Ei käynnisty CDI ja EBC syttyy
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Ei käynnisty CDI ja EBC syttyy
Katsastuksen moitteet korjattu ja leima on tullut.
Auton tekniikkaa kandeis varmaan nyt huoltaa - joitensakin.
Ellikäs hehkukierrre jää palaamaan, kun auto on käynnistetty. Sammuu vasta jonkin ajan kuluttua.
>Nyt on kahteen otteeseen EBC valo syttynyt ajon aikana - Question miksi näin.
Verstas vaihtoi etujarrulevyt sekä jarrupalat. Oisko jokin tunnistin jotenkin nyt löysällä? Laskun mukaan jarrupalan hälytinjohto 1 kpl. on uusittu.
Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.
Auton tekniikkaa kandeis varmaan nyt huoltaa - joitensakin.
Ellikäs hehkukierrre jää palaamaan, kun auto on käynnistetty. Sammuu vasta jonkin ajan kuluttua.
>Nyt on kahteen otteeseen EBC valo syttynyt ajon aikana - Question miksi näin.
Verstas vaihtoi etujarrulevyt sekä jarrupalat. Oisko jokin tunnistin jotenkin nyt löysällä? Laskun mukaan jarrupalan hälytinjohto 1 kpl. on uusittu.
Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.
Jos lämmöt ei nouse yli kaheksankympin niin termari vaihtoon. Kaikin puolin parempi moottorille kun on käyntilämmin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
varaosia ostamassa
mutta on tässä omat ongelmansa. Mä en ole vuosiin ostanut mitään varaosia itse, eli tilannut, vaan sen on hoitanut korjaamot. Nyt tilanne on toinen ja on tässä itse ruvettava asioita hoitamaan. Tossa tulisi kaveri korjaamaan, mutta mun on hankittava osat.
termostaattia.
Paperien mukaan auto on tyyppi 202 ja moottori OM 611960. 220 CDI moottorin tilavuus 2148 cm3, ja perässä lukee 220 CDI.
92 kw (125 hv?)
Olen etsimässä termostaattia, mutta KL Varaosat ei tarjoa valikosta tolle moottorille
MERTEIL tarjoaa termostaattia, mutta ei ole tarkemmin yksilöity, kuin C 220 CDI ja vuosiluku. Tämä auto on lähtenyt tehtaalta 06.vuonna 2000.
Lisäksi olen etsimässä sopivia ja oikeita hehkutulppia. En tiedä mikä sopii ja kenen vaslmistama tulisi olla.
Sitten moottoriöljy tulisi vaihtaa. Mitäs öljyä sinne kaataa siis ostaa?
Tässäpä taas tietämättömän kyselyjä.
termostaattia.
Paperien mukaan auto on tyyppi 202 ja moottori OM 611960. 220 CDI moottorin tilavuus 2148 cm3, ja perässä lukee 220 CDI.
92 kw (125 hv?)
Olen etsimässä termostaattia, mutta KL Varaosat ei tarjoa valikosta tolle moottorille
MERTEIL tarjoaa termostaattia, mutta ei ole tarkemmin yksilöity, kuin C 220 CDI ja vuosiluku. Tämä auto on lähtenyt tehtaalta 06.vuonna 2000.
Lisäksi olen etsimässä sopivia ja oikeita hehkutulppia. En tiedä mikä sopii ja kenen vaslmistama tulisi olla.
Sitten moottoriöljy tulisi vaihtaa. Mitäs öljyä sinne kaataa siis ostaa?
Tässäpä taas tietämättömän kyselyjä.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
KAPPAS - GOGLESTA KUN HAKEE KL-VARAOSAT NIIN RUUTUUN POMPSAHTAA , ELI KUN KLIKKAA SIIHEN NIIN TÄMMÖINEN
http://www.google.fi/aclk?sa=l&ai=C1_Go ... i/&cad=rja
Kyseessä on eestiläinen yhtiö, nimeltä Avaldi, ja hakusanana käyttävät KL-Varaosat
Onneksi tsekkaisn asiaa nyt tarkemmin - johtuen tietenkin juuri siitä, että konetyyppiä ei varaosille löytynyt.
huh
http://www.google.fi/aclk?sa=l&ai=C1_Go ... i/&cad=rja
Kyseessä on eestiläinen yhtiö, nimeltä Avaldi, ja hakusanana käyttävät KL-Varaosat
Onneksi tsekkaisn asiaa nyt tarkemmin - johtuen tietenkin juuri siitä, että konetyyppiä ei varaosille löytynyt.
huh
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
cupee kirjoitti:KLvaraosiin on sitten soitettava - nii sittenhän selviää.
Termostaatin mukana tulee uusi lämpöanturi
jos käy niin että jostain kumman syystä tulee vääräkoppa
tai sopivaa(tarpeeksi kuumaa) ei löydy niin termostaatin ja sen anturin voi vaihtaa siihen vanhaan koppaan,
niin ja kannatta vihtaa ne molemat termostaatit
edelä mainitujen paikojen lisäksi osien hankintaan
merteil,
veho(yllättä josku esim 211 uusi mittari kl ~1400 veho ~700)
vihdin tarvike
"aguanor"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Kiitos arvokkaasta tiedosta. Tästä se pikku hiljaa lähtee.CDI203 kirjoitti:cupee kirjoitti:KLvaraosiin on sitten soitettava - nii sittenhän selviää.
Termostaatin mukana tulee uusi lämpöanturi
jos käy niin että jostain kumman syystä tulee vääräkoppa
tai sopivaa(tarpeeksi kuumaa) ei löydy niin termostaatin ja sen anturin voi vaihtaa siihen vanhaan koppaan,
niin ja kannatta vihtaa ne molemat termostaatit
edelä mainitujen paikojen lisäksi osien hankintaan
merteil,
veho(yllättä josku esim 211 uusi mittari kl ~1400 veho ~700)
vihdin tarvike
"aguanor"
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.
No Niin - kiitos sitten vinkistä.
Nyt on vaihdettu hehkutulpat. Viimeinen - ohjaamon luona ei sitten ihan hevin irronnut. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarviittiin - ja sitten se nousi sieltä. Se olikin sitten se viallinen hehku. Nyt kun kaikki on vaihdetu -hehkutuksen merkkivalo sammuu käynnistyksen jälkeen, niin kuin pitikin.
Termostaatit on molemmat vaihdettu ja veden lämpötila nousee kuten pitääkin sinne 80 asteeseen. Vielä pitää odotella hieman viileempää keliä, niin saa selville, toimikko se Mesen lisälämmitin, kun se on päälle kytketty.
Nyt sitten moottoriöljynvaihtoon vielä , niin eiköhän Mersu rupea olemaan talvelle käyttökelpoinen.
Tuli nyt sitten se polttoaineletku turhaa ostettua - sitä nyt ei vaihdettu vielä.
Ai niin - pitää huomenna selvittää, käynnistyykö auto kylmänä asiallisesti, eli hehkutuksen jälkeen ja jääkö käyntiin.
No Niin - kiitos sitten vinkistä.
Nyt on vaihdettu hehkutulpat. Viimeinen - ohjaamon luona ei sitten ihan hevin irronnut. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarviittiin - ja sitten se nousi sieltä. Se olikin sitten se viallinen hehku. Nyt kun kaikki on vaihdetu -hehkutuksen merkkivalo sammuu käynnistyksen jälkeen, niin kuin pitikin.
Termostaatit on molemmat vaihdettu ja veden lämpötila nousee kuten pitääkin sinne 80 asteeseen. Vielä pitää odotella hieman viileempää keliä, niin saa selville, toimikko se Mesen lisälämmitin, kun se on päälle kytketty.
