"Väykyn" ostajan opas.

Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Minkäslainen kapine tuo M112 kone on, vai päteekö siihenkin tuo Dealerin toteamus
Veekuutoset on kelpo koneita, eipä oikeastaan muuta murhetta ole tullut eteen kuin ilmamassamittarivikaa.
Itse olen nyt jonkin aikaa pähkäillyt alla olevan auton hankintaa.
[nettiauto]3841531[/nettiauto]

Tuotu Saksasta Suomeen 2007 ja istunut siitä asti tuolla liikkeessä. Koeajossa en havainnut mitään ihmeellistä, kori oli siistissä kunnossa ja ainut löytämäni ruoste oli konepellissä maskin alapuolella. Myös pohja näytti siistiltä, kun kurkin auton vierestä alle. Perä ei vuotanut. Moottorissa oli pientä mehimistä, toisen venakopan tiivisteestä. Merkkivalot syttyi ja sammui kojelaudassa niin kuin pitääkin. Öljyntäyttökorkissa oli sellaista vaaleanruskeaa möhnää, mitähän se mahtaa olla? :roll:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Möhnä öljykorkissa on vettä tai jäähdytinnestettä.. Vähän ajetussa autossa kondensoituu vettä öljyn sekaan ja se poistuu huohottimen kautta venttiilikoppaan vesihöyrynä ja näkyy sitten öljyn täyttökorkissa.

Huonompi vaihtoehto on että kannen tiiviste vuotaa ja päästää jäähdytinneisteitä öljyn sekaan :roll:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Meissenkeri kirjoitti:Huonompi vaihtoehto on että kannen tiiviste vuotaa ja päästää jäähdytinneisteitä öljyn sekaan :roll:
Eikö silloin öljynmittatikussakin näkyisi samanlaista "kinuskia"?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7175
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.

Tuosta öljykorkin kinuskikastikkeesta en olisi huolissaan. Tavallinen ilmiö kylmässä/viileässä ja pätkäajossa olevalle koneelle.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kiitos vastauksesta.

On tämä pirullista. Kovasti tekisi mieli tuo auto ostaa, mutta mutta miksi se on koko Suomessa oloaikansa ollut tuolla liikkeessä? Siis neljä vuotta eikä ole kelvannut kenellekkään. :shock:

Mites tuo M112 moottori, joka tuossakin kaiketi on?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

älähän nyt loukkaannu, mutta BENSA ja MANUAALI farkkupaavo ja HINTAPYYNTÖ ovat ehkä ne 3 asiaa, joista löytyy syy pitkähköön myyntiaikaan...

henk.koht pidän kaikkia em. isolla kirjoitettuja toisiinsa sopimattomina ko. automalliin
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

pekkovee kirjoitti:älähän nyt loukkaannu, mutta BENSA ja MANUAALI farkkupaavo ja HINTAPYYNTÖ ovat ehkä ne 3 asiaa, joista löytyy syy pitkähköön myyntiaikaan...

henk.koht pidän kaikkia em. isolla kirjoitettuja toisiinsa sopimattomina ko. automalliin
Ei en loukkaannu. Mä olen sen verran bärvärs tyyppi, että etin juur bensakoneista ja manuaalivaihteista kulkinetta itelleni ja tuossa farkussa olis tilaa tuleviinkin tarpeisiin. Mikäs tuossa hintapyynnössä kangistaa?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ei kai hinta metsässä ole, pikkuisen korkeana pidän vaan onpahan omalla tavallaan harvinainenkin, kovin paljon noita bensamanuaalifarkkuja ei taida Suomessa olla

Ja hintahan on loppupeleissä vain kaupan sinetti, ja ostajan oma asia
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Voikos tollasella tasonsäädöllä varustetulla kulkineella ajaa, jos ko. systeemiin tulee vika? Eli käykö niin kuin isolla kissalla, että maha raapii maata?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Väsynyt Mies kirjoitti:Voikos tollasella tasonsäädöllä varustetulla kulkineella ajaa, jos ko. systeemiin tulee vika? Eli käykö niin kuin isolla kissalla, että maha raapii maata?
Voi ajaa. Tuossa on rautajouset kuitenkin toisin kun seuraavassa S211-koppaisessa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

