W210 270cdi vm.2001 matala tyhjäkäynti
W210 270cdi vm.2001 matala tyhjäkäynti
Moi foorumilaisille.
Olen uusi täällä ja ostin juuri otsikon mukaisen auton.
Auto on todella hyvä ajaa ja mielestäni riittävän ripeä ja pieni kulutuksinen.
Muutaman päivän jälkeen ilmeni seuraavanlainen ongelma.
Olin menossa lätkä treeneihin ja lähdin valoista voimieni tunnossa ja
kiihdytin vasenta kaistaa ripeästi.
Kaikki sujui hyvin, mutta kiihdytyksen jälkeen himmattuani kaasua
alkoi auto omituisesti jurisemaan ja pysäytin bussi pysäkille sitä ihmettelemään. Pysähdyttyäni tyhjäkäynti jäi todella alhaalle n.550rpm/min. ja ei ole siitä muuksi muuttunut.
Vetopäällä tuntuisi kulkevan edelleen ihan hyvin, mutta hiljempaa ajettaessa
ja kun veto on pois jurisee liian matalien kierrosten johdosta.
Mikähän mahtoi tulla heti alkajaisiksi.
Kiitoksia jo etukäteen jos voitte valaista asiassa.
Toiseksi olen Järvenpäästä joten onko täällä näistä peleistä ymmärtävää korjaamoa kenelläkään tiedossa.
Olen uusi täällä ja ostin juuri otsikon mukaisen auton.
Auto on todella hyvä ajaa ja mielestäni riittävän ripeä ja pieni kulutuksinen.
Muutaman päivän jälkeen ilmeni seuraavanlainen ongelma.
Olin menossa lätkä treeneihin ja lähdin valoista voimieni tunnossa ja
kiihdytin vasenta kaistaa ripeästi.
Kaikki sujui hyvin, mutta kiihdytyksen jälkeen himmattuani kaasua
alkoi auto omituisesti jurisemaan ja pysäytin bussi pysäkille sitä ihmettelemään. Pysähdyttyäni tyhjäkäynti jäi todella alhaalle n.550rpm/min. ja ei ole siitä muuksi muuttunut.
Vetopäällä tuntuisi kulkevan edelleen ihan hyvin, mutta hiljempaa ajettaessa
ja kun veto on pois jurisee liian matalien kierrosten johdosta.
Mikähän mahtoi tulla heti alkajaisiksi.
Kiitoksia jo etukäteen jos voitte valaista asiassa.
Toiseksi olen Järvenpäästä joten onko täällä näistä peleistä ymmärtävää korjaamoa kenelläkään tiedossa.
tervetuloa foorumille. apu löytyy täältä: viewtopic.php?t=27130
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
OK kiitos vinkistä.
Olisin kuitenkin vielä kiinnostunut ensin itse katsomaan ongelmaa jos vika on helppo korjata.
Eli oliko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa 270cdi koneen kanssa.
Voiko nuo kuuluisat imusarjan läpät aiheuttaa tämän kaltaista vaivaa?
Mitään vikavaloa ei koelautaan syty. (toimimattomat läpätkin sen vissiin sytyttäisivät).
Olisin kuitenkin vielä kiinnostunut ensin itse katsomaan ongelmaa jos vika on helppo korjata.
Eli oliko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa 270cdi koneen kanssa.
Voiko nuo kuuluisat imusarjan läpät aiheuttaa tämän kaltaista vaivaa?
Mitään vikavaloa ei koelautaan syty. (toimimattomat läpätkin sen vissiin sytyttäisivät).
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
niin itsekin ensin ajattelin.
Vaihteet vain toimivat aivan normaalisti ja sama matalakäynti on yllä
vaihteiden ollessa missä asennossa vain eli N/P/R/D.
Tänään huomasin, että kun painaa auton ollessa vapaalla siis N tai P
jarrun pohjaan kierrokset laskevat huomattavasti ja kun jarrun palauttaa
nousevat ne takaisin.
Sama toistuu myös esim liikennevaloihin tullessa.
