Sergeyn 290DT. MYYTY!

Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Sergeyn 290DT. MYYTY!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuollaisesta 1998 W210 290 turbo automaatista leikkasi kone eikä sitä kannata korjata.

200€ Moottoririkkoinen auto (nimellinen summa, maksettu työllä, ei rahalla)
1050€ Varaosa-auto
118€ Öljyjä, glykolia, klemmareita, suodattimia, maalia yms.
59.80€ Alapallonivel x2
50€ Perävaunun vuokra
10€ Xenon polttimot

Varaosa-auton VIN
WDB2100171A746880
Engine number ... 602982 10 032282
Transmission .... 717466 07 550776

000A UPHOLSTERY FABRIC
001A FABRIC BLACK / ANTHRACITE / GRAPHITE
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
809 AEJ 98/1/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
982 VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.

Tämän auton VIN
WDB2100171A673166
Engine number ... 602982 12 032566
Transmission .... 722613 00 914109

000A UPHOLSTERY FABRIC
002A FABRIC BLUE / BLUE VIOLET / PACIFIC BLUE
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
570 FOLDING ARMREST, FRONT
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
808 AEJ 97/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
982 VEHICLES FOR FINLAND, ADDITIONAL PARTS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
Viimeksi muokannut Sergey, 08.10.2014 20:26. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Sopii.
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Oisko leikannu kone kaupan? Ja vielä edullisesti?
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29261
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kone sopii kyllä kuten AM jo kertoikin.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

aniemiko kirjoitti:Oisko leikannu kone kaupan? Ja vielä edullisesti?
Noh ootetaan ensin että saahaan se veettyä talven aikana ulos autosta :D Moottorin vaihtoa puolsi se seikka että Vaihteistoa on remontoitu n 100tkm sitten melko kalliilla, moottorissa on uusi dieselpumppu, laturi ja turbo.

Itse autosta minulla ei ole kuvia vielä kun se on Puolangalla ja hommasimme sen siis näkemättä tapausta (appiukon kaverin auto).

Alunperin appiukon kaverin oli tarkoitus ostaa AkiP:ltä pelkkä moottori, mutta osoittautui että autossa on monta muutakin asiaa jotka pitää korjata/vaihtaa ja hänellä ei ole siihen kovasti mahdollisuuksia joten hän päätyi luopumaan auton korjaamisesta kokonaan terveyssyistä (mielen) 8) Molemmat autot ovat 1998 mallia. Tämä meidän auto on ajettu n. 600k ja tässä AVK auton mittarissa on 338tkm.

AVK:lta
Kuva
Ja pienen pusun se on saanut.
Kuva
KuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kaksysissä se naulannousuanturi on millon minkäkin pytyn suuttimessa. Kannattaa kahtua. Rinttereissä on uudemmissa IMM, vanahemmissa ei. Moottorinohjaus siis lienee erilainen. Peruskoneissa pumppuineen ei kaiketi eroa. Vanhan koneen sähköillä kasaan ja sähkösuutin samaan reikään kun edellisessä. :idea: Syöttömääriä voi joutua justeeraamaan swapin jälkeen (?), mutta siitä selvinnee joko vasaralla, tai potikalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

melkein OT, mutta mikä menee pieleen jos ko. suutin on väärässä reiässä...

on nimittäin yks semmonen italiaanoversio pihassa jossa näin taitaa olla...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

pekkovee kirjoitti:melkein OT, mutta mikä menee pieleen jos ko. suutin on väärässä reiässä...

on nimittäin yks semmonen italiaanoversio pihassa jossa näin taitaa olla...
Riippuu paljon moottorinohjausjärjestelmästä ja siitä, että kuinka paljon se kykenee itse opiskelemaan oikeaa toimintamallia.

Juuri jonkin italiaanon sielunelämästä en osaa sanoa mitään, mutta sen verran tunnen kulttuuria että varmuudella se moottorinohjausjärjestelmä sisältää insinöörin hienosti ajattelemaa ylempää matematiikkaa ja jos lähtötiedot eivät pidä paikkansa, niin seurauksena saattaa olla reikä männässä tai nätisti kiinnileikanneet männän helmat.

