CDI suuttimen tiiviste vuotaa.
tää on taas niin meikäläisen tuuria
eihän se toinen suutin tuolla omatekosella vetimellä edes inahtanut.
noh pistin koko paketin nippuun paitsi siitä suuttimesta sen kiinnike jalan jätin pois ja ajattelin että kun saa koneen lämpimäksi niin se hypää pois sieltä omia aikojaan , mutta yllätys ylllätys tottakai 2kpl paluuputkien T-kappaleita vuoti kun seula
enpä siinä kiireen keskellä sitten muistanut ostaa nuita varalle
noh toivotaan että törkymotissa olis nuita hyllyssä.

eihän se toinen suutin tuolla omatekosella vetimellä edes inahtanut.
noh pistin koko paketin nippuun paitsi siitä suuttimesta sen kiinnike jalan jätin pois ja ajattelin että kun saa koneen lämpimäksi niin se hypää pois sieltä omia aikojaan , mutta yllätys ylllätys tottakai 2kpl paluuputkien T-kappaleita vuoti kun seula

enpä siinä kiireen keskellä sitten muistanut ostaa nuita varalle

noh toivotaan että törkymotissa olis nuita hyllyssä.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Noh olispa ollut NASAN pojilla ihmeteltävää että mikäs v#ittu tuo on-jorkki- kirjoitti:Melko uskaliasta jättää kiinnikejalka kokonaan pois. Kannattaa jättää se löysästi kiinni, niin pysyy suutin konehuoneessa sitten kun lähtee.

totta tuo pa-putki olis tuota sen verran pitänyt että ei naapurin tontille asti olis lentänyt

ei tuo irti lähtenyt siltikään , mutta kun kaikki näytti olevan kunnossa niin pistin uudella pultilla sen takasin kiinni. suoja muovit jätin kylläkin pois toistaiseksi niin näkee seurata jos jostakin rupeaa vuotamaan.
paluu letkut tuli uudet ja rautaset haarottimet ja hintaa tuli hurjat 40€

ja ei niin asiaan littyvääkin tuli tehtyä. tuli leikeltyä lokasuojan muoveista irto lepareet pois ja kiiniteltyä paremmin..
mutta mistä hitosta hantinpuolelta tulee toisinaan tuollanen pärinä niinku kesä aikaan näkee pikku poikien polkupyörissä pyykkipoika patentteja.
äänen lähdettä erittäin vaikea selvitää , kun ääni ei ole ajotavasta tai tilanteesta rippu vainen

vai urpoko siellä vetelee viimeisiään?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Mistä sen alkavan suuttimen pohjavuodon tunnistaa?
Mulla on tuo V-kutvonen ja se on alkanut pitämään sipsuttavaa ääntä kylmänä. Ääni kuuluu koneen oikealta (hanttarin) puolelta. Käyntilämpöisenä ei enään kuulu.
Ei ole ylimääräisiä hajuja konehuoneessa ainakaan vielä. Pitänee lähiaikoina aukoa vähän suojauksia, jotta pääsee näkemään suuttimen juureen että olisko pikeä alkanut pukata.
Mulla on tuo V-kutvonen ja se on alkanut pitämään sipsuttavaa ääntä kylmänä. Ääni kuuluu koneen oikealta (hanttarin) puolelta. Käyntilämpöisenä ei enään kuulu.
Ei ole ylimääräisiä hajuja konehuoneessa ainakaan vielä. Pitänee lähiaikoina aukoa vähän suojauksia, jotta pääsee näkemään suuttimen juureen että olisko pikeä alkanut pukata.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
EPC vika tuli, koneesta otin muovit pois ja laitoin käyntiin. Suuttimen pohjatiiviste tosissaan vuotaa hyvinkin paljon. Suuttimen ympärys vielä lähes täysin puhdas. Tuleekohan EPC tuosta suuttimen viasta vai oliskohan kumminkin joku muu vika mikä nyt aiheuttanut tuon tiivisteen rikkoutumisen?
Auto ehkä tuntunut hieman laiskalta näin jälkeenpäin miettien. Koodeja en ole käynyt vielä lukemassa. Auto siis alkupuolen w203 220cdi.
Auto ehkä tuntunut hieman laiskalta näin jälkeenpäin miettien. Koodeja en ole käynyt vielä lukemassa. Auto siis alkupuolen w203 220cdi.
Kannataa käydä starin piuhan päässä ennen kuin alkaa turhaan osia vaihtelemaan. Pitsi tuon vutavan tiivisteenPetriT kirjoitti:EPC vika tuli, koneesta otin muovit pois ja laitoin käyntiin. Suuttimen pohjatiiviste tosissaan vuotaa hyvinkin paljon. Suuttimen ympärys vielä lähes täysin puhdas. Tuleekohan EPC tuosta suuttimen viasta vai oliskohan kumminkin joku muu vika mikä nyt aiheuttanut tuon tiivisteen rikkoutumisen?
Auto ehkä tuntunut hieman laiskalta näin jälkeenpäin miettien. Koodeja en ole käynyt vielä lukemassa. Auto siis alkupuolen w203 220cdi.
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Vuoto todellakin aika suuri, pakokaasu haisee sisälle ja auton ulkopuolellekkin kuuluu supsutus. Eräs huoltomies sanoi että voisi tehdä EPC häiriön jos paljon vuotaa ... tiedä sitten. No huomenna saan illalla tiivisteen saa nähdä auttaako.dealer kirjoitti:Tiiviste pettää vanhuuttaan / heikkouttaan eikä se aihaute EPC valon syttymistä.
Joo sieltähän se ääni tuli.
https://www.icloud.com/photostream/#A5Grq0zwJIZfO4
Videollakin kuuluu
http://www.youtube.com/watch?v=70x5zrMaRtA

