Mystinen naputus moottorista C30cdi amg
Mystinen naputus moottorista C30cdi amg
Olisko antaa vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään. Itse epäilin aluksi viallisia suuttimia. Korjausarvojen perusteella vaihdettu 2. ja 3. sylinterin suuttimet kunnostettuihin. Vika ei poistunut vaan edelleen naputtaa. Puutikulla kuuntelin kaikkia suuttimia, 1 ja 5 sylinteri huomattavsti hiljaisempia kuin 2,3,4 sylinterin suuttimet joista siis vaihdettu 2,3.
Mistä pitäisi lähteä seuraavaksi vikaa etsimään koska itse en enään suutinvikaan usko. Voisiko vuotava pakosarja pitää tälläisen "naputuksen"? Lisäksi voimaakkaasti kiihdyttäessä kuuluu n.2000rpm kohdalla vinkaisu joka kestää ehkä sekunnin, kuin hihna luistaisi. Kertokaas viisaammat mikä tämmösen naputuksen voisi aiheuttaa?
Mistä pitäisi lähteä seuraavaksi vikaa etsimään koska itse en enään suutinvikaan usko. Voisiko vuotava pakosarja pitää tälläisen "naputuksen"? Lisäksi voimaakkaasti kiihdyttäessä kuuluu n.2000rpm kohdalla vinkaisu joka kestää ehkä sekunnin, kuin hihna luistaisi. Kertokaas viisaammat mikä tämmösen naputuksen voisi aiheuttaa?
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Re: Mystinen naputus moottorista C30cdi amg
Kiihdytysvinkaisu on ollut muutaman kerran katkennut pakoputken kannake joka moottorin kiertyessä osuu sopivaan asentoon ja metalli hinkaa vastakkain ja johan soi.
Miksi 4 pytty jätettiin vaihtamatta?
Miksi 4 pytty jätettiin vaihtamatta?
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tämmöistä teoriaa olen itsekkin tänään pyöritellyt. Asia tutkitaan viikonloppuna. Kiitoslaineracing kirjoitti:Vinkasu voi tulla vuotavasta pakosatsin tiivisteestä. Pultteja poikki. Jos kattois o ko näin ja korjais sen ekana ja ihmettelis että oisko sattunu naputuski loppuun samalla...
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Juu, ihme ääniä nuista tulee, kerran oli sellainen pakoputken haitari tms jousto-osa puhki ja kuulosti kiihdyttäessä kuin moniurahihnasta ois säie poikki ja hakkais ja vinkuis langanpäät ilmassa.laineracing kirjoitti:Vinkasu voi tulla vuotavasta pakosatsin tiivisteestä. Pultteja poikki. Jos kattois o ko näin ja korjais sen ekana ja ihmettelis että oisko sattunu naputuski loppuun samalla...
Vinkaus ja siritys
Mulla 400 cdi ja samantapaista vinkaisuja. Ääni aivan kuin moniurahihna olisi luistanut. Vaihdettiin hihna, turhapyörä, laturin kytkin eli kaikki ja osat vehosta, ääni ei muuttunut miksikään, lopulta kokeiltiin ilman hihnaa, ja sama ääni. Ajaessa vinkaus alkoi heti kun kone teki "töitä", mutta kun kuormitus helpottui ääni hävisi.
Naputus on nyt vaimentunut, tai ainakin se on toisaikainen.
Voisko vinkuminen, joka kuuluu voimakkaana vasemalta puolelta koneen kiertäessä 4000 rpm, johtua turbon siivistä, eli alkaa ottamaan kuoriin kiinni. Löylyä mielestäni kyllä on.
Tai voisko johtua juurikin jostain ahtopaineen vuodosta, kun tulee mieleen esim hukkaportin antama vinkaus? Hukkaporttia ei vain tässä ole?
Nim merkki, tilasinko turbon turhaan?
Naputus on nyt vaimentunut, tai ainakin se on toisaikainen.
Voisko vinkuminen, joka kuuluu voimakkaana vasemalta puolelta koneen kiertäessä 4000 rpm, johtua turbon siivistä, eli alkaa ottamaan kuoriin kiinni. Löylyä mielestäni kyllä on.
Tai voisko johtua juurikin jostain ahtopaineen vuodosta, kun tulee mieleen esim hukkaportin antama vinkaus? Hukkaporttia ei vain tässä ole?
Nim merkki, tilasinko turbon turhaan?
Ulkomaan foorumilla jollain oli ihan samanlainen vinkuvika kun lempmilla yllä (ellet juuri sinä sattunut siellä kyselemään
), eikä se muistaakseni selvinyt...
Jos se suutin vuotaa ulos, niin jotain siellä on väljistynyt, mikä ettei se voisi nakuttaakin? Ja onhan nämä foorumin mekaanikot joskus kertoilleet että vaikka mikään ei suuttimista osoittanut olevan vialla, nakutukset katosivat kun vaihdettiin. Jos suutimet ei ole kodattuja (tuossa varmaan on), nitähän voisi koetella vaihdella keskenän ja kokeilla vaihtuuko nakutuspaikka. Ja voihan sen vaikka kooodata uuteen paikkaan

Jos se suutin vuotaa ulos, niin jotain siellä on väljistynyt, mikä ettei se voisi nakuttaakin? Ja onhan nämä foorumin mekaanikot joskus kertoilleet että vaikka mikään ei suuttimista osoittanut olevan vialla, nakutukset katosivat kun vaihdettiin. Jos suutimet ei ole kodattuja (tuossa varmaan on), nitähän voisi koetella vaihdella keskenän ja kokeilla vaihtuuko nakutuspaikka. Ja voihan sen vaikka kooodata uuteen paikkaan

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Minä se olin
joka kesällä tästä kirjoittelin. Auto on emännän käytössä, ja juuri äsken kun lähti liikkeelle, ei mitään naputuksia eikä vinkunaa, pakkasta - 4.
Käynnistys ulkoa ilman lämpöjä. Heti sytty kaikilla, ei ontumista, kälkätystä yms.
Tuohon turbon mahdollisesti aiheuttamaan vinkumiseen ja siritykseen kun sais kommentteja. Onko mahdollista, että siivet ottaa runkoon kiinni kun ahto alkaa? Ite kun en ole asiantuntija enkä ole edes koskaan nähnyt 400:n turboa.
Kone pölläyttää vain kun polkaisee kunnolla "ollakseen ekana mäenpäällä".
Käynnistys ulkoa ilman lämpöjä. Heti sytty kaikilla, ei ontumista, kälkätystä yms.
Tuohon turbon mahdollisesti aiheuttamaan vinkumiseen ja siritykseen kun sais kommentteja. Onko mahdollista, että siivet ottaa runkoon kiinni kun ahto alkaa? Ite kun en ole asiantuntija enkä ole edes koskaan nähnyt 400:n turboa.
Kone pölläyttää vain kun polkaisee kunnolla "ollakseen ekana mäenpäällä".
Eilen tutkittu pakosarjaa. 1. sylinterin kohdalla oli aivan aavistus nokea, mutta pultit ykkös sylinterin kohdalla lähtivät melkeinpä käsin pyörittelemällä irti. En nyt ihan varma ole onko se vuotanut vai ei, käyttäessäkään ei huomattu vuotoa. Mutta ei kai se muuten selviä kuin vaihtamalla se tiiviste.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
S203 C30cdi Amg
Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Nim merkki "tilasinko turbon turhaan"
Ilmeisesti tilasin, tänään vaihtohommissa selvisi vasemmalta puolelta kaksi pakosarjan katkennuta pulttia.
Miten h-tissä ne saa poiskairattua? Auto siis ML w 163 -04.
Nyt hyviä neuvoja, vaikka jo niitä sainkin, esim "kumipää" aavisti/tiesi vamman.
En ite vielä ole nähnyt, mitkä pultit on poikki.
Nim merkki: "turbo myytävänä, uusi tai käytetty"
Miten h-tissä ne saa poiskairattua? Auto siis ML w 163 -04.
Nyt hyviä neuvoja, vaikka jo niitä sainkin, esim "kumipää" aavisti/tiesi vamman.
En ite vielä ole nähnyt, mitkä pultit on poikki.
Nim merkki: "turbo myytävänä, uusi tai käytetty"
Re: Nim merkki "tilasinko turbon turhaan"
Moro,
t.
Risto
Tuliko tämä vahingossa väärään topikkiin? Tarkoititko ML-osioon?lempmi kirjoitti:Ilmeisesti tilasin, tänään vaihtohommissa selvisi vasemmalta puolelta kaksi pakosarjan katkennuta pulttia.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Nim merkki "tilasinko turbon turhaan"
Monesta lähtee helposti, poraa reijän ja lyö torx avaimen reikään ja pyörittelee irti.lempmi kirjoitti:Ilmeisesti tilasin, tänään vaihtohommissa selvisi vasemmalta puolelta kaksi pakosarjan katkennuta pulttia.
Miten h-tissä ne saa poiskairattua? Auto siis ML w 163 -04.
Nyt hyviä neuvoja, vaikka jo niitä sainkin, esim "kumipää" aavisti/tiesi vamman.
En ite vielä ole nähnyt, mitkä pultit on poikki.
Nim merkki: "turbo myytävänä, uusi tai käytetty"
Toisista joutuu poraamaan kokonaan pois.
"herrasmies roistolle"
Yställisesti, kirjoitin tälle palstalle, koska aihe vaikutti samalta kuin itelläkin.
Ei tarvinnu aloittaa paasaamista alusta.
Kiitos kaikille kiinnostuneille.
t. ML 400 CDI -04 ja E 430 Kombi 4-matic W210 -00
Ei tarvinnu aloittaa paasaamista alusta.
Kiitos kaikille kiinnostuneille.
t. ML 400 CDI -04 ja E 430 Kombi 4-matic W210 -00
Re: "herrasmies roistolle"
Tämä selevä.lempmi kirjoitti:Yställisesti, kirjoitin tälle palstalle, koska aihe vaikutti samalta kuin itelläkin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No niin,
Olihan helkutin lujassa ne pinnapultin jämät. Turasimme pakosarjaan ohjurit ja jyrsimme ensin pultinpäät tasaiseksi.
Nyt oli vuorossa reiän poraaminen ja tarkoitus saada torxintapaisella työkalulla pinnapultti heltiämään. Ei irronnu. Porattiin koko pultti veks ja putsattiin kierteet, uusi pinnapultti paikoilleen.
No kun tuolla aiemmin sanoin "tilasinko turbon turhaan", niin tilasin.
Mutta uusi turbo ruuvattiin kuiteskin vanhan täysin toimivan tilalle.
Nyt on sitte uutta moniurahihna kaikkine tyköpyörineen, vasen turbo uusine tiivisteineen, jotta pitäsi mennä taas seuraavaan katastrofiin moiteetta.
Lyönti on kyllä kohdillaan, eikä siritä. Pistän vaihdetun täysin kunnossa olevan turbon myyntiin.
Nim merkki: "nyt häivyn ML palstalle"
Nyt oli vuorossa reiän poraaminen ja tarkoitus saada torxintapaisella työkalulla pinnapultti heltiämään. Ei irronnu. Porattiin koko pultti veks ja putsattiin kierteet, uusi pinnapultti paikoilleen.
No kun tuolla aiemmin sanoin "tilasinko turbon turhaan", niin tilasin.
Mutta uusi turbo ruuvattiin kuiteskin vanhan täysin toimivan tilalle.
Nyt on sitte uutta moniurahihna kaikkine tyköpyörineen, vasen turbo uusine tiivisteineen, jotta pitäsi mennä taas seuraavaan katastrofiin moiteetta.
Lyönti on kyllä kohdillaan, eikä siritä. Pistän vaihdetun täysin kunnossa olevan turbon myyntiin.
Nim merkki: "nyt häivyn ML palstalle"