Sen tiedän että joidenkin valmistajien moottoreissa olevissa suuttimissa on kalibrointimerkkejä, jotka pitää syöttää moottorinohjausjärjestelmälle, että se osaa toimia oikein. Näin on esimerkiksi osassa M-B:n valmistamissa cdi-moottoreissa. Jos paikoillaan on erillä lailla toimivat suuttimet kuin moottorinohjausjärjestelmä ajattelee, niin seurauksena on syöttömäärät, jotka voivat aiheuttaa moottorivaurion.
Viimeksi muokannut Meissenkeri, 18.10.2013 23:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ilmamassamittari uudemmissa... Mitenköhän uusi tuo tarvii olla...
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minusta se menee niin että 602.980 koneessa ei vielä ole, 602.982 koneesta taas löytyy.
Sprintereihin tuo uudempi kone taisi tulla 97 tai 98 vuoden aikana.
Väykyssä taisi olla heti 96 tuo kehittyneempi moottori?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

pekkovee kirjoitti:melkein OT, mutta mikä menee pieleen jos ko. suutin on väärässä reiässä...

on nimittäin yks semmonen italiaanoversio pihassa jossa näin taitaa olla...
Ennakkonsäädön takiahan tuo suutin taitaa näissä olla? jos suuttimen pitäisi olla 1 reiässä ja se onkin 2 niin kait se jotenkin vaikuttaa toimintaan.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2609
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Mullon -98 312, ei IMM:iä ja sähkösuutin ykkösessä. Jos tämä yhtään sekottaa...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meissenkeri kirjoitti:seurauksena on syöttömäärät, jotka voivat aiheuttaa moottorivaurion.
Paljonkohan tuonne 290:iin pitää lientä kaataa, että tulee se moottorivaurio.. :lol: Mää nuista määristä mittään älyä, mutta luulisin että omassa menee tarvittaessa yli tuplia vakiomääriin nähden, jos evry-nupin kiertää tappiinsa. Ahdotkin menee yli kaksinkertaisiksi. Hyvin kälättää, 600tkm raja menee rikki lähipäivinä, toivottavasti ei moottori. 8)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Easy Rider kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:seurauksena on syöttömäärät, jotka voivat aiheuttaa moottorivaurion.
Paljonkohan tuonne 290:iin pitää lientä kaataa, että tulee se moottorivaurio.. :lol: Mää nuista määristä mittään älyä, mutta luulisin että omassa menee tarvittaessa yli tuplia vakiomääriin nähden, jos evry-nupin kiertää tappiinsa. Ahdotkin menee yli kaksinkertaisiksi. Hyvin kälättää, 600tkm raja menee rikki lähipäivinä, toivottavasti ei moottori. 8)
Tuossa omassa on 590 mittarissa ja hyvin se vetelee myös. Ei taita olla syöttimäärään mitään vaikutusta tuolla sähkösuuttimella. Cdi koneet sitten erikseen 8)
Btw. Mulla on ahtoja otettu vaan 0,6 :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Homma eteni vaivalloisesti tänään. kun autossa ei ole yhtä rengasta, sen liikuttelu on yhtäkkiä aika hankalaa peilijäällä, mutta vähä se liikkui kun laittoi tukivarren alle ptkän lankkua sukseksi.

Tyyppivika ollut syynä kun autolla suistuttu tieltä, ruostunut tukivarsi vauhdissa katkennut ja ajettu moottoritiellä kaiteeseen.
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tyyppivika?