XUX63 kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Voikos tollasella tasonsäädöllä varustetulla kulkineella ajaa, jos ko. systeemiin tulee vika? Eli käykö niin kuin isolla kissalla, että maha raapii maata?
Voi ajaa. Tuossa on rautajouset kuitenkin toisin kun seuraavassa S211-koppaisessa.
No perskules! Kohta alkaa perustelut ostamatta jättämiselle loppua. :shock:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Olisko tää osto-opas tarvinnu lukee ennen Paawon hankintaa :?: :roll: :shock:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kimmo Koo kirjoitti:Olisko tää osto-opas tarvinnu lukee ennen Paawon hankintaa :?: :roll: :shock:
Älä välitä, en miekään ole lukenut ja toinen väyväy jo alla. :wink: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Väykkyjen myynti loppuis jos tän kaikki lukis :o

Tietoiskuna uutisten jälkeen :roll:

Väykyn hankinta on ekolooginen ympäristöteko(ihmettelen miks minä niin tein) :?

Se hävittää itsensä gramma kerrallaan :idea: :lol: Ei jää kuin pata lopuksi laulamaan :wink:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3047
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jjep. Käyttötuntien täytyttyä Paavo kerätään tien varresta imurilla :idea:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4393
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Fenton kirjoitti:Jjep. Käyttötuntien täytyttyä Paavo kerätään tien varresta imurilla :idea:
Ja mjoottori myydään Chrysler kolmistaa tai Jeep Grand Cherokee kuskeille :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kierrätystä jos mikä :D
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Tuumailua

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Terse kaikille!

Hyvä topiikki, mutta löytyi vasta oston jälkeen :roll: Mutta kun tätä lueskelin, niin ei vieläkään harmita pirssin osto ;) Eihän tuossa pahoja vikoja kuitenkaan ole lueteltu. Sitten kun tuo ostos on niin karvalakkiversio kun olla ja voi niin eipä siinä ole pahemmin mitään mikä voisi hajota :)
Ostettaessa tiedossa olevia vikoja oli vänkärin puolen sähkölasien toimimattomuus, takaikkuna oli hieman raollaan sekä täristävät etujarrulevyt. Takalasin korjasinkin jo mutta etuoven lasinnostinta en ole vielä tarvinnut enkä korjannut :) Jarrut odottavat fiksaamista...

Pakoputki paukahti poikki tuossa pari viikkoa sitten mutta oli _TODELLA_ helppo korjaus, aikaa meni noin tunti.

Tähän topiikkiin voisi muuten lisätä 220D:n luukkaan ongelmat. Olen tutustunut aiheeseen jo ja odottelen innolla EPC valon heräämistä... Vai kuka hullu näitä enää ostaa :P

On muuten melkoisen halvaksi mennyt nämä väyryset.

Edit: poistettu nettiauton linkki kun ei toimi enää.
Viimeksi muokannut Starglazer, 03.8.2012 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TonttuX
Viestit: 35
Liittynyt: 14.11.2007 22:36
Paikkakunta: Etelän atomikaupunki

Viesti Kirjoittaja TonttuX »

EDIT

Taisi sopiva auto jo löytyä. EI tarvetta enää etsiä autoa.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Missä vaiheessa CDI-moottoreissa suuttimen kiinnitys muuttuu kahden pultin systeemiksi?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei taida muuttua missään vaiheessa ?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

dealer kirjoitti:Ei taida muuttua missään vaiheessa ?
Aha, no sitten olen saanut väärää informaatiota. Tuleeko siihen suuttimen kiinnitykseen mitään muutosta missään vuosimallissa tai mitään muuta korjausta esim. niihin suuttimen tiivisteen vuotovaivoihin?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