Jos vain rullaa ei kierrokset laske niin alas, mutta kun jarrupolkimeen koskee
nyykähtää kierrokset heti alas.
Ei välttämättä suoraan liity asiaan, mutta mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.
Voiko reippaan kiihdytyksen johdosta irrota katalysaattorista jotain ja mennä tukkoon? Toisaalta reilulla kaasulla kun kiihdyttää auto tuntuu normaaalilta. Jos taas vetoa on päällä vain vähän jurisee se koko ajan vähän niin kuin jokin ahdistaisi. Tämä vain tällaista pohdintaa, mutta jos niistä olisi asiasta tietäville apua.
?
Vaihteet vain toimivat aivan normaalisti ja sama matalakäynti on yllä
vaihteiden ollessa missä asennossa vain eli N/P/R/D.
Tänään huomasin, että kun painaa auton ollessa vapaalla siis N tai P
jarrun pohjaan kierrokset laskevat huomattavasti ja kun jarrun palauttaa
nousevat ne takaisin.
Sama toistuu myös esim liikennevaloihin tullessa.
Jos vain rullaa ei kierrokset laske niin alas, mutta kun jarrupolkimeen koskee
nyykähtää kierrokset heti alas.
Ei välttämättä suoraan liity asiaan, mutta mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.
Voiko reippaan kiihdytyksen johdosta irrota katalysaattorista jotain ja mennä tukkoon? Toisaalta reilulla kaasulla kun kiihdyttää auto tuntuu normaaalilta. Jos taas vetoa on päällä vain vähän jurisee se koko ajan vähän niin kuin jokin ahdistaisi. Tämä vain tällaista pohdintaa, mutta jos niistä olisi asiasta tietäville apua.

Nojuu, siis mulla on -00 270CDI(W210) ja kylmänä toimii just noin eli kun jarrua painaa, kierrokset laskee aikalailla alas. Jalka pois jarrulta niin nostaa kierrokset ylemmäs. Mutta ei kylläkään kierrokset muutu miksikään liikennevaloissa/risteyksissä kun kone lämmin jos joutuu pysähtymään...
Ehkei tästä oo kuitenkaan mtn apua
Ehkei tästä oo kuitenkaan mtn apua

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Muutama juttu kokeiltavaksi Abs yksikön tutkailu, jaaruvlokatkasijan tutkillu(vaihto)Jukkis8 kirjoitti:niin itsekin ensin ajattelin.
Vaihteet vain toimivat aivan normaalisti ja sama matalakäynti on yllä
vaihteiden ollessa missä asennossa vain eli N/P/R/D.
Tänään huomasin, että kun painaa auton ollessa vapaalla siis N tai P
jarrun pohjaan kierrokset laskevat huomattavasti ja kun jarrun palauttaa
nousevat ne takaisin.
Sama toistuu myös esim liikennevaloihin tullessa.
Jos vain rullaa ei kierrokset laske niin alas, mutta kun jarrupolkimeen koskee
nyykähtää kierrokset heti alas.
Ei välttämättä suoraan liity asiaan, mutta mainitsemisen arvoinen asia kuitenkin.
Voiko reippaan kiihdytyksen johdosta irrota katalysaattorista jotain ja mennä tukkoon? Toisaalta reilulla kaasulla kun kiihdyttää auto tuntuu normaaalilta. Jos taas vetoa on päällä vain vähän jurisee se koko ajan vähän niin kuin jokin ahdistaisi. Tämä vain tällaista pohdintaa, mutta jos niistä olisi asiasta tietäville apua.?
alipainepummpu,
testaus laturin remmi pois paikaltaan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja päivitystä aiheeseen.
Aamulla lähdin töihin ja starttasi normaalia hiukan pidempään ja
samat vaivat toki päällä koko ajan.
Ajeltuani n. 2km meisseli hyytyi ja sammui tien poskeen koetaulun
loistaessa kaikkia mahdollisia värejään.