https://www.icloud.com/photostream/#A5Grq0zwJIZfO4
Videollakin kuuluu
http://www.youtube.com/watch?v=70x5zrMaRtA

Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Katos sit ettei ole suutin holkki halki se teki mulla toa eps valon sytyttelyäPetriT kirjoitti:Vuoto todellakin aika suuri, pakokaasu haisee sisälle ja auton ulkopuolellekkin kuuluu supsutus. Eräs huoltomies sanoi että voisi tehdä EPC häiriön jos paljon vuotaa ... tiedä sitten. No huomenna saan illalla tiivisteen saa nähdä auttaako.dealer kirjoitti:Tiiviste pettää vanhuuttaan / heikkouttaan eikä se aihaute EPC valon syttymistä.
Mulla oli sprintterin suuttimien ympäristö juuri tuollainen, ja vielä vähän päällekin.dealer kirjoitti:Sitten kun vuotaa niin näyttää pahimmillaan tältä:
Ei ole ihan pikku homma irrotella suuttimet tuolta....
Vuoti jo venakopan kannenkin välistä ja haisi paljon.
Oli saksassa vaan kiristetty pulttia ja jatkettu ajoa.
Ja tuon murheen jäljiltä on ollut paljon hommaa...
Dealer saa sen kuulostamaan niin helpolta, ja onhan se kun sen osaa...
Ja halpaakin vielä...
Vihelällä ja MB osassa kävin mutta ei siellä ollut niitä oikeita. En tiedä mistä muualta kysyä. Turunen ei varmaan enään tee diesel hommia. Ostin kyllä Vihelältä niitä kierteellisiä vanhoihin suuttimiin sopivia pienen pussin, mutta ei niistä ollu tuohon hommaan apua, mutta sulla oli jossakin niitä joulukuusen muotoisia silikonikumista (ehkä) tehtyjä sinisiä jossakin kuvassa. Sellasia ne pitäis olla.dealer kirjoitti:Varmaan dieselpajoissa sielläkin...HannuS kirjoitti:Hei
Mistä kaupasta (Oulustakinko jopa?) saa niitä suojustulppia mitä laitetaan avonaisten polttoaineputkien ja tukin päähän kun tehdään suutinremontteja.
Satelliittiantennin kaapelin vesisuojaa käytin, se on hyvä kun tukkii toisen pään.
Sellanen probleema tuli että särjin sen muovisen ylivuotoputken T-haaran. Onko teillä niitä? Se näkyy tuossa kuvassa.

Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tämä remontti ei sitten päätynytkään vielä aivan tähän. Suutin tuli kyllä kuntoon eikä vuoda mutta tuosta ylivuotoputken suuttimeen kiinni tulevan muovisen pikaliitin T-haaran rikkoutumisesta aiheutuikin yllättäviä kuluja.
Sitä pikaliitintä ei saakaan erikseen vaan täytyy ostaa koko koneen ylivuotoputkisarja hintaan 174 euroa. No, Vehon toimintaa voi kiitellä, että hyllystä löytyi, joten ei sentään Saksan tilaukseen mennyt.
Mutta ei sitä niin vaan vaihdetakaan. Koneen vasemman puolen letku kulkee niin ahtaasta paikasta, ettei sitä vasemman puoliskon kolmella pikaliittimellä varustettua letkuhässäkkää niin vaan sinne pujotellakaan. Varmaan helppoa silloin kun konetta kasataan ja ahtoilmaputki yms rojut eivät vielä ole paikoillaan. Niinpä päädyin purkamaan uuden sarjan V koneen puoliskoja yhdistävästä muovisesta T-liittimestä ja käytin sitten vain koneen oikealle puolelle tarkoitetun sarjan puoliskon.
Eikä tässäkään vielä kaikki. Suuttimen päässä on pienen pieni O-rengas. Ulompi halkaisija 6 mm. Kumilangan vahvuus noin 1,4 mm. Se olikin mennyt poikki yhdestä kohtaa kokonaan ja toisestakin kohtaa melkein. Omasta O-rengasvalikoimasta ei tietenkään sitä löydy ja kun on perjantai ilta niin ei sitä saa mistään. Motonetin ja bilteman (jotka vois vielä olla auki) valikoimissa ei myöskään näyttänyt olevan noin pientä O-rengasta.
Vehon varaosapuoli on lauantaina kiinni, kuinkas muutenkaan.
Siispä pikaliimapurkki esiin ja mikroskoopin alle hommiin. 5mm rikka jossa oli sopiva kolo johon rikkinäisen O-renkaan kappaleet sai asetettua vähän niinkuin "jigiin". Muruset sinne ja pikaliimaa väliin. Pieni kuivumisen odotus ja rengas paikoilleen. Mitä ihmettä, kerrankin tuuria. Se piti. Seuraavana päivänä, lauantaina, oli edessä Sievin Urjanlinnan tanssireissu joten Mersu pitäis olla kunnossa. Jännitti sen verran, että otin työkaluja niin paljon mukaan että pystyy matkalla vaihtamaan sarjan omatekoiseen viritelmään jossa suoraan 4mm letku on vedetty ylivuotonippaan ja erillisellä T-haaralla naapurisuuttimiin. Menomatkalla pysähdyin Vihannin ST-1:llä. Sieltä aika lähelle oikean kokoinen O-rengas löytyikin. Tuo langan vahvuus on 1.4-1,5mm ja se pitää olla justiin se muuten pikaliitin nippa ei mene paikoilleen.
En ole vielä laittanut sitä paikolleen, joten vielä ei ihan sata varma ole että se sopii.
Pikaliitin on ihan helppo avata kun tietää oikean taktiikan. Mutta se voi olla myös hyvin tiukasti kiinni. Muovi puree hyvin kovasti vastaan. Silikonispray tai öljy liukastaa sopivasti. Minä tein sen virheen että työnsin sinne käpälien väliin parhaimmillaan kolmekin ruuvitalttaa. Se on vaarallista jopa suuttimen lähdön vaurioitumisen mahdollisuuden kasvaessa. Lukitusrengasta siis nostetaan noin 10mm ylöspäin. Jos ei nouse niin lukitusrenkaan pyörittäminen saattaa auttaa. Toinen mikä auttaa on se että painaa samalla T-liitintä alaspäin. Myös koko liittimen ylöspäin nostamista kannattaa yrittää. Siinä on se tietty kohta jolloin rengas vapauttaa liittimen kohtuullisen helpostikin. Taito korvaa voiman tässä lajissa.
Kun sen opettelee säästyy tältä 174 euron oppirahalta...
Sitä pikaliitintä ei saakaan erikseen vaan täytyy ostaa koko koneen ylivuotoputkisarja hintaan 174 euroa. No, Vehon toimintaa voi kiitellä, että hyllystä löytyi, joten ei sentään Saksan tilaukseen mennyt.
Mutta ei sitä niin vaan vaihdetakaan. Koneen vasemman puolen letku kulkee niin ahtaasta paikasta, ettei sitä vasemman puoliskon kolmella pikaliittimellä varustettua letkuhässäkkää niin vaan sinne pujotellakaan. Varmaan helppoa silloin kun konetta kasataan ja ahtoilmaputki yms rojut eivät vielä ole paikoillaan. Niinpä päädyin purkamaan uuden sarjan V koneen puoliskoja yhdistävästä muovisesta T-liittimestä ja käytin sitten vain koneen oikealle puolelle tarkoitetun sarjan puoliskon.
Eikä tässäkään vielä kaikki. Suuttimen päässä on pienen pieni O-rengas. Ulompi halkaisija 6 mm. Kumilangan vahvuus noin 1,4 mm. Se olikin mennyt poikki yhdestä kohtaa kokonaan ja toisestakin kohtaa melkein. Omasta O-rengasvalikoimasta ei tietenkään sitä löydy ja kun on perjantai ilta niin ei sitä saa mistään. Motonetin ja bilteman (jotka vois vielä olla auki) valikoimissa ei myöskään näyttänyt olevan noin pientä O-rengasta.
Vehon varaosapuoli on lauantaina kiinni, kuinkas muutenkaan.
