w203 automaatti & vaihteenvalitsin
w203 automaatti & vaihteenvalitsin
220CDI, vm2005, automaatin kanssa tullut seuraava ongelma:
Liikkeelle auto lähti normaalisti, mutta jonkun matkan jälkeen automaatti ei esim. pysäköitäessä suostunutkaan vaihtamaan kun vain N:lle. Vaihdettaessa N:lle kuului lievä kolahdus laatikosta.
Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen kaikki taas ok ja pystyi vaihtamaan R:lle kuin normaalisti ennenkin.
Myös kun vähän matkaa ajoi, huomasin että kun painoi vaihdevivun vierestä S/E -valintanappia, mittariston näyttöruutu ei reagoinut ollenkaan ja ylläoleva ongelma oli myös käsillä.
Nyt tilanne se, että jo hehkutettaessa väittää vaihteen olevan D:llä vaikka on keppi on P:llä.
Mikä tuossa voisi olla vikana? Ja tuleekohan kalliiks.....
Liikkeelle auto lähti normaalisti, mutta jonkun matkan jälkeen automaatti ei esim. pysäköitäessä suostunutkaan vaihtamaan kun vain N:lle. Vaihdettaessa N:lle kuului lievä kolahdus laatikosta.
Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen kaikki taas ok ja pystyi vaihtamaan R:lle kuin normaalisti ennenkin.
Myös kun vähän matkaa ajoi, huomasin että kun painoi vaihdevivun vierestä S/E -valintanappia, mittariston näyttöruutu ei reagoinut ollenkaan ja ylläoleva ongelma oli myös käsillä.
Nyt tilanne se, että jo hehkutettaessa väittää vaihteen olevan D:llä vaikka on keppi on P:llä.
Mikä tuossa voisi olla vikana? Ja tuleekohan kalliiks.....
No niin, kävin lukemassa vikakoodit Koivuhaan Vehon pienhuollossa Vantaalla ja alustavasti arvelivat johtuvan "EWM: P1856 Valitsinvivun asentotunnistus ei toimi" ja "EGS: P240C Ohjainlaite N15/5 elektroninen valitsinvipumoduli valitsinvivun asento ei ole uskottava".
Kehottivat sitten varaamaan huoltoajan...
Onkohan tuo kohtuuhelppo vaihtaa itsekin ja mistähän (ehkä muualta kuin Veholta) osan voisi saada? Ei tullut poikettua varaosatiskillä kysymässä osan hintaa...
Myös tällaisia koodeja löytyy..
CDI3: 2226-001 Vaihteiston ohjaus EGS on vikaa 9
EGS: P2404 Jarruvalokatkaisimen signaali ei ole uskottava
EWM: P2010 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä jarrusignaali ei ole uskottava
ESP: C1201 A7/7s1 irrotuskatkaisin BAS sähköinen vika
Mahtaisiko noilla olla osansa probleemiin?
Kehottivat sitten varaamaan huoltoajan...
Onkohan tuo kohtuuhelppo vaihtaa itsekin ja mistähän (ehkä muualta kuin Veholta) osan voisi saada? Ei tullut poikettua varaosatiskillä kysymässä osan hintaa...
Myös tällaisia koodeja löytyy..
CDI3: 2226-001 Vaihteiston ohjaus EGS on vikaa 9
EGS: P2404 Jarruvalokatkaisimen signaali ei ole uskottava
EWM: P2010 Luistonestojärjestelmän CAN-väylää pitkin lähettämä jarrusignaali ei ole uskottava
ESP: C1201 A7/7s1 irrotuskatkaisin BAS sähköinen vika
Mahtaisiko noilla olla osansa probleemiin?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos nuo muut oli olemassa olevia vikoja niin voi olla että keppi yksikössä ei ole mitään vikaa...
Se on helppo vaihtaa itse pari pulttia,sokka,johto irti
(eikä tarvitse välttämättä auton alle päästä)
Joskus sen on saanut toimimaan myös putsaamalla,
Uusi ~800€
Halvemalla saksata tai käytetty vaikka kangasalasta
Se on helppo vaihtaa itse pari pulttia,sokka,johto irti
(eikä tarvitse välttämättä auton alle päästä)
Joskus sen on saanut toimimaan myös putsaamalla,
Uusi ~800€
Halvemalla saksata tai käytetty vaikka kangasalasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nuo muut vikakoodit tuli samalla raportille, aikaisemmin ei oo tarvinnut tutkia vikakoodeja joten en tiedä milloin ne on tulleet, nyt tulivat ilmi.
Purin ja yritin putsata modulia paineilmapullolla mutta vika on ja yhä pahempana - hetki käynnistyksen jälkeen vaihteisto jää sille vaihteelle mitä oli vian tullessa eikä keppi toimi. Jonkun aikaa yrittämällä ja ehkä keppiyksikköä heiluttamalla, liekö mitään vaikutusta, antaa hehkuttaessa mittaristoon P:n ja sit taas kaikki toimii - hetken. Osuisikohan tämä vika nyt todennäköisimmin keppimoduliin?
