W202 250TDT -98 ajonesto-/moottorinohjausongelma.
W202 250TDT -98 ajonesto-/moottorinohjausongelma.
Eli joku viisas vois kertoa mitä meni vikaan kun käytin autosta akun irti ja moottorinohjausboksin irti kun asentelin evryn pihoja, että saa boksin kabiiniin. Nyt kun laitoin palikat kiinni ja akunkengän paikoilleen niin virrat lähtee päälle, mutta hehkun valo ei syty eikä auto starttaa??! Olis kiva päästä tallista vielä tänään pois kun 14km ei houkuta kävellä Onko joku kikkakolmonen mitä pitää tehdä..
EDIT: Auto siis 1998vm facelift ja 250tdt.
EDIT2: Auto siis tällähetkellä Vaasan käyttöautolla, ilmoittelen tähän jatkoksi kunhan selviää mikä sitä vaivas. Josko siitä tulevaisuudessa jollekin toiselle sankarille olis apua joka kans päättää tuuskata näiden kans ja joutuu vastaavaan tilanteeseen..
EDIT: Auto siis 1998vm facelift ja 250tdt.
EDIT2: Auto siis tällähetkellä Vaasan käyttöautolla, ilmoittelen tähän jatkoksi kunhan selviää mikä sitä vaivas. Josko siitä tulevaisuudessa jollekin toiselle sankarille olis apua joka kans päättää tuuskata näiden kans ja joutuu vastaavaan tilanteeseen..
Viimeksi muokannut Miksutus, 05.9.2013 14:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Liitokset käyty läpi. Evry on mallia irroitettava eli liittimellä ja toiminut ennenkin oikein. Tein siis orkkis johtojen väliin adapterin niin saa boksin irti jos tarvii. Virtaliitokset akusta ok.. Ilmeisesti ajonesto on päällä kun hehkun valo ei syty?
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Kaksi vihreää johtoa ja musta liitin. Sekin on takaisin kiinni laitettu.. Perkele taas ois pitäny jättää koskematta koko vehkeeseen.. Hehkun valo ei vieläkään syty eikä starttaa.. Kaikki piuhat irrotettu ja käytetty takas kiinni. Evry otettu välistä pois ja kokeiltu ilman. Ei apuja. Onko tuo avain, että se pitää jotenkin ohjelmoida kun kyseessä on Vm 98 facelift malli?
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Sulakkeet?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sulakkeet ehjät. Nyt alkaa olemaan keinot loppu.. Hehkun valo ei syty. Kaikki keinot on tervetulleita mikä voi olla syy ettei hehkun valo syty eikä anna startata? Onko hehkun rele tuossa moottorinohjausboksin vieressä saman kotelon alla?
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Enhän ole voinut rikkoa mitään kun muistin just, että otin moottorinohjausboksin irti kun akku oli vielä kytketty, eli vasta sen jälkeen muistin ottaa akun navan irti kun oli jo boksi irti.. Otin sen kyllä pois ennen takaisin kytkemistä. Touhuissani kun olin
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
VAASASTA MERSUNKORJAAJIA??
Ei auttanut nollaus. Onko täällä ketään Vaasan lähellä asuvaa joka pääsis käsiksi tuon auton moottorinohjaukseen yms. ja vois tsekata ja kuitata vikakoodit jos sellaisia löytyy. Maksan mielelläni jos joku tuon auton sais kuntoon ennen perjantaita.. Kaikki vinkit korjaajista tervetulleita.
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Jotenkin nyt haiskahtaa, olivat muka tietokoneella tutkineet eikä autossa ollut mitään koodeja. Se maksais 70e jos olis koodaamalla ruvennut pelaamaan. Siellä oli sit tunnin näppäilyn jälkeen vasta hoksanneet et se moottorinohjausboksin liitin oli kuin olikin ollut huonosti kiinni vaikka monta kertaa sen irroitin ja laitoin takaisin kiinni.. Nyt lasku tuolle liittimen laitolle oli 100e. Noh auto on kunnossa ja en kyllä niele sitä et liitin oli irti, varmaan 20 kertaa irroitin ja laitoin sen takaisin ja aina katsoin ja asettelin et se istuu oikein.. Noh, tyhmyydestä sakoitetaan jokatapauksessa
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
Kuten arvasin, meni ihan suosiolla sen ohjelmoinnin hinnan mukaan eli 70e maksoi sitten tuo "liittimen asennus".. Eikä osanneet edes sanoa miten se oli väärin, koitin kysyä kun sitä ei kovin monella tapaa siihen voi saada. Mitä nyt muilta kuullut paikasta niin en ihmettelis vaikka koittaisivat rahastaa. Ja olivat lisäksi kiristäneet pari johtoa sen sähköjen kotelon väliin lyttyyn Auto kuitenkin toimii taas ja evryäkin mukavampi käyttää kun nyt pystyy ajossa pistään sen päälle Kiitoksia dealerille ja muille avunannosta!
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Rupes ärsyttämään tuo homma kun en voi olla noin pientä asiaa kämmännyt.. Otin sen liittimen irti ja oon sitä sen parikyt kertaa runkannu irti ja kiinni ja irti ja kiinni enkä oo vielä kertaakaan sitä väärin saanut laitettua paikoilleen.. Käytin sen liittimen kuorenkin pois paikoiltaan ja takas mikä on yhellä ruuvilla kiinni, ei silti. Toimii aivan oikein auto. Samallalailla paikoilleen kuin aiemminkin. Nyt tosin akku irti ennen boksin irroitusta..
Olis pitänyt uskoa kaveria kun sanoi ettei hyväksikäyttöautolle kannata mitään viedä..
Olis pitänyt uskoa kaveria kun sanoi ettei hyväksikäyttöautolle kannata mitään viedä..
Aina pitää muistaa sijoittaa tähdelliseen!
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm
W202 250TDT ollut alla jo +60tkm