Lisäainetta automaattiöljyyn?
Lisäainetta automaattiöljyyn?
Tässä asialleni taustaa: Parikymmentä vuotta olen käyttänyt automaattien öljyn lisäainetta Forte Automatic transmission treatment. Kokemukseni mukaan vaihteistot ovat siitä tykänneet, mitään ongelmia ei ole ilmennyt. (Aiemmat autot olleet Volvoja) Nyt auto on Mersu ja kysyn tykkääkö mersun laatikko tästa samasta lisäaineesta?
Terveisin c180s203
http://www.forte.fi/FI/Forte-Producten/ ... tment.html
Terveisin c180s203
http://www.forte.fi/FI/Forte-Producten/ ... tment.html
Re: Lisäainetta automaattiöljyyn?
En laittaisi muuta lisäainetta kuin ao laatikkoon mersun suosittelemaan öljyä sen 7.5l tai mitä nyt meneekään.sjk kirjoitti:Tässä asialleni taustaa: Parikymmentä vuotta olen käyttänyt automaattien öljyn lisäainetta Forte Automatic transmission treatment. Kokemukseni mukaan vaihteistot ovat siitä tykänneet, mitään ongelmia ei ole ilmennyt. (Aiemmat autot olleet Volvoja) Nyt auto on Mersu ja kysyn tykkääkö mersun laatikko tästa samasta lisäaineesta?
Terveisin c180s203
http://www.forte.fi/FI/Forte-Producten/ ... tment.html
En ainakaan fortea jos tuo mainostetaan että laita vaan manuaalilootaan ja automaattiin yms. Pullotettua petosta lähempänä tuo forte kuin hyötyainetta. Johonkin sitikkaan ei saa laittaa eli lienee sitikan laatikot tykännyt kyttyrää.
Kyllähän mersun laatikko kestää, vaikka sinne huippunsa kehitetyn 236.14 öljyn sekaan vähän kuraa lorauttaakin.
Tai no. Tärpättiähän tuo on ja ei se ainakaan parempaan suuntaan muuta laatikkoöljyn tarkkaan mietittyjä ominaisuuksia. Myyjän mukaan huomattavia ongelmia ei aiheudu pienestä määrästä 236.6 öljyn seassa, mutta tuota öljyä on käytetty muinaisissa lootissa.
Ja hetkinen.... Tuon tuubin hinnalla tekee koko laatikon öljynvaihdon suodattimineen jo aika pitkälle. Semmoinen puolivaihto, jossa lasketaan öljypohja tyhjäksi ja laitetaan täyttö tilalle, tulee tehtyä tuon tuubin hinnalla puolitoista kertaa.
Itse panostaisin tiheään öljynvaihtoon.
Tai no. Tärpättiähän tuo on ja ei se ainakaan parempaan suuntaan muuta laatikkoöljyn tarkkaan mietittyjä ominaisuuksia. Myyjän mukaan huomattavia ongelmia ei aiheudu pienestä määrästä 236.6 öljyn seassa, mutta tuota öljyä on käytetty muinaisissa lootissa.
Ja hetkinen.... Tuon tuubin hinnalla tekee koko laatikon öljynvaihdon suodattimineen jo aika pitkälle. Semmoinen puolivaihto, jossa lasketaan öljypohja tyhjäksi ja laitetaan täyttö tilalle, tulee tehtyä tuon tuubin hinnalla puolitoista kertaa.
Itse panostaisin tiheään öljynvaihtoon.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Pikainen tutkiminen netissä sai minut siihen käsitykseen, että tuo tuubi maksaa 49 eksua.
http://autovaraosakauppa.fi/index.php?r ... duct_id=79
Tuossa puolivaihdossa ei siis irroteta öljypohjaa, eikä näin ollen vaihdeta suodatinta. Viimeksi kun öljyä fixuksesta ostin, oli litrahinta kympin. Eli tuubin hinnalla saa 5 litraa öljyä ja kun propun avaamalla valuu öljyä about 3 litraa laatikosta ulos, niin....
Eli tuollaiset oli lähtötietoni, joiden hankkimiseen en käyttänyt valtavasti aikaa ja sen pohjalta tein laskelmat ja nekin päässä laskien.
Pyydän anteeksi nyreää suhtautumistani lisäaineisiin, mutta suhtaudun näin kaikkiin uskontoihin. Sitten kun joku lyö pöytään mitattua tietoa, niin puhutaan lisää.
https://publications.theseus.fi/bitstre ... oppari.pdf
Tuossa on jonkinlaisia mittauksia tehty moottoritököteistä, enkä ole silti vakuuttunut, koska erot ovat tehomittauksissa niin pienet, että ne voidaan katsoa johtuvan mittaajan ennakkoasenteista johtuviksi. Ainoastaan suuttimen ohivirtausmittaukset menevät tuon ulkopuolelle. Kysehän on siis opiskelijan tekemistä mittauksista, eikä mistään tieteestä.
Eniten noista aineista hyötyy nähdäkseni niitä myyvät ihmiset.
http://autovaraosakauppa.fi/index.php?r ... duct_id=79
Tuossa puolivaihdossa ei siis irroteta öljypohjaa, eikä näin ollen vaihdeta suodatinta. Viimeksi kun öljyä fixuksesta ostin, oli litrahinta kympin. Eli tuubin hinnalla saa 5 litraa öljyä ja kun propun avaamalla valuu öljyä about 3 litraa laatikosta ulos, niin....
Eli tuollaiset oli lähtötietoni, joiden hankkimiseen en käyttänyt valtavasti aikaa ja sen pohjalta tein laskelmat ja nekin päässä laskien.
Pyydän anteeksi nyreää suhtautumistani lisäaineisiin, mutta suhtaudun näin kaikkiin uskontoihin. Sitten kun joku lyö pöytään mitattua tietoa, niin puhutaan lisää.
https://publications.theseus.fi/bitstre ... oppari.pdf
Tuossa on jonkinlaisia mittauksia tehty moottoritököteistä, enkä ole silti vakuuttunut, koska erot ovat tehomittauksissa niin pienet, että ne voidaan katsoa johtuvan mittaajan ennakkoasenteista johtuviksi. Ainoastaan suuttimen ohivirtausmittaukset menevät tuon ulkopuolelle. Kysehän on siis opiskelijan tekemistä mittauksista, eikä mistään tieteestä.
Eniten noista aineista hyötyy nähdäkseni niitä myyvät ihmiset.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Joo, ei sinne kannata mitään paskaa laittaa sekaan. Meinaakko, että öljyjen valmistajat ei itse laittas sinne niitä lisäaineita, jos ne ois tarvittavia?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Lisäaineistusta automaatin öljyyn
Kiitos vastaajille. Niin se taitaa olla että luovun lisäaineistuksesta, virheettömästi toimivaan laitteeseen ei useinkaan kannata mennä "sorkkimaan"