230 ahtaminen ja leimalle saaminen.
230 ahtaminen ja leimalle saaminen.
Elikkä morjesta kaikille! Uusi foorumilainen esittäytyy!
Heti ollaan tyhmiä kyselemässä..
Auto on MB 230E w124 vm-85 Automaatti..
Auton ahtaminen mielessä, että saatais vuosien varrella karanneet ponit takaisin talliin.
Elikkäs.. Turbo hommelit aloitetaan varmaankin viikonlopun kynnyksellä..
Tarkotus olis tehdä E85 toimiva (ei nakuttaisi), ja pikku paineilla kun autosta ei olla tekemässä mitään supermörköturboa vaan pikku pirteyttä liikenteen sekaan. paineet max 0,8.
Laillisuuteen sen verran kysymyksiä tai/ja kokemuksia.
-Onko mahdollista katsastaa omilla jarruilla/alustalla jos vakiotehoista karvan alle 20%..?
jos ei.....
-niin minkä jarrut ja muut alustan hilkkeet? Vakaajantanko? ym
Kiitoksia jo etukäteen!
Heti ollaan tyhmiä kyselemässä..
Auto on MB 230E w124 vm-85 Automaatti..
Auton ahtaminen mielessä, että saatais vuosien varrella karanneet ponit takaisin talliin.
Elikkäs.. Turbo hommelit aloitetaan varmaankin viikonlopun kynnyksellä..
Tarkotus olis tehdä E85 toimiva (ei nakuttaisi), ja pikku paineilla kun autosta ei olla tekemässä mitään supermörköturboa vaan pikku pirteyttä liikenteen sekaan. paineet max 0,8.
Laillisuuteen sen verran kysymyksiä tai/ja kokemuksia.
-Onko mahdollista katsastaa omilla jarruilla/alustalla jos vakiotehoista karvan alle 20%..?
jos ei.....
-niin minkä jarrut ja muut alustan hilkkeet? Vakaajantanko? ym
Kiitoksia jo etukäteen!
alustan ottaa 300-24V mallista niin on hyvät jarrupalikat. Esim 2.5 16V Cosworthissa on ollut 285x22mm tuuletetut etujarrulevyt.
Sopivuustaulukko:
HOX! Jännää kuinka Cabrio 124 ollu nämä ns pienemmät isot levyt. Coupessa on isommat 295mm! Eli näillä jarruilla 162kW on ns. maksimi juuri tuon cabrion ansiosta! Mitä ahtamiseen tulee niin niin... Anna mennä vaan! Jos kopioisit mosselmann turbosarjan niin se olisi helpoin tapa ja saisit 175hv 0.42 ahtopaineella. Itel oli tarkoitus laittaa remmiahdin mutta auto tulikin sitten myytyä.
Sitäpaitti isoin vertailumalli on 2.5 16V Cosworth ja se on 143kW eli kun lasketaan se 195hv+20% = 234hv
Cosworth EVO malleja ei valitettavasti lasketa mukaan
Sopivuustaulukko:
HOX! Jännää kuinka Cabrio 124 ollu nämä ns pienemmät isot levyt. Coupessa on isommat 295mm! Eli näillä jarruilla 162kW on ns. maksimi juuri tuon cabrion ansiosta! Mitä ahtamiseen tulee niin niin... Anna mennä vaan! Jos kopioisit mosselmann turbosarjan niin se olisi helpoin tapa ja saisit 175hv 0.42 ahtopaineella. Itel oli tarkoitus laittaa remmiahdin mutta auto tulikin sitten myytyä.
Sitäpaitti isoin vertailumalli on 2.5 16V Cosworth ja se on 143kW eli kun lasketaan se 195hv+20% = 234hv
Cosworth EVO malleja ei valitettavasti lasketa mukaan
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
pahoin pelkään että kysyjän autossa ei ole abs jarruja
samoin epäilen että kaikissa 300 24v malleissa on abs jarrut
ja laki vaatii että se abs löytyy myös jarrujen vaihdin jälkeen jos 162kw autossa sellaiset on ollut jos tehoa yritetään nostaa sillä perusteella
toki abs systeemikkin voi rakentaa mutta kannattaako siihen hommaan alkaa
samoin epäilen että kaikissa 300 24v malleissa on abs jarrut
ja laki vaatii että se abs löytyy myös jarrujen vaihdin jälkeen jos 162kw autossa sellaiset on ollut jos tehoa yritetään nostaa sillä perusteella
toki abs systeemikkin voi rakentaa mutta kannattaako siihen hommaan alkaa
Joo siis tarkotus on/oli saada vaan pikku pirteyttä tähän.. Ei oo tarkoitus vaihtaa tekniikkaa ku koppa nyt on vähä mitä on.. Lähinnä vaan kiinnostaisi askel tuohon "turbo" maailmaan.. Ahtamista en taida unohtaa, mutta sen laillisuudesta en mee takuuta antamaan.. Joo tässä ei oo abs jarruja, niin menee kyllä liian työllääksi nuo jarrut.. Sen takia kysäsinki jos ois saanu leimalle vakio konit + 20%.. Mut joo piilotetaan cooleri ja "katkaistaan" konepellin avausnaru.. Siis auto on katsastettu viime kuussa (ette uskoisi jos näkisitte), nii nyt ois hyvää potenttiaalia rassata ja "rentoutua" koneen rakentamisessa.. Tosiaankin kun on kolme autoa itsellä käytössä, nii ei oo riipuvainen vaikka projekti venähtäisi..
Kiitoksia jo tähän asti vastanneista!
Kiitoksia jo tähän asti vastanneista!
Olisikohan niin että ilman abs olisi saanut 2.6 mallia eli noin 166hp. Vois laitella tai miten lie abs kanssa ollut 3litran turpotiisselit kyseisessä mallissa? Ja tietty 3 litran pensa 188hp 12 venttiilisenä?Tero88 kirjoitti:Joo siis tarkotus on/oli saada vaan pikku pirteyttä tähän.. Ei oo tarkoitus vaihtaa tekniikkaa ku koppa nyt on vähä mitä on.. Lähinnä vaan kiinnostaisi askel tuohon "turbo" maailmaan.. Ahtamista en taida unohtaa, mutta sen laillisuudesta en mee takuuta antamaan.. Joo tässä ei oo abs jarruja, niin menee kyllä liian työllääksi nuo jarrut.. Sen takia kysäsinki jos ois saanu leimalle vakio konit + 20%.. Mut joo piilotetaan cooleri ja "katkaistaan" konepellin avausnaru.. Siis auto on katsastettu viime kuussa (ette uskoisi jos näkisitte), nii nyt ois hyvää potenttiaalia rassata ja "rentoutua" koneen rakentamisessa.. Tosiaankin kun on kolme autoa itsellä käytössä, nii ei oo riipuvainen vaikka projekti venähtäisi..
Kiitoksia jo tähän asti vastanneista!