Monitoiminäytössä villkui EPC Electronic Power Control vist workshop.
pitkään startattuani lähti käyntiin, mutta tehot o selvästi tiessään.
Tämä sammuminen ja sama herja syttyi 20km myöhemmin uudestaan
lähellä työpaikkkaa kun kiihdytin reilummin.
Tällaista tällä erää ja huomenna aamusta mittarin päähän kiinni josko
sieltä jotain selviäisi ja saisi muuten niin makean auton toimimaan.
Minusta on tullut selvästi väykkä fani vaikka heti alkuun vähän koetteleekin
Aamulla lähdin töihin ja starttasi normaalia hiukan pidempään ja
samat vaivat toki päällä koko ajan.
Ajeltuani n. 2km meisseli hyytyi ja sammui tien poskeen koetaulun
loistaessa kaikkia mahdollisia värejään.
Monitoiminäytössä villkui EPC Electronic Power Control vist workshop.
pitkään startattuani lähti käyntiin, mutta tehot o selvästi tiessään.
Tämä sammuminen ja sama herja syttyi 20km myöhemmin uudestaan
lähellä työpaikkkaa kun kiihdytin reilummin.
Tällaista tällä erää ja huomenna aamusta mittarin päähän kiinni josko
sieltä jotain selviäisi ja saisi muuten niin makean auton toimimaan.
Minusta on tullut selvästi väykkä fani vaikka heti alkuun vähän koetteleekin

Moi,
ihan yleismittarilla mittasin tänään lataus jännitteen olevan 14V.
Eikö tuon luulisi riittävän?
Kävin tänään autoa näyttämässä Järvenpään APP-motorilla.
Vikakoodeja oli vino pino ja pitkältä ajalta, joten suuri osa ei varmasti
millään tavalla aktiivisia. Se joku common rail anturi oli antanut vikatilaa
36 kappaletta eli sieltä todennäköisin syy lötynee.
Keskiviikko aamusta auto menee sisään. Vikakoodit nollattiin tänään,
jotta helpompi nähdä sitten oireiden aiheuttaja.
Korjaamon heppu sanoi ensi töikseen mittaavan suutinten paluu puolen
ja veikkasi syyksi niitä. On muuten järisyttävä hinta vaihtoineen 2000€ suuttimista. En todellakaan aio sitä teettää, mutta vian etsintä toki tehdään.
Tuntuu vain oikeasti kovin oudolle, miten suutin vamma voisi tulla yhden kiihdytyksen jälkeen ilman minkäänlaisia ennakko oireita.
Auto toimi enemmän kuin hyvin ja kävi tasaisemmin kuin mikään aikaisemmin omistamani laite. (Autoja on mennyt itseltäni kierossa lukemattomia kappaleita, myös mersuja, entisenä autokauppiaana).
Vieläkin ihmetyttää miten jarrun painaminen voi aiheuttaa kierrosten rajun alenemisen? Sama tapahtuu kun laittaa vaihteen päälle, mutta ei jos käynnistäessä on jarru painettuna.
Pieni notkahdus tapahtuu myös jos automaattivaihteen yhteydessä olevaa
W/S nauppulan asentoa muuttaa.
Yleisesti ottaen kierroslukumittari näyttää tyhjäkäynnillä ainoastaan n. 600rpm/min ja olen nostanut konehuoneessa olevasta säädöstä kierrokset nyt n.800rpm/min. Auto käy kuitenkin koko ajan tuolla n. 800rpm/min täristen mutta käyntiääni kuitenkin on korvaan oikein puhdas.
Voiko lootassa olla jokin tunnistin liittyen tuohon jarrun painamiseen (pitäähän sitä painaa, että saa P asennosta muutettua valitsinta) ja siellä olisi jokin häikkä ja tämä taas tällaisen ex jobbarin pohdintaa.
ihan yleismittarilla mittasin tänään lataus jännitteen olevan 14V.
Eikö tuon luulisi riittävän?
Kävin tänään autoa näyttämässä Järvenpään APP-motorilla.