Siispä pikaliimapurkki esiin ja mikroskoopin alle hommiin. 5mm rikka jossa oli sopiva kolo johon rikkinäisen O-renkaan kappaleet sai asetettua vähän niinkuin "jigiin". Muruset sinne ja pikaliimaa väliin. Pieni kuivumisen odotus ja rengas paikoilleen. Mitä ihmettä, kerrankin tuuria. Se piti. Seuraavana päivänä, lauantaina, oli edessä Sievin Urjanlinnan tanssireissu joten Mersu pitäis olla kunnossa. Jännitti sen verran, että otin työkaluja niin paljon mukaan että pystyy matkalla vaihtamaan sarjan omatekoiseen viritelmään jossa suoraan 4mm letku on vedetty ylivuotonippaan ja erillisellä T-haaralla naapurisuuttimiin. Menomatkalla pysähdyin Vihannin ST-1:llä. Sieltä aika lähelle oikean kokoinen O-rengas löytyikin. Tuo langan vahvuus on 1.4-1,5mm ja se pitää olla justiin se muuten pikaliitin nippa ei mene paikoilleen.
En ole vielä laittanut sitä paikolleen, joten vielä ei ihan sata varma ole että se sopii.
Pikaliitin on ihan helppo avata kun tietää oikean taktiikan. Mutta se voi olla myös hyvin tiukasti kiinni. Muovi puree hyvin kovasti vastaan. Silikonispray tai öljy liukastaa sopivasti. Minä tein sen virheen että työnsin sinne käpälien väliin parhaimmillaan kolmekin ruuvitalttaa. Se on vaarallista jopa suuttimen lähdön vaurioitumisen mahdollisuuden kasvaessa. Lukitusrengasta siis nostetaan noin 10mm ylöspäin. Jos ei nouse niin lukitusrenkaan pyörittäminen saattaa auttaa. Toinen mikä auttaa on se että painaa samalla T-liitintä alaspäin. Myös koko liittimen ylöspäin nostamista kannattaa yrittää. Siinä on se tietty kohta jolloin rengas vapauttaa liittimen kohtuullisen helpostikin. Taito korvaa voiman tässä lajissa.
Kun sen opettelee säästyy tältä 174 euron oppirahalta...
Viimeksi muokannut HannuS, 16.9.2013 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tuolta voi vastasuuden varalle tilata varastoon 'tarvikeosaa'
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-BOSC ... 1294659404
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-BOSC ... 1294659404
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuo ei ole sama. V-kutvosessa on eripäin tehty nippa, jossa ei ole sokkaa. Tuossa mun kuvassa siitä on vaan letkulähdöt poikki. Yläpuolella on suutin ja siinä näkyy tuo erikoisen pieni O-rengaskin. Vielä ehjänä.MHe kirjoitti:Tuolta voi vastasuuden varalle tilata varastoon 'tarvikeosaa'
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-BOSC ... 1294659404
Ostin tänään Veholta yhden oikeankin O-renkaan. Sen mitat on 5,9mm ja 3.0 mm sisämitta. Eli pikkuisen pienempi mitä tarvikeliikkeen vastaava. Kokeilen tänään miten tarvikeosa toimii vrs/oikea
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... n_kuva.JPG
Tarvikeosat sekä Tasannolta että Vihannin ST1:ltä ostetut sopivat hyvin.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Minkähän tähen nuot suututtimet eivät voisi olla vaikka ihan alaosastaan ympärikierteellä kiini ja soppaputki vaikka sillon banjolla suututtimessa. Jotain niin naurettavaa se kiinnitys.
Pikku vertaus, ontuva:
Onko tällä panostajia? Mitenkä jos pitää yrittää pihasta kantopommilla iso kanto retkauttaa juuriltaan, niin riittääkö täkkäykseksi Irwin-kalsarit ja harjanvarsi?
Pikku vertaus, ontuva:
Onko tällä panostajia? Mitenkä jos pitää yrittää pihasta kantopommilla iso kanto retkauttaa juuriltaan, niin riittääkö täkkäykseksi Irwin-kalsarit ja harjanvarsi?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Eikös jossaikin BMW moottoreissa käytetä noita samoja boshin suttimia?Easy Rider kirjoitti:Minkähän tähen nuot suututtimet eivät voisi olla vaikka ihan alaosastaan ympärikierteellä kiini ja soppaputki vaikka sillon banjolla suututtimessa. Jotain niin naurettavaa se kiinnitys.
Pikku vertaus, ontuva:
Onko tällä panostajia? Mitenkä jos pitää yrittää pihasta kantopommilla iso kanto retkauttaa juuriltaan, niin riittääkö täkkäykseksi Irwin-kalsarit ja harjanvarsi?
Käsittäekseni BMW:ssä noi suuttimet on sitten 2pultilla kiinni ja näissä ei sitten ole tuota vuotamis ongelmaa?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Morjesta,
Pitkään jo tullut lueskeltua foorumia, mutta nyt vasta sitten oli sitten itselläkin jotain jutun juurta..
Tämä ketju tuli vastaan, kun etsiskelin oman koslani hajun ja äänen aiheuttajaa. Muovisuoja pois ja vastaan tuli alla olevian kuvien kaltainen elämys.. Ei liene pahimmasta päästä, ainakaan kun muita kuvia katsoo? Vain tuo ensimmäinen näytti vuotavan.. Ei itsellä kyllä taidot riitä homman korjaamiseen ja paikalliseen dieselhuoltoon on aikakin jo varattuna 7.1 (heittivät hinta-arvioksi sellaiset 350€, tosin pelottelivat suuremmillakin summilla).. Saiskohan sitä huoltamon jamppojen työtä(hintaa) vähennettyä jos itse tuosta enimmät putsaisi pois? Tässä kuitenkin pitäisi töihin päästä vielä seuraava vajavainen viikko ja mietin että kuinka paljon lisäharmia tuosta ajosta koituu? Ei varmasti hyvääkään tee..


