Diisseli LOPPU............

Katso myös W201.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

En tiedä vaikuttaako :?:
Oma auto saa olla missä asennossa vaan
viewtopic.php?p=426630#426630
felmit kirjoitti:...Sain toisen vinkin.
Diesel-pumpun (rivipumpun alapuolella) sisällä olevat O-renkaat. Purkaessani ymmärsin tilanteen, puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla mutteri ja alla pitäisi olla O-rengas. Pahvitiiviste estää vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on tiivistämässä pieni O-rengas...
autodidakti
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

[/quote]...Sain toisen vinkin.
Diesel-pumpun (rivipumpun alapuolella) sisällä olevat O-renkaat. Purkaessani ymmärsin tilanteen, puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla mutteri ja alla pitäisi olla O-rengas. Pahvitiiviste estää vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on tiivistämässä pieni O-rengas...

- Siis meinaatko tuota kuvan #13?
•07.1-8410 - Removing and installing injection pump
http://www.w124performance.com/service/ ... chElec.htm
= Ei onnistunu kuvan laitto tähän ni vaikeaimman kautta sit :shock:

Saapikohan noita O-renkaita ihan mistä vaan vai onko nuo jotaki erikoiskokoja?

aattelin käyttää ton Pre-filterinki auki ja puhistaa mutta siihenki kannattas se o-rengas olla ennekö alkaa aukomaan...


[/img]
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

No jo meni taas värkkäämiseksi, no kyllä kai tuosta selevää saapi :twisted: :D
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Kuva
kuvassa osa 13
Veholta hain, ei tarvitse kokoa arvailla.
Vaihdoin samalla kaikki tiivisteet
autodidakti
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Joop, just tuota meinasin kans.. pitääpä katella kl:ltä onko niil joku valmis paketti mis kaikki tiivisteet...

Huomasin tossa että tuon dieselinesilämmittimen perukoilla näkyy lievää kosteutta. :shock: lämmittimen ja pre-filterin välille näyttää tulevan viiveellä ilmakupla letkuun :? pärkl

Pre-filtteri vai mikä karkesuodin seon tuntu olevan aika lujassa kun irrotti sen 10mm pultin ja sen läpän.. varmaa ikinä käytetty pois.. onko se vaa vetää ylöspäin vai mikä irrotustekniikka siinä on? näytti et antaa muovit periksikkö siittä ottaa kiinni.
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Polttoainelämmitimessä on usein kuulemma ollut vuotoja. Olen miettinyt vaihtoa, mutta ei ole helpossa paikassa

Esisuodatin lähtee ylös nyppäämällä. Tiukassa voi olla
Letkussa oma O-rengas ja suodattimessa oma.
Esisuodatin ei ole kallis vaihdettava.
viewtopic.php?p=606759#606759
felmit kirjoitti: ...Karkeasuodatin ja huomaa siihen pitää ostaa erikseen O-rengas 6019970148. :roll: ...
autodidakti
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Kuulostaa nuissa hienosuotimissa monesti olevan sanomista ja jotenki tuntuu että itelläki nuo oireet vaan pahentunu viimesimmän vaihon jälkeen..

Mikähän lie ois paras laatunen merkki tuolle hienosuodattimelle?


Lämmittimen eestä joutuu ainaki imusarjan irrottaan? samallahan ne nuo letkutki vaihtas...

Onko tuo esisuodatin semmone sihti vain? taitaa puhistuski riittää, kuitenkaan saakko tilaamalla... no siinähän se tietenki tulis jos nuita o-renkaita joutuu tillaan...
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja
Ka nääehäse monasti onnii parree tehä. Mehtäraholla jos jottae suap, ni ainae katteellissie ja sitähi lajjie iha joka tarppeessee.

Koetahan törräyttee se linja aoki jollae ilimampaenevehkeellä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Peteeee kirjoitti: Onko tuo esisuodatin semmone sihti vain? taitaa puhistuski riittää, kuitenkaan saakko tilaamalla... no siinähän se tietenki tulis jos nuita o-renkaita joutuu tillaan...
On muovinen sihti. Muovilla on vain iän myötä taipumus haurastua.
Hinta oli hyvin maltilinen Marmorilla suhteessa O- renkaiden kappalehintoihin
autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Felmit, tarkenna vielä ihan varmuuden vuoksi, että mitä sulla tuosta kokonaisuudesta puuttu:

267?

270?

Kuva

Edit: yks numero väärin.
Viimeksi muokannut Lestrange, 16.10.2013 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Karkeasuodattimen pulttia kiriessä kannattaa olla varovainen. Itsellä katkesi se pultti kiriessä.

Onneksi kuitenkin pultin kierteet on ihan läpi asti niin sai sen kierteen pätkän pois ja uutta pulttia tilalle.


Tuon näkönen suodatin sieltä laipan ja pultin alta pitäisi löytyä:

http://www.carid.com/1999-mercedes-e-cl ... 92730.html
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

felmit kirjoitti: ...Purkaessani ymmärsin tilanteen, puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla mutteri ja alla pitäisi olla O-rengas. Pahvitiiviste estää vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on tiivistämässä pieni O-rengas...
Eli 267 pitäisi olla
Mutta, jos avaat, eikö kannata kaikki vaihtaa :roll:
autodidakti
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

felmit kirjoitti:
felmit kirjoitti: ...Purkaessani ymmärsin tilanteen, puuttuu kokonaan yksi O-rengas. Kiinnityslaipan alla mutteri ja alla pitäisi olla O-rengas. Pahvitiiviste estää vain öljyvuodot. Mutterin läpihän kulkee pumpun varsi, jota on tiivistämässä pieni O-rengas...
Eli 267 pitäisi olla
Mutta, jos avaat, eikö kannata kaikki vaihtaa :roll:
Totta se kannattaa vaihtaa kaikki o-renkaat mitä tuossa on.

Eli onko ne nuo 267 ja 270? Onko muita?

Nuiden kokohan on arvoitus. Sekin helpottaisi, jos tietäisi valmiiksi oikeat koot!
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Peteeee
Viestit: 98
Liittynyt: 08.8.2011 17:46
Paikkakunta: ruikonperä

Viesti Kirjoittaja Peteeee »

Joo koot ois hyvä kylläkö tietäs, itelläki ois tolle esisuodattimen o-renkaan koolle tarvetta..
pittöö suora olla eikä aaatella pahoja niinku muallista mammonoo ja mehtärahoja

* 500SEC '85 facelift
* C200cdi '11 facelift
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”