Vikakoodeja oli vino pino ja pitkältä ajalta, joten suuri osa ei varmasti
millään tavalla aktiivisia. Se joku common rail anturi oli antanut vikatilaa
36 kappaletta eli sieltä todennäköisin syy lötynee.
Keskiviikko aamusta auto menee sisään. Vikakoodit nollattiin tänään,
jotta helpompi nähdä sitten oireiden aiheuttaja.
Korjaamon heppu sanoi ensi töikseen mittaavan suutinten paluu puolen
ja veikkasi syyksi niitä. On muuten järisyttävä hinta vaihtoineen 2000€ suuttimista. En todellakaan aio sitä teettää, mutta vian etsintä toki tehdään.
Tuntuu vain oikeasti kovin oudolle, miten suutin vamma voisi tulla yhden kiihdytyksen jälkeen ilman minkäänlaisia ennakko oireita.
Auto toimi enemmän kuin hyvin ja kävi tasaisemmin kuin mikään aikaisemmin omistamani laite. (Autoja on mennyt itseltäni kierossa lukemattomia kappaleita, myös mersuja, entisenä autokauppiaana).
Vieläkin ihmetyttää miten jarrun painaminen voi aiheuttaa kierrosten rajun alenemisen? Sama tapahtuu kun laittaa vaihteen päälle, mutta ei jos käynnistäessä on jarru painettuna.
Pieni notkahdus tapahtuu myös jos automaattivaihteen yhteydessä olevaa
W/S nauppulan asentoa muuttaa.
Yleisesti ottaen kierroslukumittari näyttää tyhjäkäynnillä ainoastaan n. 600rpm/min ja olen nostanut konehuoneessa olevasta säädöstä kierrokset nyt n.800rpm/min. Auto käy kuitenkin koko ajan tuolla n. 800rpm/min täristen mutta käyntiääni kuitenkin on korvaan oikein puhdas.
Voiko lootassa olla jokin tunnistin liittyen tuohon jarrun painamiseen (pitäähän sitä painaa, että saa P asennosta muutettua valitsinta) ja siellä olisi jokin häikkä ja tämä taas tällaisen ex jobbarin pohdintaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
14V pitäis riittämänJukkis8 kirjoitti:Moi,
ihan yleismittarilla mittasin tänään lataus jännitteen olevan 14V.
Eikö tuon luulisi riittävän?
Yleisesti ottaen kierroslukumittari näyttää tyhjäkäynnillä ainoastaan n. 600rpm/min ja olen nostanut konehuoneessa olevasta säädöstä kierrokset nyt n.800rpm/min. Auto käy kuitenkin koko ajan tuolla n. 800rpm/min täristen mutta käyntiääni kuitenkin on korvaan oikein puhdas.
Voiko lootassa olla jokin tunnistin liittyen tuohon jarrun painamiseen (pitäähän sitä painaa, että saa P asennosta muutettua valitsinta) ja siellä olisi jokin häikkä ja tämä taas tällaisen ex jobbarin pohdintaa.
Eikös kysessä ollut CDI kone

E: jos on niin ei konehuoneesa ole mitään säätöä tyhjäkäynnille
laatikon sisällä ei ole mitään jarruntunnistinta tunnistinta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nouseehan ne mutta ei se silti tarkoita että siitä niitä sais nostaaJukkis8 kirjoitti:Kyllä omassa autossani on mutikka johon tulee kaasuvaijeri.
Sitä kun kiristää, niin kyllä kierrokset nousee .

Viimeksi muokannut jolle, 04.12.2013 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4311
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Oletetavasti on myös lumiharjaJukkis8 kirjoitti:Kyllä omassa autossani on mutikka johon tulee kaasuvaijeri.
Sitä kun kiristää, niin kyllä kierrokset nousee .
sen kun laitaa kaasupolkimen väliin niin kierokset nousee...
Mutta vika jää
E: siutä kun vähän väliä käy nostamassa niin hetken päästä on muita onkelmia
Lisäksi kiristy vaan rajalisen määrän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä