s123 230te&w123 200D
- Pakardinen
- metusalem
- Viestit: 889
- Liittynyt: 08.11.2011 22:36
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eilen hain talviautoksi tuommosen 300tdt farkun. Tännään laitoin uuen jarruputken alusta loppuun ja huomenna vaihetaan tasonsäätö putkeja. Vielä ois leimalle laittoa käsijarru ja käytän varmaan kaikki jarrut varalta auki ettei ainakaan jäis leima siittä sitten kiinni. Maanantaina oiski sitten tarkotus käyttää leimalla ja edellisestä leimasta onki 7 vuotta aikaa . Tämäkihän on korinvaihto, kori on kyllä alkuperänen tdt kun se vanaha runko numero on WDB123193 alkunen ja sillon kuulemma on alkuperänen tdt mutta uus runkonumero on otettu sitten jostain 200d:stä. Autossahan on demecin etu ja takapuskuri, umpioissa lukkee kans demec mutta onko demecin umpioita ollu edes olemassa? Pari kuvvaa vielä lopuksi.
Jos on alkuperänen nii sille mitöän boksia ole. Täysin alipainetoiminen ja alipaineakku sijaitsee auton pohjassa tankin ja takapuskurin välimaastossa. Kato onko konehuoneesta tukittu mitään alipaineletkuja
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Jokaisessa ovessa on oma keskulukon alipainetoiminen sylinteri. Niistä tuppaa tuttimaiset kumitiivisteet murtumaan iän myötä ja sitä kautta alipaineet karkaa. Kuskin ovessa on hieman erilainen kuin kolmessa muussa ovessa. Ovipahvit pois ja tsekkaa tuleeko niihin sylinterein letkuja ja onko se kumitutti ehjä joka on oven lukitusnupille vievän siirtotangon juuressa. Näitä keskuslukko ropleemia puntaroitiin mun entisessä 230 TE:n topicissa.
EDIT: Tässä tiivistelmä olennaisesta asiasta Kipsun kirjoittamana:
EDIT: Tässä tiivistelmä olennaisesta asiasta Kipsun kirjoittamana:
Kipsu kirjoitti: Tässä on kuva siitä Boschin tiivisteestä joka sopii keskuslukon sylinterin tangon juureen. Sarja 5 kpl maksaa kuulemma 3,5 Euroa.
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w1.....t.JPG/full
Nyt kun on korinvaihtorallista kysymys niin nuo Bossiin kumit ei auta ovissa mitään jos sylinterit on vanhinta mallia jossa on sininen runko. Ainakin vm.80 on vanhaa mallia. Alla olevassa kuvassa vasemmalla vanhaa mallia, oikealla uutta mallia (pussissa).
http://nozki.kuvat.fi/kuvat/w1.....i.JPG/full
Sen sijaan vuosimalleista riippumatta tankissa ja pa-luukussa olevat sylinterit ovat aina päätoimintaperiaatteeltaan ns. uutta mallia edustavia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
no jatketaanpas keskustelua tuli siis ostettu tommonen helvetin hyvä ryhtinen linda ja vähän korjattuakiin mutta vikaa en löytänyt vielä kuuluko taso säädän venttiilin olla löysä eli kun säätä tangon ottaa pois niin se vipu liikkuu aivan kevyesti ei mitään vastusta mihinkään päin. oisko kelllään kuvaa siitä vivustosta epeilen että jostakin on luistanut kun se varsi joka on kiinni kallistuksen vakaajassa niin on vienyt palan murikan jäähytys rivasta vai mitä ne rivat onkaan.