En ole tuommoisesta kuullutkaan. Kuulostaa vaaralliselta, jos päälle päin ei näy mitään.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tukivarressa oleva vesireikä kannattaa välillä aukaista ja ruiskuttaa sisälle jotain ruostetta ehkäisevää. Tai no hidastavaa, lahohan se jo on.
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Minäkin oon reijät kaivanu auki ja ruiskuvaseliinia sisälle. Hyvän näkönenhän tuo tukivarsi ainakin päällepäin on tuossa kuvassa.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Meissenkeri kirjoitti:Tyyppivika?
Ominaisuus :ope:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hitsattiin alatukivarsi kiinni ja saatiin taas auto liikkumaan. Vhän ottaa pelti renkaasee kii mutta eihä se mittään.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i6BkQPD6Bv0[/youtube]
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

homma etenee Klasun suosiollisella avustuksella. Rauhallisesti otettu päivä, lounaaineen, varaosakauppa käynteineen antti86 bongauksineen meni alle 6h ja oli toimi suoritettu. eli käytännös n 3 tuntia näin ensikertalaiselta.
Kuva
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jäi vielä mainihtemata. Kaksysejä on sekä yli- että alipaineohjatulla hukkaportilla. Onko Väykyt sitten aina sähkö-alipaineohjauksella? :nocando: Mulla vanha ahtopaineella aukeeva systeemi. Piti rustata patenttiviritys turbonvaihossa. 8)
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7174
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väykyt on ilmamäärämittarilla ja alipainetoimisella hukkiksella.

Rintterit painehukkiksella ilman ilmamäärämittaria.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mika.T kirjoitti:Väykyt on ilmamäärämittarilla ja alipainetoimisella hukkiksella.

Rintterit painehukkiksella ilman ilmamäärämittaria.
On Rinttereissäki massamittaria ja alipaineohjausta, loppupään malleissa tuolla koneella. :idea: Kellarissa on semmonen putsarikopan kansiki jossa mittari, kone meni pakuun jossa ei ollu. :arrow: Hukkaportti piti muutella vanhalle mallille. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ei ainakaan -99 Sprinter ja -00 loppuvuosi on cdi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oisko tuo tuontiromu saastemääräyksineen.. Sen verran piti puuttua moottorinvaihtoon, että käskin vaihtamaan turbiinin susiveräjän aktuaattorikellon vanhasta. Vanha kone apulaitteineen, laatikoineen jäi mulle ja luovuttajasta kaikki mitä irti lähtee. Tunnelin seinän ja kuorma-auton väliin jäänyt 312D pätkäkoppa jossa imm ja alipainehukkis. Vuosimallista ei hajuakaan. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minkälainen homma on asentaa alkuperäiset xenon valot halogeenivalojen tilalle? Tuossa minun kolaroidussa 290 kun on vasen ajovalo xenon ja ehjä. Taas tässä kolaroimattomassa on oikea umpio halogeeni ja aivan surkeassa kunnossa, eli pitäisi jokatapauksessa uusi ostaa.

ELi mitä pitää tehdä kun vaihdetaan pre-facelift alkuperäisten halogeenien tilalle alkuperäiset xenonit.

Lisäksi tässä ehjässä autossa on webastolle etäohjaus ns. "Piippari". Miten se toimii.
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Väykyn valojen vaihto halogeeneistä xenoniksi menee "virallisesi" jotkakuinkin näin: Lampunpesurit (jos ei ole) ja niihin liittyvä ohjausjärjestelmä. Etu- ja taka-akselille asennonmittausanturit, niihin liittyvä johtosarja ja ohjainboksi. Samoin xenonien korkeussäädölle tulee boksilta johtosarja. Sitten tietenkin xenonumpiot ja pallastit. Ohjausjärjestelmälle ohjelmoidaan starilla uudet ominaisuudet.

Tuohon hommaan löytyy Wis-dokumenttikin. Voin kaivella sen esille kunhan jaksan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no eikö jokaikisessä väyrysessä ole pesurit? Ja sitten tietysti alkuperäiset xenonit.

Jos viitsit, niin kaivappa esille.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noin vanhaan ei niitä automaattisia korkeuden säätöjä vaadita. Ei kyllä hajuakaan miten nuo orkkisballistit kytketään. Jos menee vaikeaksi niin helpointa olisi vain laittaa tarvikesatsi paikalleen ja piiloitella ballistit umpioiden alle... Mitään staareja tuohon homman ei tarvita.

Pesurit on väykyssä lisävaruste. Mutta pakolliset xenonien kanssa. Nehän on kohtuu helppo laittaa. Toimivat vedenpaineella.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”