eli sähköinen ohjauslukko? onko se rattiputkessa...
Operaation suorittamiseen liittyvistä käytännöistä ei ole valitettavasti mitään tietoa, koska homman joutui ulkoistamaan Veholle.
Vertailu kuvauksesi ja minun tapaukseni välillä seuraavassa:
vm 2008 cdi ei käynnisty - Tuttu juttu.
Keskuslukko pelaa molemmilla avaimilla - Tuttu juttu
Tuliterä akku takakontissa - Tuttu juttu
km ja muut näytöt näkyy mittaristossa - Tuttu juttu
ei kuulu surahdus ääntä, kun avaimen työntää paikalleen - Tuttu juttu
avain kääntyy start asentoon asti, virta ja muita varoitusvaloja ei tule - Tuttu juttu
rattilukko ei lukkiudu kun avaimet poistaa vaikka rattia kääntelisi - Minulla meni rattilukko päälle. Ja sepä se "hauskaa" olikin kun mietti ensin maaseudulla ja sitten matalassa keskustatallissa että miten hinuri auton lavalle saisi kun rattilukko on kiinteästi päällä
vaihdekepin heiluttelut ei tunnu vaikuttavan - Tuttu juttu
sulakkeet 19 ja 22 ovat ehjät ja niille tulee akun napajänniteet - Tuttu juttu
tänään olen saanut 3 kertaa käyntiin. Silloin syttyy virta ja varoitusvalot normaalisti > 150 yritystä. Toisella avaimella kerran ja toisella 2 kertaa - Tuttu juttu että sattumanvaraisesti kaikki on niinkuin ei mitää olisikaan ja sitten yhtäkkiä kaikki on ihan seis
Vaikuttaako lika? Vaikuttaako virtalukon peitelevyä jotenkin putsata? - Tätä minäkin tutkin, mutta kyllähän auto avaimen tunnistaa, koska osa systeemeistä herää henkiin.
Boshin vikakoodit - Minun tapauksessani Bosch ei näyttänyt mitään vikoja. Eikä näyttänyt Starkaan. Koska ELV ei vain (ilmeisesti mekaanisesti) auennut.
ratti lukko on paljon helpompi irrotta jos se on aukiasenossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikö pitäisi verrata siihen miten se vanha toimi kolme ensimmäistä viikkoa?eerola kirjoitti:Nyt on jo kolme viikkoa auto käynnistynyt joka kerralla ihan hytistä pelkästään vain avaintä kääntämällä. Eli kyllä tuo uusi paljon parempi on.740 GLE kirjoitti:Ovatko uudetkin ELVit yhtä kehnoja, vai onko tähän edes mitään apua luvassa uuden vaihtaen?
EPC:stä voisi katsoa osanumerot, yleensä numeron muutos tarkoittaa jotain parannusta, ei tietenkään aina.
- Brabus Mercedes
- Viestit: 21
- Liittynyt: 29.3.2013 13:23
Kävipäs mielenkiintoinen tapaus tuon Mersun kanssa.
Ajoin 70km matka-ajoa ja auto parkkiin normaalisti, palasin autolle n. tunnin myöhemmin avaan normaalisti avaimella keskuslukituksen ja hyppään sisälle.
Normaalisti avain virtalukkoon ja ei sano mitään. Pari kertaa kuuluu "klik, klak, klik, klak" tyylinen ääni ja se siinä.
Antaa pyörittää avainta mutta mitään ei tapahdu eikä mitkään mittarivalot tms syty.
Ulkona parkit ja sumuvalot kuin myös sisävalot palaa kirkkaina joten tuskin akustakaan kysymys?
Kokeiltu heti toisella avaimella mutta lopputulos on sama eli auto ei käynnisty.
(N. 100 kertaa tuli kokeiltua ja joka toisella kerralla tuli käännettyä avain toisinpänin virtalukkoon. Myös ratti oli täysin suorassa kun auton parkkeerasin.)
Tehnyt tämän joskus aiemmin mutta vika korjaantui heti kun käänsi avaimen "toisinpäin" niin auto tunnisti avaimen ja matka jatkui.
Autohan jäi parkkihalliin ja jatkoin matkaa toisella autolla.
Pitää ilmeisesti kääntyä Vehon puoleen asiassa? Auto on 220 CDI 08/2008 käyttöönotettu ja n. 125tkm ajettu.
Lueskelin internettiä ja tuntuu olevan paljon samanlaista vikaa tuossa W204 korissa?
Ei taida löytyä autoliikkeestäkään virhevastuuta kun auto on alle 3 viikkoa sitten ostettu.
Ajoin 70km matka-ajoa ja auto parkkiin normaalisti, palasin autolle n. tunnin myöhemmin avaan normaalisti avaimella keskuslukituksen ja hyppään sisälle.
Normaalisti avain virtalukkoon ja ei sano mitään. Pari kertaa kuuluu "klik, klak, klik, klak" tyylinen ääni ja se siinä.
Antaa pyörittää avainta mutta mitään ei tapahdu eikä mitkään mittarivalot tms syty.
Ulkona parkit ja sumuvalot kuin myös sisävalot palaa kirkkaina joten tuskin akustakaan kysymys?
Kokeiltu heti toisella avaimella mutta lopputulos on sama eli auto ei käynnisty.
(N. 100 kertaa tuli kokeiltua ja joka toisella kerralla tuli käännettyä avain toisinpänin virtalukkoon. Myös ratti oli täysin suorassa kun auton parkkeerasin.)
Tehnyt tämän joskus aiemmin mutta vika korjaantui heti kun käänsi avaimen "toisinpäin" niin auto tunnisti avaimen ja matka jatkui.
Autohan jäi parkkihalliin ja jatkoin matkaa toisella autolla.
Pitää ilmeisesti kääntyä Vehon puoleen asiassa? Auto on 220 CDI 08/2008 käyttöönotettu ja n. 125tkm ajettu.
Lueskelin internettiä ja tuntuu olevan paljon samanlaista vikaa tuossa W204 korissa?
Ei taida löytyä autoliikkeestäkään virhevastuuta kun auto on alle 3 viikkoa sitten ostettu.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos avain kääntyy, mutta mitään ei tapahdu 》ääni rattilukolle.
Meillä on korjaamolla nytkin yksi tuommonen pihassa.
Osia ootellessa
Meillä on korjaamolla nytkin yksi tuommonen pihassa.
Osia ootellessa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi