Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
Audi aikoo siirtyä seuraavassa A8:ssaan muovikomposiittivanteisiin:
http://www.motorauthority.com/news/1087 ... ite-wheels
Tässä Lancia ECV:ssä jo 80-luvulla oli hiilikuituvanteet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_ECV
-Nuo vanteet ja koko auto jäivät kuitenkin unhoon superralliautojen tullessa kielletyiksi.
http://www.motorauthority.com/news/1087 ... ite-wheels
Tässä Lancia ECV:ssä jo 80-luvulla oli hiilikuituvanteet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_ECV
-Nuo vanteet ja koko auto jäivät kuitenkin unhoon superralliautojen tullessa kielletyiksi.
Minulla on myynnissä nuo DBV:n monoblockien näköistuotteet ja keskiviikkona on yksi äijä tulossa sovittamaan niitä w140 korisen ässän alle. Vanteethan ovat 7,5 tuuma leveät ET35, onkos porukalla kokemusta että miten sopii alle?
Entä onko w140 korisessa 12 vai 14 mm pyöränpultit?
Jos on 14mm niin jos käyn ostamassa sellaiset pultit jo valmiiksi niin voiko pultit ottaa samalla tavalla kuin muihinkin eli pultti reikään ja vajaa 20mm vanteet takaa ulos?
Entä onko w140 korisessa 12 vai 14 mm pyöränpultit?
Jos on 14mm niin jos käyn ostamassa sellaiset pultit jo valmiiksi niin voiko pultit ottaa samalla tavalla kuin muihinkin eli pultti reikään ja vajaa 20mm vanteet takaa ulos?
- Jari Nysten
- Viestit: 387
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
On 14mm pultti.jolle kirjoitti:Minulla on myynnissä nuo DBV:n monoblockien näköistuotteet ja keskiviikkona on yksi äijä tulossa sovittamaan niitä w140 korisen ässän alle. Vanteethan ovat 7,5 tuuma leveät ET35, onkos porukalla kokemusta että miten sopii alle?
Entä onko w140 korisessa 12 vai 14 mm pyöränpultit?
Jos on 14mm niin jos käyn ostamassa sellaiset pultit jo valmiiksi niin voiko pultit ottaa samalla tavalla kuin muihinkin eli pultti reikään ja vajaa 20mm vanteet takaa ulos?
Mulla oli noilla spekseillä 235/55R17 kumit niin kovissa montuissa lääppäs johonkin, mut taitaa olla yksilövika.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Kumpaakin on ollut. Jos niissä on pallokanta, niin yleensä silloin menee mersun orgispultti eli se 40mm tai 28mm "standardi" barokkipultti. Yleensä ei kuitenkaan ole kuin kartio.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Pallokannallahan se oli ja 28mm riitti pituudeks.Dixon kirjoitti:28mm mennee noihin. Onneks, jos on pallokanta ko joutuu kauppaan sitten.
Onneks löyty jo iteltä 10kpl semmosia ko noi ex omistajat vedelly vaikka millä *aatanan pultilla vanteet kii mitä käsiin saavat. Miettimättä mitä sinne kuuluis.
Mersua ostaes ei tiiä kyllä millon on peltivanne pulteilla aluvanteet kii ja jo löysäämis vaihees tippuu pultti maahan tai peltivantet 30cm pitkillä pulteilla ja käsijarrukengät tomuna pitkin pohjois-pohjanmaata. Sitte vie näköjää entiset talvialut oli 10kpl pallo ja 10kpl kartiokannalla ja vanteissa kartio kiinnitys. Kumma ku ei oo kaupan 8.8 kilopultteja noissa viel näkyny.
E46 330D & E46 328i
Löytyihän tämäkin topicci lopulta, etsiny vaikka kuinka kauuan kun muistin että tälläinenki on mutten löytänyt kunnes keksin käyttää hakua .
Varmasti kysytty moneen kertaan ennenkin mutten jaksa koko topiccia alusta selata joten kysytään pois: sopivin ET-luku w201 koriseen? En muutenkaan niin ymmärrä näitä vannejuttuja enkä varsinkaan ET-lukuja vaikka niistä ymmärtävät kaverit ovat sen moneen kertaan selittänyt. Kaivonkannet kiinnostaisi mutta tuntuvat olevan aina +40 ET:llä varustettuja, ja ymmärtäääkseni noin 25-30 olisi paras ET-luku pikkumersuun eli juurikin +40 ET:n kanssa olisi spacerit miltein välttämättömät jos haluaa vähänkään kaarelle eli miten on, miten tuon ET-luvun vanteet sopii jos kyseessä esimerkiksi 15tuumaiset ja 6leveet valssit ja autossa vaikkapa 40/30 jouset kiinni?
Varmasti kysytty moneen kertaan ennenkin mutten jaksa koko topiccia alusta selata joten kysytään pois: sopivin ET-luku w201 koriseen? En muutenkaan niin ymmärrä näitä vannejuttuja enkä varsinkaan ET-lukuja vaikka niistä ymmärtävät kaverit ovat sen moneen kertaan selittänyt. Kaivonkannet kiinnostaisi mutta tuntuvat olevan aina +40 ET:llä varustettuja, ja ymmärtäääkseni noin 25-30 olisi paras ET-luku pikkumersuun eli juurikin +40 ET:n kanssa olisi spacerit miltein välttämättömät jos haluaa vähänkään kaarelle eli miten on, miten tuon ET-luvun vanteet sopii jos kyseessä esimerkiksi 15tuumaiset ja 6leveet valssit ja autossa vaikkapa 40/30 jouset kiinni?
Siis siis Alkuperäinen vannehan nimenomaan on isolla ET:llä. esim 6.5x15et49 tai 6x15et44.
tässä kuvas on 185/55/15 renkaat ja vanteet on 7x15et42 joka on W124 vakio kasireikä ja siis sellaisenaan täydellinen myös tenavaan
Tietysti voisihan siihen laittaa 205/40/17 renkaat sekä 7.5x17et33 myös
Mutta yleisesti ottaen joku 7x15et35 on ihan hyvä W201 alle vaikka olisi vähän madallettukin.
tässä kuvas on 185/55/15 renkaat ja vanteet on 7x15et42 joka on W124 vakio kasireikä ja siis sellaisenaan täydellinen myös tenavaan
Tietysti voisihan siihen laittaa 205/40/17 renkaat sekä 7.5x17et33 myös
Mutta yleisesti ottaen joku 7x15et35 on ihan hyvä W201 alle vaikka olisi vähän madallettukin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Oho, itse oon ollu aina siinä uskossa että pikkumersussa on paljon pienempi ET-lukema kuin w124:korisessa. Iso kiitos oikaisusta, helpottaa vannevalintoja huomattavasti .
Passaako vielä udella mitkä jouset tai alusta ekan kuvan mersussa on? Pitkälti juuri sellainen kuin omasta pitäisi saada talveksi.
Passaako vielä udella mitkä jouset tai alusta ekan kuvan mersussa on? Pitkälti juuri sellainen kuin omasta pitäisi saada talveksi.
Noniin nyt sain vanteet hommattua, perus kasireikäiset kokoa 15, edessä 6,5 leveä ja takana 7 leveä. ET 37. Kysymys kuuluukin että mitkä renkaat olisi näille passelit? Sergeyn kuvan 185/55/15 olisi varmaankin taakse hyvät mutta mitkä eteen?
Vähän menee ehkä ot:n puolelle mutta mites kun H&R:än kuvastoa selailin niin muihin tarjottiin -40madaltavaa jousisarjaa mutta 1.8koneisiin -45, eli kummat olisi paremmat noitten valssien kanssa? Itsellä siis mese 1.8koneella ja sergeyhän sanoi että noista oli vielä pois vähän laikattu niin tulisiko se samoille korkeuksille tuolla -45sarjalla kuin tuossa kuvassa?
E:Korjasin virheen
Vähän menee ehkä ot:n puolelle mutta mites kun H&R:än kuvastoa selailin niin muihin tarjottiin -40madaltavaa jousisarjaa mutta 1.8koneisiin -45, eli kummat olisi paremmat noitten valssien kanssa? Itsellä siis mese 1.8koneella ja sergeyhän sanoi että noista oli vielä pois vähän laikattu niin tulisiko se samoille korkeuksille tuolla -45sarjalla kuin tuossa kuvassa?
E:Korjasin virheen
Välil pitää harastaa eikä tosissaan tehä hommia jokapäivä.
Tapsan tallin pohjalta löyty yhet tollaset Intran 7.5x17et30 AMG Monoblock kopiot ni tein pikaremotin niihi ja sivalsin rällkällä kanttariosumat pois, hioin isoimpia koloja tasaisemmasi ja suihkin MOTOX vannehopeaa kaksi kerrosta päälle jolloin sai aikaan mattapinnan, ja sitten lopuksi Motip kiiltävä lakka päälle niin ajaa muutaman vuoden asiansa. Toki jos ilma olisi ollut lämpimämpi kuin 4c ni olis varmaa tuo lakkakin ollu kauttaaltaan kiiltävä. Niistä oli jo kehät putsattu alkuperäisestä lakasta aikaisemmin, eli oli paljaalla alumiinilla, joten tulevaisuudessa kehien kiillotus ei ole mikään iso urakka.
Minusta nää sopii varmaan aika hyvin esim farmarilankkuun, eiks je?
Tapsan tallin pohjalta löyty yhet tollaset Intran 7.5x17et30 AMG Monoblock kopiot ni tein pikaremotin niihi ja sivalsin rällkällä kanttariosumat pois, hioin isoimpia koloja tasaisemmasi ja suihkin MOTOX vannehopeaa kaksi kerrosta päälle jolloin sai aikaan mattapinnan, ja sitten lopuksi Motip kiiltävä lakka päälle niin ajaa muutaman vuoden asiansa. Toki jos ilma olisi ollut lämpimämpi kuin 4c ni olis varmaa tuo lakkakin ollu kauttaaltaan kiiltävä. Niistä oli jo kehät putsattu alkuperäisestä lakasta aikaisemmin, eli oli paljaalla alumiinilla, joten tulevaisuudessa kehien kiillotus ei ole mikään iso urakka.
Minusta nää sopii varmaan aika hyvin esim farmarilankkuun, eiks je?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
höpöhöpö. Melkee millillee saman verran tulee sitte ulos kuin 8.5x17et20 mikä mul o coupessa nojoo 2mm ulommas, mutta silti... eli vähä kaarimankelointia jne. tosin ei taida farkusta tulla nii matala ku tuo coupe.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Itellä mietinnässä uudet talvivanteet tohon S203:een ja päähän nyt pinttyny et tollaset pitäs saada niinku linkin väykyssä on... Kukahan osais kertoo speksejä noista vanteista ja sen et onko 17" ja 18" enää mersun original vanteita, ku 15 ja 16" on (jopa 203:ssa käytetty)..? Sporttijarrujen takia pitää olla min 17", mut se kiinnostaa et millä ET:llä nuita on liikkeellä ja minkä levysiä noita on..? (Ja tuleeko pallokantasilla pulteilla kii..?)
[nettiauto]5874507[/nettiauto]
[nettiauto]5874507[/nettiauto]
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Malli on Sador ja väyryses ollu 8x17et37. Normaaleilla Mercedes-Benz alumiinivannepulteilla kii. Muissa en oo ees nähny niitä.RoopeK kirjoitti:Sporttijarrujen takia pitää olla min 17", mut se kiinnostaa et millä ET:llä nuita on liikkeellä ja minkä levysiä noita on..?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mallinimi löyty myös algieba, mut ne taitaapi olla vain näissä W/S203:ssa 15 ja 16 tuumasia... Nuita ei taida muulla ET:llä edes löytyä, ei muuten mut epäilen et joutuu laittaan 10mm lätyt väliin et ei rappaa jarruihin, tai no puolien etäisyys sen oikeestaan ratkasee... Ei kellään sattus Oulussa olemaan tollasia nii vois käyttää hollilla..?Sergey kirjoitti:Malli on Sador ja väyryses ollu 8x17et37. Normaaleilla Mercedes-Benz alumiinivannepulteilla kii. Muissa en oo ees nähny niitä.RoopeK kirjoitti:Sporttijarrujen takia pitää olla min 17", mut se kiinnostaa et millä ET:llä nuita on liikkeellä ja minkä levysiä noita on..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91