Väsynyt Mies kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei taida muuttua missään vaiheessa ?
Aha, no sitten olen saanut väärää informaatiota. Tuleeko siihen suuttimen kiinnitykseen mitään muutosta missään vuosimallissa tai mitään muuta korjausta esim. niihin suuttimen tiivisteen vuotovaivoihin?
mitäpä sitä hyvää ja toimivaa muuttamaan.
om651 tuli paksumpi pultti ja tiukemmalle.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

h.hartikainen kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei taida muuttua missään vaiheessa ?
Aha, no sitten olen saanut väärää informaatiota. Tuleeko siihen suuttimen kiinnitykseen mitään muutosta missään vuosimallissa tai mitään muuta korjausta esim. niihin suuttimen tiivisteen vuotovaivoihin?
mitäpä sitä hyvää ja toimivaa muuttamaan.
om651 tuli paksumpi pultti ja tiukemmalle.
Hyvä ja toimiva tosiaankin :D
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Spende
Viestit: 9
Liittynyt: 25.2.2011 0:43

Viesti Kirjoittaja Spende »

Hei !

Kertokaas onko hyvä valinta hommata itelleen väykky 320cdi avantgarde vai sitten 300tdt ?

minkälaisia kulutuksia kyseisissä vehkeissä on, ku vähän on laaja skaala nettiauton ilmoituksissa.

Olis diisseli tarkotus hommata bensan tilalle
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kulutuksessa on eroa cdi eduksi, luulisin että parikin litraa ?
Pitää muistaa myös se että 300tdt veroinen kulultaan on jo 270cdi, ja neloskoneista 200-220cdi on helppo ottaa ohjelmalla samat väännöt kuin 300:ssa on ja enemmänkin, eikä tehoissakaan jäädä jälkeen ... niiden kulutukset ovatkin sitten vielä selvästi pienempiä.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

320cdi varmasti parhaita koneita mitä oon ikinä ajanut!
tosin hyvä kone pilattu kaiken näkösillä saastevärkeillä(saahan ne pois)pari reissua tänä kesänä käyny mökillä,matkaa 520km,kulutus pyöriny 6-6,5 sadalla,ja mulla ei ole kevyt kaasu räpylä :oops:
Eikä tuo oikeen kunnossa ole muutenkaan,juurikin näiden saaste viritysten takia.
Koppahan on normaalia väyrystä,eli mätä p***a!
Kyllä mulla taisi olla eka ja vika väykky.löytäs ehjän lankun vielä jostain... :roll:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29268
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä kuva siitä minkä verran EGS (vaihteiston) ohjainlaitteeseen saattaa kiipeillä öljyä johtojen sisällä, W210:sta jossa vaihteisto vikatilassa ja keppi välillä jumii:


Kuva

Kannattaa muuten kääntää ohjainlaite ylösalaisin laatikossaan :idea: jos alkaa olla ongelmaa niin öljyt valuvat pistokkeesta ulos eikä boksin sisään.
Mitään ei tarvitse muutella, käyttää vaan johdot irti niin mahtuu kääntämään ja laittaa takaisin telineeseen :idea:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kohtuullisen puhtaan näköiset öljyt.

Minä olen huollon yhteydessä aina vaihtanut sen automaattilaatikon kyljessa olevan pistokkeen kun tuolla öljyn nousemisellä on peloteltu, eikä varmasti suotta. Esimerkiksi viimeksi huoltamassani kolme vuotta vanhassa W212:ssa oli jo pistoke öljystä märkä sieltä vaihteiston ulkopuoleta katsottuna.
Kernwaffe
Viestit: 3
Liittynyt: 03.5.2014 16:01

Viesti Kirjoittaja Kernwaffe »

Terve, w201:sta eroon päässeenä ja "väliaikaisesti" Mondeolla ajavaa on ruvennu kiinnostamaan tuommonen w210 220cdi automaatti -99 farmari -450tkm ajettu
"Ruosteviat korjattu 99% korista. Pohja ruostesuojattu, maalattu ja massattu. Myös päälisin puolin ruosteviat korjattu ja ylimaalattu -2012. "

Onko tuommosessa mittä järkeä? Jokus jossain kirjotteli että puolen miljoonan kohilla rupee kansi ja ketju olemaan valmis.työmatkoihin menee 100km~ päivä niin käyttöautoksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”