Nyt sitten moottoriöljynvaihtoon vielä , niin eiköhän Mersu rupea olemaan talvelle käyttökelpoinen.
Tuli nyt sitten se polttoaineletku turhaa ostettua - sitä nyt ei vaihdettu vielä.
Ai niin - pitää huomenna selvittää, käynnistyykö auto kylmänä asiallisesti, eli hehkutuksen jälkeen ja jääkö käyntiin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tiencupee kirjoitti:Lisäksi auto ei ole vaivatta käynnistynyt - eli on sammunut ensimmäisen hyrähdyksen jälkeen - ja sitten pitääkin houlutella käyntiin. Kun on käynnistynyt, ei ole ongelmia sitten.
No Niin - kiitos sitten vinkistä.
Nyt on vaihdettu hehkutulpat. Viimeinen - ohjaamon luona ei sitten ihan hevin irronnut. Kärsivällisyyttä ja aikaa tarviittiin - ja sitten se nousi sieltä. Se olikin sitten se viallinen hehku. Nyt kun kaikki on vaihdetu -hehkutuksen merkkivalo sammuu käynnistyksen jälkeen, niin kuin pitikin.
Termostaatit on molemmat vaihdettu ja veden lämpötila nousee kuten pitääkin sinne 80 asteeseen. Vielä pitää odotella hieman viileempää keliä, niin saa selville, toimikko se Mesen lisälämmitin, kun se on päälle kytketty.
Nyt sitten moottoriöljynvaihtoon vielä , niin eiköhän Mersu rupea olemaan talvelle käyttökelpoinen.
Tuli nyt sitten se polttoaineletku turhaa ostettua - sitä nyt ei vaihdettu vielä.
Ai niin - pitää huomenna selvittää, käynnistyykö auto kylmänä asiallisesti, eli hehkutuksen jälkeen ja jääkö käyntiin.
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa[/quote]
Joo juuri näin. No nyt sitten kysymys:
Kun nyt olen ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle - tai mikä sen nimi on - niin missäs se letku sijaitsee tai se sammutin on? Tuossa kävin asentajalla, joka on enemmän näitten ameriikan ihmeitten kanssa tekemisisää, niin ei tunne tätä 202 sillei ilman ohjeita.
Mulla oli sellainen Alfamerin kirja tuossa käytössä, mutta 220 CDI:n koneen asennusohjeita ei siinä ole.
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa[/quote]
Joo juuri näin. No nyt sitten kysymys:
Kun nyt olen ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle - tai mikä sen nimi on - niin missäs se letku sijaitsee tai se sammutin on? Tuossa kävin asentajalla, joka on enemmän näitten ameriikan ihmeitten kanssa tekemisisää, niin ei tunne tätä 202 sillei ilman ohjeita.
Mulla oli sellainen Alfamerin kirja tuossa käytössä, mutta 220 CDI:n koneen asennusohjeita ei siinä ole.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle -
No niin löysin sen KL-varaosat lähetteenkin. Eli polttoaineletku on tuotekoodi 24470 ja selitys on "Polttoaineputki *mat.painepumpulta-sammuttimelle , netto hinta 15,81 e
Siis missä se sammutin sijaitsee? Ja missä se mat-painepumppu?Kiittäen jo etukäteen
No niin löysin sen KL-varaosat lähetteenkin. Eli polttoaineletku on tuotekoodi 24470 ja selitys on "Polttoaineputki *mat.painepumpulta-sammuttimelle , netto hinta 15,81 e
Siis missä se sammutin sijaitsee? Ja missä se mat-painepumppu?Kiittäen jo etukäteen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kannatta vallan unohtaa ne rapakon takaiset laiteet ja hakeutua jonekin missä mersuja korjataan...cupee kirjoitti: Joo juuri näin. No nyt sitten kysymys:
Kun nyt olen ostanut sen polttoaineletkun, siis sen mikä menee pumpulta sammuttimelle - tai mikä sen nimi on - niin missäs se letku sijaitsee tai se sammutin on? Tuossa kävin asentajalla, joka on enemmän näitten ameriikan ihmeitten kanssa tekemisisää, niin ei tunne tätä 202 sillei ilman ohjeita.
Mulla oli sellainen Alfamerin kirja tuossa käytössä, mutta 220 CDI:n koneen asennusohjeita ei siinä ole.
no kuitenkin samutin ventiili on juuri ennen korkeapaine
(se on sylinterin kannen etu päässä laturin hihnan ylä puolela) pumppua,
siirto (matalapaine) pummpu on sylinterin kanne etupässä siihen mene putki suodatimelta ja toinen putki lähtee korkeapaine pumpulle"sammuttimelle"
usein se vutova liitos on suodatimelta siirtopumpulle menevässä putkessa
E:siinä kun on imu niin imeksii ilmaa niiten putken päiten välistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Kannatta vallan unohtaa ne rapakon takaiset laiteet ja hakeutua jonekin missä mersuja korjataan...
no kuitenkin samutin ventiili on juuri ennen korkeapaine
(se on sylinterin kannen etu päässä laturin hihnan ylä puolela) pumppua,
siirto (matalapaine) pummpu on sylinterin kanne etupässä siihen mene putki suodatimelta ja toinen putki lähtee korkeapaine pumpulle"sammuttimelle"
usein se vutova liitos on suodatimelta siirtopumpulle menevässä putkessa
No kiitos tästä. Eikun selostuksen kanssa konehuoneeseen. - Nii siitä pajasta - en siis tiennyt, että ei ole Mesen-asennuksista tietoinen, kun kävin ekan kerran nyt alkuviikosta.
Eihän se sinänsä moittinut, mutta kun ei tiennyt.
no kuitenkin samutin ventiili on juuri ennen korkeapaine
(se on sylinterin kannen etu päässä laturin hihnan ylä puolela) pumppua,
siirto (matalapaine) pummpu on sylinterin kanne etupässä siihen mene putki suodatimelta ja toinen putki lähtee korkeapaine pumpulle"sammuttimelle"
usein se vutova liitos on suodatimelta siirtopumpulle menevässä putkessa
No kiitos tästä. Eikun selostuksen kanssa konehuoneeseen. - Nii siitä pajasta - en siis tiennyt, että ei ole Mesen-asennuksista tietoinen, kun kävin ekan kerran nyt alkuviikosta.
Eihän se sinänsä moittinut, mutta kun ei tiennyt.
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
no niin - nyt sitten on hehkutulpat vaihdettu, kummatkin termostaatit,moottoriöljy ja suodatin.
Moottorin lämpötila tai siis jäähdytysnesteen nousee sinne 80 asteeseen, hehkun merkkivalo ei jää enää palamaan, kun on käynnistynyt, ja no ei kait tuota tuortetta öljyä ajossa mitenkään huomaa - vaikka liukkaasti kulkikikn tänään.
No auto käynnistyi tänä aamuna ekalla ja jäi päälle, mutta pitä nyt seurata tilannetta vielä, kun ei sille ohivuodolle tai what ever ole tehty mitään.
Mites se nyt on ton vaihdelaatikon öljyn kanssa? Pitäiskös sitä ruveta vaihtamaan?
Onko se mahdollista tehdä ite ja saako sinne sitä Transmission fluidia menenemään - eli minne se kadetaan?
Tosta on nyt otettava selvää seuraavaksi.
Ai jäihän vielä toi pyyhkijän sulan vaihto. En vain kässää, miten se kiinnitetään - joten vanha on vielä paikalla. MERTEIL ista sin Boschin 600 sulan, mutta Quick-Clip ei vaan saavuta mun tajuntaa, että saisin sen varteen kiinni
Moottorin lämpötila tai siis jäähdytysnesteen nousee sinne 80 asteeseen, hehkun merkkivalo ei jää enää palamaan, kun on käynnistynyt, ja no ei kait tuota tuortetta öljyä ajossa mitenkään huomaa - vaikka liukkaasti kulkikikn tänään.