Katsoin ohjausboxin etujalkatilasta eikä ollut öljyä noussut sinne päin.
Modulissa on osanro A203 267 5524 ja Veho tarjosi uutta nrolla -9024. Saksasta googlasin n. 538eur auto-bending.de..
Modulin ympärillä oleva kumisen tyyppinen suoja repesi irrotushommissa useaan osaan, kovin haurasta tavaraa oli, liekö miten tärkeä olla olemassa...?
Purin ja yritin putsata modulia paineilmapullolla mutta vika on ja yhä pahempana - hetki käynnistyksen jälkeen vaihteisto jää sille vaihteelle mitä oli vian tullessa eikä keppi toimi. Jonkun aikaa yrittämällä ja ehkä keppiyksikköä heiluttamalla, liekö mitään vaikutusta, antaa hehkuttaessa mittaristoon P:n ja sit taas kaikki toimii - hetken. Osuisikohan tämä vika nyt todennäköisimmin keppimoduliin?
Katsoin ohjausboxin etujalkatilasta eikä ollut öljyä noussut sinne päin.
Modulissa on osanro A203 267 5524 ja Veho tarjosi uutta nrolla -9024. Saksasta googlasin n. 538eur auto-bending.de..
Modulin ympärillä oleva kumisen tyyppinen suoja repesi irrotushommissa useaan osaan, kovin haurasta tavaraa oli, liekö miten tärkeä olla olemassa...?
Mistä tuon purkamisen oikeen ees alottaa?? Itellä antoi vikakoodiksi: vivusto sökö,vaihda vivusto tjsp ?? 1.5cm oli askissa kylmänä mitatessa öljyä.
Aika oli kortilla joten siitä ehkä johtuu typerät kysymykset
Oireet olivat hyvin samankaltaiset kuin yllä olevassa autossa. Eli ei kytke vaihteita päälle aina ja mittaristossa ei tiedetä mistään mitään jne
Edit: auto on siis -01 Nuosta ylläolevista siis tuskin löytyy apuja tähän probleemaan
Aika oli kortilla joten siitä ehkä johtuu typerät kysymykset
Oireet olivat hyvin samankaltaiset kuin yllä olevassa autossa. Eli ei kytke vaihteita päälle aina ja mittaristossa ei tiedetä mistään mitään jne
Edit: auto on siis -01 Nuosta ylläolevista siis tuskin löytyy apuja tähän probleemaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4283
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
OnTerho P kirjoitti:Mistä tuon purkamisen oikeen ees alottaa?? Itellä antoi vikakoodiksi: vivusto sökö,vaihda vivusto tjsp ?? 1.5cm oli askissa kylmänä mitatessa öljyä.
Aika oli kortilla joten siitä ehkä johtuu typerät kysymykset
Oireet olivat hyvin samankaltaiset kuin yllä olevassa autossa. Eli ei kytke vaihteita päälle aina ja mittaristossa ei tiedetä mistään mitään jne
Edit: auto on siis -01 Nuosta ylläolevista siis tuskin löytyy apuja tähän probleemaan
samanlainen keppi systeeminä
suoja rätti ylös varovasti siitä vetämällä
senjälkeen se paneli ylös(mahtuu tulemaan pois kun suoja rätin kehyksen kääntää,
keppi moduli näkyy, kulmista pultit irti, vaijeri etu kulmasta pois,
johto irti, minkä jälkeen nostaa vähän koko systeemiä niin saa
yhdys tangon sokan irti ja keppi modulin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
"kulmista pultit irti" tarkotatko niitä torksei vai 10mm pulttia mikä on ainakin yläpäässä?CDI203 kirjoitti:OnTerho P kirjoitti:Mistä tuon purkamisen oikeen ees alottaa?? Itellä antoi vikakoodiksi: vivusto sökö,vaihda vivusto tjsp ?? 1.5cm oli askissa kylmänä mitatessa öljyä.
Aika oli kortilla joten siitä ehkä johtuu typerät kysymykset
Oireet olivat hyvin samankaltaiset kuin yllä olevassa autossa. Eli ei kytke vaihteita päälle aina ja mittaristossa ei tiedetä mistään mitään jne
Edit: auto on siis -01 Nuosta ylläolevista siis tuskin löytyy apuja tähän probleemaan
samanlainen keppi systeeminä
suoja rätti ylös varovasti siitä vetämällä
senjälkeen se paneli ylös(mahtuu tulemaan pois kun suoja rätin kehyksen kääntää,
keppi moduli näkyy, kulmista pultit irti, vaijeri etu kulmasta pois,
johto irti, minkä jälkeen nostaa vähän koko systeemiä niin saa
yhdys tangon sokan irti ja keppi modulin
tossa oikeella näkyy tuo kiiltävä ruuvi, noitako meinaat?