Pitkään jo tullut lueskeltua foorumia, mutta nyt vasta sitten oli sitten itselläkin jotain jutun juurta..
Tämä ketju tuli vastaan, kun etsiskelin oman koslani hajun ja äänen aiheuttajaa. Muovisuoja pois ja vastaan tuli alla olevian kuvien kaltainen elämys.. Ei liene pahimmasta päästä, ainakaan kun muita kuvia katsoo? Vain tuo ensimmäinen näytti vuotavan.. Ei itsellä kyllä taidot riitä homman korjaamiseen ja paikalliseen dieselhuoltoon on aikakin jo varattuna 7.1 (heittivät hinta-arvioksi sellaiset 350€, tosin pelottelivat suuremmillakin summilla).. Saiskohan sitä huoltamon jamppojen työtä(hintaa) vähennettyä jos itse tuosta enimmät putsaisi pois? Tässä kuitenkin pitäisi töihin päästä vielä seuraava vajavainen viikko ja mietin että kuinka paljon lisäharmia tuosta ajosta koituu? Ei varmasti hyvääkään tee..


Mitä pitempään vuotaa sen pahemmat, menee ne tiivisteen tasot huonoiks ja joutuu kalvaan enemmän pintaa mitä pitemmälle menee vuotaen ja sit suuttimesta se kärkiholkki voi ilmeisesti haleta myös.
Ei toi paha remontti sinällään ole itekkään tehä mutt pitäs olla kalvain millä putsata se tiivistepinta kannesta ja samoin suuttimen tiivisteeseen vastaava pinta
Ei toi paha remontti sinällään ole itekkään tehä mutt pitäs olla kalvain millä putsata se tiivistepinta kannesta ja samoin suuttimen tiivisteeseen vastaava pinta