No auto käynnistyi tänä aamuna ekalla ja jäi päälle, mutta pitä nyt seurata tilannetta vielä, kun ei sille ohivuodolle tai what ever ole tehty mitään.
Mites se nyt on ton vaihdelaatikon öljyn kanssa? Pitäiskös sitä ruveta vaihtamaan?
Onko se mahdollista tehdä ite ja saako sinne sitä Transmission fluidia menenemään - eli minne se kadetaan?
Tosta on nyt otettava selvää seuraavaksi.
Ai jäihän vielä toi pyyhkijän sulan vaihto. En vain kässää, miten se kiinnitetään - joten vanha on vielä paikalla. MERTEIL ista sin Boschin 600 sulan, mutta Quick-Clip ei vaan saavuta mun tajuntaa, että saisin sen varteen kiinni
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Suutimetcupee kirjoitti:no niin - nyt sitten on hehkutulpat vaihdettu, kummatkin termostaatit,moottoriöljy ja suodatin.
Moottorin lämpötila tai siis jäähdytysnesteen nousee sinne 80 asteeseen, hehkun merkkivalo ei jää enää palamaan, kun on käynnistynyt, ja no ei kait tuota tuortetta öljyä ajossa mitenkään huomaa - vaikka liukkaasti kulkikikn tänään.
No auto käynnistyi tänä aamuna ekalla ja jäi päälle, mutta pitä nyt seurata tilannetta vielä, kun ei sille ohivuodolle tai what ever ole tehty mitään.
Mites se nyt on ton vaihdelaatikon öljyn kanssa? Pitäiskös sitä ruveta vaihtamaan?
Onko se mahdollista tehdä ite ja saako sinne sitä Transmission fluidia menenemään - eli minne se kadetaan?
Tosta on nyt otettava selvää seuraavaksi.
Ai jäihän vielä toi pyyhkijän sulan vaihto. En vain kässää, miten se kiinnitetään - joten vanha on vielä paikalla. MERTEIL ista sin Boschin 600 sulan, mutta Quick-Clip ei vaan saavuta mun tajuntaa, että saisin sen varteen kiinni
Jos ei ole mitään oireita niin ei tarvetta tehdä mitään
(vanha hyvä ohje älä korjaa ehjää/toimivaa)
pyhkijän pääli puolelta oli visiin avatava semmoinen "luukku" klipsu
jos laatiko öljyistä ei ole varmutta että ovat ok niin vaihtoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
VIKA EI KORJAANTUNUT POLTTOAINELETKUN VAIHDOLLA. Siis se joka menee sammuttimelle. Eli ei jää käyntiin ekan käynnistyksen jälkeen. Oire on vain aamulla tai ensimmäisellä käynnistyksellä , sen jälkeen moottori jää käyntiin ensistartista, kun siis on ajanut.cupee kirjoitti:"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4273
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuten tuossa aiemin mainitu niin useimiten ilma vuoto tekee kiusaa siinäcupee kirjoitti:VIKA EI KORJAANTUNUT POLTTOAINELETKUN VAIHDOLLA. Siis se joka menee sammuttimelle. Eli ei jää käyntiin ekan käynnistyksen jälkeen. Oire on vain aamulla tai ensimmäisellä käynnistyksellä , sen jälkeen moottori jää käyntiin ensistartista, kun siis on ajanut.cupee kirjoitti:"hyrähtää" ensi startisa hetkeksi käyntiin ja samuu saman tien
minkä jälkeen pitkällä startailulla lähtee käyntiin
= 9/10 tapauksesta ilma vuoto ja
tarkemin ne orinkulat niissä muovisisa läpi näkyvisä polttoaine putkisa
SIIRTOPUMPUN ja SUODATIMEN välillä muita yleisä Vuoto paikkoja suodatimen kansi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Kiitos Mesen Bill Gibbonsonille avusta - siellä kun oltiin vähän huitsin metässä.
No Epsooseen palattua seuraavana päivänä asiakaskäynnillä konehuone täyttyi dieselaineen suihkusta.
Sinä paikalla ei ennättänyt tarkistaa mistä moinen ongelma johtui. Tilattiin vain hinaaja ja pyydettiin hinaamaan osaavaan verstaaseen. Veivät sitten Hannuksepellolle MOTOMER korjaamoon. Mutta sieltäpä vastattiin, että ei ennen seuraavaa maanantaita -(siis nyt tulevaa) kukaan ehdi edes kurkata mikä autossa on vikana. Eikun ite sitten sinne bussilla (piti opiskella vähän HKL:ää ennen sitä) mistä sitä tietää mistä ne bussit menee ja miten.
No eikös ollut viime asennuksessa polttoainnenletku jäänyt ilmaan roikkumaan, että moniurahihna on hangannut letkun halki. Ihmekkös, että dieseliä roiskuu koko konehuoneeseen. Se tuli nyt korjattua. Samalla - koska KL-varaosan porukka Jyväskylästä huomasi sanoa, että ne letkut on sellaisilla klemmareilla kiinni vesipumpun alla, osasin tilata sellaiset. Nyt letkut on kiinni järjestyksessä (Ordnung muss sein).
Letkun irroitus ja takaisin laittaminen ehkä ei se vaikein osa ollut, mutta on siellä todella ahtaat paikat ja se moniurahihna jatkuvasti tiellä - sinne ei näe eikä sormet tahdo mahtua. Nyt pitäisi vielä vaihtaa ne kaksi muuta polttoaineletkua. Mutta kiitos kuitenkin avusta- kun pois sieltä päästiin. Oli tässä vähän onneakin matkassa, kun urahihna ei leikannut putkea jo aikaisemmin. Kesti se po-putki sen 1000 km hankausta!!!
No Epsooseen palattua seuraavana päivänä asiakaskäynnillä konehuone täyttyi dieselaineen suihkusta.
Sinä paikalla ei ennättänyt tarkistaa mistä moinen ongelma johtui. Tilattiin vain hinaaja ja pyydettiin hinaamaan osaavaan verstaaseen. Veivät sitten Hannuksepellolle MOTOMER korjaamoon. Mutta sieltäpä vastattiin, että ei ennen seuraavaa maanantaita -(siis nyt tulevaa) kukaan ehdi edes kurkata mikä autossa on vikana. Eikun ite sitten sinne bussilla (piti opiskella vähän HKL:ää ennen sitä) mistä sitä tietää mistä ne bussit menee ja miten.
No eikös ollut viime asennuksessa polttoainnenletku jäänyt ilmaan roikkumaan, että moniurahihna on hangannut letkun halki. Ihmekkös, että dieseliä roiskuu koko konehuoneeseen. Se tuli nyt korjattua. Samalla - koska KL-varaosan porukka Jyväskylästä huomasi sanoa, että ne letkut on sellaisilla klemmareilla kiinni vesipumpun alla, osasin tilata sellaiset. Nyt letkut on kiinni järjestyksessä (Ordnung muss sein).
Letkun irroitus ja takaisin laittaminen ehkä ei se vaikein osa ollut, mutta on siellä todella ahtaat paikat ja se moniurahihna jatkuvasti tiellä - sinne ei näe eikä sormet tahdo mahtua. Nyt pitäisi vielä vaihtaa ne kaksi muuta polttoaineletkua. Mutta kiitos kuitenkin avusta- kun pois sieltä päästiin. Oli tässä vähän onneakin matkassa, kun urahihna ei leikannut putkea jo aikaisemmin. Kesti se po-putki sen 1000 km hankausta!!!